Cosworth

Οι δύο πρώτοι που έχουν καταθέσει επίσημα το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή ενός ανεξάρτητου και πιο οικονομικού κινητήρα στη Formula 1, που στόχος είναι να χρησιμοποιηθεί από το 2017, έχουν βρεθεί· είναι η Ilmor Engineering και η AER. Οι δύο εταιρείες, λογικά, δε θα είναι οι μόνες που θα θελήσουν να μπουν στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα, ενώ ίσως κάποιοι να περίμεναν την Cosworth, μεταξύ τους κι εγώ, το παραδέχομαι.

Καλό θα είναι, όμως, να αλλάξουμε γνώμη και μάλιστα γρήγορα, διότι η βρετανική εταιρεία δεν ανταποκρίνεται θετικά στην πρόσκληση που έχει γίνει από την Παγκόσμια Ομοσπονδία. Ο συν-ιδιοκτήτης της Cosworth, Kevin Kalkhoven, εξηγεί πως οι πελάτες ενός τέτοιου κινητήρα δε θα είναι πολλοί, ενώ επισημαίνει ότι η εταιρεία δεν έχει χρόνο για να σχεδιάσει έναν νέο κινητήρα, αλλά και ότι δε θα υπήρχε κέρδος από μια τέτοια κίνηση.

Το κοιτάξαμε και είδαμε ποιοι είναι οι δυνητικοί πελάτες. Και η απάντηση είναι ουσιαστικά η Red Bull, αφού δεν έχουν μακροπρόθεσμο συμβόλαιο με κάποιον κατασκευαστή κινητήρων. Στη συνέχεια, κοιτάξαμε το κόστος για την ανάπτυξη ενός κινητήρα από το μηδέν, όπως πρέπει να κάνεις. Τα οικονομικά αυτά δεν λειτουργούν. Θα κοστίσει περίπου £20 εκατομμύρια για να τον σχεδιάσεις από το μηδέν, μαζί με ό,τι άλλο χρειάζεται. Επίσης, θα πρέπει να πληρώσεις και για την υποστήριξη στην πίστα.

Επιπλέον, είναι τόσος λίγος χρόνος για έναν κινητήρα, εκτός κι αν τον έχεις ήδη σχεδιάσει. Θα μπορούσαμε να το κάνουμε, αλλά η εταιρεία είναι τρομερά απασχολημένη αυτή την περίοδο, και το να αναλάβουμε μια επένδυση χωρίς την επιστροφή των χρημάτων, δεν είναι καλό από επιχειρηματικής πλευράς. Έτσι, αρνηθήκαμε ευγενικά να χάσουμε χρήματα!

Παράλληλα, ο Kalkhoven λέει αυτό που πιστεύουν όλοι, ότι δηλαδή είναι αδύνατο να υπάρξει ισορροπία μεταξύ των δύο τύπων κινητήρα, διαφωνώντας με την επιλογή της FIA.

Πώς θα καταφέρουν να ισορροπήσουν την απόδοση των δύο κινητήρων; Είναι εντελώς παράλογο.