Porsche-959-Bruce-Canepa-001


Και θα σου πω γιατί. Ο Bruce Canepa, ένας πρώην οδηγός αγώνων και αντιπρόσωπος αυτοκινήτων, αγόρασε καινούρια αυτή Porsche 959 το 1988.

Όπως ξέρεις το γερμανικό supercar, που σημάδεψε τη δεκαετία του ’80, φορά τον 2,8 λίτρων, επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα με υδρόψυκτες κυλινδροκεφαλές και αερόψυκτο μπλοκ που με τη βοήθεια δύο σειριακών turbos, αποδίδει 450 άλογα και 501 Nm ροπή.

Porsche-959-Bruce-Canepa-017

Ο Bruce, όμως, ένιωσε ότι υπάρχει χώρος για περαιτέρω βελτίωση, και έτσι εξέλιξε το αυτοκίνητο του κατά την διάρκεια των χρόνων, για να φτάσει στο σημερινό νούμερο των 774 ίππων και 861 Nm ροπής. Αυτό δεν έγινε από τη μία μέρα στην άλλη, με απλή τοποθέτηση ενός kit, καθώς ο Αμερικάνος βελτίωνε σταδιακά το αυτοκίνητο του, με τη σημερινή κατάσταση να την ονομάζει “Gen III’ (τρίτη γενιά). Η “Gen I” απέδιδε 584 άλογα, και η “Gen II” είχε 649 ίππους.

Porsche-959-Bruce-Canepa-012

Για να φτάσει στη σημερινή ιπποδύναμη, έχει τοποθετήσει νέα διπλά -παράλληλα τοποθετημένα- turbo της BorgWarner, ενώ διαθέτει ασπίδες θερμότητας από τιτάνιο, νέα εισαγωγή και εξάτμιση, νέο στρόφαλο, νέα μίζα, και σύστημα ψεκασμού, νέα φίλτρα αέρα, επαναπρογραμματισμένο λογισμικό και νέα πλεξούδα.

Porsche-959-Bruce-Canepa-009

Το αμάξωμα της 959, όμως, δεν πειράχτηκε και είναι κατασκευασμένο από ένα κράμα αλουμινίου και Kevlar, το πάτωμα από Nomex και οι ζάντες από κράμα μαγνησίου. Διαθέτει σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, τετρακάναλο ABS και πάρα πολλά άλλα.

Όταν παρουσιάστηκε, ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής του κόσμου, μιας και έπιασε το 1987 τα 317 χλμ/ώρα, με τον οίκο να ευελπιστεί πως θα πιάσει τιμή μεταξύ 1,6 και 1,8 εκατ. δολαρίων. Για την ιστορία να πω, πως έναν χρόνο μετά, το 1988, η Ferrari πήρε το ρεκόρ του ταχύτερου αυτοκίνητου παραγωγής με την F40 και τα 322 χλμ/ώρα τελικής της ταχύτητας.