F1 Grand Prix of Brazil - Practice

Η στιγμή τής αλήθειας πλησιάζει για τις ομάδες τής Formula 1, και όχι μόνο: Οι νέοι κινητήρες θα έχουν σημαντική επίπτωση στη συνολική απόδοση του μονοθεσίου και θα πρέπει να είναι δυνατοί, αξιόπιστοι και οικονομικοί. Οι κατασκευαστές κινητήρων (Mercedes, Ferrari και Renault) κάνουν τις τελευταίες τους δοκιμές και βελτιώσεις μέχρι να δοκιμαστούν στην πίστα, στις 28 Ιανουαρίου στις πρώτες δοκιμές, στη Χερέθ.

Όσο και να το θέλουμε, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ποιος από τους 3 κινητήρες τού 2014 θα είναι καλύτερος (όχι μόνο δυνατότερος), με τις φήμες να θέλουν τον κινητήρα τής Mercedes-Benz να είναι πιο δυνατός (κάποιοι κάνουν λόγο για 100 επιπλέον άλογα, αλλά το βρίσκω ακραίο και απίθανο), ενώ λένε ότι οι Γερμανοί έχουν καταφέρει να κάνουν 5.000 χιλιόμετρα μ’ έναν μόλις κινητήρα δίχως να παρουσιάσει πρόβλημα!

Η Renault ήθελε τη μετάβαση στους turbo κινητήρες, και φυσικά θέλει να συνεχίσει να βρίσκεται στην κορυφή, αν και θα έχει μικρότερο προϋπολογισμό σε σχέση με τις Mercedes και Ferrari. Αυτό δεν προβληματίζει καθόλου τον Christian Horner, Πρόεδρο της Red Bull Racing, που λέει ότι η γαλλική εταιρεία θα συνεχίσει να τους προμηθεύει με πολλοί καλούς κινητήρες, όπως έκανε όλα αυτά τα χρόνια.

Η Renault έχει εξαιρετικά ρεκόρ στις πίστες κι έχουμε πετύχει κάποια πρωτοφανή πράγματα μαζί τους. Ίσως να μην έχουν τον προϋπολογισμό των άλλων, αλλά προσέχουν πώς ξοδεύουν τα χρήματα. Είμαστε αρκετά βέβαιοι ότι θα έχουμε μια ανταγωνιστική μονάδα παραγωγής ενέργειας. Υπάρχουν πολλές φήμες αυτή την περίοδο, αλλά σημασία έχει τι θα γίνει όταν πέσει η καρό σημαία στη Μελβούρνη.

Η δουλειά που έχουμε κάνει μαζί τους σημαίνει προσπαθούμε να βελτιστοποιήσουμε τον κινητήρα και να και το μονοθέσιο της Red Bull. Θα είναι ένα μεγάλο στοιχείο για τους αγώνες την επόμενη χρονιά. Η Renault έχει δουλέψει πολύ στενά μαζί μας για την εγκατάσταση του κινητήρα, κι έχουμε επικεντρωθεί εκεί που μπορούν. Έχουν τον δικό του εξειδικευμένο τομέα, ο δικός μας τομέας είναι το σασί, έτσι έχει γίνει μια συλλογική προσπάθεια τα τελευταία χρόνια για να ενσωματώσουμε τον κινητήρα.

Στην εποχή των V8 κινητήρων, 2.4 λίτρων, οι κινητήρες τής Renault ποτέ δεν ήταν οι δυνατότεροι· είχαν, όμως, δύο σημαντικά πλεονεκτήματα: είχαν ελαφρώς μικρότερο μέγεθος από τους άλλους, κάτι που έδινε μεγαλύτερη σχεδιαστική ελευθερία για το πίσω μέρος, ενώ είχαν και τη χαμηλότερη κατανάλωση. Μένει να δούμε αν αυτά θα ισχύσουν και για τους turbo V6 κινητήρες, 1.6 λίτρων.

[Πηγή: AutoSport | Photo Copyrights: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Racing]