Dr. Thomas Weber

Αυτό αποκάλυψε ο Dr Thomas Weber, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler, σε συνέντευξή του στο BBC Sport. Ενώ ήταν γνωστό μέχρι τώρα πως η Renault πίεζε προς αυτή την κατεύθυνση, απειλώντας με αποχώρηση από το σπορ, ο Dr Weber δηλώνει πως το ίδιο σκέφτονταν κι από την πλευρά της Daimler, αφού η αγορά κινείται πλέον προς το downsizing, το turbo και την απόδοση αντί της επίδοσης.

Πιστεύω πως ναι (θα αποχωρούσαμε), επειδή είχαμε κάνει αυτή τη συζήτηση. Συζητήσαμε με το εποπτικό συμβούλιο (της Daimler), σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, το project της Formula 1. Η βασική πρόκληση για το μέλλον είναι η οικονομία καυσίμου και η απόδοση και με την αλλαγή στους κανονισμούς, η F1 γίνεται ξανά η αιχμή του δόρατος ως προς την ανάπτυξη.

Η γνώμη μου γύρω από το θέμα είναι γνωστή και δεν θα κουράσω αναλύοντας για πολλοστή φορά το ίδιο πράγμα. Δεν μπορώ όμως να μην εκφράσω, ξανά, την απορία μου, για το πως γίνεται να έχουμε εξέλιξη της τεχνολογίας -που θα περάσει μάλιστα στα καθημερινά αυτοκίνητα- όταν υπάρχει “πάγωμα” στην εξέλιξη;

Στη συνέχεια της συνέντευξης, ο Dr Weber κάνει ακόμη πιο σαφές το γιατί άλλαξαν οι κανονισμοί του σπορ. Κι αν σήμερα έχουμε τον εκβιασμό της FIA από τον Bernie Ecclestone, τότε τα προηγούμενα χρόνια, μάλλον είχαμε εκβιασμό της FIA από τους κατασκευαστές.

Πάντα ήταν δύσκολο να εξηγήσουμε γιατί χρησιμοποιούσαμε ατμοσφαιρικούς κινητήρες, κάτι που έγινε ακόμη πιο δύσκολο τα τελευταία χρόνια.

Τώρα, με αυτούς τους νέους κανονισμούς, μπορώ να πείσω με σαφήνεια το εποπτικό συμβούλιο ότι η ομάδα F1 κάνει ακριβώς αυτό το οποίο χρειαζόμαστε. Downsizing, άμεσο ψεκασμό, ελαφριά κατασκευή, αποδοτικότητα καυσίμων στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, νέες τεχνολογίες, συνδυάζοντας μάλιστα ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης με έναν υβριδικό e-κινητήρα.

40949128-585183032014

Σε κάθε περίπτωση, ο Dr Weber τάσσεται κατά των όσων κριτικάρουν τη νέα μορφή της Formula 1. Ακόμα και για τον ήχο, όπου παραδέχεται πως πρέπει να υπάρξουν βελτιώσεις, τονίζει πως ο κόσμος θα τον συνηθίσει. Από την άλλη, πιστεύει πως οι κανονισμοί δεν είναι περίπλοκοι, και χρεώνει το θέμα που προέκυψε με τον αισθητήρα ροής καυσίμου σε “επικοινωνιακό πρόβλημα”.

Μπορούμε να αποδείξουμε στο κοινό ότι (η F1) εξακολουθεί να είναι γεμάτη συναισθήματα, ακόμη και αν το επίπεδο θορύβου είναι λίγο πιο ήσυχο.

Φυσικά, μπορούμε να εξετάσουμε αν υπάρχει η δυνατότητα να τον κάνουμε λίγο πιο δυνατό. Αλλά εν τω μεταξύ, όλα τα αυτοκίνητα δρόμου πηγαίνουν προς το τούρμπο, το downsizing. Έτσι, ακόμη και μια Porsche ακούγεται παρόμοια (με τα μονοθέσια). Οπότε, οι άνθρωποι θα το συνηθίσουν. Αυτό είναι εύκολο.

Ποτέ στο παρελθόν δεν κάναμε ένα τέτοιο, τεράστιο, βήμα προς τα εμπρός, σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Από ένα V8 ατμοσφαιρικό κινητήρα, στο downsizing και το turbo, με όλες τις τεχνολογίες σε ένα βήμα.

Ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία.

Ο αγώνας του Μπαχρέιν χάρισε λίγη ηρεμία στις τάξεις της F1, αφού ένας απρόβλεπτος παράγοντας -το safety car- μας χάρισε 10 εξαιρετικούς τελευταίους γύρους. Το ερώτημα όμως παραμένει. Εάν στους επόμενους αγώνες δεν βρέξει και δεν υπάρξουν παρόμοια απρόοπτα (που είναι και το πιο πιθανό να γίνει) και το θέαμα επιστρέψει σε ό,τι είδαμε κατά τους δυο πρώτους αγώνες, ο κόσμος θα πρέπει να το συνηθίσει κι αυτό;

Η Formula 1 δεν πρέπει να βασίζεται σε τεχνητούς τρόπους και τυχαία γεγονότα για να προσφέρει θέμα. Εάν ήταν έτσι, τότε οι ιδέες του Bernie για ψεκαστήρες νερού στις πίστες θα έπαιρναν έγκριση σήμερα κιόλας ή θα έπρεπε το σπορ να κινηθεί όπως το NASCAR, με τεχνητές κίτρινες σημαίες (competition yellow) για ανεβάσει το θέαμα. Επίσης, δεν είναι δουλειά της F1 να ακολουθεί την τάση και τα όσα υπαγορεύουν οι κατασκευαστές. Για να βρεθεί στην “αιχμή του δόρατος” πρέπει να πρωτοπορήσει η ίδια, με τεχνολογίες που δεν τις έχουμε ακόμη δει στα αυτοκίνητα παραγωγής. Όμως, απ’ ότι φαίνεται, κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν πως το ανάποδο είναι και το σωστό.

[Πηγή: BBC Sports | Photo Copyrights: Mercedes AMG]