Gas_Station_Pump_Five_Octane_Ratings


Σε πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από τον Αμερικανικό Οργανισμό Αυτοκινήτων (ΑΑΑ), η χρήση καυσίμου υψηλότερων οκτανίων (91-93) σε αυτοκίνητα που απαιτούν μόλις 87 οκτάνια είναι καθαρή σπατάλη χρημάτων καθώς δεν παρουσιάζεται καμία διαφοροποίηση. Για το τεστ αυτό χρησιμοποιήθηκαν τρία διαφορετικά οχήματα, ένα Toyota Tundra (V8), ένα Dodge Charger (V6) και ένα Mazda 3 2.0-λίτρων. Πραγματοποιήθηκαν τριών ειδών δοκιμές σε δυναμόμετρα, μέτρηση της απόδοσης του οχήματος με διαφορετικό αριθμό οκτανίων στο καύσιμο, τις εκπομπές ρύπων και της κατανάλωσης καθώς και της ιπποδύναμης των αυτοκινήτων, όλα αυτά με διαφορετικά στυλ οδήγησης είτε επιθετικής είτε πιο συγκρατημένης σαν σε εθνικά δίκτυα.

Τα αποτελέσματα δεν θα εκπλήξουν τους γνώστες. Δεν παρουσιάστηκε καμία μεταβολή μεταξύ των μετρήσεων,ούτε καν στην τόσο διαφημισμένη για την εξοικονόμηση καυσίμου βενζίνη υψηλών οκτανίων, μόνο κάποιες αμελητέες διαφορές, με τον διευθυντή του οργανισμού να δηλώνει πως τα αυτοκίνητα πλέον, αναγνωρίζουν και αντισταθμίζουν τις όποιες διαφορές σε οκτάνια συναντούν στο καύσιμο τους. Παρατηρήθηκε όμως καλύτερη ανάφλεξη κατά την εκκίνηση, πράγμα που έκανε τους ερευνητές να παραξενευτούν σχετικά με το ότι  καμία άλλη αλλαγή δεν καταγράφεται σε απόδοση. Το αποτέλεσμα; Οι αμερικάνοι και επίσημα, σπαταλούν 2.1 δις δολάρια το χρόνο σε καύσιμα που δεν βελτιώνουν τίποτα στα αυτοκίνητά τους.

Εδώ, θα κάνουμε μια υποσημείωση. Η δοκιμή που έγινε, αφορά μόνο τη μέτρηση μεταξύ διαφορετικών οκτανίων καυσίμων. Έτσι αλλαγές μπορούν σίγουρα να παρουσιαστούν μεταξύ καυσίμων από διαφορετικά πρατήρια, πράγμα που πάει την κουβέντα αλλού σχετικά με την ποιότητα του εκάστοτε καυσίμου, της νοθείας κλπ. Μια άλλη μελέτη που διενεργήθηκε από τον ίδιο οργανισμό, έδειξε ότι ένα πολύ καλό και καθαρό καύσιμο, με τα καθαριστικά για τον κινητήρα και τα κατάλληλα πρόσθετα, είναι ότι καλύτερο μπορείς να χρησιμοποιείς στο αυτοκίνητο σου. Οπότε η συμβουλή είναι μια- ανεφοδιάζεις από γνωστό πρατήριο, στο οποίο έχεις ξαναβάλει, είσαι ικανοποιημένος από ποσότητα και ποιότητα και να είσαι σίγουρος ότι και το όχημα σου θα είναι πολύ αποδοτικό και ικανοποιημένο.

  • zisisv

    Μου φαίνεται περίεργο όμως που στην Αμερική ως Premium θεωρείται η 91 οκτανίων αμόλυβδη ενώ στην Ευρώπη η 95 θεωρείται η “απλή” και 100 η super. Επίσης σε διάφορα αυτοκίνητα (κυρίως άμεσου ψεκασμού) ενδείκνυται αμόλυβδη 98+, αυτά τι θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν στην Αμερική;;;

    • DJ_D

      97 οκτάνια είναι η “premium”. Απλά την μετράνε αλλιώς.

