Fernando Alonso on the grid.

Χωρίς να θέλει να αποκλείσει τίποτα -ίσα ίσα, μάλλον έριχνε λάδι στη φωτιά- η Mercedes είπε ότι ο Fernando Alonso είναι μία από τις επιλογές που εξετάζει για τον αντικαταστάτη του Nico Rosberg. Όπως συμβαίνει κάθε φορά, κυκλοφόρησαν διάφορες φήμες, οι οποίες ήθελαν να συνδέσουν τον Ισπανό με τη γερμανική ομάδα, αλλά πιθανότατα ήταν προϊόντα της φαντασίας.

Τα πράγματα δείχνουν να ξεκαθαρίζουν, μετά και από τις δηλώσεις του Flavio Briatore. Οι σχέσεις του Ιταλού με τον Ferni είναι γνωστές, και τώρα το πρώην αφεντικό της Renault ισχυρίζεται πως ο Alonso δεν πρόκειται να σπάσει το συμβόλαιό του με τη McLaren, κάτι που σημαίνει ότι δε θα οδηγήσει για τη Mercedes το 2017.

Ο Fernando Alonso δε θα πάει στη Mercedes το 2017. Πάντα ο κόσμος σκέφτεται τον Fernando όταν ένα κορυφαίο μονοθέσιο είναι διαθέσιμο. Αλλά, έχει συμβόλαιο και θα το σεβαστεί αυτό.

Αυτό δίνει σημαντικό πλεονέκτημα στον Pascal Wehrlein, που από την αρχή βέβαια ήταν το φαβορί για τον team-mate του Lewis Hamilton. Τα πάντα, όμως, θα τελειώσουν όταν θα έχουμε την επίσημη ανακοίνωση από το Brackley.

  • Mika

    Αν δεν πεσουν οι υπογραφες, δεν πιστευουμε τιποτα!!!

    • Nerazzuro21

      Ο Ron παίρνει την εκδίκησή του 10 χρόνια μετά. Την στιγμή που υπάρχει ελεύθερη θέση στη Mercedes o Alonso είναι σιδεροδέσμιος στο Woking. :P

    • Mika

      Και δεν ειναι εκει να χαρει το τζερτζελο!!
      :p :p

    • Thanos

      Αν ήταν να έφευγε από την Μακλαρεν τώρα, νομίζω μόνο για την Ρεντ Μπουλ θα το έκανε. Μην ξεχνάμε πως τους κανονισμούς του χρόνου τους έφερε αρχικά στο τραπέζι η Ρεντ μπουλ και πάνω σε αυτούς πάτησε και η πρόταση της Μακλαρεν που στο τέλος πέρασε.

    • sotirisb

      Δεν ειναι τοσο μεγαλες οι αλλαγες για του χρονου οσον αφορα την αεροδυναμικη, περισσοτερο ειναι για το θεαθηναι. Θα μπορουσε να διεκδικησει πρωταθλημα η Red Bull αλλα πιστευω οτι δεν υπαρχει καμια περιπτωση να το παρει (και ας μη ξεχναμε οτι η Mercedes εχει τρομερη λεπτομερεια πανω στην W06 οσον αφορα την αεροδυναμικη).

    • Spider

      Ειλικρινά τώρα,τα πιστέυεις αυτά που λες????? Από που το συμπέρανες αυτό? Ακόμη και αν δεν γνωρίζεις από F1,αν κάνεις τον κόπο να διαβάσεις άλλο άρθρο του blog https://www.autoblog.gr/2016/12/09/toro-rosso-oi-allages-tou-2017-tha-einai-oi-megalyteres-ths-20etias/ θα δεις ότι οι αλλαγές είναι κολοσσιαίες…

    • sotirisb

      Λοιπον Spider και Thanos. Κατ’ αρχην να σας θυμισω τη συμμετοχη μου στο https://www.autoblog.gr/2016/07/26/as-milhsoyme-gia-thn-aerodynamikh-bonus/. Οι αρχες ειναι οι ιδιες περαν του χαμηλοτερου υψους της πισω αεροτομης και του γεγονοτος οτι ο διαχυτης ξεκιναει λιγο νωριτερα σε σχεση με τον πισω αξονα απο οτι πριν. Στην αεροδυναμικη των σημερινων αυτοκινητων της Formula 1 η δυναμικη των μονοθεσιων καθοριζεται σε μεγαλο βαθμο απο δινη του Y250 (Y250 vortex) η οποια καθοριζει την ροη του αερα γυρω απο το μπροστα μερος του μονοθεσιου και παραλληλα προς το πατωμα προς τα πισω (πανω και κατω απο το πατωμα). Η Mercedes εχει δωσει τεραστια εμφαση σε αυτο, εξελισσοντας τα turning vanes σε πολλαπλα πτερυγια http://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/YP4zWnGY/s8/f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-mercedes-bargeboards.jpg

