642539

Η Scighera είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Italdesign με την Alfa Romeo. Παρουσιάστηκε το 1997, βασίζεται στην Alfa Romeo 164 και έχει μήκος 4.32 μέτρα, πλάτος 1.98 μέτρα και ύψος, μόλις 1.14 μέτρα.  Το πλαίσιο είναι αλουμινένιο και carbon ενώ το αμάξωμα είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Κατά συνέπεια, το βάρος έχει διατηρηθεί σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, αφού δεν ξεπερνά τα 1.450 κιλά.

alfa_romeo_scighera_5

Όσον αφορά στον σχεδιασμό… τον βλέπεις. Χαμηλό εμπρός μέρος με το πίσω να θυμίζει λίγο “Zagato”. Αν υπάρχει ένα σημείο που ξεχωρίζει στο design της Scighera, αυτό θα έλεγα πως είναι τα παράθυρα. Ενώ το κάτω μέρος της πόρτας ανοίγει φυσιολογικά, τα παράθυρα ανοίγουν προς τα πάνω. Έχουμε δηλαδή μία ιδιόμορφη περίπτωση “gullwing” παραθύρων τα οποία, αξίζει να σημειώσουμε, ότι αφαιρούνται εντελώς για να μετατραπεί το αυτοκίνητο σε cabrio. Επίσης, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο ξεχωριστό πίσω φτερό που ανοίγει σε δύο κινήσεις. Στην πρώτη, αποκαλύπτεται η τάπα της βενζίνης για τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου ενώ στην δεύτερη, παρέχει πρόσβαση στον κινητήρα.

alfa_romeo_scighera_10

Το εντυπωσιακό της όλης υπόθεσης, είναι ότι η Scighera είναι πλήρως λειτουργική. Ο κινητήρας βρίσκεται στο κέντρο του αυτοκινήτου ενώ η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, χάρη στο σύστημα τετρακίνησης που είναι βασισμένο σε αυτό της Alfa Romeo 155. Την κίνηση έχει αναλάβει ένας biturbo V6 με χωρητικότητα 3.0 λίτρων που αποδίδει 400 άλογα στις 7.500 σ.α.λ. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 3.8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 300 km/h. Πριν κλείσουμε, να αναφέρουμε ότι την ίδια χρονιά, η Italdesign παρουσίασε και την Scighera GT – μία αγωνιστική έκδοση της απλής Scighera που μηχανικά, είναι πρακτικά όμοια με αυτή.