FM_137DIESEL_ENGINE_1.6L

Με το νέο Mondeo, η Ford προσφέρει την πλουσιότερη γκάμα κινητήρων στην ιστορία του, ενώ για πρώτη φορά εν έτη 2015 υπάρχει στη γκάμα της υβριδική έκδοση, η οποία θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στην 4-θυρη έκδοση αμαξώματος, και δεν θα της τοποθετηθούν άλλοι κινητήρες.

Όλα τα μηχανικά σύνολα εφοδιάζονται με την τεχνολογία Start/Stop, ενώ η απόδοση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων βελτιώνονται μέχρι 14% εξαιτίας του συστήματος Active Grille Shutter, που μειώνει την αντίσταση. Αργότερα και για πρώτη φορά στην Ευρώπη, θα λανσαριστεί με αυτόματα κιβώτια και το σύστημα τετρακίνησης Intelligent All-Wheel Drive.

Από πλευράς βενζινοκινητήρων η γκάμα ξεκινάει με τον γνωστό και πολλαπλά βραβευμένο 1.000άρη EcoBoost κινητήρα με απόδοση 125 άλογα και εκπομπές CO2 119 γρ/χλμ. και σε συνδυασμό με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο καταναλώνει 5,1 λίτρα/100 χλμ. Το νέο Mondeo θα διατίθεται επίσης με το νέο βενζινοκινητήρα 1.5 EcoBoost με επιλογή εξατάχυτου μηχανικού ή εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Ο κινητήρας εφοδιάζεται με την τεχνολογία ενσωματωμένης πολλαπλής εξαγωγής που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά με τον 1.0 EcoBoost. Αυτή βελτιώνει την απόδοση καθώς βοηθά τον κινητήρα να φτάσει ταχύτερα στις βέλτιστες θερμοκρασίες λειτουργίας και παράγει ροπή μέσω της υπερπλήρωσης ταχύτερα ελαχιστοποιώντας την απόσταση της διαδρομής των καυσαερίων μεταξύ των κυλίνδρων και του υπερσυμπιεστή. Νέο είναι το αλουμινένιο μπλοκ κυλίνδρων που συνδυάζεται με υγρόψυκτο εναλλάκτη αέρα εισαγωγής για πιο αποδοτική υπερπλήρωση, με αποτέλεσμα ο 1.5-λίτρων EcoBoost να έχει εκπομπές CO2 134 γρ/χλμ (μείωση 11% συγκριτικά με τον προηγούμενο βενζινοκινητήρα 1.6 EcoBoost) και κατανάλωση 5,8 λίτρα/100 χλμ, με την απόδοση του είναι 160 άλογα και 240 Nm ροπή. Τέλος, το αυτοκίνητο θα εξακολουθήσει να διατίθεται με το δίλιτρο βενζινοκινητήρα EcoBoost, σε εκδόσεις 203 ή 240 ίππων και 345 Nm ροπή. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο διαθέτει πλέον Start/Stop, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 του 2.0 EcoBoost κατά 6%.

FM_136PETROL_ENGINE_1.5L

Από πλευράς πετρελαίων, αυτός που αρχικά έχει μέγιστο ενδιαφέρον στην Ελλάδα, και ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής, είναι ο 1.600άρης TDCi με τα 115 άλογα και τα 270 Nm ροπής, ο ίδιος που μας είχε εντυπωσιάσει στο road trip μας στη Φρανκφούρτη το 2013. Ο κινητήρας προσφέρει πολύ καλή οικονομία καυσίμου, και παρόλο που υστερεί σε ιπποδύναμη, η καλή του ροπή είναι ικανή να μετακινήσει με αξιοπρέπεια το βαρύ αμάξωμα. Οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 114 γρ/χλμ.. κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €102,6, αλλά υπάρχει και έκδοση ECOnetic με εκπομπές μόλις 99 γρ/χλμ. Περισσότερα, όμως, θα διαβάσεις παρακάτω στο section του “δρόμου”. Αν αναρωτιέσαι για τον ολοκαίνουριο 1.500άρη diesel που τοποθετήθηκε στο facelift του Focus, θα πρέπει να περιμένεις κανά εξάμηνο, ώστε η Ford να τον τοποθετήσει στο αυτοκίνητο, καθώς ο 1.600άρης που έχει εξελιχθεί μαζί με το PSA Group, βρίσκεται στη δύση της καριέρας του.

