GP UNGHERIA F1/2015

Όλο και πιο σκληροί γίνονται οι κανονισμοί γύρω από τους περιορισμούς στη Formula 1. Ενώ πριν από κάποια χρόνια είχαμε συνηθίσει στις δοκιμές εντός της σεζόν, φέτος είδαμε μόνο δύο 2ήμερα τεστ εντός της χρονιάς, το ένα στη Βαρκελώνη και το δεύτερο στην Αυστρία. Εν αντιθέσει με τις περασμένες χρονιές, φέτος δε θα δούμε δοκιμές μετά από το τελευταίο Grand Prix στο Abu Dhabi, γεγονός που δεν αρέσει σε πολλούς.

Κυρίως στην Pirelli, διότι οι Ιταλοί δε θα μπορέσουν να πάρουν πολλά δεδομένα για τα ελαστικά του 2016, αλλά και για μία πέμπτη υπερ-μαλακή γόμα που έχουν στόχο να εισάγουν στο άθλημα από την ερχόμενη σεζόν. Η Pirelli έχει ζητήσει επανειλημμένα από την Παγκόσμια Ομοσπονδία επιπλέον τεστ, ώστε οι μηχανικοί της να μπορούν να κάνουν πιο σωστά τη δουλειά τους, όμως το αφτί της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας δε φαίνεται να ιδρώνει και πολύ! Οικονομία και πράσινα άλογα…

Η Pirelli θέλει τώρα να υπάρξει ένα 12ωρο δοκιμών στο Yas Marina Circuit αμέσως μετά από το τέλος της σεζόν (29 Νοεμβρίου), ωστόσο τονίζει πως είναι καλύτερο να υπάρχουν επίσημοι οδηγοί των ομάδων για τα 500 περίπου χιλιόμετρα που θέλει από κάθε ομάδα, καθώς αυτοί έχουν εμπειρία και γνωρίζουν καλύτερα τα φετινά ελαστικά.

Ενώ και οι ομάδες θέλουν από την πλευρά τους τις δοκιμές, υπάρχει ένα πρόβλημα: κατ’ αρχάς, θέλουν να βάλουν πίσω από το τιμόνι τρίτους ή νέους οδηγούς και όχι επίσημους, ενώ υπολογίζεται πως το επιπρόσθετο τεστ θα κοστίσει στην κάθε ομάδα κοντά στα €500.000, διότι η Pirelli δέχεται να πληρώσει μόνο το αντίτιμο για τη χρησιμοποίηση της πίστας.

Οι κανονισμοί ορίζουν ξεκάθαρα πως δεν προβλέπεται άλλη δοκιμή μέχρι το 2016, όμως το θέμα θα τεθεί προς ψηφοφορία στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και θα πρέπει να υπάρξει η ομόφωνη απόφαση για να έχουμε αλλαγή.