Η Rimac Automobili μπορεί να έχει παρουσιάσει εδώ και έναν χρόνο το Concept One, έναν ηλεκτρικό πύραυλο 1.088 ίππων, αλλά έχει στα σχέδιά του να αναπτύξει και ένα νέο, βελτιωμένο μοντέλο, που θα κυκλοφορήσει μετά το 2018 και θα κατασκευάζεται σε περίπου 20 μονάδες ετησίως.

Μόλις οκτώ Concept One θα κατασκευάσει η Rimac τα οποία έχουν σχεδόν προ-πουληθεί για περίπου 1 εκατ. ευρώ, με τις πρώτες παραδόσεις τους να γίνονται από τον επόμενο μήνα. Ο πρώτος τυχερός που θα το παραλάβει θα είναι ένας Αμερικάνος, με το αυτοκίνητο να διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, ένας για κάθε τροχό, που τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 82 kWh και διαθέτουν τέσσερα κιβώτια ταχυτήτων. Οι μπροστά ηλεκτροκινητήρες έχουν κιβώτια μιας σχέσης, ενώ οι πίσω έχουν carbon διπλού συμπλέκτη δύο ταχυτήτων.

Συνολικά, αποδίδουν 1.088 άλογα, 1600 Nm ροπής, με το αυτοκίνητο να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 2,6 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, τα 0-300 χλμ/ώρα σε 14,2 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 355 χλμ/ώρα, φρενάρει από τα 100 χλμ στα 0 σε 31,5 μέτρα, με το βάρος του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 1.850 κιλά, έχοντας έτσι αναλογία 588 άλογα/τόνο.

Στην περσινή έκθεση της Γενεύης η Rimac είχε παρουσιάσει και το Concept_S, το οποίο είναι μια από πιο δυνατή έκδοση, με επιπλέον αεροδυναμικές παρεμβάσεις, ώστε να κρατιέται το αυτοκίνητο στο έδαφος. Έτσι, οι ηλεκτροκινητήρες του αποδίδουν 1.018 kW, δηλαδή 1.365 άλογα και 1.800 Nm ροπή! Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο αποτελείται από εμπρός splitter, “απωθητές” αέρα, νέες πλαϊνές ποδιές και μια μεγάλη πίσω αεροτομή. Επίσης, αλλάζοντας τα υλικά και τη διαδικασία παραγωγής του carbon μονοκόκ σασί, καθώς και με την απογύμνωση μερικής ηχομόνωσης και πολυτέλειας από το εσωτερικό, το συνολικό βάρος έχει μειωθεί κατά 50 κιλά.

Το αποτέλεσμα είναι ένα σημαντικά ταχύτερο σύνολο, καθώς το Concept_S ανακοινώνεται ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 2,5 δευτ., για τα 0-200 χλμ/ώρα 5,6 δευτ., ενώ για τα 0-300 χλμ/ώρα χρειάζεται 13,1 δευτ. Χρησιμοποιεί ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δύο σχέσεων για κάθε τροχό, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 365 χλμ/ώρα. Οι μπαταρίες του έχουν σχεδιαστεί για μέγιστη απόδοση, παρά για μέγιστη αποθήκευση ενέργειας, αλλά παρόλα αυτά έχουν χωρητικότητα 82 kWh. Η εταιρία δεν ανακοίνωσε την αυτονομία του, αλλά θεωρείται ότι θα έχει κοντά στα 420 χλμ.

Μόλις δύο Concept_S θα κατασκευαστούν, με κόστος περί το 1,5 εκατ. ευρώ, με τις παραδόσεις τους να γίνονται μέσα στο 2018.

