2017 Porsche 718 Cayman (7)

Σε πρόσφατες μετρήσεις κατανάλωσης που πραγματοποίησε η ιστοσελίδα “What Car?“, τα αποτελέσματα της νέας Porsche 718 Cayman S ήταν χειρότερα από αυτά της Jaguar F-Type με τον V6 κινητήρα.

Η Porsche, έκανε και αυτή στροφή προς το downsizing, καταργώντας τον εξακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα και τοποθετώντας έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο boxer στοχεύοντας στην καλύτερη οικονομία καυσίμου. Οι μετρήσεις της δοκιμής όμως δε φαίνεται να τη δικαιώνουν καθώς η αυτόματη V6 F-Type πέτυχε οριακά καλύτερη κατανάλωση.

Για του λόγου το αληθές στις δοκιμές τύπου True MPG, η Cayman S κατάφερε κατανάλωση 10 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα με την εργοστασιακή τιμή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής να είναι 8,1 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Πρόκειται δηλαδή για μια απόκλιση της τάξης του 18,7%.

Η κατανάλωση της F-Type ήταν 9,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Η τιμή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι 8,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Η διαφορά μεταξύ εργοστασιακής τιμής και πραγματικής είναι περίπου 14,3%

Η Cayman S ήταν ένα από τα 20 αυτοκίνητα στα οποία πραγματοποίησε δοκιμές το “What Car?” με τη μέθοAudiδο του True MPG. Εκπρόσωπος της Porsche σχετικά με το θέμα δήλωσε:

Όλες οι ευρωπαϊκά θεσμοθετημένες δοκιμές βασίζονται στο πρότυπο NEDC, μία τυποποιημένη βιομηχανική διαδικασία που προσφέρει επαναληψιμότητα στις μετρήσεις και έχει ως σκοπό την εξαγωγή συγκρίσιμων αποτελεσμάτων. Αυτή τη στιγμή η αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται με τους νομοθέτες ώστε να γίνει εκσυγχρονισμός του προτύπου NEDC.

Φυσικά σε πραγματικές συνθήκες θα υπάρχουν αποκλίσεις που οφείλονται στο οδηγικό στυλ αλλά και στις συνθήκες στου δρόμου. Η κατανάλωση μπορεί να είναι υψηλότερη από την επίσημη ανακοίνωση, μπορεί να είναι όμως και χαμηλότερη αν ο οδηγός υιοθετήσει τον κατάλληλο τρόπο οδήγησης.

Ο εκπρόσωπος της Porsche τόνισε επίσης τη βελτιωμένη απόδοση, ισχύ αλλά και ροπή του νέου τετρακύλινδρου συνόλου έναντι του εξακύλινδρου προκατόχου του. Καθώς επίσης και τις μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου, επικαλούμενος ανεξάρτητες μετρήσεις.

Την καλύτερη επίδοση στις δοκιμές True MPG πέτυχε η νέα εξακύλινδρη BMW M2. Η BMW στις δοκιμές πέτυχε πραγματική κατανάλωση 9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα με την τιμή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής να έχει μόλις 5% διαφορά, δηλαδή 8,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Στη δοκιμή προέκυψαν κι άλλα μοντέλα που παρουσίαζαν διαφορές, εμφανίζοντας αυξημένη πραγματική κατανάλωση. Ένα από αυτά ήταν το νέο Volvo S90 στην έκδοση D4 που ανακοινώνει επίσημη κατανάλωση 4,4 λίτρα καυσίμου στα 100 χιλιόμετρα. Η απόδοση του σε πραγματικές συνθήκες ήταν 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα εμφανίζοντας απόκλιση της τάξης του 37,8%, η οποία ήταν και η μεγαλύτερη μεταξύ των 20 αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν.

Η ανακοίνωση της Volvo για τα συγκεκριμένα αποτελέσματα ήταν η εξής:

Τα αυτοκίνητα της Volvο πληρούν όλα τα ευρωπαϊκά πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων και τα νούμερα τα οποία ανακοινώνουμε προκύπτουν έπειτα από δοκιμές που υπακούν σε αυτά τα πρότυπα.

Είναι ευρέως γνωστές οι διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των εργαστηριακών αποτελεσμάτων και αυτών που προκύπτουν από δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Αυτές οι διαφορές προκύπτουν από την ύπαρξη παραγόντων όπως το οδηγικό στυλ, οι συνθήκες της κίνησης αλλά και των περιβαλλοντικών συνθηκών της κάθε περιοχής.

Το Αudi A4 3.0 TDI ήταν το αυτοκίνητο με την αμέσως επόμενη χειρότερη επίδοση. Η απόκλιση ήταν στο 36,2% μεταξύ πραγματικής και της επίσημης τιμής κατανάλωσης. Το Α4 πέτυχε κατανάλωση 6,7 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα, με την Audi να ανακοινώνει 4,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Η εταιρία σε ανακοίνωση σχετικά με τα αποτελέσματα ανέφερε:

Οι τιμές που δίνουμε βασίζονται στα ευρωπαϊκά πρότυπα NEDC και είναι λογικό τα αποτελέσματα σε πραγματικές συνθήκες να είναι διαφορετικά, καθώς υπάρχει ένας αριθμός παραγόντων που επηρεάζουν την κατανάλωση. Αυτό φροντίζουμε να το ξεκαθαρίζουμε όταν έχουμε επικοινωνία με το κοινό.

Οι δοκιμές True MPG πραγματοποιούνται στη πίστα δοκιμών του Millbrook. Οι εγκαταστάσεις είναι πιστοποιημένες με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα NEDC και οι συνθήκες της δοκιμής ήταν υπό στενή παρακολούθηση, με όλα τα αυτοκίνητα να περνούν από ακριβώς τις ίδιες δοκιμασίες.