Όπως θα διάβασες ήδη, η πρόταση για ανακάτεμα της τράπουλας μέσω των κατατακτήριων δοκιμών, έλαβε την υποστήριξη των επικεφαλής των ομάδων, με μόνο το τυπικό σκέλος της έγκρισης από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού να απομένει. Κι αφού η F1 κατάφερε να μπερδέψει το μόνο πράγμα που λειτουργούσε καλά μέχρι ώρας, σήμερα διέρρευσε μια “σημαντική” αλλαγή για το 2016.
Ανάμεσα στις προτάσεις που υπήρξαν για την μεγαλύτερη δραστηριοποίηση των οπαδών μέσω social media, ήταν και τα βραβεία για το καλύτερο pit-stop του αγώνα, το καλύτερο προσπέρασμα του αγώνα, αλλά κι εκείνο του “Καλύτερου οδηγού της ημέρας”. Οι ομάδες συμφώνησαν πως μόνο η τελευταία πρόταση θα προχωρήσει, με τους οπαδούς να ψηφίζουν μέσω διαδικτύου, κατά τη διάρκεια του κάθε Grand Prix, τον MVP. Εκείνος θα ανακοινώνεται αμέσως μετά το τέλος του αγώνα και θα παραλαμβάνει το αντίστοιχο βραβείο, που θα είναι πιθανότατα εξίσου σημαντικό με αυτό για τις περισσότερες pole positions που ξεκίνησε να δίνεται πέρυσι…
2017
Την επόμενη σεζόν θα δούμε τελικά ταχύτερα και πιο επιθετικά μονοθέσια, με τις ομάδες να ψηφίζουν την “πρόταση McLaren” αντί της “πρότασης Red Bull”, για το πως θα γίνει αυτό. Φυσικά, υπήρξαν αντιδράσεις, με τις Mercedes, Red Bull και Toro Rosso να ψηφίζουν κατά, αλλά και με τον τρόπο που θα γίνουν ταχύτερα -κατά 3 περίπου δευτερόλεπτα- τα μονοθέσια. Αφού, αυτό θα πραγματοποιηθεί με βάση την παραγωγή περισσότερης κάθετης δύναμης και όχι της μηχανικής πρόσφυσης.
2016 | 2017 | |
---|---|---|
Εμπρός ελαστικά | 245mm | 305mm |
Πίσω ελαστικά | 325mm | 405mm |
Πλάγια θέση ανάρτησης | 1800mm | 2000mm |
Πλάτος εμπρός αεροτομής | 1650mm | 1800mm |
Πλάτος πίσω αεροτομής | 750mm | 950mm |
Ύψος πίσω αεροτομής | 950mm | 800mm |
Πλάτος αμαξώματος | 1400mm | 1600mm |
Βάρος | 702kg | 722kg (+ βάρος ελαστικών) |
Οι πρώτες αντιδράσεις για την αύξηση του βάρους των μονοθεσίων ήρθαν από τον πρωταθλητή Lewis Hamilton, ο οποίος θεωρεί λάθος την συγκεκριμένη κατεύθυνση, θέλοντας να δει την F1 να επιστρέφει σε ελαφρύτερα μονοθέσια, που δεν θα ταλαιπωρούν τόσο πολύ τα ελαστικά εξαιτίας του βάρους τους.
Σε ό,τι αφορά τους οικονομικότερους κινητήρες και την αύξηση -για μια ακόμη φορά- του ήχου, αποφασίστηκε πως θα υπάρξουν περαιτέρω συζητήσεις. Τέλος, όλο και περισσότερο έδαφος κερδίζει η εφαρμογή του “φωτοστέφανου” για την προστασία των οδηγών, με την εμφάνισή του στα μονοθέσια του 2017 να θεωρείται πλέον δεδομένη.
Οι συγκεκριμένες αλλαγές για το 2017 δεν έχουν για την ώρα επικυρωθεί, έχουν όμως συμφωνηθεί με πλειοψηφία από τις ομάδες. Πλέον, ο μόνος τρόπος να προκριθεί κάποια εναλλακτική πρόταση, είναι να κατατεθεί, να συζητηθεί και να υπερψηφιστεί μέχρι τις 30 Απριλίου, πράγμα απίθανο αν αναλογιστούμε τον πόσο καιρό κράτησαν οι συγκεκριμένες διαδικασίες.