Advertisement

1Εισαγωγή

Οι Έλληνες έχουν δείξει μια ιδιαίτερη συμπάθεια στην Suzuki, και όχι άδικα. Χαρακτηριστικό είναι ότι το μερίδιο της στην εγχώρια “πίτα” φτάνει το 5,5%, όντας πάνω από τέσσερις φορές μεγαλύτερο από αυτό που απολαμβάνει η μάρκα στην ευρωπαϊκή αγορά, που κατέχει το 1,3%. Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι η χώρα μας είναι μια από τις 8 που ανήκει στην ομάδα marketing της εταιρίας παγκοσμίως.

Η ιαπωνική εταιρία έχει καθιερωθεί στην συνείδηση σου ως κατασκευάστρια compact αυτοκινήτων, έχοντας στο βιογραφικό της μια ποικιλία από αυτού του τύπου αυτοκίνητα, ανάλογα πάντα με τις απαιτήσεις της εποχής.

Σύμφωνα με έρευνες, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια, θα είναι τα μικρά και μεσαία SUV, τα supermini κατηγορίας Β και τα μικρά αυτοκίνητα πόλης κατηγορίας Α. Σύμφωνα με αυτές τις προβλέψεις η προϊοντική γκάμα της Suzuki ενισχύει τη στρατηγική της τοποθέτηση για τη διεκδίκηση αυξανόμενου μεριδίου πωλήσεων και στην παγκόσμια αλλά και ειδικότερα στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ένα από τα 20 νέα μοντέλα που περιλαμβάνει το πλάνο της εταιρίας μέχρι το 2020, είναι το καινούριο Baleno, με την ιαπωνική εταιρία να αποφασίζει να το επαναφέρει στη γκάμα της μετά από σχεδόν 15 χρόνια, έπειτα από την αναβίωση του Vitara. Το όνομα Baleno είναι γνωστό στο ελληνικό κοινό, καθώς στη πρώτη “θητεία” του μοντέλου από το 1995 μέχρι το 2002 είχε σημειώσει μια αρκετά καλή εμπορική πορεία.

Αυτή φαίνεται ότι συνεχίζεται και με το ολοκαίνουριο Baleno, το οποίο σε λιγότερο από μισό χρόνο εμπορική καριέρας έχει πουλήσει πάνω από 500 αυτοκίνητα, έχοντας όμως ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο, καθώς στήνεται απέναντι σε πολύ δυνατούς “παίχτες”, όπως το Toyota Yaris, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Ford Fiesta κλπ.

Στα συν

  • Εσωτερικοί χώροι
  • Χώρος αποσκευών
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Κατανάλωση
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή

Στα μείον

  • Φρένα
  • Πλαστικά καμπίνας
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Απουσία start/stop
Advertisement

2Το αυτοκίνητο

Με το Baleno, η Suzuki επιδίωξε την εξέλιξη του ιδανικού hatchback, κάνοντας πράξη όλα όσα έχει μάθει κατά τη δημιουργία, της παγκόσμιας επιτυχημένης στρατηγικής, του Swift.

Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο δεν ακολουθεί κάποια δοκιμασμένη συνταγή της εταιρίας, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο το δικό του χαρακτήρα. Έχει εκλεπτυσμένη, ραφιναρισμένη και ώριμη εμφάνιση, με την εταιρία να αναφέρει ότι έχει σχεδιαστικό θέμα “Liquid Flow”. Οι σχεδιαστές της εταιρίας έχουν δημιουργήσει μια δυναμική ενεργητική μάζα ρευστής κίνησης, χρησιμοποιώντας καμπύλες γραμμές και εκφραστικές επιφάνειες.
Παράλληλα, η χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα, βοηθά να τονιστεί η δυνατή και επιβλητική εμφάνιση.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_31

Κοιτώντας το από μπροστά, το αμάξωμα “ανοίγει” προς την καμπίνα των επιβατών. Στο εσωτερικό των προβολέων υπάρχουν μαύρες και χρωμιομένες λεπτομέρειες, με τα LED φώτα ημέρας να δημιουργούν μια ομοιόμορφη δέσμη φωτός, ενώ αντίστοιχα, τα πίσω φωτιστικά είναι τεχνολογίας LED. Τα εξωτερικά πλαίσια παραθύρων είναι φτιαγμένα από ιριδίζον ανοξείδωτο ατσάλι, με τις χρωμιωμένες χειρολαβές θυρών να προσφέρουν ένα κομψό τόνο.

Παρατηρώντας το προφίλ, οι χαρακτηριστικές γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα δημιουργούν ρευστά τονισμένα σημεία. Η δε κεκλιμένη προς τα εμπρός οροφή, δίνει την αίσθηση της συνεχούς δυναμικής κίνησης και ενέργειας. Αυτό ακριβώς το μελετημένο σχεδιαστικό σύνολο δημιουργεί την εντύπωση της δύναμης και της κομψότητας. Οι γυάλινες επιφάνειες “αγκαλιάζουν” το αμάξωμα, με τις μαύρες εμπρός κολόνες οροφής και τα μαύρα πλαίσια παραθύρων να προσπαθούν να δώσουν ένα ελαφρώς σπορ χαρακτήρα.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_32

Ακόμα, στο πίσω μέρος υπάρχει μια λεπτή αεροτομή οροφής, καθώς και μια χρωμιωμένη, αμφιβόλου αισθητικής, στο κάτω μέρος του πίσω τζαμιού. Τέλος, το αυτοκίνητο δοκιμής διέθετε ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, που έχουν σχεδιαστεί με τρόπο τέτοιο ώστε να κάνουν αντίθεση με τις χυτές γραμμές του αμαξώματος.

