Όταν το 2014 η Formula 1 άλλαζε πρόσωπο, εκατομμύρια ήταν οι οπαδοί που πίστεψαν ότι όλες αυτές οι αλλαγές δε θα κάνουν καλό στο άθλημα. Όπως μας έλεγαν οι υπεύθυνοι, οι turbo V6 κινητήρων των 1,6 λίτρων θα είναι πιο οικονομικοί και οικολογικοί, κάτι που στην ουσία δε συμβαίνει, αφού το κόστους τους είναι τεράστιο, ενώ την ίδια ώρα τα μονοθέσια της Formula 1 παράγουν ελάχιστους ρύπους σε ένα αγωνιστικό 3ήμερο.

Η «πράσινη» εποχή δεν έγινε δεκτή από όλες τις ομάδες. Η Red Bull είναι μία από αυτές, με τον Adrian Newey να υποστηρίζει τώρα πως οι νέοι κινητήρες δεν είναι τίποτα άλλο από ένα απλό κόλπο του marketing. Η άποψη του Βρετανού γκουρού του σχεδιασμού βασίζεται στο γεγονός ότι οι εταιρείες που εμπλέκονται στη Formula 1 δε φαίνεται να αποκτούν προβάδισμα στους κινητήρες των αυτοκινήτων δρόμου, τουλάχιστον όχι αρκετά μεγάλο για να δικαιολογείται η αποστείρωση του αθλήματος.

Από την πλευρά του κινητήρα, η προσωπική μου γνώμη, που είμαι σίγουρος ότι θα είναι αμφιλεγόμενη, ότι όλο αυτό που αρκετοί κατασκευαστές θα ήθελαν, ότι βελτιώνει τα αυτοκίνητα παραγωγής, αν αυτό γινόταν πραγματικά, το πολύ σε πέντε χρόνια θα πρέπει να είναι αποδεδειγμένα μπροστά σε αυτό τον τομέα απ’ ό,τι οι αντίπαλοί τους στην αυτοκινητοβιομηχανία. Υποπτεύομαι ότι αυτό δε θα γίνει, κάτι που σημαίνει ότι είναι ένα κόλπο του marketing.

Είναι η Formula 1 μια τεχνική βιτρίνα για τους κατασκευαστές κινητήρων, της τεχνικής τους μαεστρίας για παράδειγμα, ή ένα θέαμα που εμπλέκεται ο άνθρωπος και η μηχανή. Ανάλογα με το ποιος είσαι, ακολουθείς τον έναν ή τον άλλον δρόμο. Η γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να είναι μια μάχη των οδηγών, μαζί με την δημιουργικότητα των μηχανικών. Αυτό σημαίνει ότι δε θα έπρεπε να είναι μια μάχη των πόρων, κάτι που τείνει να γίνει στην πλευρά των μηχανικών.

Ο 58χρονος θεωρεί ότι οι υπάρχοντες κανονισμοί θα πρέπει να αντικατασταθούν από νέους, που να μειώνουν σημαντικά το κόστος και να αυξάνουν τη δημιουργικότητα των μηχανικών, προκειμένου τα χρήματα να μην είναι ο παράγοντας που κρίνει πρωταθλήματα.

Θα ήταν απολύτως δυνατό να καταλήξουμε σε ένα σύνολο κανονισμών που θα ανταμείβουν τη δημιουργικότητα περισσότερο από τον αριθμό των μηχανικών. Ένα όριο στο κόστος είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί, αλλά θα μπορούσες να καταλήξεις με περιορισμούς στους πόρους, σίγουρα όσον αφορά το σασί, που αφορά κυρίως την αεροδυναμική.

Θα μπορούσες να περιορίσεις τους ερευνητικούς πόρους πολύ περισσότερο, ίσως να καταργήσεις τις αεροδυναμικές σήραγγες εντελώς, να περιορίσεις πολύ περισσότερο το CFD, και, αν περιορίσεις τους πόρους, δε θα υπήρχε σημείο με τόσους πολλούς μηχανικούς, επειδή δε θα είχαν τι να κάνουν.