GP BAHRAIN F1/2015

Την δεύτερη συνεχόμενη, τρίτη για φέτος και 36η στην καριέρα του νίκη κατάκτησε ο Lewis Hamilton στο Grand Prix του Μπαχρέιν. Ο Πρωταθλητής είχε έναν άνετο αγώνα στην έρημο του Σακχίρ και δεν απειλήθηκε ουσιαστικά από κανέναν, από την αρχή μέχρι και το τέλος, ελέγχοντας τον ρυθμό του.

Στη δεύτερη θέση ο Kimi Raikkonen, ο οποίος προσπέρασε τον Nico Rosberg δύο γύρους πριν από τον τέλος (τα Mercedes είχαν πρόβλημα με τα φρένα τους). Ακολούθησαν οι Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Romain Grosjean, Sergio Perez, Daniil Kvyat και Felipe Massa, ο οποίος συμπληρώνει την 10άδα, με τον Alonso να φτάνει πιο κοντά από ποτέ στους βαθμούς. Ας δούμε τι έγινε στους 57 γύρους του Μπαχρέιν:

Οι θερμοκρασίες σε αέρα και οδόστρωμα ήταν 26°C και 30°C, αντίστοιχα, και φυσικά πουθενά δεν υπήρχε το ενδεχόμενο βροχής. Ο Felipe Massa ξεκίνησε από το pit lane, λόγω ενός προβλήματος στο μονοθέσιό του, έτσι η 6η θέση στο grid έμεινε κενή από την απουσία του Βραζιλιάνου. Ο Jenson Button, όμως, βρισκόταν στο box της McLaren, καθώς η MP4-30 δεν είχε επιδιορθωθεί από τα χθεσινά προβλήματα, έτσι ο Πρωταθλητής του 2009 δε συμπλήρωσε σήμερα 100 αγώνα με τη βρετανική ομάδα.

F1BAH2015_JK1690731

Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Hamilton έφυγε καλά κι έμεινε πρώτος, ο Rosberg προσπάθησε να περάσει τον Vettel, όμως ο Γερμανός έχασε στη συνέχεια τη θέση του από τον Raikkonen. Στην ολοκλήρωση του πρώτου γύρου, η 10άδα είχε ως εξής: Hamilton, Vettel, Raikkonen, Rosberg, Bottas, Ricciardo, Grosjean, Hulkenberg, Ericsson και Sainz. Ο Alonsο βρισκόταν στην 13η θέση και ο Verstappen έκανε λόγο για σπασμένη εμπρός αεροτομή.

Ο Hamilton μπροστά άνοιγε τη διαφορά και οι αγωνοδίκες εξέταζαν τον Maldonado για λανθασμένη θέση στο grid. Ο Rosberg πίεζε τον Raikkonen και τον προσπέρασε στην αρχή του 4ου γύρου, με τη μάχη των δύο να θυμίζει λίγο την περσινή με τον Hamilton. Οι δύο πρώτοι απείχαν περίπου 2 δευτερόλεπτα, με τη Mercedes να λέει στον Βρετανό ότι μπορούσε να πατήσει ακόμα περισσότερο το γκάζι.

F1BAH2015_JK1692035

Ο Massa προσπέρασε τον Alonso για την 13η θέση, την ώρα που οι αγωνοδίκες έδιναν ποινή 5 δευτερολέπτων stop&go στον Maldonado. Ο Rosberg είχε φτάσει τον Vettel στον 8ο γύρο και μάλιστα ξεκίνησε επιθέσεις στον Γερμανό. Από την άλλη, ο Hamilton έλεγε πως τα πίσω ελαστικά είναι στα όριά τους και πως δεν μπορεί να κινηθεί πιο γρήγορα.