Η κατασκευή του γίνεται στην Ινδία, από τη Maruti Suzuki, και βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, ανεπτυγμένη από την ιαπωνική εταιρία. Αυτή διαθέτει ριζική επανεξέταση των βασικών δομών του πατώματος του αυτοκινήτου, στην αναζήτηση της επίτευξης χαμηλότερου βάρους και τη θεμελιώδη βελτίωση της απόδοσης του οχήματος. Σύμφωνα με την εταιρία, σε σύγκριση με τα πατώματα που χρησιμοποιούν σήμερα στα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, η ακαμψία του αμαξώματος είναι αυξημένη κατά περίπου 10%, ενώ το συνολικό βάρος του οχήματος έχει μειωθεί κατά περίπου 15%.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_09

Από πλευράς διαστάσεων, έχει μήκος 3.995 χλστ., πλάτος 1.745 χλστ., ύψος 1.470 χλστ., και μεταξόνιο 2.520 χλστ., κάτι που το κάνει μακρύτερο και φαρδύτερο από το Swift, αλλά με ελάχιστα χαμηλότερο ύψος.

Κατά τις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, ο οργανισμός δοκίμασε για πρώτη φορά δυο εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου, καθώς στη συγκεκριμένη περίπτωση αξιολόγησε ένα Baleno με το safety pack και ένα χωρίς, μετά την πρόσφατη αλλαγή του τρόπου αξιολόγησης των αυτοκινήτων, που θα δοκιμάζει από εδώ και στο εξής τόσο την βασική έκδοση ενός μοντέλου, όσο και την έκδοση με τον πλήρη εξοπλισμό.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_35

Το ευρωπαϊκών προδιαγραφών Baleno απέσπασε 4 αστέρια για το μοντέλο που εξοπλίζεται με το προαιρετικό πακέτο ασφαλείας, το οποίο ονομάζεται Radar Brake Support, καθώς η βασική έκδοση, που δεν το διαθέτει βαθμολογήθηκε με 3 αστέρια.

Πιο συγκεκριμένα, το Baleno με το πακέτο ασφαλείας πήρε 85% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 73% στη προστασία παιδιών, 65% στη προστασία πεζών και 43% στα συστήματα ασφαλείας. Στη βασική έκδοση που δε το διαθέτει, η αντίστοιχη βαθμολογία είναι 80% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 73% στη προστασία παιδιών, 65% στη προστασία πεζών και 25% στα συστήματα ασφαλείας.

Advertisement

3Εσωτερικό

Ότι ισχύει για τον εξωτερικό σχεδιασμό, συναντάς και στην καμπίνα του νέου Baleno. O σχεδιασμός της κονσόλας δεν θυμίζει σε τίποτα τα υπόλοιπα μοντέλα της Suzuki, καθώς και αυτή είναι γεμάτη καμπύλες, που όπως δηλώνει η εταιρία χαρακτηρίζεται από το σχεδιαστικό θέμα “liquid flow”.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_55

Ο πίνακας οργάνων είναι φωτιζόμενος στα άκρα, δίνοντας την αίσθηση της ευρύτητας. Οι ασημένιες λεπτομέρειες προσπαθούν να σπάσουν την μουντή μονοτονία, κάνοντας αντίθεση με το σκούρο χρώμα της καμπίνας, ενώ ο κόκκινος φωτισμός του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού, της ένδειξης ταχύτητας και άλλων χειριστηρίων, υπογραμμίζουν τον κομψό σχεδιασμό της καμπίνας.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_48

Ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας και η εργονομία της προσφέρουν μια άνετη και ευχάριστη συμβίωση. Ανάμεσα από τα αναλογικά όργανα του πίνακα, υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών, που απεικονίζει στοιχεία του trip computer, όπως την κατανάλωση καυσίμου, την αποδιδόμενη δύναμη και την ροπή του κινητήρα, G-meter και άλλα.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_59

Στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία είναι χωρισμένη σε τέσσερα τεταρτημόρια και περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης και την σύνδεση με smartphones. Ακόμα χρησιμοποιείται για την κάμερα οπισθοπορείας, ενώ τέλος υποστηρίζει Apple CarPlay και MirrorLink. Ακόμα, έχει θύρα σύνδεσης USB, και υποδοχή κάρτας μνήμης SD.

