GP UNGHERIA F1/2016

Η χθεσινή βροχή που έπληξε την πίστα του Hungaroring, θα μπορούσε να μας είχε δώσει ένα εντελώς απρόσμενο grid, εάν στη σύγχρονη Formula 1 βλέπαμε τα μονοθέσια να κινούνται υπό βροχή. Οι δυο Mercedes και ο Raikkonen θα είχαν μείνει εκτός από το Q1 και συνδυασμοί που κανονικά δεν θα βρίσκονταν μπροστά, θα κέρδιζαν έδαφος, πράγμα που θα έκανε το σημερινό αγώνα συναρπαστικό.

Αντ’ αυτού, οι κόκκινες σημαίες όταν ξεκίνησε να βρέχει στο πρώτο κομμάτι του Q1, επανέφεραν την “κανονικότητα”. Σύμφωνα με τον Charlie Whiting αυτό γίνεται για λόγους ασφαλείας. Μήπως, όμως, υπάρχει κι ένα άλλο πιο σημαντικό ζήτημα; Μήπως τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli δεν επιτρέπουν στα μονοθέσια να κινηθούν υπό βροχή;

Αν κρίνουμε από τα λεγόμενα των πιλότων της Ferrari, μάλλον κάτι τέτοιο ισχύει. Αρχικά, ο Kimi Raikkonen δήλωσε για τις δυνατότητες των μπλε Pirelli:

GP UNGHERIA F1/2016

Τα βρόχινα ελαστικά που έχουμε τώρα, κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να χειρίζονται καλύτερα τον καθαρισμό του νερού. Είναι αρκετά ευαίσθητα στην υδρολίσθηση. Στο παρελθόν, τις πρώτες μέρες όταν ξεκίνησα, με τα βρόχινα ελαστικά μπορούσες να τρέξεις σε πάρα πολύ υγρές συνθήκες, χωρίς πραγματικά μεγάλα προβλήματα με την υδρολίσθηση.

Το μόνο μεγάλο ζήτημα είναι η υδρολίσθηση και για αυτό φταίει το ελαστικό. Είναι ακριβώς το ίδιο και με τα ελαστικά δρόμου. Αν δεν καθαρίζουν το νερό, δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις.

Με τον Sebastian Vettel να συμπληρώνει πως:

Είναι δίκαιο να πούμε ότι τα ελαστικά για ακραίες συνθήκες που έχουμε σήμερα, δεν είναι καλά και τα έχουμε επικρίνει στο παρελθόν. Και για να είμαστε σωστοί, αφού αυτά δεν έχουν αλλάξει, δεν έχει αλλάξει και η κριτική.

Ίσως το αλισβερίσι ανάμεσα σε FIA και Pirelli να επεκτείνεται και σε αυτό το θέμα. Είτε με την Παγκόσμια Ομοσπονδία να έχει ζητήσει ευαίσθητα βρόχινα ελαστικά από τους Ιταλούς, είτε απλά να καλύπτει με κόκκινες σημαίες την ανεπάρκειά τους. Εδώ που έχει φτάσει το σπορ, τίποτα από τα δυο δεν θα μου προκαλούσε ιδιαίτερη εντύπωση…