    • Michael Kossenas

      Οι αμερικανοι μετρανε AKI ενω εμεις σε RON , χοντρικα 93AKI=98 RON

  • Themis Dimitriadis

    Απ’ όσο γνωρίζω, η βενζίνη υψηλών οκτανίων χρειάζεται μόνο σε αυτοκίνητα με υψηλή συμπίεση, για την αποφυγή προανάφλεξης και όχι για μεγαλύτερη ιπποδύναμη.

    • DJ_D

      13:1 που έχει το mazda της δοκιμής δεν είναι μεγάλη συμπίεση;
      Αν και αυτό κέρδισε και 4 άλογα με την “premium”.
      Τα άλλα 2 είναι στο 10,2:1.

  • Εμπέρ Γιώργος

    100αρα βαζεις γιατι ειναι ποιο “καθαρη” βενζινη και κανει καλυτερη και ποιο ολκληρωμενη καυση στον θαλαμο καυσης. Κοινως τα πληρωνεις σε βενζινες αντι να τα πληρωσεις μεθαυριο σε μαστορια. Αν δεν εχεις κανενα πειραγμενο η ειδικο αυτοκινητο, η κατοσταρα δεν θα το κανει να πηγαινει ποιο γρηγορα απλα κανει καλο στο αμαξι.
    Τελος ειναι και θεμα νοθειας. Την 95αρα την νοθευουν με οτι να ειναι. Την 100αρα αντε να την νοθεψουν με 95αρα. Στην χειροτερη να πληρωσεις για 100 και να εχεις 97. Καλυτερο απο το να πληρωσεις για 95 και να μην εχεις μοτερ.

    • DJ_D

      Δεν βλέπεις τόσο κόσμο που βάζει απλή και παντού στις άκρες των δρόμων είναι παρατημένα αμάξια με σπασμένα μοτέρ;

      BTW ότι και να βάλεις το ίδιο ολοκληρωμένη είναι/δεν είναι, η καύση.

    • Εμπέρ Γιώργος

      Εχω ακουσει και εχω δει πολλα αμαξια που σταματησαν να τσουλανε λογο νοθευμενης βενζινης και αδειασαν το τεποζιτο και τρεχανε να βαλλουν 100αρα για να ξαναπαρει μπροστα.
      Αν η 100 ειναι η ιδια με την 95αρα τοτε γιατι δεν την καταργουν να υπαρχει μονο 95αρα? Κακα τα ψεματα. Η 100αρα ειναι ποιο ποιοτικη. Και αν ειναι και φρεσκια, εγω τουλαχιστον βλεπω διαφορα στο αμαξι μου. Οπως και μια φορα στο χωριο που εβαλα σαπια 95αρα και ενιωθα λες και εχασα 30 αλογα και το αμαξι πηγαινε με την ψυχη στο στομα

    • insider greece

      αν καταργησουν την 95αρα με τι θα νοθευουν την 100αρα? :):):)

    • Giannis Papapostolou

      Αλλο η νοθεια,αλλο η εμπλουτισμενη βενζινη σε οκτανια.Αλλο τα service,και ο σωστος ελεγχος του αυτοκινητου.Εχω c230 sport coupe 191 ιππων,2004/09.Ποτε δν του εχω βαλει 100αρα.Γνωριζω οτι ειναι ολα παπαριες.Τα service τα κανω μονο μου,αλλαζω τ φιλτρα μονος μου.Απλα τα πραγματα.

    • JohnnyXP64

      Kapios pou xerei ti leei. Etsi einai file 100% sostos

    • freedoom1013

      Ενώ την 100αρα ντρέπονται να τη νοθεύσουν με ό,τι να ‘ναι…

    • Εμπέρ Γιώργος

      Πες το ψεματα.

    • cosacher

      ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ με καλυψες 100%!

  • οι αμερικανοι σπαταλανε 2.1δις για βενζινη που δεν χρειαζοντε….
    και μεις την αγοραζουμε χυμα……….
    εκει μας εχουν φτασει!!!!

    υ.γ 100ρα να βαλεις σε ενα αυτοκινητο που αξιζει….εδω οταν ειχε πρωτοβγει….την εβαζε φιλος σε Ibiza 1400cc top gun……και ελεγε η διαφορα ειναι αισθητη !!!!!! ε ναι…αμα πληρωνεις….κατι πρεπει να πεις !!!! https://uploads.disquscdn.com/images/2d1fb8ff9f317fa05185ef0baafe630f6ac0032b8f98eff829f540e760be4585.jpg

    • enigma

      Διαφορά θα υπήρχε λόγω προγράμματος αν και το revo ήταν αρκετά ήπιο στα 1,4.