Έχει πολύ καλή απόκριση στην αφή, ξεκούραστα γραφικά, ενώ κυρίως είναι εύχρηστη. Παρόλο που ο χειρισμός της έντασης του ηχοσυστήματος γίνεται και με “σύρσιμο” του δακτύλου σου στο προκαθορισμένο σημείο, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ευκολία ενός περιστροφικού διακόπτη.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_43

Λίγο πιο κάτω, υπάρχει η στρογγυλή οθόνη LCD του αυτόματου συστήματος κλιματισμού, με τους διακόπτες να την “αγκαλιάζουν”. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι παντού σκληρά, χωρίς ωστόσο να δείχνουν φθηνά, αν και αυτά στα πάνελ των θυρών θα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Επίσης, η συναρμογή του και το feedback από τα πλήκτρα της κεντρικής κονσόλας, δείχνουν ίσως το μοναδικό σημείο που έχει γίνει περιορισμός του κόστους από την Suzuki.

Περνώντας τώρα στον ίσως πιο σημαντικό λόγο αγοράς ενός supermini, στους χώρους και στην πρακτικότητα, το νέο Baleno προσφέρει ένα εντυπωσιακά ολοκληρωμένο πακέτο, καθώς διαθέτει εκπληκτικά ευρύχωρο εσωτερικό.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_46

Είναι εμφανές ότι κατά τον σχεδιασμό της καμπίνας, οι μηχανικοί είχαν πρωταρχικό στόχο την άνεση των επιβατών, προσφέροντας ένα ευρύχωρο εσωτερικό, που όμοιο του δεν υπάρχει. Για να γίνει αυτό, έχει εκμεταλλευτεί ακόμα και το τελευταίου χιλιοστού χώρου, και το αποτέλεσμα είναι μια ιδιαίτερα άνετη καμπίνα για τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικες. Αυτή συνδυάζεται με έναν εξίσου μεγάλο, επαρκή και πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο αποσκευών, όντας ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του, καθώς φτάνει τα 355 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ξεπερνά τα 1.085 λίτρα.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_42 test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_36

Για τη μεγιστοποίηση του, οι μηχανικοί της Suzuki αύξησαν το μεταξόνιο και βελτιστοποίησαν τον τρόπο τοποθέτησης των καθισμάτων, ώστε να προσφέρεται ικανοποιητικός χώρος αποσκευών. Και όλα αυτά με αμάξωμα κάτω των 4 μέτρων, με το κλειδί της επιτυχίας να είναι η ολοκαίνουρια πλατφόρμα, που επιτρέπει την αποδοτική αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου.

Advertisement

4Κινητήρας

Το νέο Suzuki Baleno προσφέρεται αποκλειστικά με δύο βενζινοκινητήρες, έναν turbo 1-λιτρου και έναν ατμοσφαιρικό 1,2 λίτρων, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να διαθέτει τον πρώτο.

Πιο συγκεκριμένα, ο 998 κ.εκ. BoosterJet είναι ένας ολοκαινούργιος turbo βενζινοκινητήρας, με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, ο οποίος χάρη στον έλεγχο της βαλβίδας εκτόνωσης πίεσης turbo (wastegate), η οποία κλείνει για να δημιουργήσει μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης κατά τη λειτουργία σε υψηλό φορτίο και παραμένει ανοιχτή κάτω από κανονικές συνθήκες οδήγησης, μειώνει τις απώλειες, πετυχαίνοντας έτσι εξαιρετική επίδοση, τόσο στην απόδοση όσο και στην οικονομία καυσίμου.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_16

Έχει μέγιστη απόδοση 112 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 170 Nm, διαθέσιμη από τις 2.000 μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. Για τα 0-100 χλμ/ώρα, το βάρους 960 κιλών αμάξωμα, επιταχύνει σε 11,4 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 4,5 λίτρα/100, με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 105 γρ./χλμ. Συνδυάζεται με ένα ιδανικά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, που διαθέτει ένα ειδικά διαμορφωμένο σύστημα επιλογής ταχυτήτων, το οποίο μειώνει τις απώλειες λόγω τριβών και βελτιώνει την ποιότητα των αλλαγών ταχυτήτων.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_17

Στα 760 χλμ. που το οδηγήσαμε, το trip computer έδειξε με ευκολία τιμή της τάξης των 5,3 λίτρων/100 χλμ., αποδεικνύοντας ότι το χαμηλό βάρος σε συνδυασμό με την πολύ καλή του λειτουργία του, τον καθιστούν εξαιρετικά οικονομικό. Τέλος, το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει χωρητικότητα 37 λίτρων, κάτι που ίσως του περιορίζει την αυτονομία, καθώς δύσκολα θα κάνει πάνω από 650 χλμ.

Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 9,27 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα (με 3η σχέση) 5,95 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα (με 4η σχέση) 8,27 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα (με 5η σχέση) 15,20 δευτ.
Τελική ταχύτητα 20 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 42,98 μέτρα σε 3,41 δευτ.
Βάρος 960 κιλά
Advertisement

5Τιμή-Εξοπλισμός

Η Suzuki προσφέρει ίσως τα πιο value-for-money μοντέλα αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά, και το Baleno δεν αποτελεί εξαίρεση.

