Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Fiat 500 facelift στο Τορίνο

Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Fiat 500 facelift στο Τορίνο

6
Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Fiat 500 facelift στο Τορίνο

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

First_Drive_Fiat_500_2015_17

Μπορεί να έχουν περάσει οχτώ ολόκληρα χρόνια μετά την αναβίωση ίσως του πιο ιστορικού μοντέλου της ιταλικής εταιρίας, κι όμως ακόμα και σήμερα το 500 δεν έδειξε ποτέ χρόνια του, τουλάχιστον στον εξωτερικό σχεδιασμό.

Γνωρίζοντας ακριβώς αυτό και έχοντας ως παρακαταθήκη το 1,5 εκατ. πωλήσεις του μοντέλου, με το 2014 να έχει ρεκόρ μεριδίου αγοράς στην Ευρώπη, οι ιθύνοντες της Fiat έκαναν πολύ στοχευμένες και επιλεκτικές κινήσεις, χαρίζοντας του 500 την απαιτούμενη φρεσκάδα για πολλά χρόνια ακόμα. Όμως, εκεί που πραγματικά χρειαζόταν αλλαγές, ήταν στο εσωτερικό, καθώς κακά τα ψέματα είχε μείνει πίσω σε επίπεδο συνδεσιμότητας, εξοπλισμού και άνεσης.

IMG_0230

Για το λόγο αυτό, προσκεκλημένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας ήρθαμε στο Τορίνο, και πιο συγκεκριμένα στο Lingotto, τη καρδιά της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας για την παγκόσμια πρεμιέρα του αυτοκινήτου. Η τοποθεσία δεν επιλέχθηκε τυχαία, καθώς πρόκειται για μια συμβολική τοποθεσία, που έχει προσαρμοστεί και εξελιχτεί στη διάρκεια του χρόνου. Η παρουσίαση έγινε στο παλιό εργοστάσιο της εταιρίας που άνοιξε το 1923 και λειτούργησε μέχρι το 1982, και αφού τέθηκε εκτός λειτουργίας, το Lingotto ανακαινίστηκε ώστε να ανταποκρίνεται για διάφορες άλλες χρήσεις.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

IMG_0225

Η ιταλική εταιρία το προμοτάρει ως “Νέο 500”, όμως με μια ψυχρή ματιά πολύ δύσκολα θα διακρίνεις τρανταχτές διαφορές. Οι αλλαγές στο αισθητικό τομέα τικάρουν όλα τα χαρακτηριστικά που συναντάς σε ένα facelift, καθιστώντας το ουσιαστικά τη λογική συνέχεια του κύκλου ζωής ενός μοντέλου.

Παρόλα αυτά, η Fiat αναφέρει ότι έχουν αλλάξει το 40% των μερών του αυτοκινήτου, ήτοι 1.900 περίπου σημεία. Είναι προϊόν του σχεδιαστικού κέντρου “Centro Stile” της Fiat, και η ανανεωμένη σχεδίαση τιμά με τον καλύτερο τρόπο τις ρίζες του μοντέλου, καθώς είναι σαφέστατα 500 και παράλληλα περισσότερο ελκυστικό από ποτέ.

First_Drive_Fiat_500_2015_20

Η σχεδίαση του εμπρός και του πίσω μέρους έχει αλλάξει ελαφρώς, με τους εμπρός επανασχεδιασμένους προβολείς να έχουν μια πιο δυναμική κλίση για να μεταφέρουν την εμφάνιση ενός πιο τολμηρού βλέμματος. Λίγο πιο κάτω, νέου σχεδιασμού είναι τα μεσαία φώτα και τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, με τα γραφικά των LED λυχνιών να έχουν το ίδιο μοτίβο με τη γραμματοσειρά του λογότυπου του 500. Αλλά και το καπό έχει γίνει πιο εκφραστικό με διακριτικές παρεμβάσεις, διαθέτοντας μια πιο σαγηνευτική όψη, ενώ μικρότερες αλλαγές υπάρχουν τόσο στη μάσκα, με μεγαλύτερη και πλατιά εισαγωγή αέρα, όσο και στον εμπρός προφυλακτήρα που έχει στρογγυλεμένες άκρες και διαθέτει χρωμιωμένο “χωροδικτύωμα”, που προσωπικά μου θύμισε την αντίστοιχη μάσκα της Mercedes A-Class.

First_Drive_Fiat_500_2015_19

Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το προφίλ δεν θα εντοπίσεις σχεδόν καμία αλλαγή, ενώ το πίσω τελείωμα έχει μια μεγάλη επιχρωμιωμένη λαβή με χαρακτηριστικό σχήμα, που θυμίζει το φως της πινακίδας του πρώτου Fiat 500 και ενσωματώνει τα νέα φωτιστικά σώματα. Αυτά έχουν ένα “κενό” στο κέντρο τους, με τη κυκλική δομή που αφήνει το χρώμα του αμαξώματος να αναδύεται από το μέσον.

