[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Fiat_Doblo_46

Πριν διαβάσεις τα του αυτοκινήτου, μια μικρή υπενθύμιση/ενημέρωση: ελαφριά επαγγελματικά αυτοκίνητα (LCV) χαρακτηρίζονται αυτά που το μικτό τους βάρος δεν ξεπερνάει τους 3,5 τόνους (περιλαμβάνει και τα pickup), και χρησιμοποιούνται κυρίως για τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων, την μεταφορά/παράδοση δεμάτων, ακόμα και μετατροπή τους σε ψυγεία.

Η αγορά των LCVs αυτοκινήτων στη χώρα μας κατέχει το 7,5% της πίτας των πωλήσεων σε σχέση με τα επιβατικά, με τη Fiat έχει παράδοση στην συγκεκριμένη κατηγορία αντίστοιχη του μεγέθους και της ιστορίας, με μοντέλα όπως το Ducato, το Fiorino, το Scudo κλπ να έχουν σταθερή προτίμηση.

Πιο συγκεκριμένα, η ιταλική εταιρία το 2015 κατέλαβε την τέταρτη θέση, με μερίδιο αγοράς 10,4%, και μέχρι στιγμής το 2016 έχει καταφέρει να ανέβει στη δεύτερη θέση με ποσοστό 14%. Σε αυτό έχει συντελέσει σημαντικά η παρουσίαση, στα τέλη του 2014, του νέου Doblo. Οι Ιταλοί το χαρακτηρίζουν ως 4η γενιά, αλλά πρακτικά αποτελεί μια εκτενή ανανέωση του μοντέλου που παρουσιάστηκε το 2009, καθώς δεν υπάρχουν ουσιαστικές δομικές αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο.

Συνολικά το έχουν εμπιστευθεί περισσότεροι από 1.400.000 αγοραστές από το 2000, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά και το οποίο ανανεώθηκε το 2005 και το 2010, με την κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών στην Ευρώπη να αντιπροσωπεύει περίπου το 25% της συνολικής αγοράς επαγγελματικών.

[one_half]

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Εξοπλισμός
  • Ευελιξία
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ευκολία οδήγησης εντός πόλης

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Επιδόσεις
  • Απουσία ποτηροθήκης
  • Ήχος κινητήρας στον αυτοκινητόδρομο

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Fiat_Doblo_35

Το νέο Doblo σε επαγγελματική μορφή έκανε το ντεμπούτο στην 65η έκθεσης Αυτοκινήτου στο Ανόβερο, τη πιο σημαντική για επαγγελματικά και βιομηχανικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, τον Σεπτέμβριο του 2014.

Το αυτοκίνητο ανασχεδιάστηκε πλήρως για να προσφέρει την αίσθηση, όχι απλά ενός μικρού βαν, αλλά ενός ελαφρού επαγγελματικού που μπορεί να ανταποκριθεί σε όλες τις αποστολές και σε διαφορετικά καθημερινά σενάρια εργασίας. Σχεδιαστικά, το νέο επαγγελματικό της Fiat Professional έχει ένα εντελώς νέο πρόσωπο, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Το νέο καπό ταιριάζει όμορφα με την κυρτή οροφή και κάνει το αυτοκίνητο πιο σύγχρονο και διακριτικό μπροστά, όπως και οι νέοι προφυλακτήρες και η μεγαλύτερη εμπρός μάσκα, τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα που τονίζουν την οριζόντια ροή της σιλουέτας.

Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε τέσσερα αμαξώματα, ανάλογα με την αγορά, (cargo, combi, truck και flatbed), 2 διαστάσεις ύψους και 2 μήκη μεταξονίου. Συνολικά περίπου 200 διαφορετικά σασί και περισσότερες από 1.000 πιθανές εκδόσεις και λύσεις δηλαδή. Διαθέσιμη στην χώρα μας είναι η cargo και στα δύο μεταξόνια, η επιβατική και η work up, που είναι η έκδοση με “καρότσα” φόρτωσης.

Test_Drive_Fiat_Doblo_51 Test_Drive_Fiat_Doblo_52

Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε το Doblo cargo με το κοντό μεταξόνιο. Αυτό έχει μήκος 4.406 χλστ., πλάτος 1.832 χλστ., και ύψος 1.845 χλστ., με το μεταξόνιο του να φτάνει τα 2.755 χλστ., ενώ η έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο προσθέτει 350 χλστ. στο μήκος, όλα εκ των οποίων προέρχονται από την αύξηση μεταξύ των δύο αξόνων.