Με τον 1.000άρη κινητήρα της δοκιμής προσφέρεται σε δυο επίπεδα εξοπλισμού και εννέα εξωτερικά χρώματα, ανάμεσά τους και το Premium Silver Metallic, το Ray Blue Pearl Metallic, που αλλάζει από πράσινη έως και κόκκινη απόχρωση, ανάλογα με τον περιβάλλοντα φωτισμό.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_45 test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_57

Η βασική έκδοση GL ξεκινάει από €13.260, με την ακριβότερη GLX, του αυτοκινήτου δοκιμής, να ξεκινάει από €15.900. Αυτή διαθέτει έξι αερόσακους, ESP, TCS, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, τηλεχειριζόμενες ηλεκτρικές κλειδαριές, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέπτες, κάθισμα οδηγού με ρύθμιση ύψους, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, φώτα xenon, LED φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, σύστημα ασύρματης επικοινωνίας bluetooth, κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 185/55, φιμέ κρύσταλλα πίσω, adaptive cruise control, το σύστημα ασφαλείας Radar Brake Support, οθόνη αφής 7″ με smartphone linkage και κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, και δερμάτινα θερμαινόμενα καθίσματα. Τέλος, το αυτόματο κιβώτιο χρεώνεται επιπλέον €1.490.

Advertisement

6Στον δρόμο

Με το Swift να στοχεύει μια πιο “αλήτικη” συμπεριφορά, το Baleno έχει ξεκάθαρο στόχο την άνετη μετακίνηση των επιβατών. Η ανάρτηση του αυτοκινήτου διαθέτει γόνατα MacPherson και ελικοειδή ελατήρια εμπρός, και έναν ημιάκαμπτο άξονα με ελικοειδή ελατήρια πίσω. Τα ελαστικά με μειωμένη τριβή κύλισης βελτιώνουν την οικονομία καυσίμου, θυσιάζουν, όμως, σημαντικά το φρενάρισμα, καθώς για την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου από τα 100 χλμ/ώρα φτάνει σχεδόν τα 43 μέτρα, τα οποία είναι πολλά.

Χάρη στις ενδελεχείς ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια πολλαπλών δοκιμών στους δρόμους της Ευρώπης, το Baleno προσφέρει μια οδηγική εμπειρία αντάξια της συνεχούς αναζήτησης της Suzuki για την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στη σβέλτη απόδοση και την εξευγενισμένη ποιότητα κύλισης.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_02

Το Baleno σχεδόν “σιδερώνει” την άσφαλτο και περνάει ανεπηρέαστο από τις πολλές ανωμαλίες των δρόμων μας στα αστικά κέντρα. Μόνο σε πολύ έντονες καταστάσεις θα νιώσεις μια, ίσως, πιο απότομη και ξερή αντίδραση από το πίσω μέρος του, εξαιτίας του ημιάκαμπτου άξονα. Η ποιότητα κύλισης είναι πάνω από το μέσο όρο, αλλά υστερεί από τα κορυφαία supermini της αγοράς.

Η ρύθμιση των αμορτισέρ έχει ξεκάθαρο στόχο την πλήρη απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου, και όχι να ζωγραφίσει χαμόγελα σε γρήγορη οδήγηση. Θα το χαρακτήριζα αρκετά μαλακό, καθώς παίρνει έντονες κλίσεις στις στροφές, αλλά επουδενί αυτό δεν επηρεάζει την ευστάθεια του αυτοκινήτου.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_29

Απενεργοποιώντας τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, θα πρέπει να το πιέσεις αρκετά για να εμφανίσει υποστροφή, κάτι που θα γίνει φιλικά και πολύ προοδευτικά. Ακόμα και με άφημα του γκαζιού ή “τσιμπήματος” του φρένου μέσα στην στροφή, το πίσω μέρος μένει εκνευριστικά ουδέτερο μη αφήνοντας σου περιθώρια για πιο “χαρούμενη” οδήγηση.

Το τιμόνι του, που είναι όσο ελαφρύ χρειάζεται για τον αστικό του χαρακτήρα, και με την διάμετρο του κύκλου στροφής να φτάνει τα 10 μέτρα, έδειξε ότι κόβει αρκετά, κάτι που φυσικά βολεύει πολύ στην πόλη. Εκτός αυτής, όμως, δεν έχει και την καλύτερη πληροφόρηση, χωρίς ωστόσο να απογοητεύει. Εξάλλου ποτέ δεν δήλωσε ότι έχει στόχο τις συγκινήσεις.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_08

Στον ανοιχτό δρόμο είναι πολύ σταθερό και ευθύβολο, ενώ επιπλέον, αποσκοπώντας στη βελτιστοποίηση της εμπειρίας, η Suzuki κατάφερε να μειώσει σημαντικά τον θόρυβο στην καμπίνα, και παράλληλα να βελτιώσει την ποιότητα, με τοποθέτηση εξαρτημάτων πάνω στην πλατφόρμα.