IMG_0213

Θα συνεχίσει να προσφέρεται σε κλειστή και ανοιχτή έκδοση, με την γρηγορότερη Abarth να αναμένεται να παρουσιαστεί προς τα τέλη του χρόνου, ίσως στις αρχές του επόμενου, καθώς ο υπεύθυνος marketing δεν θέλησε να γίνει ιδιαίτερα σαφής.

Εκτός από τις παραπάνω αλλαγές, υπάρχουν νέα σχέδια για τις ζάντες ελαφρού κράματος σε διάσταση 15 και 16 ιντσών, ενώ η χρωματική παλέτα για το αμάξωμα διαθέτει 13 χρώματα. Ακόμα είναι διαθέσιμες δύο εντυπωσιακές δίχρωμες εκδόσεις (μαύρο-κίτρινο και μαύρο-κόκκινο), ενώ υπάρχουν και 6 “skins”, ικανοποιώντας πολλές διαφορετικές ανάγκες εξατομίκευσης.

IMG_0232

Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου πρακτικά δεν έχουν αλλάξει και μόνο το μήκος του έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ., φτάνοντας πλέον τα 3.571 χλστ. Το πλάτος του είναι στα 1.627 χλστ., το ύψος του στα 1.488 χλστ., ενώ απαράλλαχτο παραμένει και το μεταξόνιο στα 2.300, καθώς δεν έχει αλλάξει η πλατφόρμα που είναι βασισμένο.

IMG_0211

Παραμένει άγνωστο αν θα περάσει νέα crash test του ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP, αλλά η εταιρία υποστηρίζει ότι χάρη στην αλλαγή του εμπρός προφυλακτήρα και των εσωτερικών μερών αυτού, το αυτοκίνητο προσφέρει 20% καλύτερη προστασία στη σύγκρουση πεζών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρες” ]

Test_Drive_Fiat_500_09_Twinair_105hp_Cult_22-700x466

Τα μηχανικά σύνολα που θα εξοπλίζεται το νέο 500 είναι ήδη γνωστά και τα έχουμε δοκιμάσει όλα, όμως διαθέτουν τις απαραίτητες αλλαγές για να πληρούν όλα τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro6.

Από πλευράς βενζινοκινητήρων θα είναι διαθέσιμο με τον ατμοσφαιρικό 1.200 Fire με απόδοση 69 ίππων, 102 Nm ροπή και εκπομπές στα 99 γρ/χλμ, ενώ υπάρχει και ο γνωστός 2-κύλινδρος Twinair, όπου χάρη στο turbo αποδίδει 85 και 105 άλογα, ροπή σταθερή στα 145 Nm και εκπομπές ρύπων 90 και 99 γρ/χλμ αντίστοιχα. Τέλος, από πλευράς πετρελαίου υπάρχει ο 1.300άρης Multijet με 95 άλογα και εκπομπές CO2 στα 89 γρ/χλμ.

Από το λανσάρισμα του μοντέλου. που αναμένεται να ξεκινήσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα είναι διαθέσιμα όλα τα βενζινοκίνητα σύνολα, με τον πετρελαιοκίνητο να αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους. Όμως, το υπάρχον μοντέλο με τον πετρελαιοκινητήρα θα εξακολουθήσει να πωλείται στην ελληνική αγορά με αισθητά χαμηλότερη τιμή, όπως θα δεις παρακάτω, ενώ αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά κάθε κινητήρα μπορείς να τα δεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Fiat-500-Facelift-2015-48

Περνώντας προς τα μέσα, οι αλλαγές με πρώτη ματιά μπορεί να μην είναι δραματικές, αλλά είναι άκρως απαραίτητες, εναρμονίζοντας το αυτοκίνητο με τα δεδομένα του 2015.

Fiat-500-Facelift-2015-46

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέμεινε αυτός που είδαμε στο MY2014 500, αφού δεν υπήρχε ανάγκη περαιτέρω ανανέωσης αν και παραμένει διαθέσιμος και ο αναλογικός. Η πρώτη τρανταχτή διαφορά βρίσκεται στη κεντρική κονσόλα, που έδειχνε τα χρόνια της. Αυτή άλλαξε και την θέση της πήρε μία σύγχρονη με οθόνη αφής 5 ιντσών, του συστήματος πληροφόρησης και ψυχαγωγίας Uconnect, η οποία δένει αρμονικά με το υπόλοιπο προσεκτικά σχεδιασμένο και εργονομικό σύνολο. Με αυτή όπως έχουμε δει από όλα τα μοντέλα του group που την διαθέτουν ρυθμίζεις το ηχοσύστημα (που έχει και χειριστήρια στο τιμόνι), το σύστημα πλοήγησης και διάφορες άλλες ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού.

