2013-11-08T123001Z_1_CDEE9A70YQ300_RTROPTP_3_UPDATE-1-SAUDI-ARABIA-OIL-OUTPUT_original

Περίεργος τίτλος για μία περίεργη είδηση… Ποιος θα φανταζόταν ότι η Σαουδική Αραβία, μία χώρα-ηγέτης όσον αφορά την παραγωγή πετρελαίου με 10 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, θα υιοθετούσε πιο αυστηρά standards όσον αφορά στις καταναλώσεις των νέων αυτοκινήτων;

Σίγουρα, οι υπάρχοντες κανονισμοί είναι πολύ πιο επιεικείς συγκρινόμενοι με τους αντίστοιχους Ευρωπαϊκούς, Κινέζικους ή Αμερικάνικους. Μέχρι το 2020 όμως, οι στόλοι στην Σ. Αραβία, θα πρέπει να διανύουν κατά μέσο όρο 12 χιλιόμετρα ανά λίτρο καυσίμου. Επίσης, μέχρι τον επόμενο μήνα, τα οχήματα πρέπει να έχουν ταμπέλες με την κατανάλωση καυσίμου ενώ μέχρι το 2015, θα πρέπει να πληρούν πιο αυστηρούς κανονισμούς. Η ανάγκη μάλιστα για μείωση της κατανάλωσης των αυτοκινήτων, γίνεται περισσότερο εμφανής, χάρη στο πρόγραμμα “απόσυρσης” που μάλλον θα εφαρμοστεί στο βασίλειο για να φύγουν τα παλαιά, βενζινοβόρα οχήματα από τους δρόμους. Ο λόγος για όλα αυτά τα μέτρα; Η κατανάλωση ενέργειας στη Σαουδική Αραβία αυξάνεται με ρυθμούς που δεν μπορεί να στηρίξει η οικονομία…

Βέβαια, η απλά εξωφρενική τιμή των 45 cents για κάθε γαλόνι καυσίμου δεν θα αλλάξει. Ναι, καλά διάβασες και δεν έκανα κάποιο ορθογραφικό λάθος. 45 cents το γαλόνι κοστίζει η βενζίνη στην Σαουδική Αραβία. Περίπου 10 cents το λίτρο!!!! Αν προσπαθείς να μειώσεις την ενεργειακή σου κατανάλωση σαν χώρα, δεν θα είχε νόημα να αυξηθεί η τιμή των καυσίμων; Δεν ξέρω… ρωτάω.