Συνεχίζοντας τις διαστάσεις, αυτές του χώρου φόρτωσης ανέρχονται στα 1.820 χλστ σε μήκος (ή 3.050 χλστ με αναδιπλωμένο κάθισμα συνοδηγού), 1.714 χλστ. σε πλάτος (με αυτό ανάμεσα στους θόλους να αγγίζει τα 1.230 χλστ.), ενώ τέλος το εσωτερικό ύψος φτάνει τα 1.305 χλστ. Για να σε βγάλω από τον κόπο να κάνεις τις πράξεις, ο όγκος του χώρου φόρτωσης φτάνει τα 3,4 κ.μ. ή 3,8 κ.μ. με αναδιπλωμένο το κάθισμα, με το ωφέλιμο φορτίο να ανέρχεται στα 750 κιλά.

Test_Drive_Fiat_Doblo_09

Test_Drive_Fiat_Doblo_03 Test_Drive_Fiat_Doblo_05

Το ύψος του κατωφλιού είναι εξαιρετικά χαμηλό, καθώς φτάνει μόλις τα 545 χλστ., με την λειτουργικότητα του χώρου φόρτωσης να είναι εμφανής, όπως αποδεικνύει το κανονικό σχήμα του, οι εργονομικές λαβές, καθώς και το άνοιγμα κατά 180° των αντικριστά ανοιγόμενες θυρών, που παρέχει εύκολη και άνετη πρόσβαση στο εσωτερικό. Αυτές δημιουργούν πρόσβαση μήκους 1.231 χλστ. και ύψους 1.250 χλστ. Αντίστοιχα, η πλαϊνή συρόμενη πόρτα δημιουργεί άνοιγμα μήκους 700 χλστ. και ύψους 1.175 χλστ.

Test_Drive_Fiat_Doblo_37

Στον τομέα της ασφάλειας, το αυτοκίνητο προσφέρει εξαιρετικό κράτημα χάρη στις κορυφαίες τεχνολογικά λύσεις που διαθέτει, όπως το ABS με EBD, ESC με ASR, HBA (Hydraulic Brake Assist) και Hill-Holder. Οι εμπρός και οι πλευρικοί αερόσακοι, που προστατεύουν κεφάλι και στήθος, μαζί με την ένδειξη πίεσης των ελαστικών, ολοκληρώνουν το πακέτο ασφάλειας.

Το νέο Doblo είναι διαθέσιμο σε 80 χώρες σε όλο τον κόσμο, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η Βόρεια Αμερική όπου το αυτοκίνητο ονομάζεται Promaster City με τα σήματα της μάρκας RAM, και έχει γίνει ένα παγκόσμιο όχημα, όπως και το Ducato, και όπως και οι προηγούμενες γενιές, το Doblo παράγεται στο εργοστάσιο Tofaş στην Bursa της Τουρκίας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Fiat_Doblo_16

Στο εσωτερικό, το νέο Doblo ξεχωρίζει για τον εντελώς ανανεωμένο χώρο επιβατών, συμπεριλαμβάνοντας το ταμπλό, τις ταπετσαρίες, το τιμόνι, τα γραφικά του πίνακα οργάνων και τα πάνελ των θυρών. Το ενιαίο εμπρός κάθισμα παρέχει 3 θέσεις, αλλά δύσκολα θα βολευτούν άλλοι δύο δεξιά σου, κυρίως λόγω πλάτους.

Κρύβει, όμως, ένα πρακτικό και πλούσιο αποθηκευτικό χώρο κάτω από αυτό, αναδεικνύοντας την έννοια της λειτουργικότητας. Επιπλέον, η πλάτη της μεσαίας θέσης μπορεί να αναδιπλωθεί και να χρησιμοποιηθεί ως υποβραχιόνιο ή πρακτικός χώρος για ένα έγγραφο, ενώ το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί επίσης να αναδιπλωθεί για τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων και να χρησιμοποιηθούν τα μεγάλα άγκιστρα συγκράτησης στο πίσω μέρος του καθίσματος.

Test_Drive_Fiat_Doblo_28

Η κονσόλα δεν προέρχεται αυτούσια από κάποιο άλλο μοντέλο της εταιρίας, αλλά ο σχεδιασμός της είναι αρκετά γνώριμος, με την γνωστή, μικρή, έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Uconnect, να αναβαθμίζει κατακόρυφα την χρηστικότητα του εσωτερικού και την εμπειρία κατά την οδήγηση. Άλλες λειτουργικές λύσεις περιλαμβάνουν τους ηλεκτρικούς καθρέφτες και τον υπολογιστή ταξιδιού, με Bluetooth και θύρες USB/AUX.

