140819 The new SKODA Fabia_Front

Με την παρουσίαση της νέας Skoda Fabia χθες, έγινε γνωστό ότι το νέο τσέχικο αυτοκίνητο hatchback βασίζεται πάνω στην νέα PQ26 πλατφόρμα της Volkswagen, που παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος, μαζί με το VW Polo facelift. Πρακτικά, η πλατφόρμα αυτή δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια ελαφρώς ανανεωμένη PQ25, που χρησιμοποιεί η σημερινή γενιά της Fabia, αλλά και τα Audi A1 και Seat Ibiza.


Τελευταίες αναφορές από τη χώρα προέλευσης του αυτοκινήτου, αναφέρουν ότι η Skoda ανακοίνωσε ότι η τρίτη γενιά της Fabia χρησιμοποιεί το 50% της MQB πλατφόρμας, περίπου το 40% της PQ26, με το υπόλοιπο 10% να είναι ίδιο με της προηγούμενης γενιάς, δηλαδή της PQ25.

VW_MQB.jpg-9c291b5197fe1a4b

Το νέο supermini των Τσέχων, εξακολουθεί να έχει μήκος που δεν ξεπερνά τα 4 μέτρα αλλά είναι 30 χιλιοστά χαμηλότερο και 90 χιλιοστά πλατύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά.α είναι διαθέσιμο με 2 βενζινοκινητήρες και 2 πετρελαιοκινητήρες.

140819 The new SKODA Fabia_Back

Στη βάση της γκάμας θα είναι ο τρικύλινδρος 1000άρης MPI κινητήρας με 60 άλογα, ενώ θα υπάρχει και ο γνωστός τετρακύλινδρος 1200άρης TSI, απόδοσης μέχρι 110 ίππους. Από πλευρά πετρελαιοκινητήρων, υπάρχει ο νέος τρικύλινδρος 1.400 κ.εκ. common-rail κινητήρας, με αλουμινένιο μπλοκ απόδοσης 75 και 105 ίππων, ενώ αργότερα και προς το τέλος του 2015, θα προστεθεί η GreenLine έκδοση του κινητήρα των 75 ίππων, η οποία θα διαθέτει start/stop, σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας, ελαστικά χαμηλής τριβής, καθώς και κάποιες αεροδυναμικές τροποποιήσεις που θα επιτρέπουν στη νέα Fabia να καταναλώνει μόλις 3,1 λίτρα/100 χλμ, με εκπομπές ρύπων στα 82 γρ/χλμ. Τέλος, να σημειώσουμε πως το βάρος της Fabia θα είναι κατά 65 κιλά μικρότερο. Κατά συνέπεια, η βασική έκδοση με τον 1000άρη MPI κινητήρα, θα ζυγίζει μόλις 980 κιλά.