[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

2014 axed cars 2

Οι εταιρίες παρουσιάζουν κάθε χρόνο αναρίθμητα μοντέλα που ευελπιστούν να κερδίσουν το αγοραστικό κοινό, έτσι ώστε να υπάρχει ροή στα ταμεία τους. Πολλά γίνονται άμεση εμπορική επιτυχία, ενώ κάποια άλλα μένουν πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας. Επίσης, με τον πακτωλό των νέων μοντέλων αυτά ενδέχεται να κανιβαλήσoυν τις πωλήσεις κάποιου άλλου, ενώ υπάρχουν και αυτοκίνητα που απλά δεν έπεισαν την ύπαρξη τους στην αγορά.

Όλα τα παραπάνω έχουν αποτέλεσμα την κατάργηση από την Ευρώπη των αυτοκινήτων που θα διαβάσεις, τα οποία δεν θα μπορείς να παραγγείλεις από το 2015, ενώ αν θες να αγοράσεις κάποιο Chevrolet η χρονιά που μπαίνει λίγες ώρες είναι η τελευταία σου ευκαιρία, καθώς από το 2016 η αμερικάνικη εταιρία δεν θα πουλά μοντέλα της στη Γηραιά Ήπειρο έτσι ώστε να μην υπάρχουν επικαλύψεις ανάμεσα στα μοντέλα της και σε αυτά της Opel/Vauxhall. Η Chevrolet, μετά τη φυγή της Daihatsu, θα γίνει η δεύτερη αυτοκινητοβιομηχανία που αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγοράς.

[/nextpage]

[nextpage title=”Audi A6 Hybrid” ]

Driven_AudiA6Hybrid_01-850x564

Η Audi παρουσίασε στο Παρίσι την ανανεωμένη οικογένεια του A6, αλλά “ξέχασε” να κάνει επισήμως γνωστό πως καταργεί από τη γκάμα της το A6 Hybrid. Το υβριδικό A6 είχε παρουσιαστεί τον Γενάρη του 2011 στην έκθεση του Detroit, ως το πρώτο υβριδικό sedan που είχε κατασκευάσει η Audi, αλλά το κοινό δεν στράφηκε ποτέ προς αυτό, με τις χαμηλές πωλήσεις του, (μόλις 3.000 μέσα σε περίοδο 3 ετών), να αναγκάζουν την Audi να παίρνει την απόφαση να το καταργήσει.

[/nextpage]

[nextpage title=”Abarth Punto” ]

fiatgrandepuntoabarthessees

Μπορεί το απλό Punto να αγκομαχά για λίγες ακόμα πωλήσεις μέχρι το 2016 που θα αντικατασταθεί, αλλά το Abarth Grande Punto μας άφησε χρόνους και δε μπορείς να το αγοράσεις από το νέο χρόνο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Jaguar XK” ]

jaguar-xk-review-2011-jaguar-xk-coupe-test-car-and-driver-photo-362595-s-original

Τον προηγούμενο Μάρτιο και λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση του ονόματος της XE, επιβεβαίωσε ότι η Αγγλική εταιρία θα διακόψει την XK σειρά για να επικεντρωθεί σε νεότερα μοντέλα. Η απόφαση πάρθηκε κυρίως εξαιτίας της πτωτικής πορείας των πωλήσεων της XK και πιο συγκεκριμένα, από την στιγμή που παρουσιάστηκε η F-Type, η XK δεν πουλάει πάνω από 4.000 μοντέλα ετησίως.

[/nextpage]

[nextpage title=”Honda Accord” ]

2014-honda-accord-hybrid-test-review-car-and-driver-photo-553341-s-original

H Honda είναι ίσως η εταιρία με τη μεγαλύτερη περικοπή μοντέλων από τη γκάμα της, αλλά θα φέρει εξαιρετικά νέα αυτοκίνητα από την επόμενη χρονιά. Το πρώτο από αυτά είναι το η ευρωπαϊκή έκδοση του Accord που θα σταματήσει να πωλείται από το 2015, με τη παραγωγή να σταματά τον Φεβρουάριο του 2015, με το μοντέλο να μην αντικαθίσταται από κάποιο νέο. Μέσα στο 2014 πουλήθηκαν μόλις 3.453 Accord στην Ευρώπη, 19% λιγότερα σε σχέση με το 2013.

[/nextpage]

[nextpage title=”Honda CR-Z” ]

honda cr z 2011 review-MQBw-1024x682

Από τις αρχές του χρόνου που κλείνει, η Honda είχε επιβεβαιώσει ότι το CR-Z θα σταματήσει τις πωλήσεις του στην Ευρώπη. Το υβριδικό σπορ coupe δεν έπεισε ποτέ για τις δυνατότητες του, ενώ ίσως και η υψηλή τιμή του ήταν τα κύρια αιτία της αφαίρεσης του από τη γκάμα της εταιρίας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Honda Insight” ]

Michael Wearne Photography

Άλλο ένα υβριδικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας που θέλησε να τα βάλει με το Toyota Prius, δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα, και από το περασμένο καλοκαίρι αποτελεί παρελθόν. Κύρια αιτία ήταν και πάλι η μειωμένη ζήτηση του υβριδικού μοντέλου της Ιαπωνικής εταιρίας, με τη Honda να προσφέρει όσα αυτοκίνητα υπάρχουν στο στοκ της.

