Toto Wolff

Η καλοκαιρινή διακοπή του πρωταθλήματος της Formula 1, έχει δώσει την ευκαιρία στους άμεσα εμπλεκόμενους με το σπορ να ξεκουραστούν και να δουν με καθαρό μυαλό τα όσα έχουν συμβεί τη φετινή χρονιά. Έτσι, βασικό μέλημα κάποιων από τους ισχυρούς παίκτες, έχει γίνει η… γκρίνια και πιο συγκεκριμένα, το πως θα σταματήσουν αυτή. Όχι, βέβαια, με έξυπνες ιδέες ή ακούγοντας τους οπαδούς, αλλά μέσα από δηλώσεις, όπως αυτές του Toto Wolff:

Πρόσφατα, είδα τον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος του 1984 στην Πορτογαλία και το ενδιαφέρον ξεκίνησε μετά το ένα τρίτο του αγώνα. Αυτοί οι αγώνες ήταν πολύ πιο βαρετοί: δεν μπορούσες να ακούσεις τους κινητήρες από την τηλεόραση, επειδή ήταν επίσης τούρμπο, και οι μόνες προσπεράσεις γίνονταν όταν έριχναν γύρο σε κάποιον.

Διερωτώμαι λοιπόν. Νομίζω ότι έχουμε ένα εξαιρετικό προϊόν, μερικούς εξαιρετικούς αγώνες. Θα έχουμε πάντα τέτοιους αγώνες; Όχι, όμως, είναι κάθε ποδοσφαιρικός αγώνας καλός; Όχι. Είχαμε το Μπαχρέιν, το Μόντρεαλ, την Αυστρία Νομίζω ότι έχουμε ένα καλό προϊόν.

Με τα “παλιά καλά χρόνια” δεν θα ασχοληθώ, όμως δεν μπορώ να αφήσω ασχολίαστο το παράδειγμα με τους εξαιρετικούς αγώνες. Πρόκειται για τρία Grands Prix που αστάθμητοι παράγοντες ανακάτεψαν την τράπουλα. Ένα κάκιστο Grand Prix στο Μπαχρέιν, σώθηκε κυριολεκτικά από το αυτοκίνητο ασφαλείας στους τελευταίους 10 γύρους. Στο Μόντρεαλ αντιμετώπισαν πρόβλημα οι Mercedes και είδαμε τον πρώτο νικητή φέτος, διαφορετικό από τα ασημένια βέλη και στην Αυστρία δεν θυμάμαι, ειλικρινά, να είδαμε κάτι εξαιρετικό. Ίσως, ο Wolff ήθελε να πει για την Ουγγαρία, ένα χαοτικό αγώνα που έρχεται μια φορά τα 5-10 χρόνια.

Hamilton-Rosberg

Τέτοιες οπτικές, θεωρώ, είναι που δίνουν θάρρος στο Bernie και βρίσκει ιδέες όπως οι διπλοί πόντοι και οι ψεκαστήρες βροχής. Μάλιστα, για την πρώτη ιδέα, ο Wolff τόνισε πως είναι αντίθετος αλλά θα περιμένει να δει πως θα εξελιχθεί ο φετινός αγώνας στο Abu Dhabi για να βγάλει σίγουρα συμπεράσματα.

Στην προσπάθεια να γίνει πιο συναρπαστική (η Formula 1), έχουμε περάσει σε εδάφη που δεν έπρεπε; Ίσως. Ίσως οι διπλοί βαθμοί να μην είναι σωστοί. Αλλά ας δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα με τους διπλούς πόντους και στη συνέχεια, μπορούμε να κρίνουμε στο τέλος αν έχουμε κάνει κάτι λάθος ή όχι. Είναι καθαρό (pure) και απλό, όπως θα πρέπει να είναι η F1; Όχι, δεν είναι και είμαι εναντίον του. Αλλά ίσως όταν το δούμε αυτό την πρώτη φορά, να μας αρέσει.

Σίγουρα, η Formula 1 δεν είναι αγνή (pure) όχι μόνο εξαιτίας των διπλών βαθμών, αλλά και με βάση τις αλλαγές, που μετατρέπουν το σπορ σε αγώνα αντοχής μιάμισης ώρας και όχι σε αγώνα σπριντ. Ο Wolff, όπως είναι λογικό, επιμένει πως η νέα μορφή είναι καλύτερη και είναι η αιτία που η Mercedes παρέμεινε στο σπορ, αντί να αποσυρθεί.

Υπάρχουν μερικοί άνθρωποι που λένε πάντα πως ήταν καλύτερα τα παλιά χρόνια και πώς θα πρέπει να πάμε πίσω στους κανονισμούς. Αλλά δεν μπορείς να είσαι τυφλός για το τι συμβαίνει στον κόσμο. Νομίζω πως η F1 είναι το αποκορύφωμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού: είναι οι καλύτεροι οδηγοί και τα καλύτερα αυτοκίνητα. Σε αντίθεση με αυτά που λέγονται, νομίζω ότι οι οπαδοί ενδιαφέρονται για το ότι αυτά είναι τα καλύτερα και ταχύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο.

Για μας στη Mercedes, ο λόγος που είμαστε εδώ είναι ότι υπάρχει μια σαφής σύνδεση και ανταλλαγή μεταξύ της F1 και των αυτοκινήτων δρόμου και προς τις δύο κατευθύνσεις. Αυτό δεν είναι ένα κόλπο μάρκετινγκ, αλλά η πραγματικότητα. Αυτό συμβαίνει. Η Honda έχει αποδείξει ότι η ιδέα είναι ενδιαφέρουσα και ποιος ξέρει τι συζητήσεις είναι σε εξέλιξη στις διάφορες εταιρείες, για να μπουν (στη Formula 1). Κοιτάζοντας τι έχει κάνει η Mercedes, ίσως θα μπορούσαμε να δούμε κάποιους από τους άλλους (κατασκευαστές) να έρχονται.

[Photo Copyrights: Mercedes AMG F1 Team]