Kvyat (1)

Νικητής του GP της Κίνας ήταν ο Nico Rosberg, όμως μεγάλος πρωταγωνιστής  του αγώνα ήταν ο Ρώσος οδηγός της Red Bull Racing, Danill Kvyat. Στο άρθρο που ακολουθεί θα αναλύσω όσο πιο αντικειμενικά μπορώ την κίνηση που έκανε στην πρώτη στροφή της πίστας, περνώντας και τις δύο Ferrari, καταφέρνοντας να ανέβει στην τρίτη θέση. Ας ξεκινήσω όμως από τον δικό μου συλλογισμό και αφού τελειώσω μέσα από μία ψηφοφορία, θα ήθελα πολύ να δω και τη δική σου άποψη επί αυτού.


Θα ξεκινήσω δίνοντάς σου πρώτα δύο βασικά πράγματα για να δεις, το πρώτο είναι η διαμόρφωση της πίστας σε εκείνο το σημείο και το δεύτερο ένα γύρο από ελεύθερες δοκιμές ή ακόμα καλύτερα τον γύρο που έδωσε την pole position στον Nico Rosberg, το Σαββάτο στις κατατακτήριες δοκιμές. Ας ξεκινήσουμε με την διαμόρφωση της πίστας.

2000px-Shanghai_International_Circuit_moto_map.svg

Το προσπέρασμα του Kvyat έγινε στη στροφή 1 της πίστας, η οποία είναι συνέχεια μίας πολύ κλειστής στροφής, όπου τα μονοθέσια στρίβουν με περίπου 120 χιλιόμετρα την ώρα για να μειώσουν ακόμα περισσότερο την ταχύτητά τους και να εισέλθουν στην αριστερή στροφή 3 της πίστας με ακόμα λιγότερα χιλιόμετρα, δηλαδή περίπου τα 90.

Το βίντεο που ακολουθεί δείχνει ποια είναι η αγωνιστική γραμμή της πίστας, δηλαδή ποια είναι η διαδρομή που χρησιμοποιεί ένας οδηγός για να μην χάσει καθόλου χρόνο στη στροφή που έρχεται αλλά και στην επόμενη. Αναφέρω και την επόμενη στροφή γιατί αν ο οδηγός δεν πάρει ουσιαστικά σωστά μία στροφή, στην αμέσως επόμενη συνεχόμενη στροφή είναι σε λάθος γραμμή (μιλώντας για τη συγκεκριμένη στροφή). Ακολουθεί το βίντεο με τον Nico Rosberg στο οποίο θα ήθελα να κοιτάξεις από το 10ο δευτερόλεπτο έως και το 19ο και να παρατηρήσεις τον τρόπο με τον οποίο στρίβει.

Όπως παρακολούθησες παραπάνω, η αγωνιστική γραμμή στην στροφή 1 είναι στην αρχή κλειστά στην εσωτερική και στη συνέχεια φτάνοντας το μονοθέσιο μέχρι την κορυφή της στροφής, ο οδηγός μένει περίπου μέχρι την μέση της πίστας και όταν η στροφή 1 συναντά την πολύ κλειστή πάλι δεξιά στροφή 2, έχει ανοίξει στα 2/3 της πίστας, έτσι ώστε να μπει στη στροφή 2 και να έχει καλύτερη είσοδο στη στροφή 3. Επίσης δεδομένο είναι ότι αν μπεις σε μία στροφή με παραπάνω χιλιόμετρα ή λάθος γραμμή, πολύ δύσκολα στρίβεις ή ακόμα πολύ δύσκολα μένεις εντός πίστας.

Αφού λοιπόν σου έδωσα να καταλάβεις τι ακριβώς πρέπει να κάνει ένα οδηγός στην στροφή 1 και 2 στη πίστα της Κίνας, να περάσω στο επόμενο στάδιο που είναι η ανάλυση της εκκίνησης του Ρώσου οδηγού της Redbull Racing. Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείς να  δεις την εκκίνηση:

Για να μην παρεξηγηθώ πριν ακόμα ξεκινήσω (για πιθανή συμπάθεια προς τη Ferrari) να αναφέρω αυτά που σκέφτομαι, θα ήθελα να σου πω ότι η κίνηση του Ρώσου ήταν μία αγωνιστική κίνηση, η οποία του έδωσε πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων και εξαιτίας αυτής της κίνησης, κέρδισε ουσιαστικά και το βάθρο στο τέλος του αγώνα. Αυτό που θα δεις είναι ότι με αυτήν του την κίνηση ο Danill Kvyat ουσιαστικά έπαιξε στην ρώσικη ρουλέτα τον αγώνα του, και βγήκε κερδισμένος. Η κίνησή του αυτή εκτός από παράτολμη, αλλά συγχρόνως τυχερή, ήταν και άκρως αντισυναδελφική προς τούς υπόλοιπους οδηγούς.

