Red Bull

Ένα deja vu ζει η Renault στη φετινή σεζόν. Η γαλλική εταιρεία μπήκε πέρυσι με το αριστερό στη νέα εποχή της Formula 1, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα αξιοπιστίας και απόδοσης με το power unit της, μια κατάσταση που βλέπουμε ότι συνεχίζεται και φέτος. Αυτό, φυσικά, δεν είναι ευχάριστο για τις Red Bull και Toro Rosso, τις δύο μοναδικές ομάδες που έχουν μείνει στο στρατόπεδο του Γάλλου κατασκευαστή. Η RBR πιέζει για άμεση βελτίωση της ιπποδύναμης, αν και η Renault ξεκαθαρίζει ότι κύριος στόχος είναι η βελτίωσης της αξιοπιστίας, κάτι που λέει αρκετά από μόνο του.

Από «αύριο σε αύριο» το πηγαίνει η Renault, καθώς το 2015 είναι χωρίς καμία αμφιβολία μια ξεγραμμένη χρονιά για την εταιρεία και τις ομάδες της. Το πότε θα δούμε μεγάλη βελτίωση στον κινητήρα δεν είναι κάτι που μπορεί να προσδιοριστεί με ακρίβεια από κανέναν, ωστόσο ο Alain Prost, που έχει τον ρόλο του πρεσβευτή της Renault, μας λέει πως πρέπει να κάνουμε υπομονή.

Alain Prost

Θα υπάρξει κάποια βελτίωση. Ίσως δεν θα είναι αρκετή για φέτος, αλλά θα για την επόμενη σεζόν. Δεν είναι καλό (αυτό που συμβαίνει), αλλά δε νομίζω ότι επηρεάζει το όνομα της Renault. Δε θα πρέπει να ξεχνάτε ότι αυτό συμβαίνει κάποιες φορές στον μηχανοκίνητο αθλητισμό: μπορείς να κυριαρχείς και μετά να χάνεις αυτή την κυριαρχία· θα πρέπει να το αποδεχτείς αυτό.

Ίσως να υπάρχουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που περιμέναμε. Αλλά, οι αλλαγές στους κανονισμούς ήταν αρκετά μεγάλες κι επηρέασαν τα πρωταθλήματα. Και δε θα πρέπει να ξεχνάτε ότι η απόδοση ενός κινητήρα δεν εξαρτάται μόνο από τον κινητήρα, αλλά και από το σασί. Δεν είναι μαύρο ή άσπρο: μπορείτε να δείτε την απόδοση της Toro Rosso με τον ίδιο κινητήρα.

Ο Γάλλος προφανώς αφήνει υπονοούμενα για τη Red Bull Racing, αλλά, στη θέση του, δε θα έκανα το ίδιο. Το γεγονός ότι η Renault ήθελε όσο καμία άλλη τη νέα εποχή στη Formula 1, και τώρα βλέπουμε ότι τα έχει κάνει μαντάρα (όχι δεν είμαι καθόλου υπερβολικός) και δεν μπορεί να κατασκευάσει ένα ανταγωνιστικό power unit, δεν δίνει στον Prost δικαίωμα να μιλάει για τις ομάδες, εκτός κι αν θεωρεί ότι η θέση του γαλλικού κινητήρα είναι στις τελευταίες θέσεις της 10άδας και όχι στην κορυφή. Βέβαια, μπορεί να παίρνει εντολές για να τα λέει αυτά, ή απλώς να τα λέει για ν’ ακουστούν…