mercedes-benz-pu106c-hybrid


Με στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων, αλλά και στη στροφή του αθλήματος σε μια πιο πράσινη εποχή, η Formula 1 έχει αποκτήσει ένα άλλο πρόσωπο από το 2014. Οι ατμοσφαιρικοί V8 των 2,4 λίτρων αντικαταστάθηκαν από τους turbo V6, 1,6 λίτρων, με την ηλεκτρική ενέργεια να έχει σημαντικό πλέον ρόλο.

Τα παράπονα των οπαδών είναι πάρα πολλά, αφού οι κινητήρες είναι πανάκριβοι, ενώ ο ήχος δεν έχει καμία σχέση με το ουρλιαχτό των ατμοσφαιρικών μοτέρ. Ο Ross Brawn θέτει τον προβληματισμό σχετικά με τους κινητήρες που θα υπάρχουν στο άθλημα μετά από το 2020. Αυτό που επισημαίνει είναι ότι η Formula 1 θα πρέπει να ξεφύγει από το αγκίστρι των αυτοκινήτων δρόμου, αφού εκεί ο ηλεκτρισμός δείχνει τον δρόμο, και για τον σκοπό αυτό υπάρχει η Formula E.

Η Formula 1 πρέπει να κοιτάξει προσεκτικά τι θέλει από έναν κινητήρα. Αυτό που έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια είναι να ευθυγραμμιστούμε με τα αυτοκίνητα παραγωγής. Συνεχίζεται αυτή η επανάσταση, αλλά τα αυτοκίνητα που θα έχουμε σε 5 ή 10 χρόνια θα είναι πολύ διαφορετικά.

Μπορούμε να διατηρήσουμε αυτό το τεχνολογικό θαύμα της F1, αλλά αναγνωρίζοντας ότι είναι η ώρα να αρχίσουμε να αποκλίνουμε από τα αυτοκίνητα δρόμου; Αν δεν το κάνουμε, η λογική λέει ότι θα έχουμε ηλεκτρικά μονοθέσια σε μερικά χρόνια. Έχουμε τη Formula E και αυτό είναι το μέρος που το αντιπροσωπεύει, αλλά για ‘μένα η Formula 1 δεν είναι απλά μια τεχνολογική επίδειξη, είναι ένα τσίρκο, και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να το διατηρήσουμε αυτό;

ross-brawn

Το πρώην αφεντικό της Mercedes πιστεύει ότι στο τέλος του 2017 θα πρέπει να έχει αποφασιστεί, προκειμένου οι κατασκευαστές να έχουν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους και να μην υπάρχουν παράπονα για μειωμένη ανταγωνιστικότητα.

Ίσως είναι η ώρα να το πούμε «Είχαμε αυτό το τεχνολογικό θαύμα, αλλά θα πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να σκεφτούμε τι πραγματικά θέλει η Formula 1 από έναν κινητήρα, που ίσως πρέπει να περιέχει σχετικές τεχνολογίες». Θα πρέπει να καθίσουμε κάτω με τους κατασκευαστές, τις ομάδες και τους ενδιαφερόμενους, και να αποφασίσουμε τι θέλουμε μετά από το 2020. Ίσως είναι αυτό που έχουμε τώρα, αλλά εκλεπτυσμένο όσον αφορά το κόστος και την πολυπλοκότητα, επειδή ο κινητήρας είναι πολύ ακριβώς.

Κατά κάποιον τρόπο, ο τωρινός κινητήρας είναι ένα τεχνολογικό θαύμα και έβαλε ξανά στο παιχνίδι τους κατασκευαστές, αλλά, αν η Formula 1 κοιτάξει το 2020 τώρα, υπάρχει χρόνος να το κάνει, χωρίς κάποιος να νιώθει μειονέκτημα, με τις επενδύσεις και τα σχέδια να γίνουν σωστά. Χρειάζεσαι δύο χρόνια για έναν νέο κινητήρα. Στο τέλος του επόμενου έτους, η Formula 1 θα πρέπει να ξέρει τι είδος κινητήρα χρειάζεται για το μέλλον.

