Aldo-Costa

Με την W05 να είναι με μεγάλη διαφορά το κορυφαίο σε ανταγωνιστικότητα μονοθέσιο, δεν είναι άδικο να λέμε ότι τα πράγματα σιγά-σιγά έχουν αρχίσει να στρέφονται γύρω από το 2015, αν και φυσικά υπάρχουν μάχες για άλλες θέσεις σε οδηγούς και κατασκευαστές. Η Mercedes γνωρίζει καλά ότι η νέα σεζόν θα είναι κατά πάσα πιθανότητα πιο δύσκολη από τη φετινή, καθώς ο ανταγωνισμός για την πρώτη θέση θα είναι ισχυρότερος.

Ωστόσο, ο Aldo Costa, Διευθυντής Μηχανολογίας τής Mercedes AMG, θεωρεί πως το 2015 η πρώην ομάδα του, η Ferrari, θα συνεχίσει να μην μπορεί να μάχεται διαρκώς για την κορυφή, καθώς δηλώνει ανοιχτά ότι στο Brackley ανησυχούν για τη Red Bull και όχι για τη Scuderia.

Δε νομίζω ότι τα προβλήματα της Mercedes θα είναι η επιστροφή των κόκκινων. Ανησυχούμε για τη Red Bull, η οποία έχει αποδείξει και αποδεικνύουν ότι έχουν μια εξαιρετικά γρήγορη αντίδραση. Πιστεύω ότι, στη Ferrari, έγιναν σοβαρά στρατηγικά λάθη. Για παράδειγμα, το 2008, εμείς στην αγωνιστική ομάδα λέγαμε ότι θέλουμε μια νέα αεροδυναμική σήραγγα για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Μας είπαν ότι δε χρειάζεται. Όλες οι στρατηγικές αποφάσεις παίρνονται από τον Montezemolo. Τον πήραν όταν η Ferrari θριάμβευε και τώρα δε θριαμβεύει.

Δεν πιστεύω ότι ο Alonso με έδιωξε (υπήρχαν τέτοιες φήμες). Στο μονοθέσιο, τον θεωρώ εξαιρετικό. Έξω από το μονοθέσιο, ποτέ δεν τον κατάλαβα: για ‘μένα, είναι ένας αινιγματικός χαρακτήρας. Δε νομίζω ότι θα τον δούμε στη Mercedes. Δεν βλέπω γιατί ο Hamilton θα φύγει από μία ομάδα σαν τη δική μας.

FERRARI F150 LAUNCH

Οι σχέσεις του Ιταλού με τον Νικόλα Τομπάζη δεν ήταν οι καλύτερες και ίσως ο Έλληνας Αρχισχεδιαστής να έχει σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την αποχώρηση του Costa, όπως έγραφαν και οι φήμες τότε. Ο Costa δεν ξεχνά και μιλά ενοχλημένος για όλα αυτά.

Μόλις έφυγα, απελευθερώθηκε η φαντασία τού Τομπάζη, με τα αποτελέσματα να είναι ορατά σε όλους, έτσι δεν είναι; Με τον Domenicali δεν υπήρχε πρόβλημα. Μερικές φορές επικοινωνούσαμε με μηνύματα στο κινητό. Η Ferrari έχει περάσει στο παρελθόν, και για ‘μένα, και για τον Marmorini και για πολλούς άλλους.

Ο Costa είναι Διευθυντής Μηχανολογίας τής Mercedes από την 1η Δεκεμβρίου τού 2011 και δηλώνει πως νιώθει καλά στη γερμανική ομάδα. Επιπλέον, ο Ιταλός δουλεύει πάνω στην W06, μονοθέσιο με το οποίο η γερμανική ομάδα θα προσπαθήσει να διατηρήσει τους δύο τίτλους που θα κατακτήσεις φέτος.

Είμαι μια χαρά εδώ που είμαι. Επαγγελματικά είναι μια χαρούμενη στιγμή και θα είμαι ψεύτης αν σας πω ότι δε νιώθω βαθιά ικανοποίηση. Στη Mercedes, υπάρχουν 12 Ιταλοί, μαζί μ’ εμένα. Κάποιοι από τη Ferrari και κάποιοι από το πανεπιστήμιο. Είμαστε μια μικρή ομάδα tricolore στο εσωτερικό μιας πολυεθνικής.

Τώρα, ήδη εργάζομαι για το μονοθέσιο τού 2015 με κανονικό τρόπο, καθώς υπάρχουν όλοι αυτοί που κάνουν τη δική μου δουλειά. Δε θα έρθω σε κάποιους άλλους φετινούς αγώνας, ίσως στο Spa και τη Monza, μετά η προτεραιότητές μου είναι αλλού.