mercedes-benz-pu106c-hybrid

Με στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων, αλλά και στη στροφή του αθλήματος σε μια πιο πράσινη εποχή, η Formula 1 έχει αποκτήσει ένα άλλο πρόσωπο από το 2014. Οι ατμοσφαιρικοί V8 των 2,4 λίτρων αντικαταστάθηκαν από τους turbo V6, 1,6 λίτρων, με την ηλεκτρική ενέργεια να έχει σημαντικό πλέον ρόλο.

Τα παράπονα των οπαδών είναι πάρα πολλά, αφού οι κινητήρες είναι πανάκριβοι, ενώ ο ήχος δεν έχει καμία σχέση με το ουρλιαχτό των ατμοσφαιρικών μοτέρ. Ο Ross Brawn θέτει τον προβληματισμό σχετικά με τους κινητήρες που θα υπάρχουν στο άθλημα μετά από το 2020. Αυτό που επισημαίνει είναι ότι η Formula 1 θα πρέπει να ξεφύγει από το αγκίστρι των αυτοκινήτων δρόμου, αφού εκεί ο ηλεκτρισμός δείχνει τον δρόμο, και για τον σκοπό αυτό υπάρχει η Formula E.

Η Formula 1 πρέπει να κοιτάξει προσεκτικά τι θέλει από έναν κινητήρα. Αυτό που έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια είναι να ευθυγραμμιστούμε με τα αυτοκίνητα παραγωγής. Συνεχίζεται αυτή η επανάσταση, αλλά τα αυτοκίνητα που θα έχουμε σε 5 ή 10 χρόνια θα είναι πολύ διαφορετικά.

Μπορούμε να διατηρήσουμε αυτό το τεχνολογικό θαύμα της F1, αλλά αναγνωρίζοντας ότι είναι η ώρα να αρχίσουμε να αποκλίνουμε από τα αυτοκίνητα δρόμου; Αν δεν το κάνουμε, η λογική λέει ότι θα έχουμε ηλεκτρικά μονοθέσια σε μερικά χρόνια. Έχουμε τη Formula E και αυτό είναι το μέρος που το αντιπροσωπεύει, αλλά για ‘μένα η Formula 1 δεν είναι απλά μια τεχνολογική επίδειξη, είναι ένα τσίρκο, και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να το διατηρήσουμε αυτό;

ross-brawn

Το πρώην αφεντικό της Mercedes πιστεύει ότι στο τέλος του 2017 θα πρέπει να έχει αποφασιστεί, προκειμένου οι κατασκευαστές να έχουν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους και να μην υπάρχουν παράπονα για μειωμένη ανταγωνιστικότητα.

Ίσως είναι η ώρα να το πούμε «Είχαμε αυτό το τεχνολογικό θαύμα, αλλά θα πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να σκεφτούμε τι πραγματικά θέλει η Formula 1 από έναν κινητήρα, που ίσως πρέπει να περιέχει σχετικές τεχνολογίες». Θα πρέπει να καθίσουμε κάτω με τους κατασκευαστές, τις ομάδες και τους ενδιαφερόμενους, και να αποφασίσουμε τι θέλουμε μετά από το 2020. Ίσως είναι αυτό που έχουμε τώρα, αλλά εκλεπτυσμένο όσον αφορά το κόστος και την πολυπλοκότητα, επειδή ο κινητήρας είναι πολύ ακριβώς.

Κατά κάποιον τρόπο, ο τωρινός κινητήρας είναι ένα τεχνολογικό θαύμα και έβαλε ξανά στο παιχνίδι τους κατασκευαστές, αλλά, αν η Formula 1 κοιτάξει το 2020 τώρα, υπάρχει χρόνος να το κάνει, χωρίς κάποιος να νιώθει μειονέκτημα, με τις επενδύσεις και τα σχέδια να γίνουν σωστά. Χρειάζεσαι δύο χρόνια για έναν νέο κινητήρα. Στο τέλος του επόμενου έτους, η Formula 1 θα πρέπει να ξέρει τι είδος κινητήρα χρειάζεται για το μέλλον.