  • nikos

    αρε ρος

    • manowar

      Μια ωρα εκανα να καταλαβω τι εννοεις ρε μπαγασα ,,αλλα δικιο εχει ναι..

    • nikos

      αν και fan της mclaren τον πάω πολύ. και λείπει απο την φορμουλα

  • Anestis Genk

    Ναι στην τεχνολογία, όχι στην ηλεκτρονική τεχνολογία.

    Η F1 πρέπει να κάτσει να μιλήσει με πολλούς κατασκευαστές και με μεγάλες αρχές (ΕΕ ΗΠΑ κτλ) και να τα βρουν.
    Για μένα η F1 είναι πάνω απ’όλα άθλημα και ως τέτοιο δεν πρέπει να αφήνει την τεχνολογία να το ακυρώνει, όπως στον στίβο απαγορεύονται τα παπούτσια με ροδάκια.
    Τα μοτέρ πρέπει να γίνουν πιο απλά(εννοείται μόνο θερμικά) και να επιτραπούν ή και επιβληθούν ποικίλες διατάξεις (V12 V10 V8, turbo, wankel κτλ).
    Πιο απλά σημαίνει πχ να απαγορευτούν οι πνευματικές βαλβίδες, τα ηλεκτρονικά διαφορικά κτλ ώστε το κόστος δημιουργίας κινητήρων να είναι αρκετά χαμηλό.
    Τα αυτόματα κιβώτια τονμπούλο και αυτά. Αυτοί νομίζουν πλέον πως τα αυτόματα τα επέβαλε ο θεός.

    Επίσης πρέπει να φύγει αυτή η ασχήμια από τα ρύγχη.

    • Ahilleas Tsikelis

      Δηλαδη εμπρος-πισω?Δν φταιει η τεχνολογια για την σημερινη κατασταση.Τσεκαρε λιγο την Class1 του DTM,οπου επιτρεποταν όλα οσα λες να καταργηθουν.Φοβεροι αγωνες,φοβερα αυτοκίνητα,φοβεροι οδηγοι και τηλεθεαση που εκανε την FIA να την καταργησει προκειμενου να μην ξεπερασει την Φ1.Ειχε τα παντα ελευθερα και είχαμε και τετρακίνητα εναντιον πισωκινητων.

    • Anestis Genk

      Ναι μεν αλλά…
      τότε υπήρχε χρήμα
      η class 1 ήταν λίγο πολύ κάτι σαν F1

      Εγώ είμαι υπέρ της ελευθερίας, αλλά η ελευθερία οδηγεί σε αυτόνομα.
      Όπως και σε όλα στον κόσμο το μέτρο είναι σημαντικό, όχι από κάποιο φετίχ εγκράτιας αλλά επειδή όπως φαίνεται μετά την ακμή έρχεται η παρακμή. Η F1 έχει περισσότερη τεχνολογία από παλιότερα, δεν είδαμε χαΐρι όμως.

      Παραπέμπω σε αυτό που είπε ο Casey Stoner για τα πολύ πιο θεαμάτικα MotoGP…είπε λοιπόν πως με το Traction Control είναι κοροϊδία το άθλημα και ζήτησε επίσης να επιστρέψουν τα δίχρονα με 750cc

    • Ahilleas Tsikelis

      Αφου την λυση για όλα αυτά την ξερεις πως λεγεται…. Ground effect :-)
      Ας βαλουν σε κάθε στροφη 200 μετρα αμμοπαγιδα,τα μονοθεσια εχουν ηδη γινει θαυματα ασφαλειας και οι 2 αεροτομες να ξαναγινουν διακοσμητικές.Μετα ας τα κανουν ότι θελουν από κινητηρα….βασικα θα θελουν τρελα αλογα μετα από αυτό.

