Αν δεν έχεις δει τον αγώνα του Spa της συγκεκριμένης σεζόν, πρέπει οπωσδήποτε να το κάνεις!
Αν δεν έχεις δει τον αγώνα στο Spa της συγκεκριμένης σεζόν, πρέπει οπωσδήποτε να το κάνεις!

Όπως σας είχαμε υποσχεθεί, μέσα στη καλοκαιρινή διακοπή θα ερχόταν και το δεύτερο φωτογραφικό αφιέρωμα, ξανά για μια σεζόν των ’90s. Στο συγκεκριμένο, ανάλαφρο και οπτικό κυρίως άρθρο, μεταφερόμαστε στο 1995. Έπειτα από τα μαύρα γεγονότα της προηγούμενης σεζόν, τα μονοθέσια άλλαξαν αρκετά, με σκοπό να ανέβουν τα στάνταρ ασφαλείας του σπορ. Αυτό έγινε με σχετική επιτυχία, αφού, αν εξαιρέσουμε το παρολίγον θανατηφόρο ατύχημα που είχε ο Mika Hakkinen στις δοκιμές της Αδελαΐδας, δεν υπήρξε κάποιο άλλο σοβαρό περιστατικό.

Στο πρωτάθλημα του 1995 θα συμμετείχαν 14 ομάδες, οι οποίες μειώθηκαν κατά μια, όταν η Larrousse δεν κατάφερε να μαζέψει τα απαραίτητα χρήματα για να σχεδιάσει το νέο της μονοθέσιο, την LH95, αποσύροντας τη συμμετοχή της. Από πλευράς κινητήρων είχαμε τους V10 των Renault, Yamaha, Mercedes, Peugeot και Mugen-Honda, το V12 της Ferrari και τους V8 των Ford και Hart. Το σπορ άρχισε να μπαίνει στη σύγχρονη εποχή της υπερπροβολής και των μεγάλων budget και στις αυτοκινητοβιομηχανίες άρεσε αυτό, εξού και οι 8 διαφορετικοί κατασκευαστές κινητήρων. Από πλευράς ελαστικών δεν υπήρξε πολυφωνία, με τη Goodyear να προμηθεύει όλες τις ομάδες.


17 Grands Prix συνέθεσαν το πρόγραμμα του 1995, με πέντε οδηγούς και μόλις τρεις διαφορετικές ομάδες να παίρνουν τις νίκες. Πρωταθλητής αναδείχθηκε ο Michael Schumacher, με τη Benetton-Renault να κατακτά τον τίτλο και στους κατασκευαστές, πρώτο και μοναδικό στην ιστορία της ομάδας. Αρκετά όμως με τα λόγια, ας περάσουμε να δούμε τα μονοθέσια, τα οποία προσωπικά θεωρώ τα ομορφότερα της ιστορίας του σπορ.

