Audi Ultra Quattro All-Wheel Drive (7)

Η Audi εξέλιξε το σύστημα τετρακίνησης της και παρουσιάζει το νέο σύστημα Quattro με “Ultra” τεχνολογία που έχει ως στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων των τετρακίνητων μοντέλων της.

Είναι γνωστό πως τα τετρακίνητα αυτοκίνητα καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα από τα δικίντα μοντέλα, λόγω της αυξημένης τριβής, αλλά και του πρόσθετου βάρους, με την Ultra τεχνολογία της Audi, υπό κανονικές συνθήκες, να καθιστά το μοντέλο μπροστοκίνητο, ενώ μόνο όταν απαιτείται, στέλνει την κίνηση και στον πίσω άξονα.

Το σύστημα της Audi χρησιμοποιεί μια σειρά αισθητήρων που ελέγχουν το σύστημα διεύθυνσης, την θέση του πεντάλ του γκαζιού, την πρόσφυση, αλλά και τη σχέση στο κιβώτιο, ώστε να καθορίσει πότε οι μπροστινοί τροχοί είναι έτοιμοι να χάσουν την πρόσφυση τους, ώστε να διοχετεύσει την ροπή και στον πίσω άξονα. Το σύστημα διαθέτει συμπλέκτη τόσο ανάμεσα στο κιβώτιο ταχυτήτων και στον άξονα μετάδοσης, όσο και στον πίσω άξονα, ώστε να διασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία του, με την Audi να αναφέρει πως το Ultra Quattro σύστημα τετρακίνησής της, μειώνει την κατανάλωση στο νέο A4 Allroad κατά 0,3 λίτρα στα 100 χλμ.

Δελτίο Τύπου

quattro με ultra τεχνολογία – τετρακίνηση για το μέλλον

Η Audi ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του quattro καθώς με ultra τεχνολογία συνδυάζει δυναμική συμπεριφορά και ασφάλεια υψηλού επιπέδου, δημιουργώντας το πιο αποδοτικό σύστημα τετρακίνησης στον κόσμο. Το σύστημα αυτό είναι σχεδιασμένο για πολλά μοντέλα της Audi με διαμήκη τοποθετημένο κινητήρα και θα κάνει το ντεμπούτο του στο νέο Audi A4 allroad quattro, στα μέσα του 2016.

Με τη μόνιμη τετρακίνηση quattro, η Audi κατέχει ηγετική θέση για πάνω από τρεις δεκαετίες και τώρα ήρθε η στιγμή για το επόμενο μεγάλο βήμα, τον συνδυασμό quattro με ultra τεχνολογία. Στόχος του εγχειρήματος είναι η βελτιστοποίηση της απόδοσης του αυτοκινήτου σε μόνιμα συστήματα όσον αφορά την πρόσφυση και τη δυναμική συμπεριφορά.

Το σύστημα θέτει τα σημεία αναφοράς στην κατηγορία αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, ιδιαίτερα κάτω από καθημερινές συνθήκες. Με αντίστοιχα εξοπλισμένα οχήματα δοκιμών, οι προγραμματιστές της Audi χρησιμοποίησαν κατά μέσο όρο 0,3 λίτρα / 100 χιλιόμετρα λιγότερα καύσιμα από ό, τι με τα συμβατικά τετρακίνητα αυτοκίνητα. Οι δοκιμές διεξήχθησαν σε μια διαδρομή σε όλη την περιοχή του Ingolstadt στη Γερμανία και υπό κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Με την πρώτη ματιά, οι απαιτήσεις αυτές δύσκολα φαίνεται να συμβιβάζονται αλλά μέσω της αλληλεπίδρασης των νεοεξελιχθέντων εξαρτημάτων τετρακίνησης και μια εξελιγμένη στρατηγική διαχείρισης, οι προγραμματιστές της Audi κατόρθωσαν να πετύχουν τον στόχο αυτό. Τα αποτελέσματα: το σύστημα τετρακίνησης ελέγχει έξυπνα και δουλεύει προβλέψιμα, κοιτάζοντας πάντα μπροστά, μέσω μιας ολοκληρωμένης σειράς από αισθητήρες και τη συνεχή ανάλυση της δυναμικής οδήγησης, τις οδικές συνθήκες και τα δεδομένα που συλλέγονται από τη συμπεριφορά του οδηγού. Κατά συνέπεια, το σύστημα κίνησης quattro είναι πάντα σε ετοιμότητα αν χρειαστεί ενώ κατά τη διάρκεια της τυπικής λειτουργίας σε χαμηλά φορτία χωρίς τον κίνδυνο ολίσθησης των τροχών, το νέο σύστημα quattro παρέχει όλα τις πλεονεκτήματα της κίνησης στους εμπρός τροχούς.

Η μόνιμη τετρακίνηση είναι πάντα απενεργοποιημένη όταν δεν χρειάζεται, αλλά παραμένει μονίμως διαθέσιμη, μειώνοντας σημαντικά τη διαφορά δυναμικού κατανάλωσης καυσίμου μεταξύ προσθιοκίνησης και μόνιμης τετρακίνησης.