      Η κλιση της μπροστινης πτερυγας του 2017 ειναι καθαρα οπτικο εφε το οποιο κανει τα μονοθεσια να δειχνουν πιο γρηγορα αλλα δεν εχει κανενα απολυτως αποτελεσμα στο πως λειτουργει η εμπρος πτερυγα.

      Το φαρδυτερο πατωμα επισης εχει ελαχιστη επιρροη, επειδη η αεροδυναμικη του αποδοση διεπεται απο τους ιδιους κανονες με το 2016 (κοινως θα ειναι το ιδιο για ολους).

      Τα φαρδυτερα λαστιχα εμφανιζουν μεγαλυτερη αντισταση στον αερα, μειονεκτημα το οποιο η Mercedes μπορει να υπερνικησει χρησιμοποιωντας τη μεγαλυτερη δυναμη του κινητηρα τους ενω η Red Bull με τον Renault – Tag Heuer – κλπ ισως να μη μπορει.

      Οσον αφορα το οτι η Red Bull εχει το καλυτερο αεροδυναμικο πακετο, εχω ως παραδειγμα την πιστα του Abu Dhabi, στην οποια η Red Bull ηταν στο πουθενα. Το γεγονος οτι στην Βραζιλια ο Verstappen μπορουσε να περασει τον Rosberg οφειλεται στο οτι: πρωτον ειναι καλυτερος οδηγος και δευτερον οτι μηχανικα, η Red Bull “ζοριζει” περισσοτερο τα λαστιχα της απο τη Mercedes και αρα σε βροχινες συνθηκες τα φερνει γρηγοροτερα σε θερμοκρασια λειτουργιας, αλλα στο στεγνο υστερει σε ρυθμο αγωνα λογω της υπερφορτωσης των ελαστικων (η McLaren ειναι απο τους χειροτερους σε αυτον τον τομεα).

      Οποτε, η Red Bull απεχει πολυ απο το καλυτερο αεροδυναμικο πακετο και στην καλυτερη ειναι στο ιδιο επιπεδο με τη Mercedes, γιατι διαφορες στον κινητηρα δε μπορουν να δικαιολογησουν διαφορες πανω απο το 101%+ στο γυρο που υστερουσε το 2016 η Red Bull σε σχεση με τη Mercedes.

      Δεν εχουμε δει τη πληρη ισχυ του power unit της Mercedes απο το GP της Μαλαισιας, που σημαινει οτι η διαφορα του PU της Merc στο 95% σε σχεση με της Renault στο 100% δε μπορει να δικαιολογησει τη διαφορα στους χρονους. https://youtu.be/wjxIhHgma70?t=5m20s

    • Spider

      Το ότι έχεις συμμετέχει σε μία κουβέντα στο autoblog δεν σημαίνει ότι έχεις πτυχίο αεροδιαστημικής. Θα μπορούσα να σου απαντήσω σε όλα όσα γράφεις δεν έχω όμως ούτε τον χρόνο,ούτε είναι το κατάλληλο μέρος. Η αποσπασματική χρήση και ερμηνεία της αεροδυναμικής δεν είναι σοβαρή βάση για κουβέντα. Οι ισχυρισμοί σου καταρρίπτονται από το γεγονός ότι όπως λένε οι υπεύθυνοι των ομάδων τα μονοθέσια αναμένονται να είναι 4-5 sec ανά γύρω ταχύτερα. Άμα ο διαχύτης είναι ίδιος,τα λάστιχα εμφανίζουν μεγαλύτερη οπισθέλκουσα και η κλίςη της μπροστινής πτέρυγας είναι ….διακοσμητική, μάλλον κάποιο “μαγικό” χέρι θα σπρώχνει ταχύτερα τα μονοθέσια….

