Renault

Οι περιορισμοί όλο και αυξάνονται αντί να μειώνονται στη Formula 1. Οι οπαδοί δεν είναι σύμφωνοι με αυτό, γι’ αυτό και απογοητεύτηκαν όταν η FIA θέλησε το 2014 να περάσει ένα πιο «οικολογικό» και «πράσινο» μήνυμα μέσα από το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα, αντικαθιστώντας τους ατμοσφαιρικούς V8 κινητήρες με turbo V6, 1,6 λίτρων, οι οποίοι συνδυάζονται με σύστημα ERS για ένα εξαιρετικά περίπλοκο power unit.

Οι κανονισμοί αναφέρουν ρητά πως κάθε μονοθέσιο δεν μπορεί να έχει περισσότερα από 100 κιλά καυσίμου κατά τη διάρκεια του αγώνα, με τη μέγιστη ροή καυσίμου να ορίζεται στα 100 κιλά ανά ώρα. Έτσι, κάποιες φορές είμαστε αναγκασμένοι να βλέπουμε εξοικονόμηση καυσίμου από τους οδηγούς, προκειμένου να φτάσουν μέχρι το τέλος, θυσιάζοντας πάντα τον ρυθμό τους.

Η Renault δηλώνει ανοιχτά πως είναι αντίθετοι με τη μέγιστη ποσότητα των 100 κιλών για τον αγώνα, καθώς ο Αγωνιστικός Διευθυντής της γαλλικής εταιρείας, Cyril Abiteboul, λέει πως η Formula 1 δε θα πρέπει να μετατραπεί σε πρωτάθλημα αντοχής.

Είμαι μεγάλος οπαδός του να βεβαιωθούμε ότι η Formula 1 παραμένει Formula 1. Ένα από αυτά που έχει βάλει τη Formula 1 σε κίνδυνο, ή θα μπορούσε να είναι μια ακόμα απειλή για τη Formula 1, είναι να προσπαθήσουμε να συνδυάσουμε τη Formula 1 με την αντοχή. Οι αγώνες αντοχής σχετίζονται με την αποδοτικότητα, τη βιωσιμότητα και την ικανότητα να τρέχουν μεγάλες αποστάσεις χωρίς προβλήματα. Η Formula 1 σχετίζεται με μικρούς αγώνες, όντας ικανός συνήθως να επιτίθεσαι συνεχώς.

Ακόμα και στην εποχή των V8 κινητήρων, υπήρχε κάποια διαχείριση καυσίμου. Ήταν μέρος της τακτικής, για να μεγιστοποιήσεις και να βελτιστοποιήσεις το γυρολόγιό σου κατά τη διάρκεια του αγώνα από την πλευρά της στρατηγικής. Αυτό πάντα υπήρχε στη Formula 1, χωρίς καμία μορφής περιορισμού στην ποσότητα του καυσίμου, έτσι θα ήθελα να καταργηθεί εντελώς αυτός ο περιορισμός στην ποσότητα του καυσίμου.

Cyril Abiteboul

Παράλληλα, υποστηρίζει πως η ελεύθερη ποσότητα καυσίμου θα λειτουργήσει θετικά για την προώθηση των νέων τεχνολογιών, διότι πλέον ο κόσμος νομίζει ότι η μικρότερη ποσότητα καυσίμων που καταναλώνεται κατά τη διάρκεια ενός αγώνας είναι λόγω του περιορισμού των 100 κιλών.

Αν υπήρχε κατάργηση, θα βλέπατε ότι θα έφευγε αυτή η αρνητικότητα προς τις νέες τεχνολογίες, κάτι που είναι φανταστικό. Έχουμε κάνει καταπληκτική δουλειά. Με αυτόν τον κινητήρα που χρησιμοποιούμε, όλοι οι κατασκευαστές -ειδικά η Mercedes– θα έπρεπε να υπερηφανεύονται για την τεχνολογία, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου κατά 30-40%. Αυτό είναι εκπληκτικό, αλλά αυτό το φανταστικό μήνυμα καταστρέφεται από το γεγονός ότι ο περιορισμός στα καύσιμα κάνει τον κόσμο να πιστεύει ότι γίνεται μόνο διαχείριση καυσίμου.

Θα πρέπει, επίσης, να βεβαιωθείς ότι δεν δημιουργείς τεχνητούς τρόπους για να χρησιμοποιείς την ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνοντας καύσιμο. Αυτό θα ήταν εντελώς αντίθετο στο μήνυμα που στέλνουμε. Η ροή καυσίμου είναι αρκετά επαρκής, αλλά δε θέλουμε όριο στην ποσότητα των καυσίμων.