Έρωτας με την πρώτη ματιά! Η Jordan-Peugeot 195 (φωτό), αλλά και η 196 της επόμενης χρονιάς, ήταν άρτιες σχεδιαστικά και χρωματικά.
Έρωτας με την πρώτη ματιά! Η Jordan-Peugeot 195 (φωτό), αλλά και η 196 της επόμενης χρονιάς, ήταν άρτιες τόσο σχεδιαστικά, όσο και χρωματικά. Και μη φανταστείς πως η 195 “σερνόταν” στην πίστα. Δυο βάθρα, 21 βαθμοί και έκτη θέση στο κατασκευαστών, ήταν ο απολογισμός της -αξιοπρεπέστατης- χρονιάς.
LAT Photographic,Williams F1
Η FW17 σίγουρα ήταν γρήγορη, όμως ήταν και δύσκολη στην οδήγηση, καθώς και νευρική στις αντιδράσεις της. Πράγμα που κατάλαβαν καλά μέσα στη χρονιά οι D.Hill και D.Coulthard. Βέβαια, το λάθος του Σκωτσέζου από την πρώτη θέση του αγώνα, όταν κοπάνησε στον τοίχο των pit στην Αδελαΐδα, δεν οφειλόταν στο μονοθέσιο… (© LAT)
Η ομάδα της Forti-Ford έκανε τα πρώτα της βήματα στη Formula 1 το 1995. Χρήματα υπήρχαν από τη χορηγία της Parmalat, όμως η FG01 ανήκε σταθερά στα πιο αργά μονοθέσια.
Η ομάδα της Forti-Ford έκανε τα πρώτα της βήματα στη Formula 1 το 1995. Χρήματα υπήρχαν, από τη χορηγία της Parmalat, όμως η FG01 ανήκε σταθερά στα πιο αργά μονοθέσια του grid.
Η Simtek-Ford S951 ήταν μια μεγάλη βελτίωση σε σχέση με την προκάτοχό της. Ο verstappen κατάφερε μάλιστα να εκκινήσεις 14ος στον Καναδά! Όμως, η φυγή ενός από τους σημαντικότερους χορηγούς της προσπάθειας, οδήγησε την ομάδα στην κατάρρευση μετά τον πέμπτο αγώνα της σεζόν.
Η Simtek-Ford S951 αποτέλεσε μεγάλη βελτίωση σε σχέση με την προκάτοχό της. Ο Verstappen κατάφερε μάλιστα να εκκινήσει 14ος στον Καναδά! Όμως, η φυγή ενός από τους σημαντικότερους χορηγούς της προσπάθειας, οδήγησε την ομάδα στην κατάρρευση μετά τον πέμπτο αγώνα της σεζόν.
Footwork Arrows, με κινητήρες Hart, και Taki Inoue στο τιμόνι. Ένας συνδυασμός για τον οποίο ό,τι και να πεις, είναι λίγο! Ο "Τάκης" ακόμη κάνει πλάκα για το περιστατικό με το αυτοκίνητο των κριτών στον αγώνα της Ουγγαρίας.
Footwork Arrows, με κινητήρες Hart, και Taki Inoue στο τιμόνι. Ένας συνδυασμός για τον οποίο ό,τι και να πεις, είναι λίγο! Ο “Τάκης” ακόμη κάνει πλάκα για το περιστατικό με το αυτοκίνητο των κριτών στον αγώνα της Ουγγαρίας.
Η πρώτη εμπλοκή της Red Bull με τη Formula 1, έγινε το 1995, όταν διαφημίστηκε στην ομάδα της Sauber.
Η πρώτη εμπλοκή της Red Bull με τη Formula 1 έγινε το 1995, όταν διαφημίστηκε στην ομάδα της Sauber. Η C14 φορούσε τον αδύναμο Ford ECA Zetec-R, όμως ο Frentzen πήρε το πρώτο βάθρο στην ιστορία της ομάδας, στη Μόντσα, εξαιτίας των πολλών εγκαταλείψεων.
Η Minardi ερχόταν από 2 καλές σεζόν, για τα στάνταρ της. Ο μόλις ένας βαθμός που μάζεψε στο πρωτάθλημα, φανέρωσε πως ο πελατειακός Ford EDM δεν ήταν το μοναδικό πρόβλημα του μονοθεσίου.
Η Minardi ερχόταν από 2 καλές σεζόν, για τα στάνταρ της, κάτι που δεν μπόρεσε να διατηρήσει. Ο μόλις ένας βαθμός που μάζεψε στο πρωτάθλημα, φανέρωσε πως ο πελατειακός Ford EDM δεν ήταν το μοναδικό πρόβλημα του μονοθεσίου.
Η Ferrari 412T2 είναι το τελευταίο μονοθέσιο Formula 1 μέχρι σήμερα, με κινητήρα V12. Ο Schumacher το δοκίμασε, χαρακτηρίζοντάς το "ικανό να κερδίσει το πρωτάθλημα", όμως το 1995 ήρθε μόλις μια νίκη για τη Scuderia, με το Jean Alesi στον Καναδά.
