Ακάθεκτη συνεχίζει η Mercedes, που συνεχίζει να βρίσκεται με διαφορά στην κορυφή. Το Ισπανικό Grand Prix ξεκίνησε πριν από λίγο στο Circuit de Barcelona-Catalunya, και ο Lewis Hamilton ήταν κατά πολύ ταχύτερος απ’ οποιονδήποτε άλλο οδηγό. Ο Jenson Button είχε την πρωτιά για σχεδόν μισή ώρα, αλλά ολοκλήρωσε τη διαδικασία στη δεύτερη θέση, πίσω από τον πρώην team-mate του, αλλά μπροστά από τους Daniel Ricciardo, Fernando Alonso, Nico Rosberg, Kimi Raikkonen, Kevin Magnussen, Pastor Maldonado, Sergio Perez και Felipe Massa, που είναι ο τελευταίος τής πρώτης 10άδας.
Κακό ξεκίνημα για τους Rosberg και Vettel, οι οποίοι αντιμετώπισαν προβλήματα αξιοπιστίας στα μονοθέσιά τους, έτσι δεν κατάφεραν να πάρουν τα δεδομένα που θα ήθελα, ειδικά ο Πρωταθλητής. Για να δούμε, όμως, πώς εξελίχθηκε η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμαστικών.
Η σημερινή ημέρα είναι σημαντική για τις ομάδες, αφού θα δοκιμάσουν τις αναβαθμίσεις που έχουν φέρει μαζί τους, και το καλό γι’ αυτές είναι ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών. Η λιακάδα ήταν το κύριο χαρακτηριστικό, με τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος να είναι στους 19°C και 20°C, στις 10:00 τοπική ώρα (11:00 για εμάς).
Στην πρώτη έξοδο των μονοθεσίων για το κλασικό installation lap, είχαμε χρόνο, από τον Daniil Kvyat τής Toro Rosso. Η μπογιά που χρησιμοποιείται από τους μηχανικούς για να ελέγξουν τη ροή αέρα ήταν άφθονη στα μονοθέσια, με τον Alonso να δοκιμάσει νέα εμπρός πτέρυγα και τον Raikkonen πίσω πτέρυγα.
Στη δεύτερη έξοδο των μονοθεσίων, όταν ξεκίνησαν να γράφονται κανονικά οι χρόνοι, ο Sergio Perez είδε τον αριστερό καθρέφτη να ξεκολλά. Δεν έφυγε, όμως, εντελώς και ο Μεξικανός τον κρατούσε κι επέστρεψε αργά στα pits. Περνώντας στη δράση, η Mercedes έκανε το “1-2” πριν από το μισάωρο, με τον Hamilton να είναι λίγο ταχύτερος από τον δεύτερος Rosberg. Στην τρίτη θέση πίσω ήταν ο Fernando Alonso, αλλά 6 δέκατα μακριά από τον Rosberg,ενώ λίγο αργότερα έχασε τη θέση του για 15 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Ricciardo.
Κακό ποδαρικό έκανε στο Ισπανικό Grand Prix ο Sebastian Vettel: 25 λεπτά μετά την έναρξη της περιόδου, αναγκάστηκε να παρκάρει την RB10, μέσα στην πίστα, λόγω φυσικά προβλημάτων στην αξιοπιστία του αυστριακού μονοθεσίου. Δεν υπήρξε κόκκινη σημαία και οι δύο Mercedes παρέμεναν πρώτες. Ο Hamilton θέλησε να βελτιώσει τον χρόνο του, κάνοντας ταχύτερα περάσματα στο πρώτο και δεύτερο κομμάτι, αλλά δεν ολοκλήρωσε τον γύρο του, διότι τελείωνε το πρώτο μισάωρο και οι οδηγοί έπρεπε να μπουν στα pits, για να βγάλουν τα ελαστικά που μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο στα πρώτα 30 λεπτά τού FP1.