    • Thanos

      Στην πίστα Abu Dhabi παίζει ρόλο πάνω από όλα η μηχανική προσφυση. Ανάρτηση. Εκεί έχουν όλοι ξεχωρίσει την υπέροχη της μερσεντες και φαίνεται κιόλας πρώτον από το πόσο σταθερό και χωρίς καθόλου να βουταει στο φρεναρισμα είναι το μπροστά μέρος και δεύτερον στο ποσό φιλικό είναι με τα λάστιχα. Αυτό για την Βραζιλία είναι ατυχές παράδειγμα. Ο Ροσμπερκ δεν είχε κανέναν λόγο να μπλέξει σε μάχη γιατί είχε και ένα πρωτάθλημα να πάρει.

    • λεωνιδας34

      Σωστα ειναι ολα αυτα που λες, αλλα μην μπερδευεσαι. Στην φ1 το παραμικρο να αλλαξει αλλαζει ολη η συμπεριφορα του μονοθεσιου. Η μπροστινη αεροτομη θα μεγαλωσει και η πισω θα κοντικη και θα πλατυνει. Οποτε μπορει η αεροδυναμικη παραγομενη καθετη δυναμη να βασιζεται στις ιδιες αρχες οπως και τα προηγουμενα χρονια, αλλα η τοσο μεγαλη αλλαγη στο πλατος της εμπρος αεροτομης χρειαζεται μια τεραστια αλλαγη σε ολη τη δομη του καρου, ενω το ιδιο απαιτειται εξαιτιας της νεας πισω πτερυγας και στον τροπο που αυτη θα επεξεργαζεται τον αερα. Επιπλεον αλλαγες στη δομη απαιτουν και τα νεα τεραστια ελαστικα και το αυξημενο πλατος ολου του μονοθ. Οτι λοιπον εχει πετυχει μεχρι φετος η μερσεντες παει περιπατο. Να σου θυμισω οτι στις αλλαγες του 14 ειχαμε το ιδιο αεροδυναμικο πακετο με το 13 οπου η ρεντ μπουλ κυριαρχουσε και το μονο που αλλαξε στην ουσια ηταν οι κινητηρες. Και θυμασε οτι η ρεντ μπουλ το 14 εξαφανιστηκε, επειδη ακριβως το βαρος επεσε στους κινηητηρες και εκει η ρενο υστερουσε. Δες το και αλλιως για να κλεισω, οταν γιναν οι αλλαγες του 1998 τα μονοθεσια σχεδιαστηκαν για να παραγουν λιγοτερη καθετη δυναμη και να ειναι πιο αργα σε σχεση με το 97. Η μακλαρεν λοιπον που σχεδιασε ο νιουι ηταν στους πρωτους αγωνες ενα γυρω ταχυτερη απο ολους. Φαντασου λοιπον με τις φετινες αλλαγες που θα κανουν τα μονοθεσια πιο γρηγορα που θα βρισκεται σε δυναμικοτητα το μονοθεσιο που θα σχεδιασει ο βρετανος. Και αν οχι απο την αρχη της σεζον, αλλα σιγουρα στη μεση η ρεντ μπουλ θα ειναι τα ταχυττερα μονοθεσια του γκριντ.

    • Thanos

      Οι αλλαγες ειναι μεγαλες και μαλλον δεν το εχεις ψαξει αρκετα. Επισης χωρις να θελω να πω οτι δεν ειναι αριστη η αεροδυναμικη της Μερσεντες, δεν ειναι αυτη που κανει την διαφορα. Το Ρεντ Μπουλ εχει το καλυτερο αεροδυναμικό πακέτο.

    • Thanos

      Οι αλλαγες ειναι μεγαλες και μαλλον δεν το εχεις ψαξει αρκετα. Επισης χωρις να θελω να πω οτι δεν ειναι αριστη η αεροδυναμικη της Μερσεντες, δεν ειναι αυτη που κανει την διαφορα. Το Ρεντ Μπουλ εχει το καλυτερο αεροδυναμικό πακέτο.

    • Thanos

      Οι αλλαγες ειναι μεγαλες και μαλλον δεν το εχεις ψαξει αρκετα. Επισης χωρις να θελω να πω οτι δεν ειναι αριστη η αεροδυναμικη της Μερσεντες, δεν ειναι αυτη που κανει την διαφορα. Το Ρεντ Μπουλ εχει το καλυτερο αεροδυναμικό πακέτο.

    • λεωνιδας34

      Μαλλον δεν εχεις ασχοληθει με τους νεους κανονισμους…οι αλλαγες στην αεροδυναμικη του χρονου ειναι οι μεγαλυτερες της 20 ετιας οπως λενε οι ιδιοι οι αεροδυναμιστες οχι εγω. Επιππλεον ξεχνα την αεροδυναμικη της φετινης μερσεντες. Του χρονου και η παραμικρη βιδα θα ειναι διαφορετικη, τιποτα δεν μπορει να μεταφερθει απο το 2016 στο 2017.

