sochi

Πριν ακριβώς δύο εβδομάδες προσπάθησα να αναλύσω όσο το δυνατόν καλύτερα το επεισόδιο μεταξύ Vettel και Kvyat στην πίστα της Κίνας. Στην ψηφοφορία που είχε γίνει τότε, έδειξε πως το 44% υποστηρίζει ότι το συμβάν της πρώτης στροφής στο Κινεζικό GP ήταν απλά ένα αγωνιστικό συμβάν και τίποτα παραπάνω. Σήμερα θα προσπαθήσω και πάλι να αναλύσω τι έγινε στην πρώτη και δεύτερη στροφή της πίστα του Σότσι.

Θα ξεκινήσω με τη διαμόρφωση της Ρώσικης πίστας και αυτό γιατί θα πρέπει να δεις τα σημεία φρεναρίσματος, αλλά και πώς είναι η μορφή της στροφής 1 και 2 όπου έγιναν οι δύο συγκρούσεις. Η μορφολογία των δύο πρώτων στροφών της πίστας, αλλά και τα χιλιόμετρα χοντρικά που έχουν οι οδηγοί σε αυτές, είναι όπως εμφανίζονται στο παρακάτω χαρακτηριστικό βίντεο που σου παραθέτω.

sochi-circuit-layout

Οι δύο αυτές στροφές έχουν εντελώς διαφορετική προσέγγιση από τον οδηγό. Η στροφή 1 είναι μία στροφή όπου ο οδηγός έρχεται με περίπου 320 χιλιόμετρα την ώρα, για να στρίψει δεξιά με περίπου 110 χιλιόμετρα και με τη στροφή 2 να έρχεται μετά από αριστερά. Η στροφή 2 είναι μία παρατεταμένη, όπως ανέφερα πριν, αριστερή στροφή, όπου ο οδηγός ακουμπά και τα 280 χιλιόμετρα την ώρα. Θέλω να σου επισημάνω κάτι πάρα πολύ σημαντικό για την συγκεκριμένη πίστα και αυτό είναι τα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης που υπάρχουν.

Στο επόμενο βίντεο μπορείς να δεις την εκκίνηση που έκανε το 2014 με την Red Bull, ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός πρωταθλητής, το 2016 πραγματοποιεί την ίδια περίπου κίνηση με αυτήν που είχε κάνει το 2014. Προσπαθεί να κρατηθεί στη δεξιά πλευρά της πίστας μετά την εκκίνηση του αγώνα, η οποία ουσιαστικά του δίνει και την εσωτερική στη στροφή 1 και μετέπειτα το πλεονέκτημα να μπει στη στροφή 2 με τα χιλιόμετρα και τη γραμμή που αυτός επιθυμεί. Δες το βίντεο της εκκίνησης του 2014 και παρατήρησε καλά από το 17ο δευτερόλεπτο μέχρι και το 32ο δευτερόλεπτο.

‘Όπως παρατήρησες στο βίντεο, σε παρόμοια κατάσταση με αυτήν του Daniil Kvyat, βρέθηκε και ο Sebastian Vettel το 2014. Ο Γερμανός όμως εν αντιθέσει με τον Kvyat καταφέρνει να μην πέσει πίσω από την Ferrari στην στροφή 1 φρενάροντας λίγο πιο νωρίς, διότι τα επίπεδα πρόσφυσης είναι ελάχιστα σε σχέση με άλλες πίστες. Στη συνέχεια και στη στροφή 2, ο Vettel καταφέρνει να αποφύγει και την Toro Rosso (η οποία κάνει και μία μικροδιόρθωση) που ήταν στα αριστερά του, πηγαίνοντας με περισσότερα από 250 χιλιόμετρα.

Για να μη σε κουράζω, ας μπούμε στο ψητό και στο τι ακριβώς έκανε και έπραξε πάντα ο Ρώσος πιλότος, την Κυριακή που μας πέρασε. Πρώτα όμως δες το βίντεο των δύο επαφών.

Όπως μπορείς εύκολα να διαπιστώσεις ο Ρώσος οδηγός της Red Bull και σε αυτό το GP έπαιξε ρώσικη ρουλέτα, δυστυχώς όμως έχασε. Σε καμία περίπτωση ο Ρώσος πιλότος δεν πρέπει να πάει τόσο γρήγορα στην στροφή 1 και μάλιστα να φρενάρει τόσο κοντά στον Vettel, γνωρίζοντας ότι τα επίπεδα πρόσφυσης είναι ελάχιστα και οι πιθανότητες επαφής του με τον Γερμανό, πολλές. Η συνέχεια όμως για τον Kvyat δεν είναι και η καλύτερη, μιας και στην στροφή 2 ουσιαστικά ”εμβολίζει” τον Vettel. Δες το παρακάτω βίντεο για να μπούμε ακόμα πιο βαθιά στο τι έγινε.