Το εντυπωσιακά χαμηλό βάρος του αμαξώματος αναδεικνύει την πολύ καλή λειτουργία του κινητήρα. Διαθέτει γεμάτη δύναμη, ελαστικότητα από χαμηλά, και μεγάλο εύρος λειτουργίας. Παράλληλα είναι εξαιρετικά ομαλός στην λειτουργία του, καθώς δεν εμφανίζει πουθενά σκαλοπάτι στην απόδοση του.

test_drive_suzuki_baleno_boosterjet_25

Κραδασμούς θα εμφανίσει μόνο στο ρελαντί καθώς δυστυχώς ο 3-κύλινδρος κινητήρας δεν διαθέτει σύστημα stop/start, χωρίς πάντως να γίνεται ενοχλητική. Σε γενικές γραμμές εμφανίζει πολύ καλή απόκριση από χαμηλά και κυρίως ροπή, που δείχνει ότι έχει διάθεση για να ανεβάσει στροφές.

Κλείνοντας, η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή, προσφέροντας πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, αλλά αισθάνεσαι ότι είσαι “σκαρφαλωμένος” μέσα στο κάθισμα. Αυτό, μαζί με την μέτρια πλευρική στήριξη, ενισχύει τις κλίσεις του σώματος.

Advertisement

7Συμπέρασμα

Το νέο Baleno δεν αντικαθιστά το Swift, αλλά αποτελεί μια διαφορετική πρόταση στην ίδια κατηγορία, ακριβώς όπως συμβαίνει με το SX4 S-Cross και το Vitara.

Η Suzuki το τοποθετεί λίγο πάνω από αυτό στην ιεραρχία, και προσφέρει στιλ, πρακτικότητα και ευχάριστη οδηγική εμπειρία, συνδυασμένη με οικονομική κατανάλωση. Πρόκειται για ένα hatchback που προσφέρει αρμονία, χωρίς συμβιβασμούς. Το συμπαγές αμάξωμα, το υπέρ ευρύχωρο εσωτερικό και το αποδοτικό κινητήριο σύνολο, το καθιστούν αρκετά δελεαστική πρόταση, που σε συνδυασμό με το υπερπλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και την συγκρατημένη τιμή, παίρνεις “πολύ αυτοκίνητο” για τα λεφτά σου.

Advertisement
  • Philby

    Επιδόσεις 7; την παλεύετε εκεί στο autoblog; Τι περιμένετε δηλαδή από ένα χιλιάρι των 13-14 χιλιάδων ευρώ, 0-100 σε 6,5 δευτερόλεπτα για να πάρει 10; Πολλές φορές έχω σχολιάσει βαθμολογίες σας αλλά οι επιδόσεις είναι κάτι μετρήσιμο και δεν χωρούν ερμηνείες και υποκειμενικότητα.

    • jim_1

      Αυτό με την βαθμολογία των επιδόσεων ισχύει…Πρέπει να υπάρχει μεγαλύτερη προσοχή γιατί δείχνουν λάθος εντυπώσεις…Παραθέτω μερικές βαθμολογίες…
      Nissan Qashqai 1.5 Dci-8…..
      Nissan Pulsar 1.5 dci-7…
      Fiat 500 0.9 twinair 105hp-8.5…
      Opel Adam Rocks 1.0 115hp-7.5…
      Opel Adam S-6.5…???
      Citroen C4 1.2 130hp Pureteck-8.5…
      Opel Astra 1.6 CDti 136hp-9…???
      Citroen C3 1.6 blueHdi 100hp-8…
      Mercendes A200-8…
      Alfa Romeo Giuletta QV-8.5…
      Alfa Romeo Mito QV-6.5…???
      Mini Cooper S-8.5…
      Mini Countryman Cooper SD ALL4-6…???
      VW polo Blue GT-8…
      VW Golf 1.4 TSI 150DSG-8…

  • manowar

    α ρεεεεεε πστη η ιδια καταδικη καθε φορα το ιδιο πραγμα….ολα καλα,,,,, αλλα…….. τι να κανουμε το μυαλο μας συνδεεται ακομα με τα ματια και παραγουν συνεσθηματα..οταν αποκτησουμε την τεχνολογια να μην εχουμε ματια τοτε θα ειναι ολα πιο ευκολα..για μενα τα μειον που γραφουν,,, δεν ειναι τιποτα αυτα ειναι μλκιες… το αμαξακι αυτο,, κανει καλα τις δουλειες που του εχουν αναθεσει να κανει….. αλλα το γαμμενο το αλλα

  • SAMURAI-66

    Με γνωση την εμπειρια απο την προηγουμενη γενια πριν 10 χρονια του baleno και swift που ειχαν συγγενεις μου μπορω και εγω να πω τα καλυτερα για τα χαρακτηριστικα τους που φυσικα στην νεα ελκυστικη μορφη του συγκεκριμενου ειναι ενισχυμενα στο ανωτατο επιπεδο μετα απο τοσα χρονια.
    Τιμολογιακα λογικο υπερ-πλουσιο σε επιπεδο εξοπλισμου με χωρους ποιοτητα και αξιοπιστια suzuki και ασφαλες με επιδοσεις το θεωρω εξαιρετικη αγορα στον χωρο του,εχει και πρωτοτυπη μορφη που το ξεχωριζει οποτε δειχνει δυναμικο πακετο.
    Πιστευω θα το αγοραζα επηρεασμενος απο τον προτερο εντιμο βιο τους γιατι το βλεπω και ομορφο.
    Εκτος εαν περιμενω την επομενη γενια του swift που στην σπορ εκδοση οπως το ειδα σε φωτο απο γιαπωνεζικη ιστοσελιδα ριχνει σαγονια!! https://uploads.disquscdn.com/images/f622fe4f1eac656a597e01fab41804d2846f6067a130ca09f33410f6178da88f.jpg