    • λεωνιδας34

      Καταλαβαινω που το πας και εχεις απολυτο δικιο!! ΑΡΓΑ ή γρηγορα ολοι ξερουμε ποιος θα ειναι το αφεντικο του χρονου. Οσο για την εκπληξη, μην ξεχναει κανενας οτι στη μακλαρεν βρισκεται επικεφαλης αεροδυναμιστης ο προδρομου, ενας ανθρωπος στον οποιο οφειλεται το 50% της κυριαρχιας της ρεντ μπουλ το 2009-2013…!!

  • LJ

    – Γτ δεν παει στην Merc, Flavio?
    – Γτ ειναι χαρουμενος στην McLaren! https://uploads.disquscdn.com/images/859eb14c2d57d5cad464d23edaa3bf97caf990625f0f9b49da564b2f06fddde6.jpg

  • LJ

    – Γτ δεν παει στην Merc, Flavio?
    – Γτ ειναι χαρουμενος στην McLaren! https://uploads.disquscdn.com/images/859eb14c2d57d5cad464d23edaa3bf97caf990625f0f9b49da564b2f06fddde6.jpg

    • Nerazzuro21

      Ίσως να πείστηκε από τη φημολογία ότι ο Paddy Lowe επιστρέφει στη Macca. :P

    • LJ

      ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ καινουριο ανεκδοτο ειναι αυτο?

    • Nerazzuro21

      Σημερινή φήμη. Ο Lowe δεν τα βρήκε με τη Mercedes για την ανανέωση του συμβολαίου του και αποχωρεί, η οποία έχει ήδη συμφωνήσει με τον Allison. Ενώ φαινόταν σίγουρο ότι αν ο Paddy φύγει από τη Merc θα πάει στη Ferrari εικάζεται ότι τελικά επιθυμεί να παραμείνει στη Βρετανία. Πρώτος στόχος της McLaren ήταν ο Allison. Αλλά μετά την αποτυχία της McLaren να συμφωνήσει με τον πρώην τεχνικό διευθυντή της Scuderia φημολογείται ότι ο Brown έχει κάνει κάποιες συζητήσεις με τον Lowe για την επιστροφή του Βρετανού στο Woking.

    • LJ

      Για να δουμε… Πηγη?

    • Nerazzuro21

      Motorsport.

    • LJ

      Thx!

    • LJ

      “We have absolutely no plans to rehire Paddy, since we are entirely satisfied with our current senior engineering management team.” λενε στην McLaren. Αχ Θεε μου να γελασω ή να κλαψω?

    • Nerazzuro21

      Βέβαια. Τι να τον κάνουν τον Paddy όταν τα σασί του Goss έχουν σαρώσει τα πρωταθλήματα;
      Δεν υπάρχει σωτηρία για αυτή την ομάδα. Θα μείνουμε αιωνίως στη μέση του grid.

    • Mika

      Δεν τα βρηκε τελικα με τον Allison h Macca??
      Φτου…..
      Καλος κι ο Paddy τοτε,αν κι Allison δεν ειναι..

    • Nerazzuro21

      Δεν νομίζω ότι ήταν οικονομικό το θέμα. Ποιος λογικός άνθρωπος θα προτιμούσε το χάος που επικρατεί αυτήν τη στιγμή στο Woking από τη Mercedes;

    • Mika

      Μπορει οντως ο Paddy να θελει να καρπωθει την επιτυχια της Mercedes και να ζητησε μια σημαντικη αυξηση για το συμβολαιο του..Δεν μπορουμε να αποκλεισουμε τιποτα..Αλλα να παει στη Williams οπως υπονοει το αρθρο μου φαινεται δυσκολο..They can’t afford him, if you know what I mean..

    • Nerazzuro21

      Συμφωνώ. Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι η είδηση βγήκε αρχικά από την ιταλική έκδοση του motorsport, το οποίο ανέφερε σαν πιθανό προορισμό του Lowe τη McLaren. Αντίθετα, η βρετανική έκδοση του Motorsport εικάζει ότι προορισμός του θα είναι η Williams. Χαμένοι στη μετάφραση εκεί στο motorsport.

    • Mika

      Παντως, για να επιστρεψουμε στον Αλονσο,ειναι πολλα τα λεφτα που ζηταει η Honda, τελικα, για να τον αφησει, και εκει υπαρχει το κολλημα..Να δεις πως ο Pascal θα γινει φαβορι και θα λενε παντα αυτον θελαμε στο βαθος!!!