  • Γιώργος Εμπέρ

    Εχω δει τι παιζει με το Rimac. Ειναι μακραν απο τα ποιο “πολυπλοκα” αυτοκινητα. Υπολογιστικα τουλαχιστον. Ο καθε ηλεκτροκινητηρας ειναι ανεξαρτητος και λειτουργει on fly αυτονομα. Στριβει με vectoring και on fly κατανεμεις την ροπη στον καθε ηλεκτροκινητηρα ξεχωριστα. Μπορεις να εισαι τετρακινητος 50/50 η 80/20 η 10/90. Μπορεις να εισαι μονο πισωκινητος. Η μονο προστοκινητος. Οπως ποθεις. Αν πας να φυγεις εκτως στροφης, ο ηλεκτροκινητηρας θα σε φερει μεσα. Γενικα ειναι βασισμενο σε εναν υπολογιστη που διαβαζει τις ροδες καθε μιλισεκοντ του δευτερολεπτου και προσαρμοζεται αναλογα. Αν τα ηλεκτροκινητα ηταν το μελλον, τοτε το Rimac ειναι στην κορυφη.

  • οταν διαβαζεις γιαυτο……υπαρχει καποιος που δεν θελει τα ηλεκτρικα χθες ??????

    • Anestis Genk
    • πες μου αγορι μου το γιατι!!! :-D

    • Γιώργος Εμπέρ

      Γιατι στην ουσια σε καθοδηγει ενας υπολογιστης με απολυτη ηρεμια. Το Fun to drive δεν εχει να κανει με το γρηγοροτερο ολων. Μπορω να εχω ενα toyota ae86 με 120 αλογα και με τσικι τσικι για να κατεβαζω το παραθυρο και να το γυρναω ολη μερα και να ειμαι με το χαμογελο. Τα ηλεκτροκινητα εχουν πολυ ροπη, αλλα σταματαει να ειναι αμαξι με την κλασικη εννοια. Μοτερ, χειροκινητο σαζμαν και εξατμιση να γαυγιζει. Αυτα δηλαδη που μας κανουν να αγαπαμε τα αμαξια! Σιγουρα με ενα Tesla ειμαι ποιο γρηγορος απο ενα gt86 πχ αλλα μπορω με το tesla να καρφωνω δευτερες? Μπορω να ακουω την μηχανη να πασχιζει στις 9000 στροφες? Να νιωθω την προσπαθεια να περασει την δυναμη στον δρομο? Οχι. Απλα εχω ενα καρτ με φρενο γκαζι και ροπη μπουλντοζας. Γρηγορο? Ναι. Fun to drive? Oχι

    • ακομα δεν εχουμε δει ενα ηλεκτρικο fun to drive……..πιστευω ειμαστε στη φαση που οι αυτοκινητοβιομηχανιες θελουν απλα να κερδισουν το κοινο !!!

      γιαυτο και προτρεχουμε !! δες τι αλματα εχουν κανει τα ηλεκτρικα !! πιστευω σε μερικα χρονια θα ερθουν και αυτα….που θα χαριζουν τα χαμογελα !!
      απλα ακομα δεν συμφερει ναεπεδυσουν πανω σε αυτην την κατηγορια !!

      και οπως βλεπεις…επεσες και συ στη λουμπα……συγκρινεις ενα απλο οικογενιακο….με ενα ”σκληροπυρινικο” !!!
      ακομα και το BMW i3 που το χλευαζουμε…..για τα τεχνικα χαρακτηριστικα του….αν εξαιρεσουμε την τιμη του……….δεν εχει ανταγωνσμο !!! :-D