Fiat-500-Facelift-2015-50

Οι παρατηρητικοί θα δουν ότι οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων έχουν νέο, στρογγυλό, σχεδιασμό, ενώ στη πλευρά του συνοδηγού υπάρχει πλέον κλειστό ντουλαπάκι. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο αυτά χαρακτηριστικά υπήρχαν από τη πρώτη στιγμή στο αμερικάνικων προδιαγραφών 500, που κυκλοφορεί 4,5 χρόνια.

Συνεχίζοντας, ο χώρος πάνω από το ταμπλό έχει επανασχεδιαστεί, όπως και το τιμόνι, όπου τα χειριστήρια ελέγχου πλέον είναι πιο άνετα στη χρήση, ενώ το επιχρωμιωμένο τελείωμα προσθέτει μια πινελιά αναβάθμισης.

Fiat-500-Facelift-2015-43

Ο χώρος επιβατών του νέου 500 παραμένει άκρως ικανοποιητικός για τους δύο εμπρός επιβάτες, αλλά δυστυχώς εξακολουθείς να κάθεσαι πολύ ψηλά, κάτι που αν είσαι πάνω από 1.90 θα έχεις περιορισμένο ύψος για το κεφάλι. Το πίσω κάθισμα θα είναι άνετο για δύο μικρόσωμους επιβάτες, με το χώρο για τα γόνατα να είναι επαρκής μόνο και αν οι μπροστά επιβάτες, είναι αρκετά μπροστά. Στην έκδοση Lounge η πλάτη είναι διαιρούμενη 50-50% και αναδιπλούμενη, ώστε να προσαρμόζεται με τον καλύτερο τρόπο σε όλες τις μεταφορικές ανάγκες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμές-Εξ/σμός” ]

Fiat-500-Facelift-2015-49

Το νέο 500 θα εξακολουθήσει να διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το Pop, το Pop Star και Lounge, αν και στην ελληνική αγορά δεν θα εισαχθεί η δεύτερη. Αντ’αυτού, όταν ξεκινήσει η διάθεση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης, αυτή θα προσφέρεται και στο Sport επίπεδο εξοπλισμού. Αυτός είναι επαρκής ακόμα και στο βασικό. Περιλαμβάνει 7 αερόσακους, Uconnect Radio με οθόνη αφής 5’’ και έξι ηχεία, χειριστήρια στο τιμόνι και LED φώτα ημέρας, ενώ η Lounge προσθέτει air-condition, χρωμιωμένες λεπτομέρειες, πανοραμική ηλιοροφή, ζάντες ελαφρού κράματος 15 ιντσών, Uconnect Radio 5’’ LIVE και δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια.

Όπως προείπα, η εμπορική του καριέρα θα ξεκινήσει από τον πρώτο μήνα του φθινοπώρου, και όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη αναμένονται πρώτα οι βενζινοκίνητες εκδόσεις 1,2 λίτρων με 69 ίππους και 0,9 λίτρων με 85 και 105 ίππους, και στις αρχές του 2016 αναμένεται η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,3 λίτρων 95 ίππων. Η τιμή εκκίνησης για την έκδοση 1,2 λίτρων Pop 69 ίππων θα είναι €13.400 και πέφτει στα €12.620 με απόσυρση.

Όμως, για συγκεκριμένο αριθμό αυτοκινήτων η ελληνική αντιπροσωπεία θα προσφέρει το υπαρχον μοντέλο στην έκδοση Pop με τον 1,2-λίτρων κινήτρα βενζίνης από €11.240 (με όφελος απόσυρσης, ενώ η πετρελαιοκίνητη έκδοση 500 Sport με τον 1.300άρη Multijet ξεκινάει από €13.590 (με όφελος απόσυρσης) κάτι που είναι περίπου €2.500 φθηνότερο απ’ότι ίσχυε μέχρι σήμερα. Ακόμα, έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και με πλούσιο εξοπλισμό που συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων πλευρικά μαρσπιέ, πίσω αεροτομή, 7 Αερόσακους, σπορ δερμάτινο τιμόνι με κόκκινες ραφές, σπορ ζάντες αλουμινίου 15’’ και πλήρες ηχοσύστημα με bluetooth.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

First_Drive_Fiat_500_2015_10

Στη δίωρη περίπου συμβίωση με το αυτοκίνητο, οδήγησα και τους τρεις διαθέσιμους βενζινοκινητήρες για περίπου 200 συνολικά χλμ. Η διάταξη της ανάρτησης φυσικά παραμένει ως έχει, και στον εμπρός άξονα περιλαμβάνει σύστημα McPherson και πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Βασίζεται σε σχέδιο της Magneti Marelli, και έχει εξελιχθεί και προσαρμοστεί κατάλληλα στο νέο αυτοκίνητο, ώστε να του εξασφαλίζει εξαιρετικό κράτημα και κορυφαία οδηγική άνεση.