    • Anestis Genk

      Μπορεί να εννοεί πως ο μισθός στην McLaren τον κάνει πιο χαρούμενο από τον μισθό που του πρότειναν στην Mercedes

    • Renesis1

      + και το οτι είναι και η ομάδα της καρδιάς του… https://uploads.disquscdn.com/images/b9e578db54a803a5b0a0ac73f913650761e9bb005d77f4a2a363805bff7c1540.gif

    • Mika

      Tελικα ειναι πολλα τα λεφτα που ζηταει η Honda, για να τον αφησει…

  • bulldog

    Αν σεβαστεί το συμβόλαιο θα κάνει μεγάλο λάθος ο Fernando.Εγώ ακόμη πιστεύω θα υπογράψει με τη Mercedes,αυτά είναι λόγια του αέρα,ο Briatore παίζει παιχνίδια στρατηγικής με την κάθε του ανακοίνωση,ποιος ξέρει ίσως θέλει να διαπραγματευτεί σκληρότερα με την merc πίσω από τέτοιες δηλώσεις.Εξάλλου σίγουρα θα υπάρχουν ρήτρες απόδοσης για τη McLaren κι η απόδοσή της ήταν εξευτελιστική…

  • καλα που θα σεβαστει το συμβολαιο…ενας θεος ξερει τι ρητρες εχει βαλει η HONDA για να σπασει !!!εγω στη θεση τους θα ζητουσα 50.000.000 το λιγοτερο ……
    γιατι οταν του εδιναν τα 20.000.000 τον χρονο….τα τσεπωνε αφου δεν υπηρχαν κενες θεσεις…..τωρα τι ετσι απλα θα δεχτουν να τους παρατησει ????? χα !

  • Γιάννης

    Ναι… Το συμβόλαιο είναι το πρόβλημα… Στη Ferrari είχε 2 χρόνια συμβόλαιο ακόμα αλλά όταν τους είπε ότι θέλει να φύγει και τους χαρίζει τα 2 χρόνια μισθών μια χαρά του είπαν bye… Πόσο μάλλον τώρα…

    • Thanos

      Στην Φερραρι υπήρχε όρος στο συμβόλαιο που έλεγε πως αν δεν έπαιρνε το πρωτάθλημα του 2014 θα μπορούσε να μείνει ελεύθερος. Σιγά ο Ρον να μην έβαζε ποτέ τέτοιο όρο.

    • Γιάννης

      Ο Ron είχε εκφράσει από την αρχή την αντίθεσή του για τον Alonso, και με βάση την προηγούμενη εμπειρία δεν είχε άδικο.

      Από εκεί και πέρα, ο Alonso πληρώνεται με ένα πολύ υψηλό συμβόλαιο από τους Ιάπωνες. Όταν έχουν τον Stoffel, και έναν Button που μπορεί πάντα να επανέλθει, δε θα δημιουργήσει «προβλήματα» στο νεαρό άμα πάει καλύτερα του χρόνου, και έχει και την απαιτούμενη πείρα, άμα τους έρθει πρόταση να αποδεσμεύσεις τον Alonso δε νομίζω να το πολυσκεφτούν…

      Μην ξεχνάς ότι ο χαρτογιακάς που πήρε τη θέση του Ron τοποθετήθηκε εκεί ακριβώς για να κοιτάξει πρωτίστως τα οικονομικά της ομάδας… Και άμα κάτσει και βάλει κάτω να δει πόσο έχει ζημιώσει οικονομικά την ομάδα ο Alonso, δε νομίζω να το πολυσκεφτεί αν έρθει πρόταση για τον Alonso… Με κορδελίτσα δώρου θα τους τον στείλει…

    • Thanos

      Ο Ρον τα έκανε σκατά το 2007 και το ξέρει πολύ καλά.
      Όχι δεν τον στέλνουν. Για τον πολύ απλό λόγο ότι ο Αλονσο είναι ο κορυφαίος οδηγός στην Φ1 ακόμα και το είδαμε και φέτος με τα αποτελέσματα που έφερε σε σχέση με τον Μπατον. Πάνω από διπλάσιους πόντους. Αν δεν ήταν ο Αλονσο πολύ πιθανό η Μακλαρεν να τερμάτιζε πίσω και από την Τορο Ροσο. Οπότε μόνο ζημιά δεν έκανε ο Αλονσο. Από την άλλη το λες και μόνος σου ότι η Χοντα πληρώνει το συμβόλαιο, οπότε τι την νοιάζει την Μακλαρεν πόσο ζημιώνει οικονομικά την Χοντα???? Μιλάμε για την Χοντα που έκατσε και έστησε ομάδα από το τίποτα μόνο και μόνο για να οδηγάει ο Σατο…