Μόλις στον 9ο γύρο, η Mercedes βρέθηκε στο «1-2», καθώς ο Rosberg πέρασε μπροστά από τον Vettel, ωστόσο έπρεπε να καλύψει διαφορά 5.3 δευτερολέπτων προκειμένου να βρεθεί ακριβώς πίσω από τον team-mate του. Ο Raikkonen είχε κολλήσει πίσω από τον Vettel, όμως δεν μπορούσε να προσπεράσει.

_G0_9215

Στον 11ο γύρο, οι Hulkenberg, Nasr, Massa και Maldonado μπήκαν στα pits, όσο ο Hamilton είχε φτάσει τη διαφορά τα 6.2 δευτερόλεπτα εκείνη τη στιγμή. Έναν γύρο αργότερα, Sainz και Ericsson μπήκαν και αυτοί για αλλαγή, όπως έκανε και ο Grosjean.

Από τους πρώτους, αυτός που έκανε την αρχή ήταν ο Vettel. Στον 14ο γύρο, ο οδηγός της Ferrari έβαλε νέα μαλακά ελαστικά, ενώ ο Alonso επέλεξε τη μέση γόμα για το δεύτερό του stint. Ο Rosberg έβαλε ένα νέο σετ μαλακών ελαστικών στον 15ο γύρο και ο Vettel είχε περάσει ξανά στην 2η θέση, μπροστά από τον οδηγό της Mercedes.

_G0_9406

Μαλακά ελαστικά και για τον Hamilton, στον επόμενο γύρο. Ο Βρετανός βγαίνοντας από το pit lane είδε ακριβώς πίσω του τον Rosberg να προσπερνά για δεύτερη φορά στον αγώνα τον Vettel, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι μόλις στο 1.5 δευτερόλεπτο, διότι το pit stop του Hamilton ήταν μέτριο, ενώ ο Rosberg είχε κερδίσει χρόνο με τα πολύ ταχύτερα φρέσκα μαλακά.

Στην πρώτη θέση παρέμενε ο Raikkonen, ο οποίος ακόμα δεν είχε επισκεφθεί τα pits, κάτι που έκανε, όμως, στον 17ο γύρο, επιλέγοντας τη μέση γόμα, ίσως έχοντας στο μυαλό του μια διαφορετική στρατηγική. Πιο πίσω, ο Alonso δέχθηκε το προσπέρασμα από τον Kvyat, για την 13η θέση, και ο Nasr πίεζε τον Massa για να μπει στην 10άδα.

Fernando Alonso on track.

Στον 20ο γύρο, ο ρυθμός των Hamilton, Rosberg και Vettel είναι λίγο πάνω από τον 1:39, όμως ο Raikkonen, με τη μέση γόμα, ήταν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος σε σχέση με τον Hamilton. Ο Φινλανδός ήταν 9.5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel και 12.7 μακριά από την κορυφή.

Τρενάκι στις θέσεις 9, 10 και 11, από τους Hulkenberg, Massa και Nasr, με τον πρώτο να κάνει παράπονα για υποστροφή. Τελικά, η 10η θέση πέρασε στα χέρια του Nasr, που μπήκε αμέσως μετά τα pits, μαζί με τους Massa και Maldonado. Αυτό τα άλλαξε όλα, αφού ο Maldonado πέρασε 10ος, μπροστά από τον Massa, ενώ ο Nasr έπεσε στην 12η θέση. Ericsson και Hulkenberg μπήκαν για δεύτερη φορά, στον 26ο γύρο, και ο οδηγός της Force India έχασε μία θέση από τον Maldonado, όντας πλέον στην 10η θέση.

Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Race Day - Sakhir, Bahrain

Στον 29ο γύρο, η 10άδα ήταν: Hamilton, (3.3)Rosberg, (3.8)Vettel, (5.5)Raikkonen, (10.3)Bottas, (7.6)Ricciardo, (11.9)Grosjean, (9.9)Perez, (6.6)Kvyat και (7.3)Maldonado. Ο Hulkenberg μόλις είχε προσπεράσει τον Alonso, κάτι που ήθελαν να κάνουν οι Massa και Nasr, όπως πράγματι έγινε στους επόμενους γύρους. Ο Sainz πάρκαρε την STR10 εκτός πίστας, αναφέροντας ότι μάλλον ο εμπρός αριστερά τροχός είχε φύγει από τη θέση του.