First_Drive_Fiat_500_2015_13

Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στον δρόμο ήταν άψογη, ενώ φάνηκε να έχει ελαφρώς πιο μαλακές ρυθμίσεις, κάτι που εκτιμήθηκε δεόντως στους πλακόστρωτους δρόμους του Τορίνο. Από την άλλη, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στους επαρχιακούς δρόμους γύρω από την πόλη της βόρειας Ιταλίας. Εκεί έδειξε ότι το νέο 500 διαθέτει επίσης κάποια χαρακτηριστικά δυναμικής συμπεριφοράς παράλληλα με άνεση, που το καθιστούν ιδανικό να πραγματοποιεί όλα τα ταξίδια με ασφάλεια και άνεση.

First_Drive_Fiat_500_2015_07

Από πλευράς κινητήρων, προσωπική επιλογή θα ήταν ο δυνατός Twinair, καθώς διαθέτει υπεραρκετή δύναμη σχεδόν σε όλο το εύρος των στροφών, αν και μέχρι σχεδόν τις 2.000 σ.α.λ. διαθέτει ένα σχετικό lag. Μετά, ανεβάζει χλμ. με πολύ μεγάλη ευκολία, που σε συνδυασμό με το σταθερό και ασφαλές πάτημα του στο δρόμο, κινείσαι άνετα σε ψηλές μ.ο. ταχύτητες. Το χαρακτηριστικό κροτάλισμα και οι κραδασμοί παραμένουν και στις δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, αλλά εισχωρούσαν πιο φιλτραρισμένοι στη καμπίνα, όντας λιγότερο ενοχλητικοί.

First_Drive_Fiat_500_2015_03

Ο κλασικός Fire κινητήρας είχε εξαιρετικά ομαλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, αν και με το aircondition να δουλεύει σε υπερωρίες, καθώς συναντήσαμε σχεδόν καύσωνα, φάνηκε αισθητά η έλλειψη ροπής και ευστροφίας ειδικά στις χαμηλές στροφές. Συγκριτικά, όμως, η κατανάλωση του ήταν κατά περίπου ένα λίτρο/χλμ μικρότερη από τα άλλα.

First_Drive_Fiat_500_2015_01

Το κιβώτιο στην δυνατή έκδοση διαθέτει έξι σχέσεις, ενώ στην στην ασθενέστερη και σε αυτή με τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό 5 σχέσεις. Υπό νορμάλ συνθήκες οδήγησης δεν θα σε απογοητεύσει, αλλά αν θες να αυξήσεις λίγο το ρυθμό σου θα μπορούσε να έχει καλύτερη αίσθηση.

First_Drive_Fiat_500_2015_06

Τέλος, αναβαθμισμένα είναι και τα φρένα των δύο ασθενέστερων εκδόσεων, καθώς διαθέτουν δίσκους 257 χλστ. εμπρός και ταμπούρα 180 χλστ. πίσω, με αυτά της δυνατότερης επιλογής να παραμένουν ως έχουν (δίσκοι διαμέτρου 257 χλστ. εμπρός και 240 χλστ. πίσω). Η αποτελεσματικότητα τους και η αίσθηση του πεντάλ ήταν πάρα πολύ καλή, γεμίζοντας σου συναίσθημα ασφάλειας, αλλά αυτά όπως και γενικά όλο το αυτοκίνητο θα κριθεί καλύτερο όταν με το καλό το δοκιμάσουμε επί ελληνικού εδάφους.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κλείνοντας” ]

Fiat-500-Facelift-2015-36

Πλέον όλα στο νέο 500 αποτελούν έναν ιδανικό συνδυασμό μεταξύ της ρετρό εμφάνισης και της σύγχρονης τεχνολογίας. Συνεχίζει με τον πιο εμφατικό τρόπο να αποπνέει φινέτσα και προσωπικότητα, χαρίζοντας πολύ όμορφες στιγμές στους επιβαίνοντες. Το 500 για την Fiat είναι η κότα με τα χρυσά αυγά, καθώς έχει βρει τη μαγική φόρμουλα, μιας και είναι το μόνο μοντέλο που είναι ικανό να συνθέσει σε πολύ καλό βαθμό τόσο αντίθετα χαρακτηριστικά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]