Η ιστορία αυτού του Toyota Crown 2600 De Luxe του 1972 έχει ενδιαφέρον. Είναι ένα από τα δύο Crown 2600 De Luxe που κυκλοφόρησαν στο Ηνωμένο Βασίλειο και ο Robin Shepherd, το εντόπισε έξω από ένα συνεργείο κοντά στο Dunsfold. Έτσι σταμάτησε και ρώτησε αν πωλείται. Δεν γνώριζε όμως, πως ο στενός του φίλος, ο Nick Garrick, ήταν ο εγγονός των Percy και Ethel Cole, των πρώτων ιδιοκτητών του συγκεκριμένου Crown.

Η τέταρτη γενιά του Crown είχε αρκετά χαρακτηριστικά που ήταν μπροστά από την εποχή τους. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τριτάχυτο αυτόματο κιβώτιο, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών αλλά και ξεχωριστοί προφυλακτήρες, ήταν ορισμένα από τα στοιχεία που έγιναν mainstream αρκετά χρόνια μετά τη παρουσίασή του.

Οι καταναλωτές όμως δεν αγκάλιασαν το Crown και έτσι γρήγορα η Toyota σταμάτησε τις πωλήσεις του σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Το συγκεκριμένο αγοράστηκε την 1η Φεβρουαρίου του 1972 για £2.303 (περίπου £29.500 σε σημερινά χρήματα), φυλασσόταν για πολλά χρόνια σε γκαράζ και σπάνια κινούνταν με ταχύτητα άνω των 50 χλμ/ώρα. Διαθέτει μέχρι και σήμερα το αυτοκόλλητο της αντιπροσωπείας στο πίσω παρμπρίζ και κίνηση παίρνει από έναν 2,6-λίτρων εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα απόδοσης 140 ίππων, που έχει διανύσει μέχρι σήμερα 96.560 χλμ.

Το αυτοκίνητο πέρασε στον γιο της οικογένειας, τον Percy Cole, Jr, που το κράτησε στη κατοχή του για πάνω από μια δεκαετία μετά τον θάνατο του πατέρα του. Η συντήρησή του όμως σταμάτησε το 2000, και έμεινε ανέγγιχτο μέχρι και τον Οκτώβριο του 2016, όταν η οικογένεια αποφάσισε να το επισκευάσει και να το πουλήσει. Κάπως έτσι μεταφέρθηκε σε ένα κοντινό συνεργείο, αλλά η οικογένεια λόγω του κόστους δεν έπαιρνε την απόφαση να ξεκινήσει τις εργασίες επισκευής. Εκεί το είδε ο Shepherd, που το αγόρασε, μαθαίνοντας πως ο φίλος του ήταν ο εγγονός των Percy και Ethel Cole, και μετά από εργασίες που δεν κράτησαν πολύ, έφερε το όχημα στην κατάσταση που βλέπεις στις φωτογραφίες και μπορεί να κινηθεί νόμιμα στον δρόμο.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Κλασικότατη συλλεκτική Toyotaρα!

  • cosacher

    ΤΟ έχω προλάβει σαν ταξί πριν απο χρονια…

  • SAMURAI-66

    Κορυφαιο ονομα για την toyota.
    Αποτελει την λιμουζινα πολυτελειας του ιαπωνα κατασκευαστη στην εσωτερικη αγορα της νησιωτικης χωρας και στης υπολοιπες ασιατικες χωρες που εξαγεται,στην ιαπωνια μαλιστα εχει δικο του εκθεσιακο χωρο με σκοπο να τονιζει τον ορο υψηλο ιματζ και τα προνομια της αξιας του.
    Ιστορικα βρισκεται πανω απο μισο αιωνα στην αγορα…απο το 1955…και αποτελει αναγνωρισμενη μορφη σε κυκλους επιχειρηματιων πολιτικων αλλα και σαν εταιρικο οχημα.
    Αρκετα ειχα δει και στον πειραια πολλα χρονια πριν σαν επιβατικα και ταξι.
    Αποτελει δειγμα γραφης τεχνολογιας για την toyota με εφαρμοσμενες πρωτιες στο σωμα του που περνουν και στα υπολοιπα μοντελα της με την παροδο του χρονου.
    Ηδη ετοιμαζεται η νεα του γενια να μπει σε κυκλοφορια σε λιμουζινα γνωστη ως royal και σπορ μορφη την επονομαζομενη athlete. https://uploads.disquscdn.com/images/45e08875565fbb6cf79bbdc3034d4db06ce717c57cc711dde0e052ee277e2c5f.jpg με v6 κινητηρα 360 ιππων. https://uploads.disquscdn.com/images/02eef01b8e32e111b4ff0f827c608d7befec7caba9bc1fe45ac14ac29e33850c.jpg

  • panos

    ηθελε να ειναι κ luxury, αλλα με πισω αξονα που ηταν ενα ενιαιο κομματι μαζι
    με το βαρυ διαφορικο, που ομως λογω βαρους αναπηδαει σαν κατσικι, ειδικα
    στα σαμαρακια κ μπορει μαλιστα να χασει προσφυση για πλακα, οταν τα true
    luxury ουτε για αστειο δεν ειχαν αυτο το ειδος αναρτησης αλλα ανεξαρτητη,
    αφου ο ακαμπτος αξονας με διαφορικο σαν λυση κανει μονο για φορτηγα,
    φορτηγακια, τζιπακια κλπ