Όταν το 2014 η Formula 1 άλλαζε πρόσωπο, εκατομμύρια ήταν οι οπαδοί που πίστεψαν ότι όλες αυτές οι αλλαγές δε θα κάνουν καλό στο άθλημα. Όπως μας έλεγαν οι υπεύθυνοι, οι turbo V6 κινητήρων των 1,6 λίτρων θα είναι πιο οικονομικοί και οικολογικοί, κάτι που στην ουσία δε συμβαίνει, αφού το κόστους τους είναι τεράστιο, ενώ την ίδια ώρα τα μονοθέσια της Formula 1 παράγουν ελάχιστους ρύπους σε ένα αγωνιστικό 3ήμερο.

Η «πράσινη» εποχή δεν έγινε δεκτή από όλες τις ομάδες. Η Red Bull είναι μία από αυτές, με τον Adrian Newey να υποστηρίζει τώρα πως οι νέοι κινητήρες δεν είναι τίποτα άλλο από ένα απλό κόλπο του marketing. Η άποψη του Βρετανού γκουρού του σχεδιασμού βασίζεται στο γεγονός ότι οι εταιρείες που εμπλέκονται στη Formula 1 δε φαίνεται να αποκτούν προβάδισμα στους κινητήρες των αυτοκινήτων δρόμου, τουλάχιστον όχι αρκετά μεγάλο για να δικαιολογείται η αποστείρωση του αθλήματος.

Από την πλευρά του κινητήρα, η προσωπική μου γνώμη, που είμαι σίγουρος ότι θα είναι αμφιλεγόμενη, ότι όλο αυτό που αρκετοί κατασκευαστές θα ήθελαν, ότι βελτιώνει τα αυτοκίνητα παραγωγής, αν αυτό γινόταν πραγματικά, το πολύ σε πέντε χρόνια θα πρέπει να είναι αποδεδειγμένα μπροστά σε αυτό τον τομέα απ’ ό,τι οι αντίπαλοί τους στην αυτοκινητοβιομηχανία. Υποπτεύομαι ότι αυτό δε θα γίνει, κάτι που σημαίνει ότι είναι ένα κόλπο του marketing.

Είναι η Formula 1 μια τεχνική βιτρίνα για τους κατασκευαστές κινητήρων, της τεχνικής τους μαεστρίας για παράδειγμα, ή ένα θέαμα που εμπλέκεται ο άνθρωπος και η μηχανή. Ανάλογα με το ποιος είσαι, ακολουθείς τον έναν ή τον άλλον δρόμο. Η γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να είναι μια μάχη των οδηγών, μαζί με την δημιουργικότητα των μηχανικών. Αυτό σημαίνει ότι δε θα έπρεπε να είναι μια μάχη των πόρων, κάτι που τείνει να γίνει στην πλευρά των μηχανικών.

Ο 58χρονος θεωρεί ότι οι υπάρχοντες κανονισμοί θα πρέπει να αντικατασταθούν από νέους, που να μειώνουν σημαντικά το κόστος και να αυξάνουν τη δημιουργικότητα των μηχανικών, προκειμένου τα χρήματα να μην είναι ο παράγοντας που κρίνει πρωταθλήματα.

Θα ήταν απολύτως δυνατό να καταλήξουμε σε ένα σύνολο κανονισμών που θα ανταμείβουν τη δημιουργικότητα περισσότερο από τον αριθμό των μηχανικών. Ένα όριο στο κόστος είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί, αλλά θα μπορούσες να καταλήξεις με περιορισμούς στους πόρους, σίγουρα όσον αφορά το σασί, που αφορά κυρίως την αεροδυναμική.

Θα μπορούσες να περιορίσεις τους ερευνητικούς πόρους πολύ περισσότερο, ίσως να καταργήσεις τις αεροδυναμικές σήραγγες εντελώς, να περιορίσεις πολύ περισσότερο το CFD, και, αν περιορίσεις τους πόρους, δε θα υπήρχε σημείο με τόσους πολλούς μηχανικούς, επειδή δε θα είχαν τι να κάνουν.

  • Talos the Robot

    Πες τα ρε Newey, πες τα. Το καλυτερο αρθρο για Formula 1 που διαβασα εδώ και καιρο. Αν η Formula 1 διοικουταν από ανθρώπους σαν τον Adrian Newey και τον Ross Brawn θα ηταν πολύ καλύτερα τα πράγματα σήμερα.

    • Renesis1

      Είπε ο άνθρωπος τα αυτονόητα..

  • Petros K

    Ο Newey καλά τα λέει, αλλά προσωπικά θεωρώ ότι πίσω από τα λόγια του δεν είναι η αγάπη για το άθλημα και το θέαμα όπως θέλει να το περάσει, αλλά η αγανάκτηση του για το μέτριο μοτέρ της Renault και την παντοδυναμία της Mercedes. Θέλω να πω ότι αν ρωτούσαμε τον Toto Wolff, αυτός θα μας έλεγε ότι αυτή η εποχή της F1 είναι εκπληκτική επειδή η Mercedes είναι η απόλυτη κυρίαρχος, όπως το ίδιο θα έλεγε και ο Vijay Mallya της Force India που έκανε φέτος την καλύτερη χρονιά της στο άθλημα. Συμφωνώ ότι αυτό που συμβαίνει με τα υπέρογκα κόστη, την μούφα “πράσινη” εποχή και τους τρελούς κανονισμούς είναι κακό, αλλά ο καθένας μιλάει για το συμφέρον του και όχι “για το καλό του αθλήματος”!

  • Βασιλης

    Ακριβως και με το να περιοριστει κατι δεν ειναι λυση…για εμενα επρεπε να υπαρχει μεγαλυτερη ελευθερια σε καινοτομιες και οχι να υπαρχει περιορισμος….για το θεμα του κινητηρα οι αποψεις αλλαζουν αναλογα την βαθμολογια και την δυναμικη αυτουνου που μιλαει αν και ολοι μας θα θελαμε κατι να ουρλιαζει…παντως θα σταθω και σε κατι αλλο που το εχω ξανα πει οτι η τηλεοραση εχει μεγαλη αλλοιωση στην ενταση που βγαζουν οι κινητητηρες γιατι εχω ακουσει βιντεο απο την πιστα τραβηγμενα με κινητο και επισης εχω δει σχολια απο ατομα να λενε οτι στην πιστα ακουγεται τελειως διαφορετικα….οποτε φταει και αυτο….

  • Michael

    Ενας Newey δεν φέρνει την ανοιξη… καλα τα λες, αλλα δεν σε ακουνε….

  • georgekaras

    η φορμουλα εχει πεθανει προ πολου και οχι μονο σε συψη ειναι ακομα αλλα ασελγουν στις σταχτες της