Η Ferrari 412T2 είναι το τελευταίο μονοθέσιο Formula 1, μέχρι σήμερα, με κινητήρα V12. Ο Schumacher το δοκίμασε, χαρακτηρίζοντάς το “αρκετά καλό για να κερδίσει το πρωτάθλημα”, όμως το 1995 ήρθε μόλις μια νίκη για τη Scuderia, με το Jean Alesi στον Καναδά.
Η ομάδα της Pacific άντεξε δυο σεζόν στη F1 και παρόλο που το 1995 παρουσίασε σαφή βελτίωση με την PR02, δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί.
Η ομάδα της Pacific άντεξε δυο σεζόν στη F1 και παρόλο που το 1995 παρουσίασε σαφή βελτίωση με την PR02, δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί σε κάποιο αγώνα.
Η Yamaha κουβαλούσε πλέον 4 χρόνια εμπειρίας στο σπορ. Πάντως, οι επιδώσεις της Tyrrell 023, με συγκομιδή μόλις 5 βαθμών, μόνο ικανοποιητική δεν ήταν.
Η Yamaha κουβαλούσε πλέον 4 χρόνια εμπειρίας στο σπορ. Πάντως, οι επιδώσεις της Tyrrell 023, με συγκομιδή μόλις 5 βαθμών, μόνο ικανοποιητική δεν ήταν και ο κινητήρας έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό.
Μια πολύ σημαντική συνεργασία που θα τελειώσει φέτος, ξεκίνησε το 1995, McLaren και Mercedes θα συμπληρώσουν 351 GP μαζί, στο Abu Dhabi.
Μια πολύ σημαντική συνεργασία, που θα τελειώσει φέτος, ξεκίνησε το 1995. McLaren και Mercedes θα συμπληρώσουν στο Abu Dhabi 351 GP μαζί. Τότε, προσπαθούσαν ακόμη να βρουν τα πατήματά τους, με την ομάδα να κατασκευάζει τρία μονοθέσια μέσα στη χρονιά (MP4/10, MP4/10B, MP4/10C) για να λύσει τα προβλήματα που παρουσιάζονταν.
Παρασκήνιο είναι η λέξη που συνοψίζει τη σεζόν της Γαλλικής ομάδας. Από τη μεταβίβαση εξουσίας του Briatore στον Walkinshaw, μέχρι και την αρπαγή των κινητήρων Mugen Honda από τη Minardi,
Παρασκήνιο είναι η λέξη που συνοψίζει τη σεζόν της Ligier, από τη μεταβίβαση εξουσίας του Briatore στον Walkinshaw, μέχρι και την αρπαγή των κινητήρων της Mugen Honda από τη Minardi. Πάντως, η JS41 ανέβηκε δυο φορές στο βάθρο, φέρνοντας την ομάδα στην πέμπτη θέση των κατασκευαστών, με 24 βαθμούς.
9 νίκες και πρωταθλήματα σε οδηγούς και κατασκευαστές, ήταν ο απολογισμός του συνδυασμού Schumacher-Benetton-Renault. Η κόντρα με τον Hill συνεχίστηκε για μια ακόμη σεζόν
9 νίκες και πρωταθλήματα σε οδηγούς και κατασκευαστές, ήταν ο απολογισμός του συνδυασμού Schumacher-Benetton-Renault. Η κόντρα με τον Hill συνεχίστηκε για μια ακόμη σεζόν, με το Βρετανό να εμπλέκεται σε αρκετά ατυχήματα και το Schumacher να κερδίζει εύκολα τον δεύτερο τίτλο της καριέρας του.

Φτάνοντας στο τέλος και του δεύτερου αυτού αφιερώματος, γνωρίζω πολύ καλά πως κάποιοι από εσάς θα έχουν διαφορετική άποψη για το ποια ήταν η ομορφότερη σεζόν από πλευράς μονοθεσίων. Άλλωστε, δεν θα μπορούσαμε να μπούμε σε πιο υποκειμενική συζήτηση από αυτή, ειδικά από τη στιγμή που εμπλέκονται και άλλοι παράγοντες, όπως η νοσταλγία και η αναπόφευκτη εξιδανίκευση του παρελθόντος. Για εμένα, τα μονοθέσια του 1995 αποτελούν τη σχεδιαστική επιτομή της ιστορίας της Formula 1.

935163_689450827774052_465066415_n
1897887_689451941107274_73454895_n
544345_523610584358078_1368510544_n
1174828_602108133174989_1431631296_n

[Photo Copyrights: Respective Teams]