    • Γιάννης

      Θέλεις να μου εξηγήσεις σε τι ακριβώς ο Ron τα έκανε «σκατά» το 2007; Γιατί εγώ μπορώ να σου εξηγήσω γιατί ο Alonso τα έκανε μαντάρα το 2007.

      Από εκεί και πέρα, για το ποιός είναι ο καλύτερος οδηγός, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Εάν ο Button δεν είχε συναντήσει τόσα μηχανικά προβλήματα που τον κρατούσαν πίσω ή τον ανάγκαζαν να εγκαταλείψει, τότε θα μπορούσαμε να δούμε εάν ο Alonso θα μάζευε πιο πολλούς πόντους.

      Και φυσικά έχει κάνει ζημιά ο Alonso στη McLaren. H ζημιά που της έκανε το 2007 ούτε κατά το 1/20 δεν αναπληρώνεται με τη φετινή του «απόδοση».

      Όσο για το μισθό του, εάν Honda δεν είχε να πληρώνει ένα τόσο υψηλό μισθό θα είχε περισσότερα κονδύλια για τον κινητήρα της, που είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα της ομάδας.

    • Thanos

      Εντάξει δεν τον πας καθόλου τον Αλονσο και φταίει αυτός για όλα. Να τον αφήσει να φύγει η μακλαρεν για να δυναμώσει ακόμα περισσότερο μια αντίπαλος ομάδα. Γιατί έτσι κάνουν όλες οι ομάδες που θέλουν να λένε ότι πάνε για πρωτάθλημα. Θύμισε μου λίγο όμως πόσες φορές πέρασε ο Μπατον τον Αλονσο στις κατατακτήριες? Τον γουστάρω τον Τζενσον αλλά ο τύπος έτρεχε στους τελευταίους αγώνες σαν συνταξιούχος. Τον αγώνα στην Βραζιλία τον είδες?

      Για το 2007 ο Ντενις πήγε και έδωσε τα στοιχειά στην FIA για το spygate, ναι θα μου πεις ότι ο Αλονσο τον είχε απειλήσει οτι θα το κάνει, αλλά τον πρόλαβε άλλος τελικά. Μπράβο Ρον, του την εσκασες ρε μπαγάσα. Για τα λεφτά που έδωσε η Μακλαρεν ο ίδιος ο Μοσλευ είχε πει μεταξύ σοβαρού και αστείου ότι σχεδόν όλο το ποσό το βάλανε επειδή ο Ρον ήταν λαλακας… ναι ο Αλονσο φταίει. Πάλι καλά να λένε που ήταν χρηματικό πρόστιμο γιατί αρχικά θέλανε να τους αποκλείσουν για δυο χρόνια. Εκεί να δεις καταστροφή και κυρώσεις από χορηγούς και συμφωνίες. Εξαρχής έφταιγε ο Αλονσο για τα πάρε δώσε του Stepney με τον Coughlan. Hταν δικιά του δουλειά να επιτηρεί το προσωπικό και τα email. Μάλλον αυτός τους είχε βάλει να ανταλλάξουν πληροφορίες όσο ήταν ακόμα στην Ρενο. Πες μου κιόλας ότι δεν είχε ιδέα o Ρον (και όλοι στην Μακλαρεν) τι γινόταν μεταξύ Stepney-Coughlan. Ο Ρον, που παίζει να τσέκαρε ακόμα και τον τύπο που πέταγε τα σκουπίδια αν έχει σωστή τσάκιση το παντελόνι… Ναι πες μου πόσο μαντάρα τα έκανε ο Αλονσο.

