Keyless-ignition

Τα “keyless start” συστήματα έχουν αρχίσει να γίνονται δημοφιλή τα τελευταία χρόνια αλλά πόσο ασφαλή είναι στην πραγματικότητα; Δεν αναφέρομαι στην πρόσφατη υπόθεση με την μήνυση που έχει κατατεθεί εναντίον 10 κατασκευαστών αλλά στο πόσο προστατεύουν το όχημα από ενδεχόμενη παραβίαση/κλοπή.


Τα παραδοσιακά συστήματα είναι φυσικά ευάλωτα. Τόσα χρόνια κλέβονται. Όμως παρέχουν ένα ακόμα αποτρεπτικό. Immobilizer λέγεται και “ψάχνει” για μία μοναδική RFID “ταυτότητα” στο κλειδί. Τα “keyless start” συστήματα, λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο αλλά δεν απαιτούν την παρουσία φυσικού κλειδιού στη μίζα. Και στις δύο περιπτώσεις, το immobilizer μπορεί να παρακαμφθεί με επαναπρογραμματισμό που γίνεται μέσω της διαγνωστικής θύρας OBD. Πάλι όμως, τα παραδοσιακά συστήματα απαιτούν την ύπαρξη φυσικού κλειδιού κάτι που ίσως κάνει κάποιους κλέφτες να το ξανασκεφτούν. Το ίδιο δεν ισχύει για τα “keyless start”…

Τα μόνα που χρειάζονται οι κλέφτες για να βάλουν μπροστά ένα  αυτοκίνητο με keyless start είναι μία συσκευή των €600, ένα “κενό” κλειδί και 2 λεπτά. Ο κλέφτης μπαίνει στο όχημα χωρίς κλειδί με αποτέλεσμα να ενεργοποιείται ο συναγερμός. Συνδέει την συσκευή στην OBD II θύρα και σε 25 δευτερόλεπτα κλείνει τον συναγερμό. Από εκείνο το σημείο και μετά, απαιτούνται 90 δευτερόλεπτα για τον επαναπρογραμματισμό του immobilizer και το όχημα παίρνει μπρος χωρίς κλειδί! Τέτοιου είδους κλοπές έχουν πάρει διαστάσεις επιδημίας στην Ευρώπη με τα οχήματα που στοχεύονται να είναι κατά κανόνα ακριβά SUV. Σε μία τέτοια περίπτωση, ο κλέφτης κατάφερε να βάλει μπροστά ένα Range Rover σε 23 δευτερόλεπτα!

Υπάρχει λύση όμως. Υπάρχουν μεταλλικά εξαρτήματα που κλειδώνουν την θύρα OBD. Δεν είναι φθηνά αφού κοστίζουν περί τα €150 αλλά σίγουρα κάνουν την ζωή των κλεφτών λίγο πιο δύσκολη. Στο κάτω-κάτω, όπως λένε συνήθως, αν θέλει και μπορεί κάποιος, θα κλέψει το όχημα. Η ουσία είναι να του κάνεις την ζωή λίγο δύσκολη ώστε να μην πάρει το ρίσκο. Από την άλλη, μήπως ήρθε η ώρα να τοποθετούν οι κατασκευαστές αυτό το εξάρτημα;