Bianchi

Πέντε ημέρες μετά από το σφοδρό ατύχημα που έχει οδηγήσει τον Jules Bianchi στο νοσοκομείο και μάλιστα σε κρίσιμη αλλά σταθερή κατάσταση, η FIA μάς δίνει περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς προκλήθηκε το ατύχημα του Γάλλου. Όλοι μας έχουμε δει την κατάληξη, αλλά κανένας μας δεν μπορεί με βεβαιότητα να πει πώς ο 25χρονος έχασε τον έλεγχο και κατέληξε στον γερανό.

Την απορία αυτή ήρθε να λύσει ο Charlie Whiting, μαζί με τους Jean Todt, αλλά και τον διασώστη, Ian Roberts. Ο Whiting, παρουσίασε στους δημοσιογράφους video από το σημείο τής σύγκρουσης, λέγοντας:

Υπάρχει μια στεγνή γραμμή στη στροφή 7, αλλά, καθώς η βροχή δυνάμωνε, το νερό μπήκε σ’ αυτή τη στεγνή γραμμή. Καθώς τα μονοθέσια πηγαίνουν λίγο ανοιχτά εκεί, βλέπετε τον Adrian να πηγαίνει εκεί και να χάνει τον έλεγχο. Πάτησε λίγο στο πιο βρεγμένο μέρος τής πίστας και ήταν πίσω από τον Jules σ’ εκείνο το σημείο. Σ’ εκείνο το σημείο, πάτησε το πιο βρεγμένο μέρος τής πίστας, έχασε τον έλεγχο και γύρισε.

Μπορείτε να δείτε τον Jules να κάνει κάτι παρόμοιο με τον Sutil: πάτησε λίγο στο νερό, αλλά δεν γύρισε σαν τον Adrian. Το “υπερ-διόρθωσε” κι έφυγε εκτός σε μία λίγο διαφορετική τροχιά.

Μερικά μονοθέσια πέρασαν μέσα από την περιοχή με τις διπλές σημαίες. Υπήρχαν κάποια αυτοκίνητα που δεν επιβράδυναν πολύ και κάποια άλλα που επιβράδυναν πολύ. Δε νομίζω ότι χρειάζεται να προχωρήσουμε σε λεπτομέρειες στο πώς αυτός επιβράδυνε σε σχέση με τους άλλους, αρκεί που έχουμε τα δεδομένα ότι επιβράδυνε, αλλά μετράει και το πόσο.

Ένα ατύχημα στην πίστα πάντα καλύπτεται καλά, φυσικά. Θεωρώ ότι οι κριτές αντέδρασαν καλά, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και το Ιατρικό Αυτοκίνητο ήρθαν πολύ γρήγορα, το όχημα απεγκλωβισμού και το ασθενοφόρο έκαναν το ίδιο. Τίποτα δε θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερα στην πίστα. Είναι μια διαδικασία που γνωρίζουμε ακριβώς τι πρέπει να κάνουμε σ’ αυτές τις περιπτώσεις.

Screen-Shot-2014-07-04-at-07.48.36

Πέρα από αυτό, ο Βρετανός ζητά από τις ομάδες να συζητήσουν ξανά το θέμα της ασφάλειας μέσα στην πίστα, για να μην υπάρξει ξανά ατύχημα παρόμοιο με αυτό τού Bianchi. Το βασικότερο είναι η εξασφάλιση ότι όλοι οι οδηγοί θα επιβραδύνουν αρκετά όταν βλέπουν διπλές κίτρινες σημαίες, κάτι που δεν έγινε στην Ιαπωνία.

Πιστεύω πως υπάρχουν μερικά πράγματα να μάθουμε και θέλουμε να έχουμε όλες τις ομάδες στη συζήτηση και όλους τους οδηγούς, για να βεβαιωθούμε ότι έχουμε καταλήξει σε κάτι καλό, που να έχει προκύψει μέσα από ιδέες. Ένα από τα πιο σημαντικά που πρέπει να μάθουμε είναι να λαμβάνουμε στο μέλλον μια καλύτερη απόφαση για να επιβραδύνουμε τους οδηγούς.

Είναι καλύτερα να προσπαθήσουμε να θέσουμε ένα σύστημα σε εφαρμογή που να είναι πολύ πιο σαφές το πόσο νομίζουμε ότι πρέπει να επιβραδύνουν τα μονοθέσια σε παρόμοιες συνθήκες. Πάνω σ’ αυτό θα δουλεύουμε ξεκινώντας από αύριο το πρωί, με τη συνάντηση όλων των ομάδων για να συζητήσουμε ακριβώς αυτό: έναν τρόπο να επιβάλουμε ένα όριο ταχύτητας. Κατά πάσα πιθανότητα, είναι δε θα είναι όριο ταχύτητας, αλλά μάλλον ένας τρόπος να ελέγχουμε την ταχύτητα με απόλυτη σαφήνεια.

Αυτό που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι να τραβήξουμε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, αλλά όχι βασικά να το στείλουμε έξω. Έτσι, θα κάνουμε αυτό που κάνουμε τώρα, οι οδηγοί θα βλέπουμε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και θα το ακολουθούν. Αυτό που κάνουν τώρα είναι να το ακολουθούν μέχρι τη γραμμή τού pit lane.

Αυτό που σκεφτόμαστε να κάνουμε είναι να το επεκτείνουμε αυτό, έτσι ώστε ο οδηγός να είναι προσεκτικός σε όλη όλο το μήκος όπου υπάρχει διπλή κίτρινη σημαία. Για παράδειγμα, στη Suzuka, από τη στροφή 6 θα έπρεπε να είσαι προσεκτικός σε όλη την περιοχή με τις διπλές κίτρινες σημαίες. Αυτός είναι ένας αριθμός σκέψεων που κάνουμε και υπάρχουν μερικές ακόμα ιδέες που θα έρθουν από διάφορες πηγές.

Ήμασταν σχεδόν μία ώρα πριν με τους οδηγούς, κι ένα από τα πράγματα που προέκυψαν, το οποίο έχει συζητηθεί στο παρελθόν, αλλά θα μπορούσε να συζητηθεί ξανά, είναι να βάλουμε πλαϊνά skirts, δεν μπορώ να βρω καλύτερη λέξη, σαν αυτά που βλέπετε στους δρόμους για να σταματήσεις τα αυτοκίνητα όταν συμβαίνει κάτι. Είναι κάτι που θέλουμε να εξετάσουμε και θα το εξετάσουμε.

Καλά όλα αυτά, αλλά ο Whiting δε μας είπε τι ήθελε ο γερανός μέσα στην πίστα. Το βασικό που θα πρέπει να γίνει σε όλες τις πίστες είναι να υπάρχουν μεγάλοι γερανοί πίσω από τον τοίχο, προκειμένου να μη χρειάζεται να μπαίνει γερανός σε χώρο που μπορεί να συμβεί ό,τι έγινε στην Ιαπωνία. Όπως ακριβώς γίνεται στο Μονακό, δηλαδή. Τίποτα δε θα είχε συμβεί αν είχαμε μεγάλους εξωτερικούς γερανούς, αλλά ο Whiting δεν είπε λέξη γι’ αυτό…