      Γιατί τον πήρε η Μακλαρεν πίσω όμως αφού ο τύπος είναι ο σατανάς και της έκανε τόσο μεγάλη καταστροφή ενώ είχαν και την οδηγαρα τον Μαγκνουσεν ? Λογικά θα πήγε ο Αλονσο με τανκ και θα τους απείλησε να τον πάρουν με το ζόρι η’ διαφορετικά θα το γκρέμιζε ολο to MTC. Πρέπει να ναι πολύ μαζόχες και λαλακες εκεί στο Woking…δεν εξηγείται αλλιώς. Έχεις δίκιο, έπρεπε να φέρουν από την σύνταξη κανέναν Φιτιπαλντι η’ ακόμα καλύτερα τον Παστορα (για καποιους ειναι ΜΥΘΟΣ )που δεν στοιχίζει τίποτα σε καμιά ομάδα. Ας σπάει και 10 μονοθεσία μέσα στην χρονιά, θα έρθουν τα αποτελέσματα από μόνα τους.

      Ο τόσο υψηλός μισθός που παίρνει ο Αλονσο από την Χοντα είναι για αυτήν ψίχουλα…

    • Γιάννης

      Ας τα πάρουμε με τη σειρά.

      2007. Θέλεις να μου πεις ότι ακόμα και σήμερα οι οδηγοί της F1 (ασχέτως ομάδας) δε γίνονται αποδέκτες τηλεφωνημάτων, μηνυμάτων, mail κλπ, από διάφορους («σοβαρούς» και μη) που ισχυρίζονται ότι έχουν στη διάθεσή τους το ένα ή το άλλο; Φυσικά και δέχονται τέτοιου είδους μηνύματα. και φυσικά και ο Coughlan αρχικά προσέγγισε την ίδια την ομάδα για να της πασάρει (με το αζημίωτο, φαντάζομαι) τα σχέδια της Ferrari. Και ο Ron του έριξε πόρτα, ακριβώς γιατί ήξερε το ρίσκο. Κανείς δεν είπε ότι ο Ron γνώριζε ότι ο Coughlan είχε στα χέρια του αυτό που ισχυριζόταν. Αυτό όμως που προέκυψε από τη δικαστική διαδικασία είναι πως ούτε ο ίδιος ούτε η ομάδα είχε καμία περεταίρω γνώση αυτών που ισχυριζόταν ότι είχε στην κατοχή του ο Coughlan.

      Τί έκανε μετά (ή και ταυτόχρονα, ίσως) ο Coughlan; Ενημέρωσε και τους οδηγούς της ομάδας για το ίδιο πράγμα. Ίσως για να ποντάρει στην extra πίεση που αυτοί θα ασκούσαν στον Ron για να δεχτεί τη «βοήθεια» του Coughlan, εάν έκριναν ότι αυτό θα τους έδινε αγωνιστική ώθηση. Τί έκανε ο Ron; Τίποτα περισσότερο από το παραπάνω, δηλαδή να απορρίψει κάθε «ανάμειξη» της ομάδας με αυτά που ο Coughlan ισχυριζόταν ότι είχε. Τί θα έπρεπε να κάνει δηλαδή; Να πάει στον Max να καρφώσει τον μηχανικό του, και μετά να πρέπει να αποδείξει ο ίδιος και η ομάδα ότι δεν είναι ελέφαντες;… Επειδή ΑΚΡΙΒΩΣ ήταν δική του δουλειά να επιτηρεί το προσωπικό όπως λες (βασικά δεν ήταν ακριβώς δική του δουλειά, αλλά ας το δεχτούμε) ξεκαθάρισε ότι η ομάδα δε θα έχει καμία ανάμιξη με αυτό το υλικό. Όπως και αποδείχτηκε από τη δικαστική διαδικασία.

      Πάμε λοιπόν παρακάτω. Τα παίρνει ο Alonso γιατί «δε μου φέρονται σα να είμαι πρωταθλητής» (κοινώς, δε χαντάκωναν τον rookie Lewis και δεν του έδιναν το ρόλο του νεροκουβαλητή για να βγαίνει αυτός πρώτος) και πάει και δίνει στον Max το mail του Coughlan προς αυτόν. Για πες μου πού είναι εδώ η ευθύνη του Ron; Που δεν είπε στον Alonso να σβήσει τυχόν σχετικό mail του Coughlan από το inbox του;…

      Ο Alonso χρησιμοποίησε μια ιστορία στην οποία ΗΞΕΡΕ ότι η τότε ομάδα του δεν είχε καμία ανάμιξη (κάτι που αποδείχτηκε και από τη δικαστική διαδικασία) για προσωπική «εκδίκηση» και για να κάνει κακό ΣΚΟΠΙΜΑ στην ομάδα (δε νομίζω ότι τον έπιασαν οι… τύψεις και πήγε το mail τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή στον Max…).

