Formula 1

Γρήγορη ήταν η ανταπόκριση των Ilmor και AER στην ανακοίνωση της FIA σχετικά με την κατασκευή ενός δεύτερου, πιο οικονομικού τύπου κινητήρα από τη σεζόν του 2017. Οι δύο εταιρείες απάντησαν θετικά κι έχουν ήδη ξεκινήσει τις προσπάθειες για να πείσουν την Παγκόσμια Ομοσπονδία, προκειμένου να επιλέξει τον καλύτερο κινητήρα, ο οποίος θα κοστίζει κοντά στα €7 εκατομμύρια.

Αντίθετα, το μεγάλο όνομα που περιμέναμε όλοι μας, αυτό της Cosworth, γύρισε την πλάτη στη FIA και την επιλογή της, καθώς πιστεύει ότι η κατασκευή ενός τέτοιου κινητήρα δε θα ήταν επικερδής για τη βρετανική εταιρεία, ενώ τάσσεται με την κοινή άποψη, που λέει ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρξει ισορροπία στην απόδοση δύο διαφορετικών τύπων κινητήρα.

Ασχέτως αυτού, η Mecachrome γίνεται το τρίτο όνομα που θέλει να μπει στη Formula 1 από τη μεθεπόμενη σεζόν. Η γαλλική εταιρεία θα δίνει κινητήρες στο GP3 από το 2016 και στο GP2 από το 2017, και φυσικά ο μεγάλος στόχος είναι να δει το όνομά της και στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα. Ο Jean-Charles Raillat, υπεύθυνος του αγωνιστικού τμήματος του Mecachrome Group, δηλώνει σχετικά:

Έχουμε κερδίσει πριν από λίγους μήνες την προμήθεια κινητήρων για το GP3 από το 2016, οι οποίοι θα είναι ατμοσφαιρικοί V6, 3,4 λίτρων. Επίσης, κερδίσαμε συμβόλαιο με το GP2, που θα δίνουμε κινητήρα V6,3,4 λίτρων, από το 2017. Το αίτημα της FIA κάνει λόγο για μέγιστη χωρητικότητα στα 2,5 λίτρα. Η βάση ανάπτυξης του κινητήρα μας είναι απολύτως συμβατή με το αίτημα αυτό της FIA. Έχουμε την ικανότητα και τους πόρους. Έχουμε συνηθίσει να δημιουργούμε έναν κινητήρα σε έξι μήνες. Το παράθυρο σχεδιασμού είναι πολύ μεγάλο για εμάς.

Είναι λίγο πιο εύκολο για εμάς απ’ ό,τι για άλλους σε αυτόν τον τομέα. Έχουμε ήδη μία βάση που είναι καλή, φυσικά με την ανάπτυξη που απαιτείται. Η αξιολόγησή μας είναι τουλάχιστον δύο ομάδες, ώστε να είναι κερδοφόρο σε οικονομικό επίπεδο, αλλά και για να είμαστε μέσα στους στόχους της FIA. Δύο ομάδες και τέσσερα μονοθέσια: αυτή είναι η αξιολόγησή μας.

F1 MecachromeΈνα σχέδιο της εταιρείας για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει ο κινητήρας

Ο Raillat φροντίζει να υπερτονίσει τα πλεονεκτήματα της εταιρείας του, λέγοντας πως έχει όλα τα απαραίτητα για δημιουργήσουν από το μηδέν έναν κινητήρα που να είναι σύμφωνος με τα στάνταρ της FIA και της Formula 1.

Αυτό που διαφοροποιεί την Mecachrome είναι ότι έχει ασχοληθεί για πολλά χρόνια με τη Formula 1. Έχουμε διαχειριστεί πολλά προγράμματα παράλληλα. Αν κοιτάξετε την περασμένη χρονιά, η Renault έδινε κινητήρες σε 4 ομάδες: το έχουμε διαχειριστεί αυτό. Επίσης, διαχειριστήκαμε το GP2 και τώρα θα δίνουμε κινητήρες στο GP3.

Έχουμε συνηθίσει να το κάνουμε αυτό, κι έχουμε τους πόρους σε ανθρώπινο και τεχνικό επίπεδο. Έχουμε δυναμόμετρα. Δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που πρέπει να κατασκευάσουμε. Και όλα τα έργα που διαχειριζόμαστε είναι πλήρη, από τον σχεδιασμό μέχρι την παραγωγή, καθώς και η παροχή βοήθειας στην πίστα.

Η λύση της Red Bull για το 2016 ακόμα δεν έχει βρεθεί και δεν είναι καθόλου απίθανο η αυστριακή ομάδα να απευθυνθεί στον ανεξάρτητο κατασκευαστή, αλλά το θέμα για τη Mecachrome είναι αν οι πρώην Πρωταθλητές θα δεχθούν να μην έχουν τον κύριο τύπο κινητήρα.

Θα δεχθεί η Red Bull να έχει έναν κινητήρα που δε θα είναι στην ίδια βάση με των άλλων ομάδων που μάχονται για το πρωτάθλημα; Μιλάω μόνο όσον αφορά το σχεδιαστικό κομμάτι. Αυτό είναι ένα άλλο ερώτημα.