GP SPAGNA F1/2016

Στα πηγαδάκια της Formula 1 ακούγεται πρόσφατα πως, ίσως, κάποιες ομάδες να μπορούν να ελέγχουν τις πιέσεις των ελαστικών με τέτοιο τρόπο, ώστε να βρίσκονται χαμηλότερα από τα όσα ορίζουν οι Pirelli και FIA, και μέσα σε ένα πιο ιδανικό παράθυρο λειτουργίας. Μάλιστα, στα αυτιά της Παγκόσμια Ομοσπονδίας έχουν φτάσει και προτάσεις-καταγγελίες του ανταγωνισμού, για το πως μπορεί να δουλεύει μια τέτοια “έξυπνη” τακτική.

Η ομάδα που προχώρησε ένα βήμα παραπέρα ήταν η McLaren, με τους Βρετανούς να στέλνουν ανοιχτή επιστολή στην FIA, ζητώντας διευκρινίσεις για τον τρόπο μέτρησης και ελέγχου των πιέσεων. Κάνοντας τα πράγματα πιο συγκεκριμένα, η McLaren στάθηκε στην πιθανή χρήση διπλού θαλάμου στην ζάντα του ελαστικού. Κάτι τέτοιο θα στοχεύει στο να επιτρέπεται στον αέρα να δραπετεύει σιγά-σιγά, μέσα από μια μικρή τρύπα μεταξύ των θαλάμων, και έτσι να πέφτει η πίεση του ελαστικού.

GP SPAGNA F1/2016

Το γεγονός πως οι πιέσεις πολλές φορές δεν συμπίπτουν με τα όσα ορίζονται, επιβεβαίωσε και ο Paul Hembery, επικεφαλής της Pirelli, τονίζοντας μάλιστα πως αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει πρόσφατα, αλλά πιθανότατα από τα τέλη της περασμένης χρονιάς!

Συχνά, όταν μας λένε πως αυξήσανε την (αρχική) πίεση κατά 3 με 4 Psi, δεν βλέπουμε 3-4 Psi όταν τα αυτοκίνητα εκκινούν (τον αγώνα). (Οι πιέσεις) Βρίσκονται περίπου το μισό από αυτό. Οπότε, κάτι συμβαίνει και ίσως οι πρώτες ενδείξεις να φάνηκαν πέρυσι.

Η FIA αντέδρασε στα όσα άκουσε και από τον αγώνα στο Μονακό συγκεκριμενοποιεί τον τρόπο αποστολής δεδομένων από τις ομάδες προς την ίδια, με τις μετρήσεις να έρχονται σε στάνταρ Psi και χωρίς μετατροπές σε σχέση με το τι βλέπει ζωντανά η ομάδα μέσω τηλεμετρίας.

Εδώ, αξίζει να σημειωθεί, πως η Ομοσπονδία δεν σκοπεύει να τιμωρήσει τις ομάδες σε περίπτωση που βρεθούν παρατυπίες, αλλά να ανοίξει η πόρτα για περαιτέρω περιορισμούς ή αλλαγή στον τρόπο αστυνόμευσης των πιέσεων.

[Πηγές: Motorsport.com (1),(2)]