Regera (1)


Από τη στιγμή που παρουσιάστηκε η Regera, όλοι περιμέναμε σαν τα παιδιά τα Χριστούγεννα για τις πρώτες εντυπώσεις. Και ο βασικός λόγος δεν ήταν άλλος από το κιβώτιο ταχυτήτων. Ή καλύτερα, η απουσία αυτού.

Δεν λέω, καλά τα 1.500 άλογα και τα σχεδόν 150 κιλά ροπής που κοντράρουν Scania, αλλά το highlight του πιο πρόσφατου Koenigsegg δεν είναι ούτε ο διτούρμπινος 5,0-λιτρος V8, ούτε οι 3 ηλεκτροκινητήρες που συνδράμουν κοντά στους 700 ίππους. Το KDD (Koenigsegg Direct Drive) αποτελεί, ίσως, το πιο ιδιαίτερο μηχανολογικό χαρακτηριστικό που συναντά κανείς σε αυτοκίνητο και είναι τόσο απλό στη σύλληψη του. Συγκεκριμένα, η ιδέα πηγαίνει σχεδόν 70 χρόνια πίσω, στα 1950.

Regera (2)

To KDD, λοιπόν, χρησιμοποιεί το Ηydra-Coup που επιτρέπει συνεχή παροχή δύναμης με ανεπαίσθητες αυξομειώσεις. Αν αυτό σου θυμίζει κιβώτιο CVT πέφτεις διάνα, καθώς το Hydra-Coup είναι το “καλλιτεχνικό” που χρησιμοποιεί η Koenigsegg για τον μετατροπέα ροπής. Μέσω της ολίσθησης των δίσκων του και ενός τελικού “γραναζώματος” στο 2.73:1, η Regera ξεπερνά τα 400 χλμ/ώρα με ένα αδιάκοπο κύμα δύναμης. Στα εξηγεί ωραία και το βίντεο του Engineering Explained

Στο δια ταύτα τώρα. Πώς είναι η Regera στην οδήγηση; Η έντυπη έκδοση του Top Gear βρέθηκε στα κεντρικά της εταιρίας στη Σουηδία και ο Ollie Marriage μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του

Στις χαμηλές ταχύτητες το αισθάνεσαι σαν βαρύ muscle car. Κινείται ράθυμα, πατάς γκάζι, ακούς το μοτέρ αλλά δεν υπάρχει και πολλή ανταπόκριση. Κοντά στα 60 χλμ/ώρα, ο μετατροπέας ροπής “κλειδώνει” και έχεις μετάδοση. Ο κινητήρας ξαφνικά ξυπνάει και η επιτάχυνση που δίνουν από χαμηλά οι ηλεκτροκινητήρες είναι εξωπραγματική! Όπως μου είπε και ο ίδιος ο Christian von Koenigsegg, σαν Tesla. Αλλά μισό τόνο ελαφρύτερο και 1.000 άλογα ισχυρότερο.

Regera (3)

Και συνεχίζει λέγοντας:

Πατώντας τέρμα το γκάζι, ο μετατροπέας “ανοίγει” και νιώθεις τη δύναμη να ξεχύνεται, βλέπεις τις στροφές να ανεβαίνουν πιο γρήγορα από την ταχύτητα και παίρνεις μια γεύση από CVT. Η ασυνέχεια ήχου και ρυθμού επιτάχυνσης σε μπερδεύουν και νομίζεις πως ο συμπλέκτης πατινάρει και πάνε χαμένα τα άλογα, όμως αν κοιτάξεις το ταχύμετρο επανέρχεσαι στην πραγματικότητα και καταλαβαίνεις πως βρήκαν τον δρόμο τους για τους πίσω τους τροχούς.