Θέλω να παρατηρήσεις κάτι στο παραπάνω βίντεο το οποίο βρίσκεται στο 5ο δευτερόλεπτο και είναι η προσπάθεια του Kvyat να φρενάρει ουσιαστικά 30 μέτρα περίπου πριν την στροφή 1. Ο Ρώσος οδηγός από τις κινήσεις που κάνει με το τιμόνι του δείχνει σαστισμένος και σε καμία περίπτωση έτοιμος να φρενάρει. Η κίνηση που κάνει και χτυπάει τον Vettel μου θυμίζει αγώνες καρτ. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα, που κατά τη γνώμη μου, έχει ο Danil Kvyat, δεν είναι άλλο από την στρατηγική που έχει στην εκκίνηση και εδώ θα γίνω κακός. Ο Kvyat όπως και στην Κίνα έτσι και εδώ, είχε ως μόνη του στρατηγική να παραμείνει στην εσωτερική χωρίς κόστος. Ο χαρακτηρισμός τορπίλη που του έδωσε στην Κίνα ο Vettel, εδώ ισχύει στο 100%, καθώς η κίνηση του να χτυπήσει τον Vettel, μου φέρνει στο μυαλό GP2 οδηγούς, για να μην πω μικρότερων υποστηρικτικών πρωταθλημάτων της Formula 1.

Η πρώτη επαφή ουσιαστικά τελείωσε τον αγώνα του Danil Kvyat, μιας και ο Ρώσος ποτέ δεν μπόρεσε να τη διαχειριστεί στο μυαλό. Τι εννοώ όμως με αυτό; Ο Ρώσος οδηγός προέρχεται από μία δύσκολη εβδομάδα με δημοσιότητα πρωτόγνωρη για αυτόν, έχοντας στην πλάτη του το περιστατικό που έγινε μεταξύ αυτού και του Vettel. H ομάδα που έχει από πίσω του ο νεαρός οδηγός της Red Bull και αναφέρομαι στον ψυχολόγο του, που όπως φαίνεται δεν τον προετοίμασε σωστά, έτσι ώστε να διαχειριστεί το πλήθος των δημοσιευμάτων, αλλά και την πίεση που του ασκήθηκε από τα ΜΜΕ. Η μία περίπτωση είναι η μη σωστή προετοιμασία, ενώ η δεύτερη περίπτωση είναι ο Kvyat να μην μπορεί να διαχειριστεί το βάρος των καταστάσεων που χρειάζεται ένας οδηγός top class ομάδας.

Η δεύτερη επαφή έρχεται να επιβεβαιώσει τα λεγόμενά μου, μιας και όπως φαίνεται και στο παρακάτω βίντεο από τις εξέδρες του Σότσι, ο Kvyat, είναι σε άλλον κόσμο, κρατάει πατημένο το γκάζι και ουσιαστικά δε βλέπει μπροστά του. Κατά την άποψή μου ο Kvyat όποιον και να είχε μπροστά του, το ίδιο θα πάθαινε με αυτό που έπαθε και ο Vettel.

Πριν από δύο εβδομάδες τάχθηκα υπέρ του Kvyat μετά το συμβάν της πρώτης στροφής στο GP της Κίνας, εδώ όμως θα είμαι αυστηρός και θα πω, ότι στον αθλητισμό η φαντασία είναι που κάνει τη διαφορά, αρκεί να ξέρεις να τη χρησιμοποιείς σωστά. Στο να είσαι παράτολμος και να χρησιμοποιείς την φαντασία σου σωστά, είναι πέρα για πέρα επιθυμητό, όταν βέβαια δεν χαλάς και τον αγώνα των άλλων. Ο Kvyat ουσιαστικά δείχνει μια ερασιτεχνική συμπεριφορά πιλότου β’ διαλογής. Είμαι λίγο αυστηρός και αυτό διότι δύο εμβολισμοί και καταστροφή του αγώνα σε δύο εν δυνάμει διεκδικητές της νίκης είναι απαράδεκτο. Αναφέρω δυο οδηγούς, γιατί κατέστρεψε και τον αγώνα του teammate του Daniel Ricciardo. Επίσης πιστεύω ότι οι αγωνοδίκες ήταν τουλάχιστον ”χαλαροί” μαζί του, καθώς το “stop and go” που έλαβε σαν ποινή, ήταν Πασχαλινό δώρο για αυτόν. Η μαύρη σημαία ήταν κατά την γνώμη μου η πιο δίκαιη ποινή που θα έπρεπε να λάβει.

Επίσης πιστεύω ότι οι βαθμοί ποινής στο αγωνιστικό δίπλωμα των πιλότων είναι μια ποινή για γέλια, καθώς εκτός από το περιστατικό με τον Kvyat- Vettel υπάρχει και αυτό με τον Gutierrez στην πρώτη στροφή, χάνοντας και αυτός τα φρένα με αποτέλεσμα να διαλύσει όποιο μονοθέσιο βρίσκει μπροστά του (άλλη μία συζήτηση για οδηγό β διαλογής).

Όλα αυτά που ανέφερα, προσπάθησα να το κάνω με τον πιο αντικειμενικό τρόπο λαμβάνοντας υπόψη όμως ότι σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει αγωνιστικό ατύχημα, αλλά καθαρή υπαιτιότητα του Danil Kvyat, την οποία δεν αναφέρω μόνο εγώ, αλλά και οι αγωνοδίκες του αγώνα. Επίσης δεν υπάρχει καμία εμπάθεια προς το πρόσωπό του ή οποιαδήποτε άλλη προσωπική συμπάθεια σε άλλον οδηγό (Vettel).

Κλείνοντας το εν λόγο άρθρο θα ήθελα τη γνώμη σου όσον αφορά τις επαφές μεταξύ Danil Kvyat και Sebastian Vettel. Τις θεωρείς αγωνιστικό συμβάν, τις θεωρείς υπαιτιότητα του Kvyat, ή μήπως ο Ρώσος δεν έκανε τίποτα το μεμπτό;