Test_Drive_Fiat_Doblo_25

Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά στην αφή σε όλα τα σημεία, αλλά αρκετά ποιοτικά και στιβαρά συναρμολογημένα, ώστε να αντέξουν την “βίαιη” καθημερινότητα ενός εργαζόμενου επαγγελματία. Το εσωτερικό παίρνει άριστο βαθμό στον τομέα της ευρυχωρίας, καθώς η καμπίνα του νέου Doblo προσφέρει ύψιστο βαθμό πρακτικότητας, με τις θήκες για μικροαντικείμενα να βρίσκονται σε αφθονία.

Test_Drive_Fiat_Doblo_18

Ειδικά το “ράφι” πάνω από τα κεφάλια είναι ότι πιο εύχρηστο υπάρχει, καθώς μπορεί να κρύψει την “ακαταστασία” του κάθε επιβάτη. Και μπορεί οι χώροι για μικροαντικείμενα να είναι άφθονοι, βασικό μειονέκτημα είναι η απουσία μιας κανονικής ποτηροθήκης στην κονσόλα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Fiat_Doblo_20

Μηχανικά δεν υπάρχει καμία έκπληξη, και κάτω από το καπό του συγκεκριμένου αυτοκινήτου υπήρχε ο γνωστός Euro5+ 1.300αρης (1.248 κ.εκ) turbodiesel Multijet II κινητήρας στη δυνατότερη εκδοχή του με τα 90 άλογα στις 4.000 σ.α.λ με 200 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα μηχανικό 5-τάχυτο κιβώτιο με τον ειδικό για την έκδοση λεβιέ του κιβωτίου ταχυτήτων να είναι τοποθετημένος ψηλά, πάνω στη κεντρική κονσόλα και όχι στο κεντρικό τούνελ.

Διαθέτει σχετικά χαλαρή αίσθηση, αλλά οι αλλαγές είναι ακριβείς, με το σύστημα Start/Stop να μην ανήκει στον βασικό εξοπλισμό. Για τα 0-100 χλμ η Fiat ανακοινώσει χρόνο 14,4 δευτ., με το VBox μας να δείχνει 13,21 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 156 χλμ/ώρα. Οι εκπομπές ρύπων CO2 ανέρχονται στα 126 ή 133 γρ/χλμ CO2, ανάλογα αν διαθέτει σύστημα Star/stop, κάτι που σημαίνει πως πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €151,2 ή €159,6.

Test_Drive_Fiat_Doblo_19

Η δύναμη του πετρελαιοκινητήρα είναι ικανοποιητική σαν νούμερο, αλλά οριακά αρκετή για τις ανάγκες των αστικών μετακινήσεων, ειδικά φορτωμένο. Η πλούσια ροπή του, όμως, ειδικά όταν οι στροφές ξεπερνούν τις 2.000 σ.α.λ., προσφέρει δυνατό τράβηγμα, αλλά είναι αρκετές οι φορές που νιώθεις ότι το πιέζεις λίγο παραπάνω. Το συγκεκριμένο μοτέρ ξεχωρίζει για την δύναμη του στις μεσαίες στροφές καθώς και στις πολύ καλές ρεπρίζ, ενώ στις χαμηλές στροφές (έως 2.000 σ.α.λ) ο κινητήρας φαίνεται να δυσκολεύεται να ανεβάσει στροφές με περίσσεια άνεση.

Το εργοστάσιο ανακοινώνει μικτή κατανάλωση στα 4,8 λίτρα/100 χλμ, με το start/stop, με την πραγματική να αγγίζει στα 6,2 λίτρα/100 χλμ, αλλά κυμαίνεται με το φορτίο. Έτσι, με το μεγάλο ρεζερβουάρ 60 λίτρων μπορείς να έχεις αρκετά ικανοποιητική αυτονομία άνω των 900 χλμ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Test_Drive_Fiat_Doblo_53

Η τιμή καταλόγου με τα νέα κριτήρια, που ισχύουν από 1η Ιουνίου, ανέρχεται στα €18.890, στην πλουσιότερη έκδοση SX, ενώ αν ενδιαφέρεσαι για το μακρύ μεταξόνιο θα πρέπει να προσθέσεις ακόμα €1.110.

Περιλαμβάνει κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειριστήριο, ABS, ρυθμιζόμενο τιμόνι ως προς το ύψος, ηλεκτρικά παράθυρα, εσωτερικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, πίνακας οργάνων με στροφόμετρο και trip Computer, ρυθμιστής δέσμης προβολέων, ραδιοφωνική προεγκατάσταση, προβολείς ομίχλης, λασπωτήρες πίσω, γάντζοι συγκράτησης φορτίου, σταθερό διαχωριστικό καμπίνας – χώρου φόρτωσης, ρυθμιζόμενο κάθισμα συνοδηγού με ενσωματωμένη θήκη για αντικείμενα, τάπα ρεζερβουάρ καυσίμου με κλειδί, GSR, ESP, πρίζα μετασχηματιστή στο χώρο φόρτωσης, ασύμμετρη διπλή πίσω πόρτα με τζάμι, δεξιά πλευρική συρόμενη πόρτα, ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού (ύψος/οσφυϊκή) + υποβραχιόνιο, ντουλαπάκι με κλειδί, επένδυση χώρου φόρτωσης, μαύρα πλαϊνά προστατευτικά, εφεδρικός τροχός κανονικών διαστάσεων, κιτ καπνιστή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Οδηγώντας” ]

