2015-Ferrari-California-T-Engine-Bay

Όπως ξέρεις, στην έκθεση της Φρανκφούρτης βρέθηκε ο CEO της Ferrari, Amedeo Felisa, για την παρουσίαση της 488 Spider. Στη συνέντευξη τύπου που έκανε, είπε ότι η Ιταλική εταιρία δεν πρόκειται να βγάλει SUV ή αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο ποτέ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η Ferrari θα εξαιρείται για πάντα από τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Τώρα εξαιρείται, αλλά κανείς δεν εγγυάται ότι αυτό το καθεστώς θα ισχύει για τα επόμενα 10 χρόνια. Γι’ αυτό, είναι δεδομένο ότι θα κινηθεί ελαφρώς downmarket όσον αφορά στα μοντέλα της αλλά και τους κινητήρες. Το έχει δηλώσει και ο Sergio Marchionne άλλωστε. Πιο συγκεκριμένα, ο Felisa δήλωσε:

Σίγουρα στο μέλλον μπορούμε να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων μειώνοντας την χωρητικότητα των κινητήρων μας. Κατά πάσα πιθανότητα, υπάρχει ένας V6 στο μέλλον μας. Θα είναι σε μικρότερο αυτοκίνητο; Ε δεν θα έβαζες V6 σε μεγαλύτερο μοντέλο.

Ωστόσο η τοποθέτηση ενός V6 σε μία Ferrari δεν είναι τόσο εύκολη όσο ακούγεται. Υπάρχουν δυσκολίες. Πρώτα απ’ όλα, σύμφωνα με πηγές του Top Gear, οι μηχανικοί έχουν θέσει τα 200 άλογα ανά λίτρο ως στόχο. Που σημαίνει 580 άλογα από έναν V6 2.9 λίτρων που με την σειρά του, όπως λέει ένας μηχανικός, υποβάλλει τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα σε πολύ μεγάλες πιέσεις. Επίσης, υπάρχει η φημολογία σχετικά με την διάταξη. Η μία φήμη λέει ότι αφού ο V6 θα βασίζεται στον V8 της 488 GTB, θα μοιράζεται την αρχιτεκτονική των 90ο περιεχόμενης γωνίας. Η άλλη φήμη όμως λέει ότι υπάρχει πιθανότητα η Ferrari να επιλέξει περιεχόμενη γωνία της τάξης των 120ο ώστε να ελαττώσει τους κραδασμούς και να χαμηλώσει το κέντρο βάρους. Βάρος, το οποίο επίσης θα παίξει τον ρόλο του. Ο μηχανικός που μίλησε στο Αγγλικό μέσο δήλωσε:

Σκεφτόμαστε τα 1.000 κιλά αλλά δεν θα τα καταφέρουμε.

Ναι, 1.000 κιλά είναι ένας υπερβολικά φιλόδοξος στόχος αλλά ακόμα και να μην τα καταφέρουν οι μηχανικοί, δεν θα απέχουν πολύ… 10%; 20%; Μικρότερο βάρος, λιγότεροι κύλινδροι, μικρότερη χωρητικότητα και τα οφέλη στις εκπομπές CO2 αρχίζουν να συσσωρεύονται. Αυτό είναι το ζητούμενο άλλωστε. Αν η Ferrari καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 του στόλου της, ο Felisa πιστεύει ότι θα αποφύγουν τα υβριδικά για τα επόμενα 5 χρόνια. Η “άσκηση” που ονομάζεται LaFerrari είναι υπερβολικά δύσκολη και δαπανηρή για να επαναληφθεί σε μεγαλύτερη κλίμακα…