Marchionne

H κόντρα ανάμεσα στον Sergio Marchionne και στο ταμείο συντάξεων και υγειονομικής περίθαλψης (VEBA) της Ένωσης Εργατών Αυτοκινητοβιομηχανιών (United Auto Workers –UAW) που κατέχει το 41,5%της Chrysler συνεχίζεται, σε μια προσπάθεια το ταμείο να εξασφαλίσει τις δαπάνες για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των μελών του.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg, οι τράπεζες που θα ξαναβάλουν στο χρηματιστήριο την Chrysler, την αξιολογούν στα 10 δισ. δολάρια. Οι επενδυτικές εταιρείες εκτιμούν ότι η Chrysler μπορεί να αξιολογηθεί από 9-16 δισ. Όμως οι σύμβουλοι την υπολογίζουν στα 10 με 11 δισ. δολάρια. Βασικός παράγοντας της κατάληξης της αποτίμησης είναι η προσπάθεια του Sergio Marchionne, να αγοράσει το ποσοστό του Ταμείου των Εργατών της Αυτοκινητοβιομηχανίας, που ανέρχεται στο 41,5% του συνόλου, σε όσο το δυνατόν χαμηλότερη τιμή.

Ο Sergio Marchionne έχει προτείνει στο ταμείο 1 δισ. δολάρια λιγότερο απ’ ότι αυτό που το τελευταίο ζητάει. Το ποσό το οποίο εκτιμάται ότι προτείνει ο Marchionne υπολογίζεται στα 4,2 δισ. το οποίο αντιστοιχεί στο 41% με συνολική αποτίμησης της εταιρείας στα 10 δισ. Όπως έχει πει ο ίδιο ο Marchionne αν οι εργαζόμενοι θέλουν 5 δισ. δολάρια για το ποσοστό τους, ας “πάνε να αγοράσουν ένα λαχνό για το lottaria

Η Chrysler μπορεί να κοστολογείται και 13,5 δισ. δολάρια, νούμερο που θα ανεβάσει το ποσοστό του ταμείου ως αξία στα 5,6 δισ. δολάρια σύμφωνα με εκτιμήσεις του αναλυτή της UBS Philippe Ηoucois.

H JP Morgan και η ΒοfΑ είναι η βασικοί ανάδοχοι και σε δεύτερη μοίρα έρχονται η Μοrgan Stanley, Goldman Sachs, UBS και Barclays. Η Deutsche Bank είναι αυτή που συμβουλεύει την Ένωση των εργατών που έχει το 41%.

Το ταμείο έχει στόχο να μεγιστοποιήσει την αξία αυτού που θα πουλήσει για να εξασφαλίσει την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των συνταξιούχων του. Εξετίμησε το ταμείο ότι το κόστος της ιατροφαρμακευτικής θα είναι 3,1 δισ. δολάρια περισσότερο απ’ ότι η αξία των περιουσιακών στοιχείων που κατέχει.

Από την πλευρά του ο Marchionne θέλει να πληρώσει όσο το δυνατό λιγότερα, για να μπορούν να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια της εισαγωγής σε επενδύσεις για νέα μοντέλα. Ο έλεγχος της Chrysler θα μπορούσε να δώσει στη Fiat πρόσβαση στα 11,9 δισ. δολάρια που έχει στο ταμείο της η αμερικανική εταιρεία, καθώς η Fiat προσπαθεί να επιτύχει μια αγωνιώδη ανάκαμψη στην ευρωπαϊκή αγορά. Τα κέρδη από την Chrysler βοήθησαν τη Fiat να καλύψει τις ζημιές από τις πωλήσεις στην Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις έχουν το χειρότερο ρυθμό, έως τώρα, της τελευταίας 20ετιας.

[Πηγή: Bloomberg]