FM_01

Το προηγούμενο διήμερο πραγματοποιήθηκε, επιτέλους, με κάθε επισημότητα η πανελλήνια παρουσίαση του νέου Ford Mondeo, αν και η εμπορική του διάθεση είναι εδώ και λίγο καιρό ήδη “ανοιχτή”. Όπως πιθανόν γνωρίζεις, στην Αμερική το Mondeo (Fusion ονομάζεται εκεί) παρουσιάστηκε πριν 3 ολόκληρα χρόνια και οι αιτίες της καθυστερημένης έλευσης του στην Ευρώπη ήταν οι εξής δυο.

Στα συν

  • Σχεδίαση
  • Οδική Συμπεριφορά
  • Θέση οδήγησης
  • Χώροι
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση

Στα μείον

  • Βάρος
  • Επιδόσεις

Πρώτον και παρά του ότι το Mondeo ανήκει στην οικογένεια των μοντέλων “One Ford“, που σηματοδοτεί την ύπαρξη “παγκόσμιων αυτοκινήτων” από την εταιρία, όλο το engineering του μοντέλου έγινε στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, και δεν ασχολήθηκαν σθεναρά με την ευρωπαϊκών προδιαγραφών έκδοση του. Αυτό σημαίνει ότι αρχικά δεν είχαν καν σχεδιάσει τη station wagon έκδοση του, που για την αγορά της Ευρώπης είναι απαραίτητη και όλη η εξέλιξη του ειδικά για εμάς ξεκίνησε μετά το λανσάρισμα στην Αμερική. Κακός χειρισμός από τη Ford γιατί αντιθέτως το Escape (που πωλείται ως Kuga στην Ελλάδα) το λανσάρισμα έγινε σχεδόν ταυτόχρονα και οι πωλήσεις του είναι εξαιρετικές. Ο δεύτερος και ίσως κυριότερος λόγος της καθυστέρησης ήταν το κλείσιμο του εργοστασίου της εταιρίας στο Genk του Βελγίου, και η μεταφορά όλης της γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο της Ισπανίας, στη Βαλένθια. Θα με ρωτήσεις γιατί σε νοιάζει αυτή η καθυστέρηση αφού τα θετικά στοιχεία του νέου Mondeo είναι απείρως περισσότερα και πιο σημαντικά από αυτή την αργοπορία. Θα σου απαντήσω ότι είμαι κάτι παραπάνω από σίγουρος ότι ο κύκλος ζωής του αυτοκινήτου στην Ευρώπη θα είναι σημαντικά μικρότερος από αυτόν που έχουμε συνηθίσει (περίπου 4,5 χρόνια αντί του 7 που είναι συνήθως), έτσι ώστε όταν παρουσιαστεί η νέα γενιά να μην εμφανιστεί πάλι αυτή η καθυστέρηση.

Παρόλα αυτά η Ford, έχοντας σαν προίκα τα σχεδόν 5 εκατ. Mondeo που έχει πουλήσει από το 1993, όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά (αντικαθιστώντας το θρυλικό Sierra), βλέπει το ίδιο σοβαρά και επαγγελματικά τη τέταρτη γενιά του μοντέλου, παρά την διαρκώς συρρικνούμενη αγορά των μεγάλων sedan, τόσο στην Ελλάδα (μόλις 5,4% μερίδιο αγοράς) όσο και στην Ευρώπη. Το νέο Mondeo που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το προηγούμενο διήμερο σε κάθε είδους διαδρομή, από την Αθήνα μέχρι την Αράχοβα, όπου ήταν η διαμονή, μας απέδειξε για ακόμα μια φορά γιατί όχι απλά θεωρείται ορόσημο στη κατηγορία του, αλλά αποτελεί μια άκρως ενδιαφέρουσα και δελεαστική πρόταση.