  • thodoris91

    Παρότι συνολικά ως πακέτο είναι πλήρες στο αισθητικό κομμάτι δεν είναι καθόλου του γούστου μου…το swift παρότι γερασμένο είναι σαφώς πιο όμορφο

    • Geopan

      Ακριβώς…

  • xtra

    το τι δουλεμα ειχε φαει μια καημενη φιλη μου πριν χρονια , με την εμφανιση του τραγικου baleno mk1 (μαλιστα σε λευκο με αβαφους προφυλακτηρες και τασια) , δεν περιγραφεται …

  • xtra

    το τι δουλεμα ειχε φαει μια καημενη φιλη μου πριν χρονια , με την εμφανιση του τραγικου baleno mk1 (μαλιστα σε λευκο με αβαφους προφυλακτηρες και τασια) , δεν περιγραφεται …

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Το Baleno επέστρεψε πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, είναι πλήρες σε εξοπλισμό και value for money, προσιτό σε τιμή, βέβαια ο σχεδιασμός του είναι αμφιλεγόμενος αλλά καλό είναι. Προσωπικά το design είναι ντάξει καλούτσικο, ελκυστικό, το πίσω μέρος είναι λίγο κάπως, όμως μια χαρά. Μέσα μ’ άρεσε το ταμπλό, είναι μοντέρνο για Suzuki. Με αξιοπιστία, πλήρες πακέτο εξοπλισμού, μεγάλους χώρους, οικονομικό σε κατανάλωση και με καλή τιμή, είναι πολύ καλή πρόταση στην κατηγορία…

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Το Baleno επέστρεψε πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, είναι πλήρες σε εξοπλισμό και value for money, προσιτό σε τιμή, βέβαια ο σχεδιασμός του είναι αμφιλεγόμενος αλλά καλό είναι. Προσωπικά το design είναι ντάξει καλούτσικο, ελκυστικό, το πίσω μέρος είναι λίγο κάπως, όμως μια χαρά. Μέσα μ’ άρεσε το ταμπλό, είναι μοντέρνο για Suzuki. Με αξιοπιστία, πλήρες πακέτο εξοπλισμού, μεγάλους χώρους, οικονομικό σε κατανάλωση και με καλή τιμή, είναι πολύ καλή πρόταση στην κατηγορία…

  • Sensei Konstantinos

    Το βρίσκω ενα απο τα πιο συμπαθητικά και ολοκληρωμένα αυτοκίνητα στην κατηγορία του . Και η Σουζούκι είναι μια εταιρεία που κρατάει ακόμη ψηλά την γιαπωνέζικη σημαία , με αμάξια αξιόπιστα , λογική τιμη και εξοπλισμό

  • UltraB

    0-100 χλμ/ώρα σε 9,27 δευτερόλεπτα από χιλιάρι και σε τέτοια τιμή;
    Είναι σίγουρα 112 ίππους ή κάτι δε πήγε καλά με τη μέτρηση;

    • Spider

      Στην δοκιμή γράφει 0-100 σε 11.4, στις μετρήσεις 0-100 σε 9.27 και τελική ταχύτητα 20 χ.α.ω…
      Κάποιο λάθος έγινε.

  • Anestis Genk

    Υποθέτω οι 112 θα γίνονται εύκολα 120+.
    Η κατανάλωση από τις καλύτερες που θυμάμαι να έχω διαβάσει σε test drive του AB.

    Μείον το ότι δεν έχει περιστροφικούς διακόπτες για ήχο και κλιματισμό.
    Η Suzuki είναι ίσως η μόνη που προσφέρε ασιάτικα όπως τα ξέραμε, φτηνά και καλά και λίγο άσχημα:P
    Το Baleno με το city pack έχει και κάτι πλαστικά γύρω γύρω για να προστατεύει από τις μικροεπαφές.

    To Celerio είναι πολύ άκυρο, μακάρι να φέρουν το Alto να το αντικαταστήσει.

  • panos

    τα μειον δεν ειναι κ πολυ σημαντικα, εκτος απο τα φρενα..