    • insider greece

      Μιλας ομως για μια εποχη που η βενζινη εδινε +5hp, το φιλτρο-φιλτοχοανη (αυτη η καρμπον) 10hp, το τελικο το χειροποιητο γεμισμενο με συρματινα σουγγαρακια απο τη λαικη 15hp ???

    • και το αμαξι ειχε τελικη..οσα εγραφε το κοντερ !!!!! αχχαχαχαχαχαχαχα

    • AMG

      Βενζίνη ή ούρα είναι αυτό μέσα στη σακούλα; ;-P

    • λες να με εκλεψε ο τσογλανος ??? :-P

      υ.γ τετοιο χρωμα εχει η βενζινη…..

    • AMG

      Για να σε σίγουρος πες του<> ;-P

    • Bon Viveur

      Καλά το τι έχω ακούσει κι εγώ για τα “θαύματα” που κάνει η 100αρα, που ούτε η παναγιά της Τήνου δεν τα έχει κάνει…

    • λογικο…σε λαθος αγιο απευθυνθηκατε…ο αγιος χριστοφορος ειναι ο προστατης των οδηγων !!!! :-D

    • Bon Viveur

      χαχα Γιατί είναι προστάτης;; Τι αμάξι είχε;;

    • αυτονομο..του μιλουσε και πηγαινε !!!! :-P
      y.g γαιδουρακι !!!! :-P :-P

    • Bon Viveur

      ααα Στην αρχή έγραψες αυτόνομο και νόμιζα Tesla :P :P

    • η τεχνολογια αντιγραφη την φυση….και οχι το αναποδο !!!! :-P

    • enigma

      edit: θεωρητικά το αμάξι σου έπρεπε να δουλεύει μόνο με 100άρα πάντως babino αν θυμάμαι καλά. Εκτός αν πέρασαν την ενημέρωση στον εγκέφαλο και στα παλιά fsi για χρήση με βενζίνη με λιγότερα οκτάνια.

    • το ξερω μου το ειχαν πει οταν μου το παρεδιδαν………αλλα προσωπικα δεν καταλαβα καμια διαφορα !

    • ekpedeyths

      Εγω πάντως λίγες φορές που εχω βαλει 100σταρα τη καίει πιο γρηγορα και κανω λιγότερα χιλιόμετρα από shell βενζινάδικα και το δοκίμασα απο διαφορετικά και σε ολα το ίδιο έκαιγε παραπάνω,.απο bp που έχω βαλει μια φορα έκανα περισσότερα χιλιόμετρα ,μπορεί απλα να είχε καλη βενζίνη το βενζινάδικο. Πάντως ο μόνος λόγος που βάζω 100σταρα στο σκούτερ μου και μονο ειναι δύο φορές το χρόνο και η μια ειναι όταν το κυκλοφορώ μετα απο 5μηνη ακινησία του χειμώνα και πριν το ακινητοποιήσω για των χειμώνα διότι όταν κάθετε πολύ καιρό η βενζίνη πέφτουν τα οκτάνια. Πάντως μια φορά έβαλα τόσο καλή βενζίνη στη Σύρο σε ενα βενζινάδικο που με φουλ βαλίτσες και 4 άτομα στο αμάξι έπιασα μεγαλύτερη κατα λίγο τελική από οταν είμαι μόνος στο αμαξι μου, για ροπες και εκινησεις σφαίρα. Άμα ειναι καλή η βενζίνη κανείς θαύματα!

  • gronholm89

    Οποιος γουσταρει και αντεχει η τσεπη του, ας βαζει 100αρα. Ολα τα αλλα ειναι ιστοριες για αγριους!!

