Lewis Hamilton

Ακάθεκτη συνεχίζει η Mercedes, που συνεχίζει να βρίσκεται με διαφορά στην κορυφή. Το Ισπανικό Grand Prix ξεκίνησε πριν από λίγο στο Circuit de Barcelona-Catalunya, και ο Lewis Hamilton ήταν κατά πολύ ταχύτερος απ’ οποιονδήποτε άλλο οδηγό. Ο Jenson Button είχε την πρωτιά για σχεδόν μισή ώρα, αλλά ολοκλήρωσε τη διαδικασία στη δεύτερη θέση, πίσω από τον πρώην team-mate του, αλλά μπροστά από τους Daniel Ricciardo, Fernando Alonso, Nico Rosberg, Kimi Raikkonen, Kevin Magnussen, Pastor Maldonado, Sergio Perez και Felipe Massa, που είναι ο τελευταίος τής πρώτης 10άδας.

Κακό ξεκίνημα για τους Rosberg και Vettel, οι οποίοι αντιμετώπισαν προβλήματα αξιοπιστίας στα μονοθέσιά τους, έτσι δεν κατάφεραν να πάρουν τα δεδομένα που θα ήθελα, ειδικά ο Πρωταθλητής. Για να δούμε, όμως, πώς εξελίχθηκε η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμαστικών.

Η σημερινή ημέρα είναι σημαντική για τις ομάδες, αφού θα δοκιμάσουν τις αναβαθμίσεις που έχουν φέρει μαζί τους, και το καλό γι’ αυτές είναι ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών. Η λιακάδα ήταν το κύριο χαρακτηριστικό, με τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος να είναι στους 19°C και 20°C, στις 10:00 τοπική ώρα (11:00 για εμάς).

Στην πρώτη έξοδο των μονοθεσίων για το κλασικό installation lap, είχαμε χρόνο, από τον Daniil Kvyat τής Toro Rosso. Η μπογιά που χρησιμοποιείται από τους μηχανικούς για να ελέγξουν τη ροή αέρα ήταν άφθονη στα μονοθέσια, με τον Alonso να δοκιμάσει νέα εμπρός πτέρυγα και τον Raikkonen πίσω πτέρυγα.

Στη δεύτερη έξοδο των μονοθεσίων, όταν ξεκίνησαν να γράφονται κανονικά οι χρόνοι, ο Sergio Perez είδε τον αριστερό καθρέφτη να ξεκολλά. Δεν έφυγε, όμως, εντελώς και ο Μεξικανός τον κρατούσε κι επέστρεψε αργά στα pits. Περνώντας στη δράση, η Mercedes έκανε το “1-2” πριν από το μισάωρο, με τον Hamilton να είναι λίγο ταχύτερος από τον δεύτερος Rosberg. Στην τρίτη θέση πίσω ήταν ο Fernando Alonso, αλλά 6 δέκατα μακριά από τον Rosberg,ενώ λίγο αργότερα έχασε τη θέση του για 15 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Ricciardo.

Κακό ποδαρικό έκανε στο Ισπανικό Grand Prix ο Sebastian Vettel: 25 λεπτά μετά την έναρξη της περιόδου, αναγκάστηκε να παρκάρει την RB10, μέσα στην πίστα, λόγω φυσικά προβλημάτων στην αξιοπιστία του αυστριακού μονοθεσίου. Δεν υπήρξε κόκκινη σημαία και οι δύο Mercedes παρέμεναν πρώτες. Ο Hamilton θέλησε να βελτιώσει τον χρόνο του, κάνοντας ταχύτερα περάσματα στο πρώτο και δεύτερο κομμάτι, αλλά δεν ολοκλήρωσε τον γύρο του, διότι τελείωνε το πρώτο μισάωρο και οι οδηγοί έπρεπε να μπουν στα pits, για να βγάλουν τα ελαστικά που μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο στα πρώτα 30 λεπτά τού FP1.

Χρειάστηκε να περάσουν 8 λεπτά μέχρι να δούμε το πρώτο μονοθέσιο που θα βγει στην πίστα, και αυτό ήταν η Lotus E22 τού Grosjean, τον οποίο ακολούθησε αμέσως μετά ο Maldonado. Τα δύο βρετανικά μονοθέσια ήταν τα μόνα που έτρεχαν στο Circuit de Barcelona-Catalunya, ώσπου βγήκαν για τα δικά τους χιλιόμετρα οι δύο Toro Rosso. Ο Maldonado είχε καταφέρει ν’ ανάβει στην τρίτη θέση, αλλά ήταν βέβαιο ότι θα βρεθεί αρκετά πιο πίσω ότι οι άλλοι οδηγοί έβγαιναν στην πίστα.

