tesla-model-s-autopilot


Το Autopilot σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης της Tesla έχει εντυπωσιάσει μέχρι στιγμής για τις δυνατότατες του, με τον Elon Musk να δηλώνει πως το σύστημα, μειώνει τα ατυχήματα κατά 50%, αλλά ένας μηχανικός της Volvo το βρίσκει επικίνδυνο, χαρακτηρίζοντάς το ως “wannabe” αυτόνομη τεχνολογία.

Ο Trent Victor, ο επικεφαλής τεχνικός μηχανικός της Volvo στον τομέα αποφυγής συγκρούσεων, σε πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε υποστήριξε πως η Tesla προσφέρει στην αγορά μια υποτυπώδης ημι-αυτόνομη τεχνολογία και την διαφημίζει πως είναι ικανή για περισσότερα πράγματα, απ΄ότι μπορεί να κάνει στη πραγματικότητα.

Σου δίνει την εντύπωση πως κάνει περισσότερα από ότι πραγματικά κάνει. Το Autopilot της Tesla δεν έχει καμία σχέση με την αυτόνομη τεχνολογία της Volvo, που θα ξεκινήσει αυτόνομες πιλοτικές δοκιμές μέσα στο 2017.

Τα αυτόνομα της Volvo είναι “Επιπέδου 4”, κάτι που σημαίνει πως όχι μόνο μπορούν να οδηγήσουν μόνα τους στον δρόμο, αλλά είναι ικανά να διαχειρίζονται κάθε κατάσταση χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση, ακόμη και να σταματήσουν εντελώς το όχημα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει.

Το σύστημα Autopilot της Tesla θεωρείται “Επιπέδου 3”, με την τεχνολογία “Επιπέδου 4” να την διαχωρίζει το γεγονός πως στο “Επίπεδο 4” το αυτοκίνητο δεν απαιτεί την χρήση του οδηγού ανά πάσα στιγμή, ενώ στο “Επίπεδο 3”, ο οδηγός πρέπει να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος, στη περίπτωση εκείνη που ο υπολογιστής δεν μπορεί πλέον να διαχειριστεί τις συνθήκες του δρόμου.

Στις σχετικές ειδήσεις η Volvo ανακοίνωσε πως το δοκιμαστικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης Drive-Me τίθεται σε εφαρμογή και στη Μεγάλη Βρετανία. Όπως ανακοίνωσε η Volvo, το Λονδίνο θα αποτελέσει την επόμενη πόλη εφαρμογής του φιλόδοξου προγράμματος, μετά το Πεκίνο, που στόχο έχει να επιταχύνει την εισαγωγή της αυτόνομης οδήγησης, μιας τεχνολογίας που υπόσχεται να μειώσει δραστικά τα τροχαία ατυχήματα, ενώ παράλληλα θα αποσυμφορήσει τους δρόμους, θα βοηθήσει το περιβάλλον και θα εξοικονομήσει πολύτιμο χρόνο στους οδηγούς.

Το Drive Me London θα ξεκινήσει στις αρχές του 2017 με έναν περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων που θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης και θα επεκταθεί το 2018, περιλαμβάνοντας 100 αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης. Θα είναι το μεγαλύτερο και πιο εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμών αυτόνομης οδήγησης στους βρετανικούς δρόμους.

Δελτίο Τύπου

Αυτόνομη οδήγηση από τη Volvo και στη Μεγ. Βρετανία

  • Η Volvo Cars θα υλοποιήσει το πρόγραμμα Drive-Me και στο Λονδίνο
  • Η Μεγάλη Βρετανία είναι η τέταρτη χώρα υλοποίησης του δοκιμαστικού προγράμματος αυτόνομης οδήγησης της Volvo μετά τις ήδη εξαγγελθείσες Σουηδία, ΗΠΑ και Κίνα
  • Η Volvo σκοπεύει να έχει ηγετική θέση και στην αυτόνομη οδήγηση, κάτι που θα φέρει την εταιρεία πιο κοντά στην υλοποίηση του Vision 2020

Το δοκιμαστικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης DriveMe της Volvo τίθεται σε εφαρμογή και στη Μεγ. Βρετανία! Όπως ανακοίνωσε η Volvo Cars, το Λονδίνο θα αποτελέσει την επόμενη πόλη εφαρμογής του φιλόδοξου προγράμματος που στόχο έχει να επιταχύνει την εισαγωγή της αυτόνομης οδήγησης, μιας τεχνολογίας που υπόσχεται να μειώσει δραστικά τα τροχαία ατυχήματα, ενώ παράλληλα θα αποσυμφορήσει τους δρόμους, θα βοηθήσει το περιβάλλον και θα εξοικονομήσει πολύτιμο χρόνο στους οδηγούς.