    • theolvs

      Δεν είναι ιστορίες γιατί έχουν επιστημονική βάση αλλά όποιος μπορεί και γουστάρει ας βάλει και κηροζίνη συμφωνώ

  • insider greece

    Θα δουμε ποτε συγκριτικο καθαρης vs νοθευμενης ;;;

    • enigma

      Σε τι ; Σε αβάνς, σε πειράκια, σε ξεσκισμένα μπουζί, μπεκ;

  • DimiE92

    Οι περισσοτεροι απο αυτους που βαζουν “κατοσταρα” ειναι γιατι απλα θελουν να μειωσουν τις πιθανοτητες η βενζινη που βαζουν να ειναι νοθευμενη. Τοσο απλα. Κανεις δεν βαζει κατοσταρα για να σηκωσει την ασφαλτο.

  • Bon Viveur

    Το καλύτερο που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να βάζει απλή απο καλό πρατήριο και κάποιο καλό πρόσθετο σε τακτά χρονικά διαστήματα.

    • insider greece

      Ετσι εκανα κι εγω μεχρι που πηρα την φλαντζα στο χερι. Μπορει να μην φταιει παντα ο βενζινας αλλα δεν με νοιαζει, ακομα και τα εταιρικα που πολοι τα θεωουν μονοδρομο πλεον τα αμφισβητω εντονα, το μονο πλεον που κανω ειναι σε υποψια μειωμενης αποδωσης αδειασμα ολο το ρεζερβουαρ και νεο απο αλλη πορτοκαλια.

    • Bon Viveur

      βρε αδελφέ μάλλον κάτι άλλο θα φταίει που πήρες την φλάντζα στο χέρι, δεν θα φταίει το πρόσθετο

    • insider greece

      Xaxaxaxaxa nai nai η φλαντζα ηταν καμμενη μεταξυ των κυλινδρων 1,2, και φταιει κατι αλλο, κεφαλη και επιςεις ΑΝΣ μωβ, ??

    • Bon Viveur

      Λαδάκι είχες στην μηχανή;; :P Μου έχει τύχει κι εμένα όταν άφησα το αμάξι στο συνεργείο για αλλαγή λαδιών και ξέχασαν να βάλουν λάδια…. :D

    • insider greece

      οπα αδερφε, για το αυτοκινητο λεω οχι για το καντιλι, περνει λαδι το αυτοκινητο;;;???

  • Smartass

    Εγώ βάζω απλή αμόλυβδη όπως συστήνει ο κατασκευαστής. Μια φορά το χρόνο βάζω
    Berryman® B-12 Motor Tune Up for Gas and Diesel το ίδιο βάζω και στο λέβητα θέρμανσης.
    Πάντα σε αναλογία.

    https://www.berrymanproducts.com/products/gasoline/berryman-b-12-motor-tune-up-for-gas-and-diesel/

    https://uploads.disquscdn.com/images/94ebbb430ded3f14b83c2addf9122bb0f6856949cc42f968ccad6d0fbf5b5d41.jpg

  • enigma

    Ο κατσκευαστής δίνει τις ελάχιστες απαιτήσεις σε τύπο βενζίνης για την ιπποδύναμη που ανακοινώνει. Θυμάμαι ότι το corsa opc έλεγε ότι δούλευε με λιγότερα οκτάνια αλλά μόλις έβαζες καλή 100άρα έβλεπες άλλα πράγματα. Άλλες οι απαιτήσεις σε αμάξια με λίγα κυβικά και turbo και άλλες σε v8 με χαμηλές λογικά συμπιέσεις…

    Το θέμα είναι του πως είναι ρυθμισμένος ο εγκέφαλος για να κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις μέσα σε μικρά πλαίσια βέβαια….

    Τώρα δεν ξέρω τι λέει η έρευνα αλλά έχω δει διαφορά μεταξύ βενζινών 100octane ανάμεσα σε bp, shell, eko και από πλευρά οδήγησης αλλά και από vag.com ανάμεσα σε 2 αμάξια.Την εποχή που το 1€ για 100άρα ήταν λαρτζιλίκι…..

  • Sensei Konstantinos

    Τολμώ να πω , οτι με την V Power Shell μια διαφορά στην κατανάλωση την έχει και λειτουργεί κάπως καλυτερα το αμάξι . ” Αρπάζει πιο ευκολα” . Αλλα το να σου λενε οτι βαλε μια 100αρα σε αμάξια 1200 και 1400 κυβικών ειναι για γέλια