Renault Energy F1-2014

Αν κι έχουν περάσει 11 αγώνες από το ξεκίνημα της φετινής σεζόν, ο Renault Energy F1-2014 παραμένει ένα power unit που δεν μπορεί ν’ ανταγωνιστεί τον Mercedes-Benz PU106A Hybrid, ενώ μάλλον βρίσκεται κάτω και από τον Ferrari 059/3. Οι Γάλλοι έχουν καταφέρει να λύσουν πολλά από τα προβλήματα, ωστόσο η αξιοπιστία είναι για να τερματίζεις και η απόδοση για να είσαι ανταγωνιστικός.

Στο δεύτερο μισό, θα συνεχίσουν τη βελτίωση, όμως η μεγάλη αλλαγή αναμένεται το 2015, όπως έχει πει η Renault. Τώρα, όμως, ο Remi Taffin, επί κεφαλής εργασιών πίστας, των Γάλλων, λέει πως ο κινητήρας τους μπορεί να είναι ριζικά αλλαγμένος εν όψει τής νέας σεζόν, εκμεταλλευόμενοι τους κανονισμούς.

Ναι, θα μπορούσε να είναι διαφορετικό power unit από κάθε άποψη. Δε θέλω ότι θα είναι, αλλά ότι θα μπορούσε να είναι. Το γεγονός ότι μπορείς να πας πάνω από το 50% των επιλογών που έχεις, σημαίνει ότι από τις 60 “μάρκες” για κάθε σεζόν, μπορείς να πας πάνω από 30. Με 30 “μάρκες”, μπορείς ν’ αλλάξεις έναν ολόκληρο κινητήρα, αν κοιτάξεις όλα τα μέρη.

Με τη λέξη “μάρκα” εννοούμε στην ουσία τις αλλαγές που μπορούν να κάνουν οι κατασκευαστές. Για παράδειγμα, ο επανασχεδιασμός των εμβόλων κοστίζει 2 “μάρκες” και το σύστημα ανάφλεξης 1 “μάρκα”. Συνολικά, υπάρχουν 66 “μάρκες”, με τις οποίες μπορείς ν’ αλλάξεις όλο τον κινητήρα.

Για το 2015, οι μηχανικοί θα έχουν 32 “μάρκες”, ώστε ν’ αποφασίσουν ποια μέρη του κινητήρα θ’ αλλάξουν, κάτι που θα μειώνεται μέχρι το 2018, στις 15 μόνο “μάρκες”. Ο Taffin, ωστόσο, λέει ότι οι “μάρκες” αυτές δε θα προβληματίσουν τη Renault.

Remi-Taffin

Πάντα έχεις τους ανθρώπους που λένε “μήπως να κάνουμε αυτό ή αυτό ή αυτό”. Είναι σαν να πηγαίνουμε στον αγώνα και να σκεφτόμαστε αν θα βγάλουμε όλη τη δύναμη του κινητήρα για τον αγώνα. Τώρα είναι ένα καλό παράδειγμα, επειδή ο επόμενος αγώνας είναι στο Spa. Οι στατιστικές δείχνουν ότι πρέπει να βγάλεις την πλήρη δύναμη όταν είσαι στην πίστα, το ίδιο είναι και με την ανάπτυξη: παίρνεις ό,τι μπορείς γιατί θα το πληρώσεις.

Είμαστε ακόμα επικεντρωμένοι στο 2014, αλλά το 2015 έχει ήδη ξεκινήσει. Δεν μπορείς να δουλεύεις μόνο σε αυτό ή μόνο σε αυτό. Και οι δύο χρονιές συνδέονται, καθώς ό,τι βρεις στο 2015 μπορείς να το φέρεις και στο 2014 και το αντίστροφο. Είμαι περισσότερο θέμα των deadlines για την επόμενη σεζόν και τις αποφάσεις που παίρνεις, αλλά θα συνεχίσουμε να τρέχουμε και τα δύο μας προγράμματα.

Όταν έχεις κάτι στο μονοθέσιό σου, προσπαθείς να συνεχίσεις να το βελτιώνεις, όταν οι άλλοι άνθρωποι εξετάζουν παράλληλα αν υπάρχει άλλη λύση, ίσως τελείως διαφορετική. Αν αποδειχθεί καλύτερη, την ακολουθείς. Αυτή είναι η κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε και θα παραμείνουμε για 3, 4 ή και 5 χρόνια, μέχρι να παγώσουν τα πάντα. Γι’ αυτό ακριβώς συνδέονται το 2014 και το 2015, αλλά κι επίσης το 2016, επειδή η δουλειά για το 2016 έχει ήδη ξεκινήσει.