Η σουηδική εταιρεία που αποτελεί συνώνυμο της οδικής ασφάλειας από το 1959, όταν εφηύρε τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, οδηγεί τις εξελίξεις παγκοσμίως και στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Πρόκειται για έναν τομέα-κλειδί στην υλοποίηση του Vision 2020 (Όραμα 2020), της δημόσιας δέσμευσης της Volvo ότι μέχρι το 2020 θα έχει παρουσιάσει όλη την απαραίτητη τεχνολογία ώστε να μην υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός σε οποιοδήποτε νέο Volvo εμπλέκεται σε ατύχημα.

«Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί ένα μεγάλο άλμα προόδου για την οδική ασφάλεια», δήλωσε ο Χάκαν Σάμουελσον, Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars. «Πολύ απλά, όσο πιο γρήγορα βγουν τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης στους δρόμους, τόσο πιο σύντομα θα αρχίσουν να σώζονται ανθρώπινες ζωές». Ο κ. Σάμουελσον θα μιλήσει στις 3 Μαΐου στο Λονδίνο, σε ένα συνέδριο που διοργανώνεται από τη Volvo και την Thatcham, τον έγκυρο οργανισμό ερευνών του ασφαλιστικού κλάδου, με θέμα «Ένα Μέλλον με Αυτοκίνητα Αυτόνομης Οδήγησης – Συνέπειες για τον Ασφαλιστικό Κλάδο».

Το βρετανικό πρόγραμμα δοκιμών της Volvo θα φέρει το όνομα «Drive Me London» και – στα χνάρια των αντίστοιχων προγραμμάτων της Volvo σε Σουηδία, ΗΠΑ και Κίνα – προβλέπει τη συμμετοχή «κοινών» οικογενειών και όχι ειδικών δοκιμαστών, που θα οδηγούν οχήματα αυτόνομης οδήγησης σε δημόσιους δρόμους. Η Volvo θα αντλήσει δεδομένα από αυτούς τους καθημερινούς χρήστες σε πραγματικές οδικές συνθήκες, κάτι που προσφέρει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις όχι τόσο ρεαλιστικές συνθήκες στις πίστες δοκιμών. Η Thatcham Research θα παρέχει την ανάλυση των τεχνικών δεδομένων και όσους επαγγελματίες δοκιμαστές χρειαστούν επικουρικά, ως τμήμα της δοκιμής.

Το Drive Me London θα ξεκινήσει στις αρχές του 2017 με έναν περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων που θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης και θα επεκταθεί το 2018, περιλαμβάνοντας 100 αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης. Θα είναι το μεγαλύτερο και πιο εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμών αυτόνομης οδήγησης στους βρετανικούς δρόμους.

Η κυκλοφορία οχημάτων αυτόνομης οδήγησης υπόσχεται να φέρει την επανάσταση στους βρετανικούς δρόμους σε 4 βασικούς τομείς – ασφάλεια, οδική συμφόρηση, ρύπανση κι εξοικονόμηση χρόνου. Σύμφωνα με τα ευρήματα ανεξάρτητης έρευνας, η αυτόνομη οδήγηση έχει τη δυνατότητα να μειώσει δραστικά τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων – σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι και 30%. Σήμερα, έως και 90% όλων των ατυχημάτων προκαλούνται από λάθος του οδηγού ή απόσπαση της προσοχής του, αιτίες που σε μεγάλο βαθμό θα εξαλειφθούν με τη χρήση οχημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό, τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης επιτρέπουν μια πιο ομαλή ροή κυκλοφορίας, μειώνοντας τα μποτιλιαρίσματα και, συνεπώς, τις βλαβερές εκπομπές καυσαερίων. Επιπλέον, είναι αυτονόητο ότι η λιγότερη κίνηση θα προσφέρει περισσότερο προσωπικό χρόνο στους οδηγούς.

«Από τη χρήση αυτοκινήτων με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης προκύπτουν πολλαπλά οφέλη», τόνισε ο κ. Σάμουελσον. «Για αυτό το λόγο, οι κυβερνήσεις παγκοσμίως χρειάζεται άμεσα να δρομολογήσουν τη νομοθεσία και τις υποδομές, ώστε να μπορέσουν αυτά τα οχήματα να μπουν στην κυκλοφορία το συντομότερο δυνατό. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να τα κάνει όλα μόνη της. Χρειαζόμαστε κυβερνητική συνδρομή», ολοκλήρωσε.