Το δεύτερο pit stop για τον Vettel ήρθε στον 33ο γύρο, κάτι που συνέβη και στον Hamilton, ενώ και οι δύο είχαν βάλει τη μέση γόμα. Ο Raikkonen ζητούσε εξηγήσεις στην ενδοεπικοινωνία από τη Ferrari για τις επιλογές των ελαστικών, με τη Scuderia να του λέει πως η μέση μπορούσε να δώσει ταχύτερα περάσματα στον ίδιο αριθμό γύρων.

F1 Grand Prix of Bahrain

Pit stop και για τον Rosberg, στον 35ο γύρο, ο οποίος έβαλε ξανά τη μέση γόμα και ήταν για τρίτη φορά πίσω από τον Vettel. Ο Seb έκανε λάθος και βγήκε λίγο εκτός στην τελευταία στροφή, έτσι δεν ήταν δύσκολο για τον Rosberg να τον προσπεράσει. Εν τω μεταξύ, ο Nasr είχε περάσει τον Hulkenberg για την 13η θέση και ο Verstappen επέστρεφε στα pits με πρόβλημα στο μονοθέσιό του.

Ο Vettel ανέφερε πρόβλημα υποστροφής εξαιτίας ζημιάς στην εμπρός πτέρυγα, με αποτέλεσμα να μπει ξανά στα pits για να αντικατασταθεί η αεροτομή του, μια εξέλιξη που τον έριξε στην 5η θέση, πίσω από τον Bottas. Τα ελαστικά του Raikkonen είχαν «τελειώσει», με αποτέλεσμα να δεχθεί προσπέρασμα από τον Hamilton, ενώ τον πέρασε και ο Alonso, που είχε δεχθεί γύρο προηγουμένως.

P-20150419-00253_News

Τελικώς, ο Φινλανδός έβαλε τη μέση γόμα στον 41ο γύρο, στο δεύτερο και τελευταίο του pit stop, και ήταν σχεδόν 20 δευτερόλεπτα πίσω από τον δεύτερο Rosberg. Ο Maldonado μπήκε για pit stop, αλλά εγκατέλειψε και ο Hamilton έκανε λόγο για σημαντική φθορά στα πίσω ελαστικά, ωστόσο η διαφορά του από τον team-mate του ήταν 4.6 δευτερόλεπτα.

Ο Raikkonen πλησίαζε με γρήγορο ρυθμό τον Rosberg (πάνω από 2 δευτερόλεπτα στον γύρο), την ώρα που ο Vettel ασκούσε πίεση στον Bottas για την 4η θέση, με τους δύο να συγκεντρώνουν και το μοναδικό ενδιαφέρον στους 12 γύρους πριν από το τέλος από πλευράς μονομαχιών στη 10άδα.

_89P1032

Ο Nasr είχε προσπέρασε τον Ericsson για την 13η θέση και ο Raikkonen ζητούσε συνεχώς μπλε σημαίες, καθώς προσπαθούσε να φτάσει τον Rosberg. Η διαφορά των δύο συνέχιζε να μειώνεται -3 δευτερόλεπτα στον 52ο γύρο-, ωστόσο ο Vettel δεν μπορούσε να περάσει τον αλάνθαστο Bottas, παρόλο που δοκίμαζε διαφορετικές γραμμές και φρεναρίσματα.

Nasr και Kvyat πλησίαζαν τους Alonso και Massa, αντίστοιχα, και τελικά ο Kvyat ανέβηκε στην 9η θέση. 2 γύρους πριν από το τέλος, ο Rosberg έκανε μικρό λάθος στα φρένα για την πρώτη στροφή, άνοιξε τη γραμμή του και ο Raikkonen δεν άργησε ν’ ανέβει δεύτερος.