Test_Drive_Fiat_Doblo_43

Περνώντας στα της οδήγησης, να υπενθυμίσω ότι έχουμε να κάνουμε με επαγγελματικό ένα αυτοκίνητο με αποκλειστικό ρόλο την “προσφορά” των υπηρεσιών του στη διάθεση του οδηγού.

Τούτου λεχθέντος, η κίνηση στον δρόμο με το νέο Doblo δεν ξενίζει, όντας εύχρηστο και ευέλικτο, σημαντικό στοιχείο για μέσα στην πόλη με τις συμπαγείς διαστάσεις του. Η δυναμική του συμπεριφορά και το αρκετά καλό του κράτημα οφείλεται μεταξύ άλλων και στην ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση Bi-link – μια αποκλειστικότητα του μοντέλου – στην οποία συμπεριλαμβάνονται αντιστρεπτική ράβδος, αμορτισέρ διπλής ρύθμισης και ελατήρια υψηλής απόδοσης, έτσι ώστε να προσφέρεται η καλύτερη απόσβεση σε κάθε είδους δρόμο.

Test_Drive_Fiat_Doblo_38

Με λίγα λόγια, η ανάρτηση λειτουργεί σωστά, καθώς δεν κουράζει όταν το αυτοκίνητο είναι άδειο, ούτε και χάνει τον έλεγχο όταν το φορτώνεις. Αν και να πω την αλήθεια, φορτωμένο το αυτοκίνητο σου μετέδιδε μεγαλύτερη ασφάλεια. Κλίσεις στις στροφές φυσικά υπάρχουν, αλλά δεν είναι υπερβολικές και σε γενικές γραμμές δεν θα νιώσεις πολύ διαφορετικά από ένα συμβατικό αυτοκίνητο, χαρίζοντας του την απαραίτητη σιγουριά.

Test_Drive_Fiat_Doblo_48

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, έχοντας περιμετρική ορατότητα, και παρότι το κάθισμα δεν είναι ότι καλύτερο από θέμα στήριξης, προσφέρει άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις. Αυτό που αρχικά θα σε ξενίσει είναι η ορατότητα προς τα πίσω, κάτι που όμως συμβαίνει σε όλα τα αντίστοιχα αυτοκίνητα, με τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες να είναι εξαιρετικοί.

Το αυτοκίνητο προσφέρει μια αρκετά καλή κύλιση, που πλησιάζει συμβατικού αυτοκινήτου, με ικανοποιητικά επίπεδα θορύβου μέσα στην καμπίνα. Παρά το ύψος και τις μεγάλες του επιφάνειες, το Doblo δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους παραμένοντας σταθερό, κυρίως λόγω των ρυθμίσεων των αναρτήσεων και φαρδιών μετατροχίων.

Το ηλεκτρικό τιμόνι έχει αρκετά τεχνητή αίσθηση, αλλά είναι ξεκούραστο και σχετικά ακριβές, κάτι που έχει σημασία στις πολλές ώρες οδήγησης σε στενούς δρόμους, με τον κύκλο στροφής να είναι 10,8 μέτρα.

Τέλος, για την πέδηση υπάρχουν δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω, με την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα να έρχεται σε 41,77 μέτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Fiat_Doblo_40

Με το πέρασμα των χρόνων τα επαγγελματικά πλησιάζουν πολύ σε ότι προσφέρει ένα συμβατικό μοντέλο, με το Doblo cargo να αποτελεί έναν ικανότατο “εργαλείο” για κάθε επαγγελματία. Η τεχνική του κατάρτιση και η πρακτικότητα του προσθέτουν πολλά “συν” στο “βιογραφικό” του, με τον μικρό πετρελαιοκινητήρα να το κινεί οριακά ικανοποιητικά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Fiat Doblo cargo Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 13,21 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 5,27 δευτ. (με 3η σχέση)
60-100 χλμ/ώρα 10,77 δευτ. (με 4η σχέση)
80-130 χλμ/ώρα 19,27 δευτ. (με 5η σχέση)
Τελική ταχύτητα 156 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 41,77 μέτρα σε 3,14 δευτ.

[/nextpage]