  • Suzuki Baleno….. :Ακους το όνομα και σου έρχεται στο νου, το παλιό, το πρώτο που δεν βλεπόταν…
    Όχι οτι αυτό βλέπεται, αλλά δείχνει πιο σύγχρονο. Έχει δυνατό κινητήρα, δεν καίει, δεν φρενάρει και ένας θεός ξέρει πως θα στρίβει!!!!! Εχει πολύ καλή τιμή και στην Ελλάδα της κρίσης, θα πουλήσει καλά. Θα έλεγα ένα τίμιο μεταφορικό μέσον και τίποτα περισσότερο. Προσωπικά θα ‘έπαιρνα κάτι ευρωπαϊκό όπως το Fiesta

  • Xarhs

    Αμαξακι με 10 χιλιαρικα σαβουρα αλλα οι Ελληναρες που στο σχολειο πινανε τα τσιγαρακια τους και τωρα παιρνουν 500 ευρω αν τα παιρνουν κι αυτα, θα τρεξουν να πουν ποσο καλο ειναι και να το βαθμολογησουν χαμηλοτερα απο το Polo. Καλη φαση. Μνημονια μεχρι να σβησει ο ηλιος.

    • ad276

      Φιλαρακο το αντιστοιχο Πολο με τον αντιστοιχο εξοπλισμο κοστιζει σχεδον 15500(χωρις μεταλλικο χρωμα) τα οποια δεν τα αξιζει με τιποτα και χωρις να ειναι πολυ καλυτερο απο το μπαλενο.Με αυτα τα λεφτα παιρνεις Focus 1.0 100hp η και Leon 1.2 115hp.Και επειδη παιρνω 500 ευρω θελω αυτα να πιασουν τοπο και οχι να τα πεταξω.
      Και πριν πεις οτιδηποτε ειμαι κατοχος golf 5 και πριν polo 6Ν οποτε ξερω απο αυτα.

    • ad276

      Προφανως η απαντηση σου σβηστηκε αλλα την ειδα στο mail.
      1ον εγω δεν εβρισα κανεναν
      2ον εγω σχολιαζω τις τιμες συμφωνα με την αποψη μου και τα πιστευω μου
      3ον εγω σχολιαζω εδω επειδη γουσταρω τα αυτοκινητα απο μικρο παιδι
      4ον το Γκολφ 5 απλα καμια σχεση με το Φοκους γιατι εχω οδηγησει Φοκους νεας γενιας
      5ον φιλοι και κουμπαροι εχουν Μοντεο,Φιεστα και λοιπα Φορντ και σε κανενα δεν εχει πεσει ο ουρανος η να εχουν ξεφτισει διακοπτες και φυσικα δεν εχουν αλλαξει πολλαπλασιαστες
      6ον συμφωνω οτι ολα εχουν δυο ροδες αλλα εχουν και ψυχη
      Επειδη ερχεται οικογενεια δεν μπορω να δωσω 10 χιλιαρικα για αυτοκινητο αλλα ουτε και να φτασω τα 20-25.Και εννοειται δεν προκειται να δωσω 30 χιλαρικα για φουλ εξτα Γκολφ γιατι εκει παιζει το Golf gti.

  • Bon Viveur

    Το είδα στο δρόμο πρόσφατα. Στο μπλε χρώμα που κάνατε το τεστ. Το ξανακοίταξα δεύτερη φορά γιατί δεν το είχα ξαναδει, ειδάλλως δεν θα γυρνούσα να το κοιτάξω. Ρώτησα την γυναίκα μου που ήταν δίπλα μου αν της άρεσε και μου έκανε τον μορφασμό όταν κάνεις εμετό….

    • LJ

      Η γυναίκα σου, εσυ τι άποψη εχεις;

    • Bon Viveur

      η άποψη μου είναι σαν να είσαι στο μπαρ για ποτάκι με τους φίλους σου, περνάει απο δίπλα μία γυναίκα και κανένας απο την παρέα να μη δώσει σημασία ούτε στο ελάχιστο…

    • LJ

      Αν για φιλους ειχα τους Brad Pitt, George Clooney, Matt Damon και το ποτακι λαμβανε χωρα πριν μια 10ετια τοτε ναι.

  • LJ

    Αυτά τα γιαπωνέζικα και τα πλαστικά στο εσωτερικό τους… Ποτέ δεν θα αλλάξουν!!! Κατα τα αλλά πολυ τίμιο αμαξάκι φαίνεται!

  • ilikeyourcar

    Ομορφουλι, ωραιοτατο χρωμα και πολυ ωραιος κινητηρας με τσαγανο και με πραγματικα απιστευτη οικονομια.. αρκετα μετριο βεβαια το εσωτερικο που ομως το δικαιολογεις αν σκεφτεις την συγκρατημενη τιμη. Το φρεναρισμα ειναι οντως το μελανο του σημειο. Αν υπολογισεις και τους αυξημενους χωρους του -ισως- το προτιμω απο μια πιο βασικη εκδοση ενος λιγοτερο ευρυχωρου ευρωπαικου/ιαπωνικου. Αν παλι δεν υπαρχει μεγαλη αναγκη πρακτικοτητας αλλα κριτηριο ειναι και το γουστο τοτε υπαρχει και το swift.

  • ντικ

    το θέμα με τα φρένα, πρέπει να το διορθώσουν, γιατί είναι σοβαρό…

  • rous

    Στα λεφτα του ειναι μια χαρα προταση με το σημαντικοτερο μειον τα φρενα του.