Οι πωλήσεις των δύο υβριδικών μοντέλων στη Γηραιά Ήπειρο το 2013 ανήλθαν σε μόλις 1.242 αυτοκίνητα (-62%) του Insight , την ώρα που οι πωλήσεις του CR-Z ήταν ακόμη χαμηλότερες, αφού μόλις 695 CR-Z βρήκαν νέο ιδιοκτήτη (-66%) κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, με το 2014 να νούμερα να είναι ακόμα χειρότερα καθώς πουλήθηκαν λιγότερα από 300 CR-Z, ενώ για το Isight αναμένεται να κλείσει με λιγότερα από 600 αυτοκίνητα

[/nextpage]

[nextpage title=”Peugeot 807″ ]

807_1

To 2013 το γαλλικό πολυμορφικό πούλησε 2.943 αυτοκίνητα, ενώ το 2014 αναμένεται να πουλήσει κάτω από 1.900 αυτοκίνητα. Η τάση για τα MPVs είναι διαρκώς φθίνουσα, τα οποία τη θέση τους την παίρνουν τα crossovers.

[/nextpage]

[nextpage title=”Opel Ampera” ]

2012-opel-ampera-electric-03

Η Opel το πάλεψε, μείωσε την τιμή του Ampera κατά 7.600 ευρώ, αλλά το κοινό δεν ήταν θερμό με το plug-in υβριδικό αυτοκίνητο της. Έτσι η GM πήρε την απόφαση να το καταργήσει, μιας και δεν θα υπάρξει δεύτερη γενιά του.

Το Ampera αποτελεί ουσιαστικά ένα Chevrolet Volt με τα σήματα της Opel. Μόλις 3.184 Ampera πουλήθηκαν μέσα στο 2013, ενώ από την αρχή του 2014 έως και τον Νοέμβριο, η Opel έχει πουλήσει λιγότερα από 850 Ampera.

[/nextpage]

[nextpage title=”Suzuki Alto” ]

Suzuki_Alto_12_hour_015

Το Alto είναι ένα μοντέλο με μεγάλη ιστορία στη γκάμα της Suzuki, που πολύς κόσμος έμαθε να οδηγεί σε ένα τέτοιο. Όμως, η ιαπωνική εταιρία καταργεί το όνομα, αλλά όπως ξέρεις θα αντικατασταθεί από το Celerio, που παρουσιάστηκε στην Γενεύη, και θα ξεκινήσει εμπορική πορεία στη χώρα μας το από το 2015

[/nextpage]

[nextpage title=”Suzuki Kizashi” ]

suzuki-kizashi-4

Από τα χείλη εκπροσώπου της Suzuki έγινε γνωστό στις αρχές του μήνα ότι η ιαπωνική εταιρία σταμάτησε την παραγωγή του Kizashi, και παρόλο που δεν εισήχθη στην Ελλάδα, στην Ευρώπη κυκλοφόρησε κανονικά. Η είδηση αυτή επιβεβαίωσε τις φήμες που είχαν ακουστεί νωρίτερα μέσα στο τρέχον έτος. Για το Kizashi η ιαπωνική εταιρία μας το είχε πει πέρσι τέτοιο καιρό, ότι δεν ετοιμάζει τον διάδοχο του, ενώ το είχε περιγράψει ως ένα “άτυχο αυτοκίνητο”. Από την άλλη για το Grand Vitara ο αντιπρόεδρος της Toshihiro Suzuki είχε δηλώσει ότι είναι ιδιαίτερο δύσκολο να βγάλει στην αγορά τον αντικαταστάτη του.

[/nextpage]

[nextpage title=”Grand Vitara” ]

Suzuki Grand Vitara facelift

Η ήδη περιορισμένη γκάμα της Suzuki σύμφωνα με τελευταίες αναφορές θα μικρύνει προσωρινά ακόμα περισσότερο, καθώς η ιαπωνική εταιρία θα σταματήσει προς το τέλος του έτους την παραγωγή εκτός από τα δύο παραπάνω και το Grand Vitara. Ωστόσο, η εταιρία ετοιμάζει έξι νέα μοντέλα μέχρι το 2017.

[/nextpage]

[nextpage title=”VW Eos” ]

Large Image (optional)

Από τη στιγμή που υπάρχει στη γκάμα της γερμανικής εταιρίας το VW Golf cabrio, αν και ακόμα πουλιέται η προηγούμενη γενιά του, ήταν αναπόφευκτο να μπουν τίτλοι τέλους για τα Eos. Το αυτοκίνητο ήταν στο τελευταίο έτος παραγωγής του και θα προσφέρθηκε στην εκδοσή “Final Edition” η οποία βασίζεται πάνω στην Eos Sport και διεθετε δίχρωμες δερμάτινες επενδύσεις, ασημένια διακοσμητικά και ζάντες 18″.

[/nextpage]

[nextpage title=”VW Jetta” ]

xVolkswagen-Jetta-26.jpg.pagespeed.ic.EwVif4aNLa5KXbeF5thm

Οι παραγγελίες για το μεσαίο sedan μοντέλο της γερμανικής εταιρίας του λαού δεν είναι πλέον διαθέσιμες και μόνο όσα βρίσκονται σε stock μπορούν να πουληθούν, με τον αντικαταστάτη του να κρίνεται αμφίβολος.

[/nextpage]