    • Leuteris Kozanidis

      Ρε παιδιά έχω πραγματικά μια ερώτηση και κάθε φορά που αναφέρεται
      κάποιος σε χειροκίνητο κιβώτιο θέλω να του την κάνω. Τι ακριβός σας ενοχλεί στα
      αυτόματα κιβώτια . Από οσο ξέρω έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ και σε αξιόπιστα αλλά
      και σε πρακτικότητα (γρήγορα κατεβάσματα, ανεβάσματα). Δλδ αυτός ο χαμός που
      γίνεται με τα αυτοκίνητα που δεν έχουν στον εξοπλισμό τους χειροκίνητο κιβώτιο
      σε τι αποσκοπεί;

    • Ahilleas Tsikelis

      Σορρυ κιολας αλλα ποτε ένα χειροκινητο σασμαν ηταν πιο αξιοπιστο από ένα αυτοματο(μετατροπεα ροπης)?Λενε ότι τους αρεσει η αισθηση.Μονο που και με το αυτοματο μπορεις να κατεβάζεις χειροκίνητα…και μαλιστα πολύ πιο αποτελεσματικα και όχι ατσαλα.Παιζει να ειμαστε η μονη χωρα στον πλανητη που είναι τοσο παρεξηγημενη με τα αυτόματα….Ισως να οφείλεται στο ότι ο Ελληνας θεωρει τον εαυτο του οδηγαρα.Εδω να σημειωσω ότι υπαρχουν ανθρωποι που θεωρουν ότι το μαπα το αυτοματο δν τους αφηνει να στροφαρουν πανω από τις 6000σαλ ενώ αν πηγαιναν πιο πανω με το χειροκινητο θα ηταν πιο γρηγοροι…..επιπεδο δημοτικου και κατω.Αλλος θα πει ότι δν κανεις καλη εκκινηση.Κανεις ΠΑΝΤΑ τον ιδιο χρονο(πλεον και καλυτερο) και αν θες να κανεις και ακομα πιο γρηγορη εκκινηση πατας γκαζι+φρενο και αφηνεις το φρενο….ΟΛΑ αυτά πολύ πιο αξιοπιστα από το χειροκινητο που στις πρωτες καφρίλες θα είναι στο συνεργειο.

    • Leuteris Kozanidis

      Νομίζω ότι τα αυτόματα είχα προβλήματα αξιοπιστίας πριν αρκετά
      χρόνια αλλά και θέμα επιδόσεων δλδ ότι αλλαγές γίνονταν πολύ αργά. Πλέων ακόμα
      και οι κατασκευαστές σε θέμα επιτάχυνσης δηλώνουν ότι το ίδιο αυτοκίνητο με αυτόματο
      κιβώτιο σε 0-100 είναι κοντά στο 2’’ πιο γρήγορο από ότι με χειροκίνητο αλλά
      και με μικρότερη μέση κατανάλωση όταν απλώς το κινείς . Δεν καταλαβαίνω αυτήν την λατρεία με το
      χειροκίνητο.

      Υ.Γ Καλά αυτό με που λες με τις στροφές ταυτίζομαι πλήρως .

    • Ahilleas Tsikelis

      Ακομη και αν παμε αρκετα παλια 4ταχυτα κτλ οπου οι αλλαγες δν ηταν ηλεκτρονικα ελεγχομενες αλλα μηχανικα,οι αλλαγες ηταν αρκετα γρηγορες απλα τελικα ο χρονος του 0-100 ηταν μικρότερος εξαιτίας των 4 μονο σχεσεων.π.χ. τα kickdown που κανουν τα αρχαια 4ταχυτα δυσκολα τα φθανει ο μεσος οδηγος.
      Ηταν τρομερα αξιοπιστα.Μονο που ΠΑΛΙ στην Ελλαδα θεωρούνται αναξιοπιστα επειδή αν στις 500.000 σου βγαλει μια ηλεκτροβαλβιδα με αστειο κοστος που αλλαζει στη 1 ωρα δν βρίσκεις να στην αλλαξουν.Η να πω παλι το καλυτερο που το παρατηρω και στην Κυπρο.Στο φαναρι βγαζουν N κενο…….ΕΛΕΟΣ υπαρχει το μανουαλ…..μετα εφαγε τα δισκακια της πρωτης και φταιει το σασμαν…..Γενικοτερα οι Νοτιοι λαοι εχουμε ελειψη παιδειας σε πολλα πραγματα.