Στα pits, οι μηχανικοί τής Mercedes άλλαζαν σύστημα ψύξης των μπαταριών τού ERS στο μονοθέσιο του Rosberg, ωστόσο ούτε ο Hamilton έδειχνε διάθεση για να εγκαταλείψει τα pits. Ο Button πλησίασε τον Βρετανό στα 14 χιλιοστά τού δευτερολέπτου, και ο Alonso ανέβηκε στην τρίτη θέση, 40 χιλιοστά μπροστά από τον Rosberg και κάτι λιγότερο από 1 δέκατο πίσω από τον Button.

Αυτός, όμως, που έριξε τον Hamilton από την κορυφή ήταν ο Ricciardo, στα 37 λεπτά πριν από το τέλος, όντας 55 χιλιοστά πιο γρήγορος. Ο Αυστραλός δεν έμεινε για πολύ στην κορυφή των χρόνων, διότι ο Button έκανε πέρασμα στο 1:27.891, που ήταν κατά 82 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερο από αυτό τού Ricciardo. Ο Alonso συνέχιζε να κινείται αρκετά γρήγορα, αλλά όχι τόσο για να βελτιώσει την 4η θέση που είχε εκείνη τη στιγμή. Δύο θέσεις πιο πίσω ήταν ο Raikkonen, που συνεχίζει την προσπάθεια εύρεσης κατάλληλου οδηγικού τρόπου για την F14 T.

Μετά το ξεκίνημα του τελευταίου μισάωρου, κι ενώ η Mercedes παρέμεναν στο garage, ο Giedo van der Garde παραλίγο να χτυπήσει στα προστατευτικά τής πρώτης στροφής, καθώς βγήκε εκτός πίστας λόγω προβλημάτων στο σύστημα πέδησης, όπως είπε στην ενδοεπικοινωνία. Την ίδια ώρα, μαθαίναμε πως το πρόβλημα στο σύστημα ψύξης για το ERS τού Rosberg ήταν αρκετά σοβαρό και η σεζόν είχε ολοκληρωθεί γι’ αυτόν.

Στο 20λεπτο προ του τέλους, η δράση ήταν υποτονική στην πίστα: μόνο ο Maldonado ήταν έξω -λίγο νωρίτερα ήταν και οι Ricciardo, Alonso και Grosjean-, με τους μηχανικούς να συνεχίζουν τις αλλαγές στις ρυθμίσεις των μονοθεσίων και φυσικά τον Button να διατηρεί τον καλύτερο χρόνο που σημείωσε λίγο πριν από το τελευταίο μισάωρο.

Όπως κλασικά συμβαίνει, οι περισσότεροι άφησαν τα pits στο τελευταίο τέταρτο, για να πάρουν τα τελευταία δεδομένα. Φυσικά, με τον Hamilton στην πίστα, ο χρόνος τού Button ήταν υπό μεγάλη αμφισβήτηση. Ο Πρωταθλητής του 2008 ήταν σχεδόν 9 δέκατα πιο γρήγορος στο δεύτερο κομμάτι, 8 λεπτά πριν από το τέλος, αλλά έκοψε ταχύτητα στο τέλος τού γύρου, για άγνωστο λόγο· ίσως δεν ήθελε να φανεί η μεγάλη διαφορά ταχύτητας, αλλά αυτό δεν μπορείς εύκολα να το κρύψεις στο 5ο Grand Prix τής σεζόν.

Ο 29χρονος, όμως, κινήθηκε ξανά γρήγορα -ήταν από τους λίγους οδηγούς που βελτίωναν τον χρόνο τους-, και τελικά κατέβασε τον χρόνο τού Button κατά σχεδόν 8 δέκατα, σ’ έναν όχι αλάνθαστο γύρο. Στη συνέχεια, κατάφερε να βρει ακόμα 86 χιλιοστά τού δευτερολέπτου, βελτιώνοντας την προσωπική του επίδοση.

Το FP2 είναι προγραμματισμένο για τις 15:00 ώρα Ελλάδας, με τις καιρικές συνθήκες φαίνονται αμετάβλητες για όλο το Grand Prix. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι και οι τελικές ταχύτητες από την πρώτη περίοδο.