Χρειάστηκε να περάσουν 8 λεπτά μέχρι να δούμε το πρώτο μονοθέσιο που θα βγει στην πίστα, και αυτό ήταν η Lotus E22 τού Grosjean, τον οποίο ακολούθησε αμέσως μετά ο Maldonado. Τα δύο βρετανικά μονοθέσια ήταν τα μόνα που έτρεχαν στο Circuit de Barcelona-Catalunya, ώσπου βγήκαν για τα δικά τους χιλιόμετρα οι δύο Toro Rosso. Ο Maldonado είχε καταφέρει ν’ ανάβει στην τρίτη θέση, αλλά ήταν βέβαιο ότι θα βρεθεί αρκετά πιο πίσω ότι οι άλλοι οδηγοί έβγαιναν στην πίστα.
Στα pits, οι μηχανικοί τής Mercedes άλλαζαν σύστημα ψύξης των μπαταριών τού ERS στο μονοθέσιο του Rosberg, ωστόσο ούτε ο Hamilton έδειχνε διάθεση για να εγκαταλείψει τα pits. Ο Button πλησίασε τον Βρετανό στα 14 χιλιοστά τού δευτερολέπτου, και ο Alonso ανέβηκε στην τρίτη θέση, 40 χιλιοστά μπροστά από τον Rosberg και κάτι λιγότερο από 1 δέκατο πίσω από τον Button.
Αυτός, όμως, που έριξε τον Hamilton από την κορυφή ήταν ο Ricciardo, στα 37 λεπτά πριν από το τέλος, όντας 55 χιλιοστά πιο γρήγορος. Ο Αυστραλός δεν έμεινε για πολύ στην κορυφή των χρόνων, διότι ο Button έκανε πέρασμα στο 1:27.891, που ήταν κατά 82 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερο από αυτό τού Ricciardo. Ο Alonso συνέχιζε να κινείται αρκετά γρήγορα, αλλά όχι τόσο για να βελτιώσει την 4η θέση που είχε εκείνη τη στιγμή. Δύο θέσεις πιο πίσω ήταν ο Raikkonen, που συνεχίζει την προσπάθεια εύρεσης κατάλληλου οδηγικού τρόπου για την F14 T.
Μετά το ξεκίνημα του τελευταίου μισάωρου, κι ενώ η Mercedes παρέμεναν στο garage, ο Giedo van der Garde παραλίγο να χτυπήσει στα προστατευτικά τής πρώτης στροφής, καθώς βγήκε εκτός πίστας λόγω προβλημάτων στο σύστημα πέδησης, όπως είπε στην ενδοεπικοινωνία. Την ίδια ώρα, μαθαίναμε πως το πρόβλημα στο σύστημα ψύξης για το ERS τού Rosberg ήταν αρκετά σοβαρό και η σεζόν είχε ολοκληρωθεί γι’ αυτόν.
Στο 20λεπτο προ του τέλους, η δράση ήταν υποτονική στην πίστα: μόνο ο Maldonado ήταν έξω -λίγο νωρίτερα ήταν και οι Ricciardo, Alonso και Grosjean-, με τους μηχανικούς να συνεχίζουν τις αλλαγές στις ρυθμίσεις των μονοθεσίων και φυσικά τον Button να διατηρεί τον καλύτερο χρόνο που σημείωσε λίγο πριν από το τελευταίο μισάωρο.
Όπως κλασικά συμβαίνει, οι περισσότεροι άφησαν τα pits στο τελευταίο τέταρτο, για να πάρουν τα τελευταία δεδομένα. Φυσικά, με τον Hamilton στην πίστα, ο χρόνος τού Button ήταν υπό μεγάλη αμφισβήτηση. Ο Πρωταθλητής του 2008 ήταν σχεδόν 9 δέκατα πιο γρήγορος στο δεύτερο κομμάτι, 8 λεπτά πριν από το τέλος, αλλά έκοψε ταχύτητα στο τέλος τού γύρου, για άγνωστο λόγο· ίσως δεν ήθελε να φανεί η μεγάλη διαφορά ταχύτητας, αλλά αυτό δεν μπορείς εύκολα να το κρύψεις στο 5ο Grand Prix τής σεζόν.