    • Anestis Genk

      Δεν λέω πως δεν είναι πρακτικά (αν και όταν αρχίσουν να χαλάνε αλλάζει το βιολί), λέω όμως πως το χειροκίνητο εμπλέκει τον οδηγό πιο πολύ στην οδήγηση. Όπως μ’αρέσει να νοιώθω στα χέρια μου ένα ζωντανό τιμόνι και όχι ένα τιμόνι που απλώς κάνει την δουλειά καλά. όπως θέλω να νοιώθω ένα καλό φρένο αντί να φρενάρει μόνο του, έτσι θέλω να νοιώθω το κούμπωμα των γραναζιών και την σύμπλεξη.
      Έτσι θέλω να ακούω ένα ωραίο μοτέρ, αντί να έχω ένα ηλεκτρικό που ίσως με τεχνικούς όρους να είναι καλύτερο όπως ήδη συμβαίνει στα RC(τηλεκατευθυνόμενα).

      Στους αγώνες κολύμβησης δεν φοράνε βατραχοπέδηλα και ας είναι πιο βολικό να κολυμπάς με βατραχοπέδηλα. Έτσι λοιπόν και στους αγώνες αυτοκινήτου, όπου διαγωνίζονται οι οδηγοί στον χειρισμό, συνήθως απαγορεύεται το ABS. Χειρισμός δεν είναι μόνο ποιος στρίβει καλύτερα το τιμόνι.

    • Ahilleas Tsikelis

      Μοδα είναι ….οι ΜΕΚ θα τελειωσουν καποια στιγμη.Τα ηλεκτρικα φθανουν σε αποδοση 99% πλεον(το βλέπεις από τα RC τι βημα εγινε σε σχεση με την δεκαετια του 90) και η τεχνολογια των μπαταριων είναι τουλάχιστον στην παλαιολιθική εποχη.Τσεκαρε την ηλεκτρικη SLS που ειχε βγαλει η Μερκ και δες το βιντεο του Top Gear.Παρατηρησε αυτό που ελεγε ο Κλαρσον για το πως στριβει ….αντι να φευγει προς την εξοδο της στροφης η ηλεκτρικη χωνοταν με τα 4 στο εσωτερικο.Αυτα θα περασουν σε καθημερινα αυτοκίνητα.Θα δεις ότι ο κοσμος θα τα προτιμησει και λογω οδηγικων χαρακτηριστικων.Το μεγαλο FAIL θα είναι αν παμε σε υδρογονοκινητα-ηλεκτρικα…..100 χρονια πισω θα βρεθουμε.

    • Leuteris Kozanidis

      Γιατί το λές αυτό για το υδρογονο??? Νομίζω ετσι και αλλίως οτι το υδρογόνο απευθύνεται κυρίως σε άτομα που απλος θελουν το αυτοκινητο να ” πηγαίνει” με οικονομία και φιλικό προς το περιβάλλον!!! Είμαι υπέρ του υδρογόνου αλλα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.

    • Ahilleas Tsikelis

      Υπαρχει λογος την ηλεκτρικη ενεργεια να την μετατρέψεις σε χημικη(υδρογονο) και μετα ΞΑΝΑ να την κανεις σε ηλεκτρικη στο αυτοκινητο?Ο μονος που οφελειται είναι η BP,SHELL κτλ που θα σου πουλανε το υδρογονο.

