Red Bull Monaco 2015

Όπως όλα τα αεροδυναμικά μέρη πάνω σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, έτσι και η εμπρόσθια πτέρυγα σε ένα μονοθέσιο αποσκοπεί στην αύξηση της συνολικής ταχύτητας του. Η μπροστινή αεροτομή, επηρεάζοντας τη συνολική αεροδυναμική του μονοθεσίου, είναι αντικείμενο μελέτης όλων των ομάδων, οι οποίες –όπως πάντα- προσπαθούν να είναι οριακά εντός των κανονισμών.


Ο κανόνας 3.15 των φετινών τεχνικών κανονισμών της FIA αναφέρει πως όλα τα αεροδυναμικά μέρη του αμαξώματος των μονοθεσίων που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα Formula 1 πρέπει να μένουν ακίνητα, σε σχέση με την αναρτώμενη μάζα του μονοθεσίου.

Για να εξασφαλίσει την εφαρμογή του κανόνα, η FIA κάνει δοκιμές στα μονοθέσια, τοποθετώντας βάρος σε διάφορα σημεία του αμαξώματος και μετρώντας την παραμόρφωση που προκαλείται στο κάθε αεροδυναμικό βοήθημα. Βλέποντας, όμως, πως οι ομάδες καταφέρνουν να “κλέψουν” στο συγκεκριμένο τεστ, καθώς κατά τη διάρκεια που τα μονοθέσια αγωνίζονται σε πολλά είναι ορατή η κάμψη της εμπρόσθιας πτέρυγας, η FIA αποφάσισε να βάλει και μια επιπλέον δοκιμή. Αυτή θα περιλαμβάνει  ένα επιπλέον βάρος σε κάποια μέρη της εμπρόσθιας πτέρυγας και αναμένετε να δώσει τέλος στις “παρανομίες” των ομάδων.

Mercedes Monaco

Επιπλέον, οι κατασκευαστές των power unit θα πρέπει να δίνουν περισσότερες πληροφορίες στη FIA, όταν κάνουν αλλαγές στους κινητήρες τους χρησιμοποιώντας την δικαιολογία της αξιοπιστίας. Πλέον οι ομάδες θα πρέπει να ειδοποιούν το αρμόδιο τμήμα της FIA 8 μέρες πριν από οποιαδήποτε αλλαγή και η αίτησή τους θα πρέπει να περιλαμβάνει λεπτομερή επεξήγηση της αστοχίας του υλικού με φωτογραφικές αποδείξεις και μηχανολογικά σχέδια του νέου εξαρτήματος, όπως επίσης και τυχόν δοκιμές με όλες τις σχετικές πληροφορίες από τον προμηθευτή του εξαρτήματος (αν αυτό δεν κατασκευάζεται από την ίδια την κατασκευάστρια ομάδα).