Ο 29χρονος, όμως, κινήθηκε ξανά γρήγορα -ήταν από τους λίγους οδηγούς που βελτίωναν τον χρόνο τους-, και τελικά κατέβασε τον χρόνο τού Button κατά σχεδόν 8 δέκατα, σ’ έναν όχι αλάνθαστο γύρο. Στη συνέχεια, κατάφερε να βρει ακόμα 86 χιλιοστά τού δευτερολέπτου, βελτιώνοντας την προσωπική του επίδοση.
Το FP2 είναι προγραμματισμένο για τις 15:00 ώρα Ελλάδας, με τις καιρικές συνθήκες φαίνονται αμετάβλητες για όλο το Grand Prix. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι και οι τελικές ταχύτητες από την πρώτη περίοδο.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Free Practice 1[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:27.023 | 17 | |
2 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:27.891 | 0.868 | 26 |
3 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:27.973 | 0.950 | 21 |
4 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:28.128 | 1.105 | 23 |
5 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:28.168 | 1.145 | 9 |
6 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:28.337 | 1.314 | 19 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:28.423 | 1.400 | 27 |
8 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:28.744 | 1.721 | 34 |
9 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:28.779 | 1.756 | 18 |
10 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:28.791 | 1.768 | 13 |
11 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:28.792 | 1.769 | 24 |
12 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:28.828 | 1.805 | 17 |
13 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:28.859 | 1.836 | 24 |
14 | 40 | Felipe Nasr | Williams-Mercedes | 1:29.272 | 2.249 | 15 |
15 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:29.688 | 2.665 | 16 |
16 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:29.820 | 2.797 | 22 |
17 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:29.944 | 2.921 | 21 |
18 | 36 | Giedo van der Garde | Sauber-Ferrari | 1:30.440 | 3.417 | 22 |
19 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:30.748 | 3.725 | 19 |
20 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:30.942 | 3.919 | 4 |
21 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:30.997 | 3.974 | 22 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:31.421 | 4.398 | 22 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Τοπική Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 19 | Felipe Massa | 10:22:50 | 331.8 |
2 | 36 | Giedo van der Garde | 10:25:30 | 331.3 |
3 | 27 | Nico Hulkenberg | 10:25:41 | 331.3 |
4 | 20 | Kevin Magnussen | 10:20:46 | 330.1 |
5 | 44 | Lewis Hamilton | 10:24:01 | 329.0 |
6 | 11 | Sergio Perez | 10:19:19 | 328.8 |
7 | 40 | Felipe Nasr | 10:23:37 | 328.0 |
8 | 10 | Kamui Kobayashi | 10:24:31 | 327.8 |
9 | 6 | Nico Rosberg | 10:22:45 | 327.6 |
10 | 99 | Adrian Sutil | 11:27:50 | 324.7 |
11 | 22 | Jenson Button | 10:50:45 | 324.2 |
12 | 25 | Jean-Eric Vergne | 11:24:31 | 324.0 |
13 | 17 | Jules Bianchi | 11:26:01 | 323.7 |
14 | 9 | Marcus Ericsson | 11:22:18 | 323.2 |
