F1 Grand Prix of Austria - Practice

Οι προηγούμενες υποσχέσεις της Renault για ανάκαμψη από το Grand Prix του Καναδά, έμειναν απλά υποσχέσεις. Μπορεί ο Ricciardo να κέρδισε στο Circuit Gilles Villeneuve, όμως αυτό οφείλονταν στα προβλήματα των Mercedes, με το Rosberg να τερματίζει δεύτερος, χωρίς ουσιαστικά την έξτρα δύναμη του υβριδικού συστήματος. Στον επόμενο αγώνα, στο Red Bull Ring, η κατάσταση χειροτέρεψε ακόμη περισσότερο, αφού επανεμφανίστηκαν τα προβλήματα στο λογισμικό, που επηρέασαν το Vettel, ενώ η ταχύτητα των μονοθεσίων με κινητήρα Renault ήταν πολύ κάτω του μετρίου.


Όπως ήταν φυσικό, ο Christian Horner προσπάθησε να πιέσει ξανά το Γάλλο κατασκευαστή, ώστε να προχωρήσει σε περαιτέρω βελτιώσεις, ενώ προέκυψαν φήμες για αλλαγή κινητήρα από τη Red Bull, μέχρι και για εξαγορά της Renault Sport F1 από την Αυστριακή ομάδα. Η Renault επιμένει πως μπορεί να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των πρωταθλητών για βελτίωση, αλλά εκείνοι μπορεί να χρειαστεί να περιμένουν έως ότου το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων αρθεί, εν μέρη, αυτό το χειμώνα. Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Renault, Rob White, δήλωσε για αυτό:

Η δυνατότητα να αλλάξουμε τις προδιαγραφές του υλικού είναι εξαιρετικά περιορισμένη κατά τη διάρκεια της σεζόν. Μέχρι αυτή τη στιγμή, αυτό δεν έχει αποτελέσει εμπόδιο για την πρόοδο που έχουμε σημειώσει. Όμως πιέζουμε για αναβαθμίσεις που θα έχουν σαφώς περισσότερες ευκαιρίες για να αποδώσουν μετά την αλλαγή των προδιαγραφών (για το 2015).

Προς το παρόν οι κανονισμοί είναι σαφείς: δεν μπορείς να αλλάξεις το spec, χωρίς προηγουμένως την έγκριση της FIA, η οποία κανονικά δεν θα πρέπει να δοθεί για τη βελτίωση των επιδόσεων. Βελτιωθήκαμε και παρουσιάσαμε σημαντική πρόοδο φέτος, κλείνοντας το χάσμα από τους ανταγωνιστές μας. Βρισκόμαστε ακόμη σε εξέλιξη και θα προσφέρουμε περαιτέρω βελτιώσεις.

Αλλά φυσικά υπάρχουν μακροπρόθεσμα κομμάτια για την εξέλιξη, που ρεαλιστικά, λόγω κανονισμών, πρακτικότητας και νομιμότητας, μπορούν να παραδοθούν μόνο κατά τη διάρκεια του χειμώνα και όχι κατά τη διάρκεια αυτής της σεζόν. Υπάρχουν και βραχυπρόθεσμες αναβαθμίσεις, που θα είναι στη διάθεση (των ομάδων) λίγο αργότερα.

Όπως ήταν προφανές, πριν ακόμη ξεκινήσει η φετινή σεζόν, εξαιτίας του παγώματος στην εξέλιξη των νέων τεχνολογιών των power units, οι ομάδες που μειονεκτούν δεν μπορούν ουσιαστικά να κάνουν αλλαγές οι οποίες θα τις βοηθήσουν να φτάσουν τους πρωτοπόρους. Το ίδιο θα ισχύει δε, και για τα επόμενα χρόνια, αφού το ομολογκάρισμα των κινητήρων γίνεται σε συγκεκριμένη ημερομηνία κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών.

Rob White

Παρόλα αυτά, ο White δεν μένει στο πάγωμα της εξέλιξης ως δικαιολογία την εικόνα του Energy F1-2014, αφού η ομάδα του γνώριζε από πριν τους κανονισμούς.

Οι τεχνικοί κανόνες και οι αθλητικοί κανόνες είναι οι περιορισμοί μέσα στους οποίους δουλεύουμε και η δουλειά μας είναι να πάρουμε το καλύτερο από αυτούς. Επίσης, δεν είναι προφανές ότι με διαφορετικούς περιορισμούς στο homologation, το αποτέλεσμα θα ήταν είτε καλύτερο, είτε χειρότερο.

Ήμασταν πίσω από τους στόχους μας και γι ‘αυτό δεν μπορώ να είμαι ικανοποιημένος. Δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι στην πίστα για να ικανοποιήσουμε τις ομάδες μας και ως εκ τούτου, ασφαλώς θα θέλαμε να ήταν διαφορετικά τα πράγματα και να επιτύχουμε ένα διαφορετικό αποτέλεσμα.

Αλλά κοιτώντας μπροστά, η νοοτροπία μας είναι να ακολουθήσουμε την καλύτερη δυνατή αλληλεπίδραση, προκειμένου να διορθώσουμε τα προβλήματα.

Πρόσφατα, η FIA αναγκάστηκε να αντιδράσει στις καταγγελίες, από ανώνυμη πηγή, πως η Toro Rosso και η Renault μπορεί να έσπασαν τους περιορισμούς δοκιμών, χρησιμοποιώντας μονοθέσιο σε κυλιόμενο δρόμο με αεροδυναμική σήραγγα, για έξι ημέρες πριν από την έναρξη της σεζόν, στις Αυστριακές εγκαταστάσεις της AVL.

Remi Taffin

Οι δυο ομάδες παρουσίασαν στην ομοσπονδία τα στοιχεία που τους ζητήθηκαν, με τη FIA να επιβεβαιώνει πως οι δοκιμές βρίσκονταν σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανονισμούς και πως το θέμα θεωρείται λήξαν. Η Renault τόνιζε εξαρχής πως δεν κατάλαβε γιατί έγινε η καταγγελία, αφού δεν είχε παραβεί κάποιον κανονισμό, με τον επικεφαλής επιχειρήσεων πίστας, Remi Taffin, να δηλώνει:

Σε ό,τι μας αφορούσε, θέλαμε να υποστηρίξουμε την Toro Rosso και να προσπαθήσουμε να κλείσουμε λίγο περισσότερο τη διαφορά στην απόδοση, που παρουσιαζόταν σε αυτό το σημείο.

Οποιαδήποτε δυναμόμετρα ήταν διαθέσιμα, θα μπορούσαμε να τα χρησιμοποιήσουμε, κι έτσι εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία. Απλώς προσπαθούσαμε να πάρουμε περισσότερα δεδομένα από δυναμομετρήσεις, σε σχέση με ότι μπορούσαμε από το Viry.

[Photo Copyrights: Getty Images/Red Bull/Renault Sport F1]