Christian Horner

Ο επί κεφαλής της Red Bull τα βάζει τώρα και με τη Pirelli καθώς -σύμφωνα με τα λεγόμενά του- η εταιρία που προμηθεύει με ελαστικά τη Formula 1 έχει κάνει φέτος πολύ ανθεκτικές τις γόμες της.

Οι αγώνες με ένα pit stop δεν είναι καλοί για τη Formula 1. Πρέπει να έχεις δύο με τρία pit stop και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Δυστυχώς τα ελαστικά που έχουμε τώρα είναι πολύ συντηρητικά.

Πριν κάποια χρόνια είχαμε περισσότερη κάθετη δύναμη που ταλαιπωρούσε τα ελαστικά παραπάνω. Η Pirelli το είχε παρακάνει, αν θυμηθείτε το Silverstone το 2013, αλλά λόγω της αντίδρασής της τώρα έχουμε πλέον πολύ συντηρητικά ελαστικά. Οι περσινές γόμες είχαν καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στην στρατηγική και τον τρόπο φθοράς τους.


Ο Horner ξεχνάει να αναφέρει πως το 2013 οι ομάδες αδιαφορούσαν πλήρως για τις συμβουλές της Pirelli όσον αφορά τη σωστή χρήση των ελαστικών της, αλλάζοντας φορά στα ελαστικά και βάζοντας πιέσεις υψηλότερες ή –όπως στη περίπτωση του Silverstone- χαμηλότερες από τις προτεινόμενες. Ακόμα και η γωνία Camber που χρησιμοποιούσαν τα μονοθέσια είχε χαρακτηριστεί  από τη Pirelli ως “υπερβολική”.

during previews ahead of the British Formula One Grand Prix at Silverstone Circuit on July 3, 2014 in Northampton, United Kingdom.

O Βρετανός συνεχίζοντας τις δηλώσεις του κατονόμασε και μερικά από τα πραγματικά προβλήματα της σύγχρονης Formula 1, όπως ο περιορισμός της κατανάλωση καυσίμου και η “διαχείριση” που αναγκάζονται να κάνουν πλέον οι πιλότοι.

Πρέπει να είναι αγώνας σπριντ. Σηκώνω το πόδι από το γκάζι αρκετά μέτρα πριν πατήσω φρένο για να γλιτώσω καύσιμα (το γνωστό lift and coast) δεν είναι κάτι που ανήκει σε έναν αγώνα σπριντ. Πρέπει είτε να μικρύνουμε τους αγώνες κατά 5 γύρους ή να αυξήσουμε την ποσότητα του καυσίμου. Όπως και να ‘χει πρέπει οι αγώνες να γίνονται με τέρμα το γκάζι από την αρχή μέχρι το τέλος. Αυτό θέλεις να βλέπεις σαν θεατής.

Στο GP του Καναδά ακούστηκε το χαρακτηριστικό “lift and coast” στην ενδοεπικοινωνία του Lewis Hamilton. Παρότι οι κανονισμοί απαγορεύουν πλέον τις λεπτομερείς οδηγίες από τους μηχανικούς στους οδηγούς τους, ο μηχανικός του Lewis Hamilton του είπε μάλιστα και πόσα μέτρα νωρίτερα θα πρέπει να αφήνει το γκάζι ο πρωταθλητής, για να μην έχει θέμα με τα καύσιμά του. Ο Horner σχολίασε το γεγονός:

Αυτό μου ακούγεται σαν οδηγία, από τη στιγμή που του λένε που και πόσο να σηκώσει το πόδι του. Αν είναι έτσι τότε ας το κάνουμε και εμείς.