Τίποτα δε συνέβη μέχρι το τέλος και ο Hamilton είδε την καρώ σημαία, παρά την αναφορά του για πρόβλημα στο σύστημα BBW. Ωστόσο, ο Ricciardo είδε τον κινητήρα του να καπνίζει στα τελευταία μέτρα, δίχως να χάσει την 6η θέση, καθώς κατάφερε να περάσει τη γραμμή του τερματισμού.

https://www.youtube.com/watch?v=I-unFbEfxdk&feature=youtu.be

Στις βαθμολογίες, ο Hamilton αύξησε τη διαφορά στους 27 βαθμούς από την δεύτερη θέση, εκεί όπου τώρα βρίσκεται ο Rosberg, με 66 βαθμούς, μόλις έναν περισσότερο από τον Vettel, ο οποίος έπεσε στην τρίτη θέση. Ο Raikkonen ανέβηκε στην 4η θέση, με 42 βαθμούς, 11 περισσότερους από τον Massa.

Στους κατασκευαστές, η διαφορά των Mercedes και Ferrari έφτασε τους 52 βαθμούς, με τη Williams να είναι στην τρίτη θέση, με 61 βαθμούς. Η Red Bull πέρασε την Sauber και βρέθηκε στην 4η θέση, 4 βαθμούς πάνω από την ελβετική ομάδα.

SNE24563

Επόμενο Grand Prix στη Βαρκελώνη, στις 8-10 Μαΐου, εκεί όπου θα ξεκινήσει το ευρωπαϊκό ταξίδι της Formula 1.

Θέση Οδηγός Ομάδα Διαφορά Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Mercedes 25
2 Kimi Raikkonen Ferrari +3.3 18
3 Nico Rosberg Mercedes +6.0 15
4 Valtteri Bottas Williams +42.9 12
5 Sebastian Vettel Ferrari +43.9 10
6 Daniel Ricciardo Red Bull +61.7 8
7 Romain Grosjean Lotus +84.7 6
8 Sergio Perez Force India +1 γύρο 4
9 Daniil Kvyat Red Bull +1 γύρο 2
10 Felipe Massa Williams +1 γύρο 1
11 Fernando Alonso McLaren +1 γύρο
12 Felipe Nasr Sauber +1 γύρο
13 Nico Hulkenberg Force India +1 γύρο
14 Marcus Ericsson Sauber +1 γύρο
15 Pastor Maldonado Lotus +1 γύρο
16 Will Stevens Manor +2 γύρους
17 Roberto Merhi Manor +3 γύρους
18 Max Verstappen Toro Rosso Εγκατέλειψε
19 Carlos Sainz Toro Rosso Εγκατέλειψε
20 Jenson Button McLaren
Θέση Οδηγός Βαθμοί
1 Lewis Hamilton 93
2 Nico Rosberg 66
3 Sebastian Vettel 65
4 Kimi Raikkonen 42
5 Felipe Massa 31
6 Valtteri Bottas 30
7 Daniel Ricciardo 19
8 Felipe Nasr 14
9 Romain Grosjean 12
10 Nico Hulkenberg 6
11 Max Verstappen 6
12 Carlos Sainz 6
13 Sergio Perez 5
14 Marcus Ericsson 5
15 Daniil Kvyat 4
16 Fernando Alonso 0
17 Jenson Button 0
18 Roberto Merhi 0
19 Pastor Maldonado 0
20 Will Stevens 0
21 Kevin Mgnussen 0
Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 159
2 Ferrari 107
3 Williams 61
4 Red Bull 23
5 Sauber 19
6 Lotus 12
7 Toro Rosso 12
8 Force India 11
9 McLaren 0
10 Manor 0