      Και φυσικά η McLaren τιμωρήθηκε όχι επειδή αποκόμισε κάποιο όφελος (διότι κάτι τέτοιο αποδείχτηκε ότι δεν είχε συμβεί, αφού η ομάδα δεν είχε λάβει γνώση του περιεχομένου των σχεδίων που είχε ο Coughlan, παρά μόνο της ύπαρξής τους) αλλά επειδή ο Coughlan ανήκε στο δυναμικό της.

      Το γεγονός είναι πως η ομάδα τιμωρήθηκε με το βαρύτερο πρόστιμο στα χρονικά της F1 χωρίς να έχει αποκομίσει κανένα απολύτως αγωνιστικό όφελος από αυτή την ιστορία, για τον αποκλειστικό λόγο του ότι ο Alonso ήθελε να εκδικηθεί τον Ron. Το τί έλεγε ο Max για το αν ο Ron ήταν… λαλάκας ή όχι, εγώ τα ακούω βερεσέ. Τί θα έπρεπε δηλαδή να κάνει ο Ron εκτός από αυτό που έκανε;

      Όσο για το γιατί επέστρεψε ο Alonso, είχε την εντύπωση ότι το γνώριζες. Οι Ιάπωνες ήταν τόσο σίγουροι για τον κινητήρα τους που ζήτησαν (αν όχι απαίτησαν) από τη McLaren να πάρει μία «φίρμα» οδηγό (υποδεικνύοντας τον Alonso) για να «διαφημίσει» καλύτερα την επιστροφή τους. Και ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν οι ίδιοι το συμβόλαιο. Γι΄ αυτό και επέστρεψε, και το (υψηλό) συμβόλαιό του το πληρώνουν οι Ιάπωνες. Διότι ο Ron τους είχε ξεκαθαρίσει ότι εάν ντε και καλά τον θέλουν στην ομάδα, θα τον πληρώσουν αυτοί, όπως και έγινε.

      Πέραν αυτού, να ξεκαθαρίσω κάτι. Δεν είπα ποτέ μου ότι ο Alonso δεν είναι πολύ καλός οδηγός. Φυσικά και είναι. Ως χαρακτήρα προφανώς και δεν τον πάω, αλλά διαχρονικά εάν το δεις οι κορυφαίοι οδηγοί στην F1 δεν ήταν και τα καλύτερα παιδιά…

      Δεν είναι όμως εκεί το θέμα μου με τον συγκεκριμένο. Είναι το γεγονός ότι διαχρονικά περισσότερο κακό έχει κάνει στην ομάδα, παρά καλό. Μήπως θέλεις να μου πεις εάν έχει βοηθήσει την ομάδα στην τελευταία του θητεία περισσότερο από όσο θα τη βοηθούσε ο Μάγκνουσεν; Στον οποίο δόθηκε ένα αισχρό αμάξι και έπρεπε με αυτό μέσα σε ένα χρόνο να κάνει… παπάδες. Πόσο ακριβώς έχει βοηθήσει την ομάδα; Όσα blogs και forums της ομάδας παρακολουθώ, δεν έχω βρει κανέναν που να λέει ότι την έχει βοηθήσει σε βαθμό που αν δεν ήταν αυτός η ομάδα θα ήταν πολύ πιο πίσω. Και αυτό άσχετα (το τονίζω) με τις οδηγικές του ικανότητες. Τις οποίες, ξαναλέω, δεν αμφισβητώ.

      Δεν ξέρω εάν στους τελευταίους αγώνες ο Button οδηγούσε σα «συνταξιούχος», αυτό που ξέρω είναι πως όλοι στην ομάδα έχουν να λένε ότι έχει βοηθήσει στο μέγιστο βαθμό όσο καιρό ήταν σε αυτή. Φυσικά εάν υπολείπεσαι 100 άλογα από τον κινητήρα του πρώτου, δε θα καταφέρεις πολλά πράγματα, εκτός και αν είσαι ο… Harry Potter.

      Τέλος, σε ότι αφορά στο κόστος, μάλλον ξεχνάς ότι οι ομάδες έχουν ένα «ταβάνι» που έχει συμφωνηθεί, και το οποίο δε μπορούν να ξεπεράσουν. Δεν είναι θέμα του εάν έχουν λεφτά για ξόδεμα, είναι θέμα διαχείρισης των πόρων που μπορούν να ξοδέψουν. Τα λεφτά που θα έμεναν από ένα πιο φθηνό συμβόλαιο ενός οδηγού, θα πήγαιναν στην έρευνα και εξέλιξη του μονοθέσιου.