Mercedes AMG

Οι τεράστιες περσινές αλλαγές στους κανονισμούς ήταν μια παράσταση για έναν ρόλο, αφού η Mercedes AMG έδειξε πως η δουλειά της τα προηγούμενα χρόνια πάνω στους νέους κανονισμούς ήταν κάτι παραπάνω από εκπληκτική. Οι Γερμανοί είχαν μια άνετη σεζόν και κατάκτησαν χωρίς να… λαχανιάσουν το πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών.

Αυτό ίσως να σε κάνει να πιστεύεις πως η ομάδα του Brackley σημείωσε κέρδη λόγω των εσόδων της, όμως κάτι τέτοιο δε συμβαίνει. Σύμφωνα, με τα οικονομικά αποτελέσματα, οι απώλειες της Mercedes για την περασμένη σεζόν είναι ούτε λίγο ούτε πολύ €105 εκατομμύρια ή αν προτιμάς £76.9 εκατομμύρια.

Πώς, όμως, γίνεται αυτό; Ναι μεν τα χρήματα από τις χορηγίες και τα τηλεοπτικά δικαιώματα αυξήθηκαν στα €200 εκατομμύρια (το 2013 ήταν €170 εκατομμύρια), ωστόσο τα λειτουργικά έξοδα διαμορφώθηκαν στα €328 εκατομμύρια, από τα €260 εκατομμύρια το 2013, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους για τους νέους turbo V6 κινητήρες και γενικότερα το power unit.

Το προσωπικό που δούλευε κάτω από τις στέγη της Mercedes το 2014 ανήλθε στα 765 άτομα, από τα 663 το 2013, γεγονός που αυξάνει τα έξοδα για τη μισθοδοσία, από τα €68 εκατομμύρια το 2013, στα €88 εκατομμύρια πέρυσι. Έτσι, μετά από τις απώλειες των €70 εκατομμυρίων το 2013, οι Πρωταθλητές έχασαν ακόμα €105 εκατομμύρια πέρυσι, όμως το νούμερο αυτό δεν τους ανησυχεί, διότι είναι εντός των πλαισίων που καθορίζονται από τους μετόχους.

Αυτό που έχει καταφέρει πάντως η Mercedes είναι να μειώσει το κόστος για κάθε βαθμό που κατέκτησε πέρυσι. Το 2012, ξόδεψε σχεδόν €1,4 εκατομμύρια για κάθε βαθμό που κατέκτησε, το 2013 €720 χιλιάδες και λιγότερα από €500 πέρυσι, όσο η Red Bull σπαταλούσε €550 χιλιάδες για κάθε βαθμό που έπαιρνε στα χρόνια της δικής της κυριαρχίας, σύμφωνα με τους Γερμανούς.