    Απορω με τη suzuki που φτιαχνει αυτοκινητο ιδιας κατηγοριας με το swift. Κατι αντιστοιχο κανει και με το Vitara και το SX4. Δεν υπαρχει λογικη σε αυτο.

  • Geopan

    Τώρα εγώ γιατί είμαι επιφυλακτικός λιγάκι με το άρθρο; Ή έχω καιρό να διαβάσω autoblog (παίζει) και δεν θυμάμαι, ή σας άρεσε τόσο πολύ το αυτοκινητάκι…
    Γιατί προσωπικά διαβλέπω μια έλλειψη κριτικής διάθεσης να το πω; Το μοναδικό που δεν σας άρεσε στο κείμενο ήταν η αίσθηση κάποιων κουμπιών;
    Κατά τα άλλα η παρουσιάσή σας είναι … διθυραμβική;

    Πιθανόν να κάνω λάθος, αλλά είχα την εντύπωση πως τα άρθρα των δοκιμών σας ήταν πιο “σκληρά” και πιο προβληματισμένα.

    Ίσως ο παραπάνω προβληματισμός να οφείλεται και σε υποκειμενικούς λόγους.
    Προσωπικά δηλαδή, εμένα το αυτοκίνητο δεν μου αρέσει. Εν αντιθέσει με το γερασμένο Swift, μου βγάζει μια αίσθηση προχειρότητας σε επιλογές σχεδιασμού και υλικών. Ναι έχει γίνει καλύτερη εκμετάλλευση χώρων. Από εκεί και πέρα;

    Μάλλον λανθασμένη η επιλογή της Suzuki να μας “πασάρει” αυτοκίνητα που ως επί το πλείστον προορίζονται για εγχώρια (Ινδική) κατανάλωση. Είναι δυνατόν να συγκριθεί π.χ. το Celerio με το i10 της Hyundai; Με όποια προβλήματα και αν έχει η αντιπροσωπεία αυτήν τη στιγμή… Τα δυο αυτοκίνητα έχουν μια διαφορά … δεκαετίας!

    Τα ίδια ισχύουν και για το Baleno. Ας μην γελιόμαστε, κάποιος που θα διαθέσει 15,900 + μεταλλικό χρώμα + πινακίδες + οποιαδήποτε κερατιάτικα έξοδα έχει άπειρες επιλογές στην κατηγορία.
    Οπότε μένει η “φθηνή” λύση των 13,260+κλπ το οποίο θα “προβληματίσει” τον ανταγωνισμό, πχ το YARIS ACTIVE PLUS TSS των 14,320+κλπ. Χμμμμμμμ…. Δίλημμα, δίλημμα… Να πάρω το Ιαπωνικό-Ινδικό BALENO ή να πάρω το Ιαπωνικό-Ευρωπαϊκό Yaris?

    Για να προλάβω κάποιες αντιδράσεις (ίσως) ήμουν πολύ ικανοποιημένος κάτοχος Suzuki Alto GLX 2008. Η διαφορά με τις τελευταίες δημιουργίες της συμπαθούς μάρκας ήταν ότι α) ο σχεδιασμός ήταν ίσως όχι όμορφος αλλά γενικά αποδεκτός, με συνέπεια να έχει καλά ως πολύ καλά νούμερα πωλήσεων και β) πιστεύω πως αποτελούσε μια πιο τίμια πρόταση από πλευράς κόστους σε σχέση με τον τότε ανταγωνισμό…

    Χαρακτηριστικά, η τιμή του Alto δεν έπεσε ποτέ μέχρι και τη λήξη του μοντέλου όπου και έγινε υποθέτω κάποια προωθητική ενέργεια, αν και τα περισσότερα μάλλον καταλήξανε στα ενοικιαζόμενα. Το Celerio είχε “ονομαστική” τιμή 11,320 τον Φεβρουάριο του 15, 11,640 τον Ιανουάριο του 16 και 10,480 τον Σεπτέμβριο του 16. Αμφιβάλλω πολύ αν το αγοράζουν ιδιώτες και οι όποιες πωλήσεις κάνει μάλλον είναι προς τον χώρο του rent a car και leasing.

  • Demetrios Hadjinicolaou

    Μπροστὰ μοῦ θυμίζει Lancia Ypsilon elephantino καὶ μ’ ἀρέσει. Ὡραῖο καὶ στὸ πλάι, μὲ τὴν πίσω γωνία τοῦ τελευταίου παραθύρου νὰ «φεύγῃ» στὴν βάσι, πρὸς τὰ κάτω, ὄχι πρὸς τὰ πάνω. Πίσω εἶναι λίγο σὰν βατραχάκι, πλὴν συμπαθητικό.

    Τὸ ζήτημα τῶν φρένων εἶναι σοβαρὸ ὅμως._

    • giannis1304

      το πίσω μοιάζει με fiat palio! :)

  • Cloudbusted

    τα μπροστινα φανάρια να ήταν διαφορετικά και όλα ΟΚ. Π.χ. να άγγιζαν τη μάσκα με πιο παραλληλογραμμη μορφή. Γενικα έχει θέματα η Σουζουκι με το εμπροσθιο μέρος των αυτοκινήτων της μερικές φορές…