    • Leuteris Kozanidis

      Δεν είναι ακριβός έτσι… Νομίζω απλός ότι είναι πολύ νωρίς
      ακόμα. Εάν έχεις χρόνο δες λίγο το παρακάτω link είναι μια πτυχιακή με θέμα:
      «Τεχνολογίες υδρογόνου για χρήση σε οχήματα με έμφαση στις κυψέλες καυσίμου». Θα σου λυθούν πολλές απορίες.

      http://apothesis.teicm.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/2613/Vlaxos.pdf?sequence=1&isAllowed=y

    • Fusion

      Σε έναν πλανήτη που ασφυκτιά για ενέργεια, ο κόσμος θα προτιμήσει ένα ηλεκτρικό μέσο που καταναλώνει διπλάσια απο ένα συμβατικό, επειδή η SLS χώνεται με τα 4 στο εσωτερικο της στροφής?

    • Ahilleas Tsikelis

      Το ηλεκτρικο για ποιο λογο καταναλωνει διπλασια του συμβατικου?Το ηλεκτρικο θα εχει αποδοση 99% ενώ το συμβατικο ουτε καν 35%.Το μελλον είναι τα ηλεκτρικα….οι μπαταριες τα εμποδιζαν.

    • Leuteris Kozanidis

      Φαντάζομαι ο φίλος εννοεί ότι και για να παράγουμε ηλεκτρική
      ενέργεια χρησιμοποιούμε πετρέλαιο οπότε γιατί να μην χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα
      κατευθείαν βενζίνη. Βέβαια αυτό δεν ισχύει αλλά φαντάζομαι κάτι τέτοιο θέλει πεί.

    • Fusion

      Α μιλάς για ηλεκτρικά χωρίς μπαταρίες, σταθερής τροχίας. Μαζί σου τότε. Να πάρουμε όλοι από ένα τρόλεϊ να κυκλοφορούμε.

      Ακόμα κι έτσι όμως, μόνο οι απώλειες από τη μεταφορά και τον μετασχηματισμό ξεπερνούν το 30%.

      Αν τώρα προσθέσεις μπαταρίες, γιατί μπορεί να θες να πας για τσιγάρα στη γειτονιά σου κι οχι στην Ομόνοια, προσθέτεις άλλα 60% για τη συσσώρευση και την απόδοση.

      Δεν ξέρω για ποιο 35% μιλας, οι απώλειες ενός συμβατικού οχήματος σε συγκριση με ενα ηλεκτρικο ειναι το 10% στην κεντρική του μετάδοση.

    • DJ_D

      Μέγιστη θερμική απόδοση (brake efficiency) ενός τυπικού κινητήρα αυτοκινήτου είναι ~ 35-40%. Σε τυπική χρήση μπορεί να είναι και στο 25-30%.
      __________________________________________________________
      Αυτό το μήνυμα θα αυτοκαταστραφεί σε μερικές ώρες.

    • Fusion

      Το λες σαν η ηλεκτρικη ενεργεια που δαπανα το οχημα σου να μην εχει παραχθει απο τετοιους κινητηρες σε καποιο εργοστασιο 500κμ μακρια απο το σημειο φορτισης.
      Οι Ελληνες μιλανε για ηλεκτρικο μελλον λες και το 90% της ηλεκτρικης ενεργειας να μην παράγεται απο καυση υδρογονανθρακων. Να κατεβαινει απο παράλληλο συμπαν.

  • xtra

    χμμμ!
    Να βαλουν jet κινητήρες σε συνδυασμο με ρευμα !
    Αυτο θα ηταν και πρωτοποριακο (εχει ξαναγινει πριν 50 χρονια το jet , το ξερω)
    Αυτο θα ειχε ενδιαφερον

  • Chris

    Γύρνα πίσω ή έστω τηλεφώνα

  • Εγω λεω να επιστρεψουμε στις αρματοδρομιες