Για όποιον ο παραπάνω κινητήρας του φαίνεται λίγος, και δεν έχει πρόβλημα με την φορολογία, η Ford προσφέρει το Mondeo με έναν πολύ καλό, δυνατό και ανανεωμένο 2.0-λιτρο TDCi κινητήρα. Διαθέτει τεχνολογία υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VNT) που βελτιστοποιεί την πίεση υπερπλήρωσης σε διαφορετικές στροφές του κινητήρα και προφέρεται με 150 ή 180 άλογα στις 3.500 σ.α.λ.και ροπή 350 ή 400 αντίστοιχα από τις 2.000 σ.α.λ. Οι εκπομπές του και στις δύο ιπποδυνάμεις φτάνουν τα 128 γρ/χλμ, ενώ και εδώ υπάρχουν διαθέσιμες ECOnetic εκδόσεις που μειώνουν τη κατανάλωση και τους ρύπους, με τους τελευταίους να φτάνουν τα 109 γρ/χλμ.

_GK_7487

Ο παραπάνω TDCi κινητήρας φέρει ανασχεδιασμένο μπλοκ κινητήρα, νέα κυλινδροκεφαλή και συστήματα ψεκασμού καυσίμου, αλλά και σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων με παγίδα οξειδίων του αζώτου της Ford NOX για καθαρότερες εκπομπές ρύπων. Ένα σύστημα Active Thermal Management System βελτιώνει τους χρόνους προθέρμανσης παρέχοντας on-demand (ανάλογα με τις συνθήκες) ψύξη σε συγκεκριμένα εξαρτήματα για ταχύτερη επίτευξη μέγιστης απόδοσης. Επίσης μία αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής μειώνει τις απώλειες αυξάνοντας την πίεση λαδιού επίσης on-demand.

Όπως προείπα, οι κινητήρες diesel με τα 150 και 180 άλογα θα διατίθενται και με το σύστημα Intelligent All-Wheel Drive, που προσφέρει μία ομαλή μετάβαση από την εμπρός κίνηση στην τετρακίνηση αυξάνοντας αυτόματα την πρόσφυση και το κράτημα όταν είναι απαραίτητο. Το σύστημα παρακολουθεί συνεχώς την πρόσφυση των τροχών στο οδόστρωμα κάθε 16 χιλιοστά του δευτερολέπτου και μπορεί να προσαρμόζει την ισχύ σε κάθε τροχό ξεχωριστά μέσα σε 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Από το φθινόπωρο, θα είναι προαιρετικά διαθέσιμος και ένας πανίσχυρος δίλιτρος TDCi diesel και θα αποδίδει 210 άλογα και 450 Nm ροπή. Θα περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη διπλή σειριακή υπερσυμπίεση, που επιτρέπει ταχύτερη απόκριση του κινητήρα. Η μικρή τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας θα χρησιμοποιείται για την άμεση απόκριση στις απαιτήσεις αύξησης ισχύος, ενώ ένας μεγαλύτερος, υψηλής αδράνειας υπερσυμπιεστής θα διατηρεί την υψηλή πίεση υπερπλήρωσης για κορυφαίες επιδόσεις.

Ford-Mondeo-Hybrid-Engine-2015

Κλείνοντας, για τους οικολόγους θα υπάρχει και το Mondeo Hybrid Electric Vehicle. Το νέο Mondeo Hybrid θα είναι το πρώτο υβριδικό όχημα παραγωγής της εταιρίας στην Ευρώπη και κατασκευάζεται μαζί με τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας Mondeo στην Ισπανία. Όπως το Fusion Hybrid, έτσι και το Mondeo Hybrid χρησιμοποιεί την τρίτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Ford συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα απόδοσης και αθόρυβης λειτουργίας ενός ηλεκτροκινητήρα με την αυτονομία και ελευθερία που παρέχει ένας παραδοσιακός κινητήρας εσωτερικής καύσης. Κάτω από το καπό υπάρχει ο συνδυασμός ενός δίλιτρου βενζινοκινητήρα, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και ενός ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με συνδυαστικά απόδοση 187 ίππων, με κατανάλωση 4,2 λίτρων/100 χλμ και εκπομπές CO2.99 γρ/χλμ.

Δύο ηλεκτροκινητήρες χρησιμοποιούνται στο υβριδικό Mondeo, ο ένας υποστηρίζει το βενζινοκινητήρα στην κίνηση των τροχών και ο άλλος ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση για τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1.4 kWh, που βρίσκεται πίσω από τα πίσω καθίσματα. Το Mondeo Hybrid μπορεί να πιάσει μέχρι 135 χλμ/ωρα στο electric mode, και μπορείς να χρησιμοποιείς το Smartgauge της Ford, ώστε να παρακολουθείς, να διαχειρίζεσαι και να μειώνεις την κατανάλωση καυσίμου και ενέργειας, με χαρακτηριστικά όπως το ‘Brake Coach’ που ενθαρρύνει το σταδιακό φρενάρισμα ώστε να ανακτάται περισσότερη ενέργεια για τη φόρτιση της μπαταρίας. Εδώ, μπορείς να δεις όλες τις εκδόσεις κινητήρων καθώς και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Mondeo.