15 | 4 | Max Chilton | 10:24:26 | 323.0 |
16 | 7 | Kimi Räikkönen | 10:25:17 | 322.8 |
17 | 14 | Fernando Alonso | 10:53:54 | 322.4 |
18 | 26 | Daniil Kvyat | 10:55:57 | 322.1 |
19 | 3 | Daniel Ricciardo | 10:22:24 | 316.3 |
20 | 8 | Romain Grosjean | 11:29:47 | 315.9 |
21 | 1 | Sebastian Vettel | 10:22:47 | 315.3 |
22 | 13 | Pastor Maldonado | 11:20:07 | 312.8 |
[/tab] [tab]
Sector #1 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 23.549 |
2 | 14 | Fernando Alonso | 23.866 |
3 | 6 | Nico Rosberg | 23.980 |
4 | 22 | Jenson Button | 24.000 |
5 | 7 | Kimi Räikkönen | 24.007 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | 24.079 |
7 | 19 | Felipe Massa | 24.120 |
8 | 26 | Daniil Kvyat | 24.136 |
9 | 27 | Nico Hulkenberg | 24.244 |
10 | 3 | Daniel Ricciardo | 24.265 |
11 | 11 | Sergio Perez | 24.301 |
12 | 13 | Pastor Maldonado | 24.340 |
13 | 25 | Jean-Eric Vergne | 24.360 |
14 | 8 | Romain Grosjean | 24.400 |
15 | 40 | Felipe Nasr | 24.417 |
16 | 36 | Giedo van der Garde | 24.478 |
17 | 1 | Sebastian Vettel | 24.483 |
18 | 17 | Jules Bianchi | 24.519 |
19 | 99 | Adrian Sutil | 24.528 |
20 | 4 | Max Chilton | 24.702 |
21 | 10 | Kamui Kobayashi | 24.866 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | 24.896 |
[/tab] [tab]
Sector #2 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 32.715 |
2 | 3 | Daniel Ricciardo | 33.076 |
3 | 22 | Jenson Button | 33.216 |
4 | 6 | Nico Rosberg | 33.245 |
5 | 8 | Romain Grosjean | 33.248 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | 33.335 |
7 | 7 | Kimi Räikkönen | 33.350 |
8 | 13 | Pastor Maldonado | 33.370 |
9 | 14 | Fernando Alonso | 33.391 |
10 | 27 | Nico Hulkenberg | 33.548 |
11 | 11 | Sergio Perez | 33.590 |
12 | 25 | Jean-Eric Vergne | 33.609 |
13 | 26 | Daniil Kvyat | 33.610 |
14 | 19 | Felipe Massa | 33.653 |
15 | 40 | Felipe Nasr | 33.800 |
16 | 99 | Adrian Sutil | 33.945 |
17 | 17 | Jules Bianchi | 33.950 |
18 | 36 | Giedo van der Garde | 34.192 |
19 | 1 | Sebastian Vettel | 34.470 |
20 | 4 | Max Chilton | 34.516 |
21 | 10 | Kamui Kobayashi | 34.593 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | 34.737 |
[/tab] [tab]
Sector #3 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 30.435 |
2 | 3 | Daniel Ricciardo | 30.472 |
3 | 22 | Jenson Button | 30.590 |
4 | 20 | Kevin Magnussen | 30.751 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 30.772 |
6 | 26 | Daniil Kvyat | 30.786 |
7 | 6 | Nico Rosberg | 30.789 |
8 | 7 | Kimi Räikkönen | 30.835 |
9 | 11 | Sergio Perez | 30.888 |
10 | 25 | Jean-Eric Vergne | 30.890 |
11 | 40 | Felipe Nasr | 30.923 |
12 | 13 | Pastor Maldonado | 30.960 |
13 | 27 | Nico Hulkenberg | 30.990 |
14 | 19 | Felipe Massa | 31.018 |
15 | 99 | Adrian Sutil | 31.134 |
16 | 8 | Romain Grosjean | 31.323 |
17 | 1 | Sebastian Vettel | 31.326 |
18 | 17 | Jules Bianchi | 31.329 |
19 | 36 | Giedo van der Garde | 31.507 |
20 | 4 | Max Chilton | 31.515 |
21 | 10 | Kamui Kobayashi | 31.518 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | 31.671 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com]