kinisi

Όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών κος Τρύφωνας Αλεξιάδης, θα ισχύσουν από φέτος τελικά οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, με μείωση των τελών στα ΙΧ με μικρή αξία και αύξηση σε εκείνα τα ΙΧ μεγαλύτερης αξίας. Συγκεκριμένα είπε πως:

Όλο σύστημα έχει δομηθεί πάνω σε λάθος παραδοχές και σε λάθος προϋποθέσεις. Τα αυτοκίνητα μικρής εμπορικής αξίας επιβαρύνονται με υπερβολικά τέλη κυκλοφορίας και το αποτέλεσμα είναι ο κόσμος να καταθέτει πινακίδες και να χάνουμε όλοι.

Όπως είπε ο κος Αλεξιάδης, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει διάφορες λύσεις για να μεταφερθεί το φορολογικό βάρος από τα φθηνά αυτοκίνητα, στα ακριβά αυτοκίνητα. Ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζονται είναι η κατάργηση των μηδενικών τελών που υπολογίζονται με βάση τους ρύπους, μόνο στα αυτοκίνητα μεγάλης εμπορικής αξίας. Όπως τονίζουν παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, τα μηδενικά τέλη που απολαμβάνουν τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο δεν πρόκειται να καταργηθούν, παρά μόνο για τα αυτοκίνητα σημαντικής εμπορικής αξίας (π.χ. άνω των 30.000 ευρώ). Αν παρθεί τέτοια απόφαση, τότε περίπου 50.000 ιδιοκτήτες θα πρέπει να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας για το 2016, τα οποία θα ανέρχονται περίπου στο ποσό των 50 ευρώ.

Αυτό που εξετάζουμε αυτή τη στιγμή και θα ανακοινωθεί είναι η μεταφορά φορολογικού βάρους από τα φθηνά και μικρά αυτοκίνητα στα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα. Υπάρχουν αυτοκίνητα που έχουν λίγα κυβικά και είναι πάρα πολύ ακριβά, αλλά το κριτήριο δεν είναι μόνο τα κυβικά.

Το υπουργείο εξετάζει και αλλαγές στους συντελεστές των τελών κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2. Στη κατηγορία αυτή ανήκουν περίπου 410.000 αυτοκίνητα, με το υπουργείο να εξετάζει αυξήσεις στους συντελεστές από 10% έως και 50%, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να προβλέπονται για τα αυτοκίνητα άνω των 1.800 κ.ε. που κατά τεκμήριο είναι και υψηλότερης αξίας. Το υπουργείο εξετάζει αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ από ένα όριο εμπορικής αξίας και πάνω (π.χ. 30.000 ευρώ) που ταξινομήθηκαν μετά την 1/11/2010 και τα τέλη τους υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση το ύψος των εκπεμπόμενων ρύπων.

Παράλληλα, στα σχέδια του υπουργείου είναι να μειώσει τα τέλη κυκλοφορίας έως και 30%, για τα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από το Νοέμβριο του 2010 και πριν, κυρίως στα μεγάλου κυβισμού άνω των 2.000 ή 2.500 κ.εκ, προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων που παρατηρείται κάθε Δεκέμβριο στις Εφορίες, αλλά και για να δοθεί κίνητρο να παρθούν οι πίσω οι ήδη κατατεθειμένες πινακίδες, μιας και τα πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων αυτών, που οδήγησε σε εκατοντάδες χιλιάδες κατατεθειμένες πινακίδες, αποτελεί σημαντική απώλεια εσόδων για το Δημόσιο.

Ειδικό τέλος δακτυλίου

Τέλος, το υπουργείο εξετάζει και το ενδεχόμενο επιβολής ειδικού τέλους δακτυλίου. Αυτό θα αφορά τους κατόχους παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων που οι ιδιοκτήτες τους κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου. Το τέλος αυτό θα κληθούν να το πληρώσουν οι κάτοχοι αυτοκινήτων, φορτηγών και ταξί με κινητήρες τεχνολογίας Euro 5 ή παλαιότερα, ενώ δεν αποκλείεται να ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους. Το κόστος του τέλους θα υπολογίζεται με βάση την οδηγία ρύπων στην οποία ανήκει κάποιο όχημα και θα ανέρχεται από 20 έως και 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα, ενώ στα φορτηγά θα αγγίζει έως και τα 300 με 350 ευρώ. Αν τελικά το μέτρο εγκριθεί, τότε θα μπορούσε να προσθέσει στα ταμεία του κράτους περίπου 100 εκατ. ευρώ.

Οι τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης θα ανακοινωθούν εντός των επόμενων ημερών.