Με τρεις φωτογραφίες μπορείς εύκολα να καταλάβεις τι έγινε, δηλαδή πως ο Ρώσος οδηγός κάνει τις δύο Ferrari να συγκρουστούν και πως καταφέρνει ουσιαστικά να στρίψει, μιας και η γραμμή του ήταν εντελώς λάθος.

Πάμε να πάρουμε όμως τις τρεις φωτογραφίες μία μία, να δούμε ακριβώς γιατί αναφέρω ότι η κίνηση του Kvyat ήταν παράτολμη αλλά και αντισυναδελφική.

1.

Kvyat (2)

Όπως βλέπεις στη συγκεκριμένη φωτογραφία ο Kvyat κατάφερε ουσιαστικά να την ”φέρει” στον Sebastian Vettel, ο οποίος ποτέ δεν περίμενε κάποιος να τον περάσει από την εσωτερική. Ο Kvyat ουσιαστικά πατά με τα δύο δεξιά ελαστικά του πάνω στο κερμπ, απαιτώντας από τον Γερμανό πρωταθλητή την εσωτερική. Θα μου πεις που είναι το κακό; Πουθενά, απεναντίας κάνει κάτι που όπως είπα κανείς δεν περίμενε και δεν είναι και αξιόποινο. Το θέμα είναι ότι συμπιέζει τις αγωνιστικές γραμμές των άλλων δύο.

2.

Kvyat (3)

Στην δεύτερη φωτογραφία πλέον ο Kimi Raikkonen είναι στο πλάι από το χτύπημα του teammate του, εξαιτίας στο ότι ο Danill Kvyat δεν μπορεί να στρίψει λόγο των πολλών χιλιομέτρων που μπήκε στη στροφή. Τη λέξη ”εξαιτίας” την χρησιμοποιώ επίτηδες και αυτό γιατί όπως είδαμε παραπάνω σε καμία περίπτωση με τα χιλιόμετρα και τη γραμμή που είχε δε θα μπορούσε να κρατηθεί στο εσωτερικό της στροφής και να μην ανοίξει την γραμμή του για να μπει στην στροφή 2. Το σίγουρο είναι ότι δε δίνει χώρο στον Sebastian Vettel που επίσης δεν φταίει που χτυπά τον Kimi Raikkonen.

3.

Kvyat (4)

O Ρώσος όπως είπα είναι γνώστης της ρώσικης ρουλέτας. Καταφέρνει με τη σύγκρουση των δύο Ferrari να βρει χώρο, βέβαια όχι μόνο βρίσκει χώρο, αλλά φεύγει και αλώβητος από την επαφή που έχει με τον Kimi Raikkonen. Όπως είδες και στο παραπάνω βίντεο, αλλά και εδώ στην φωτογραφία η παράτολμη κίνηση του βγήκε σε καλό, όμως και πάλι θα σε παρακαλέσω να δεις που είναι το μονοθέσιο του Kvyat και που αυτό του Nico Rosberg που προπορεύεται (ουσιαστικά βρίσκεται στο ίδιο μέρος της πίστας). Ο νεαρός Ρώσος έχει την όρεξη, αλλά όχι το μυαλό για να καταλάβει ότι δεν είναι μόνος του στην πίστα. Η γραμμή που διάλεξε ναι μεν του έδωσε το αποτέλεσμα με νόμιμο τρόπο, αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να είναι και εκτός αγώνα, λόγο τετ α κε από το κερμπ ή από σύγκρουση με άλλα μονοθέσια, εξαιτίας της υπερβολικής ταχύτητας εισόδου και την έλλειψη χώρου για να ανοίξει τη γραμμή του.

Ολοκληρώνοντας θεωρώ την κίνηση του Kvyat νόμιμη, θεωρώ επίσης ότι το συμβάν αυτό είναι ένα αγωνιστικό συμβάν πλην όμως του ότι ο Ρώσος οδηγός με τη γραμμή που διάλεξε δεν έδειξε ότι τον νοιάζει αν υπάρχει κάποιος άλλος μέσα στην πίστα και ήταν απίστευτα τυχερός που κατάφερε να ολοκληρώσει αυτή του την κίνηση. Συμφωνώ απόλυτα με τον Sebastian Vettel ότι εδώ ήταν τυχερός και πιστεύω ότι καλό και για τον ίδιο θα ήταν να μην το πράξει ξανά στο μέλλον.

Όλα αυτά που ανέφερα προσπάθησα να τα κάνω με τον πιο αντικειμενικό τρόπο, θα ήθελα όμως και την δική σου άποψη για το αν ευθύνεται ή όχι ο Danill Kvyat στην στροφή 1 της εκκίνησης του Κινεζικού GP.

[poll id=”30″]