Volkswagen vw logo tdi


Το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων της Volkswagen έγινε ακόμη χειρότερο σήμερα με την EPA, την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των Η.Π.Α να ανακοινώνει πως η Volkswagen παραδέχτηκε πως και ο 3.0-λιτρος V6 TDI κινητήρας της παραβιάζει τις νομοθετικές διατάξεις καθαρού αέρα με χρήση παράνομου λογισμικού που παρακάμπτει τα πρότυπα εκπομπών, κάτι που αρχικά είχε αρνηθεί.

Σύμφωνα με το Associated Press και το Reuters, η VW παραδέχτηκε πως όλοι οι 3.0-λιτρο TDI V6 κινητήρες που φορούν αρκετά μοντέλα της Audi, της Volkswagen και της Posche (MY2009-MY2016), έχουν ένα λογισμικό που παρακάμπτει τους νόμους εκπομπών ρύπων κατά τη διάρκεια της επίσημης δοκιμής μέτρησης τους, παρά την αρχική άρνηση της γερμανικής εταιρίας. Κάπως έτσι εξηγείται και το γιατί η VW, η Audi και η Porsche ανακοίνωσαν στις αρχές του μήνα πως σταματούν να πωλούν τα 3.0 TDI V6 μοντέλα τους στις Η.Π.Α.

Υπάρχουν 85.000 αυτοκίνητα στις Η.Π.Α με τον συγκεκριμένο κινητήρα και σύμφωνα με το Automotive News πρόκειται για τα Audi Q7 (2009-2012), 2014 VW Touareg, 2016 Audi A6 Quattro, 2016 A7 Quattro, 2016 A8, 2016 A8L, 2016 Q5 και 2015 Porsche Cayenne.

Αξιωματούχοι της Audi σύμφωνα με το Automotive News παραδέχτηκαν προς την EPA και το CARB (California Air Resources Board) το παράνομο λογισμικό των V6 κινητήρων, το οποίο ενεργοποιούνταν μόνο όταν το αυτοκίνητο ελέγχονταν κατά τη διάρκεια της επίσημης δοκιμής μέτρησης εκπομπών ρύπων. Το λογισμικό, το οποίο είναι διαφορετικό από αυτό των 1.2 TDI, 1.6 TDI και 2.0 TDI, ενεργοποιούσε συμπληρωματικούς ελέγχους εκπομπών ρύπων του κινητήρα και έμπαινε σε κατάσταση “ρύθμισης της θερμοκρασίας του συστήματος καθαρισμού των καυσαερίων” ώστε να περιορίσει τις εκπομπές NOx στα νόμιμα επίπεδα, αναφέρει η EPA στην ανακοίνωσή της. Στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης, οι συμπληρωματικοί έλεγχοι απενεργοποιούνται, καθιστώντας τα οχήματα να ρυπαίνουν πολύ περισσότερο από αυτό που έχουν πιστοποιηθεί.

Τόσο η EPA, όσο και το CARB υποσχέθηκαν πρόσθετες δράσεις κατά της VW αφού “θα συνεχίσουν να ερευνούν για να λάβουν όλα τα κατάλληλα μέτρα“, με την VW να αντιμετωπίζει μηνύσεις, πρόστιμα, μεγάλο κόστος ανακλήσεων αλλά και απώλεια εσόδων από τις πωλήσεις, κατά τη διάρκεια της τρέχουσας κρίσης.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.