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:27.023 17
2 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:27.891 0.868 26
3 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:27.973 0.950 21
4 14 Fernando Alonso Ferrari 1:28.128 1.105 23
5 6 Nico Rosberg Mercedes 1:28.168 1.145 9
6 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:28.337 1.314 19
7 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:28.423 1.400 27
8 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:28.744 1.721 34
9 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:28.779 1.756 18
10 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:28.791 1.768 13
11 26 Daniil Kvyat STR-Renault 1:28.792 1.769 24
12 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:28.828 1.805 17
13 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:28.859 1.836 24
14 40 Felipe Nasr Williams-Mercedes 1:29.272 2.249 15
15 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:29.688 2.665 16
16 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:29.820 2.797 22
17 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:29.944 2.921 21
18 36 Giedo van der Garde Sauber-Ferrari 1:30.440 3.417 22
19 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 1:30.748 3.725 19
20 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:30.942 3.919 4
21 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:30.997 3.974 22
22 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:31.421 4.398 22
Θέση No Οδηγός Τοπική Ώρα Ταχύτητα
1 19 Felipe Massa 10:22:50 331.8
2 36 Giedo van der Garde 10:25:30 331.3
3 27 Nico Hulkenberg 10:25:41 331.3
4 20 Kevin Magnussen 10:20:46 330.1
5 44 Lewis Hamilton 10:24:01 329.0
6 11 Sergio Perez 10:19:19 328.8
7 40 Felipe Nasr 10:23:37 328.0
8 10 Kamui Kobayashi 10:24:31 327.8
9 6 Nico Rosberg 10:22:45 327.6
10 99 Adrian Sutil 11:27:50 324.7
11 22 Jenson Button 10:50:45 324.2
12 25 Jean-Eric Vergne 11:24:31 324.0
13 17 Jules Bianchi 11:26:01 323.7
14 9 Marcus Ericsson 11:22:18 323.2
15 4 Max Chilton 10:24:26 323.0
16 7 Kimi Räikkönen 10:25:17 322.8
17 14 Fernando Alonso 10:53:54 322.4
18 26 Daniil Kvyat 10:55:57 322.1
19 3 Daniel Ricciardo 10:22:24 316.3
20 8 Romain Grosjean 11:29:47 315.9
21 1 Sebastian Vettel 10:22:47 315.3
22 13 Pastor Maldonado 11:20:07 312.8
Sector #1
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 23.549
2 14 Fernando Alonso 23.866
3 6 Nico Rosberg 23.980
4 22 Jenson Button 24.000
5 7 Kimi Räikkönen 24.007
6 20 Kevin Magnussen 24.079
7 19 Felipe Massa 24.120
8 26 Daniil Kvyat 24.136
9 27 Nico Hulkenberg 24.244
10 3 Daniel Ricciardo 24.265
11 11 Sergio Perez 24.301
12 13 Pastor Maldonado 24.340
13 25 Jean-Eric Vergne 24.360
14 8 Romain Grosjean 24.400
15 40 Felipe Nasr 24.417
16 36 Giedo van der Garde 24.478
17 1 Sebastian Vettel 24.483
18 17 Jules Bianchi 24.519
19 99 Adrian Sutil 24.528
20 4 Max Chilton 24.702
21 10 Kamui Kobayashi 24.866
22 9 Marcus Ericsson 24.896
Sector #2
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 32.715
2 3 Daniel Ricciardo 33.076
3 22 Jenson Button 33.216
4 6 Nico Rosberg 33.245
5 8 Romain Grosjean 33.248
6 20 Kevin Magnussen 33.335
7 7 Kimi Räikkönen 33.350
8 13 Pastor Maldonado 33.370
9 14 Fernando Alonso 33.391
10 27 Nico Hulkenberg 33.548
11 11 Sergio Perez 33.590
12 25 Jean-Eric Vergne 33.609
13 26 Daniil Kvyat 33.610
14 19 Felipe Massa 33.653
15 40 Felipe Nasr 33.800
16 99 Adrian Sutil 33.945
17 17 Jules Bianchi 33.950
18 36 Giedo van der Garde 34.192
19 1 Sebastian Vettel 34.470
20 4 Max Chilton 34.516
21 10 Kamui Kobayashi 34.593
22 9 Marcus Ericsson 34.737
Sector #3
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 30.435
2 3 Daniel Ricciardo 30.472
3 22 Jenson Button 30.590
4 20 Kevin Magnussen 30.751
5 14 Fernando Alonso 30.772
6 26 Daniil Kvyat 30.786
7 6 Nico Rosberg 30.789
8 7 Kimi Räikkönen 30.835
9 11 Sergio Perez 30.888
10 25 Jean-Eric Vergne 30.890
11 40 Felipe Nasr 30.923
12 13 Pastor Maldonado 30.960
13 27 Nico Hulkenberg 30.990
14 19 Felipe Massa 31.018
15 99 Adrian Sutil 31.134
16 8 Romain Grosjean 31.323
17 1 Sebastian Vettel 31.326
18 17 Jules Bianchi 31.329
19 36 Giedo van der Garde 31.507
20 4 Max Chilton 31.515
21 10 Kamui Kobayashi 31.518
22 9 Marcus Ericsson 31.671

[Χρόνοι: F1.com]