    • Γιώργος Εμπέρ

      Για να ειναι ενα αμαξι Fun to drive πρεπει τουλαχιστον να ακουω τον κινητηρα. Πως θα γινει αυτο με εναν ηλεκτροκινητηρα? Επισεις πρεπει να εχω ταχυτητες. Τωρα χειροκινητο, σειριακο? Κατι τελως παντων που να ανεβαζω και να κατεβαζω! Ουτε αυτο μπορει να γινει σε εναν ηλεκτροκινητηρα. Οκ. Ισως να μπορει να ντριφταρει.Αυτο οκ. Θα εκανε τα πραγματα ποιο happy αλλα και παλι. Ολοι αγαπαμε να κολλαμε στο καθισμα οταν παταμε το γκαζι αλλα οχι οταν αυτο προερχεται απο μπαταριες και η μονη συμμετοχη που εχουμε σε αυτο ειναι απλα να παταμε ενα γκαζι και μαλιστα να πηγαινουμε με 200 και να ακουμε την απολυτη ησυχια!
      Δεν ξερω. Δεν λεω τιποτα. Θα δειξει. Απλα το κοβω πολυ χλωμο να ειναι και ηλεκτρικο και fun to drive μαζι

    • πιστευεις οτι ολα αυτα δεν μπορουν να γινουν με μια ρυθμιση…και να σου δωσουν αυτη την ψευδεσθηση ??? αυτο το φιλινγκ να το πω ???

    • Γιώργος Εμπέρ

      Ναι. Αλλα θελω να αλλαζω ταχυτητες γιατι εχει ουσιαστικο λογο στο αμαξι. Οχι γιατι απλα εχω μαθει να κουναω εναν λεβιε η να παταω 2 pads οποτε να μου βαλλουν 2-3 ετσι να υπαρχουν. Και θελω να ακουω τον κινητηρα. Οχι τον ηχο της F1 απο τα ηχεια για να θυμαμαι αναμνησεις! Υπαρχει τεραστιο χασμα στο ακουω τα 500 αλογα κατω απο το καπο και απο ακουω τα 500 αλογα απο τα ηχεια

    • ταχυτητες αλλαζεις για να εχεις ροπη….σε ενα ηλεκτρικο μοτερ που εχεις απο τις μηδεν rpm δεν χρειαζεται !!!! :-P

      παντως σκεψου το λιγο αναποδα……εστω οτι εδω και 100+ χρονια ειχαμε μαθει με ηλεκτιρκα αυτοκινητα…και ερχοταν καποιος σαν την TESLA πχ…και εφερνε τα εσωτερικης καυσης…..πιστευω κατα 99.9% θα ελεγες εσυ/εγω…πωωωωω μονο θορυβο κανουν και ουσια μηδεν !!

      τι θελω ναπω ??? ο λογος που δεν αποδεχομαστε τα ηλεκτρικα…..ειναι η δυναμη της συνηθειας….. αποψη μου βεβαια !! :-D

    • Γιώργος Εμπέρ

      Μα αυτο ειναι το προβλημα. Οτι δεν τις χρειαζεται τις ταχυτητες. Καταλαβαινω απολυτα αυτο που λες και ισως να εχεις και δικιο. Δεν ειμαι απολυτα αρνητικος στην ιδεα του ηλεκτροκινητου. Απλα οπως ολοι δεν εχω μαθει ετσι. Εχω γεννηθει και γαλουχηθει ωστε να βρισκω την χαρα στον κινητηρα εσωτερικης καυσης και να με ερεθιζει ο ηχος του τουρμπο, των 10.000 στροφων και η αισθηση του 1η – 2α – 3η. Νιωθω οτι σε ενα ηλεκτρικο θα τρωω τα νυχια μου. Θα ταξιδεψω στο χρονο απο την ταχυτητα αλλα δεν θα εχω ουσιαστικη συμμετοχη σε ολο αυτο. Στο τελος θα βαλλουν το φρενο – γκαζι και σαν κουμπια στο τιμονι και θα σταματησουμε να εχουμε και πεταλια. Θα οδηγαμε σταυροποδι :P

    • στο μονο θεμα που το χανεις πιστευω ειναι εκει που μιλας για τις 10.000rpm !!αν και τωρα κανουμε πλακα…..ΟΛΟΙ οταν συγκρινουν ενα ηλεκτρικο της σειρας το συγκρινουν αθελα τους με ενα κορυφαιο εσωτερικης καυσης !!! το οποιο βεβαια ειναι αδικο !!!
      οσο για το σταυροποδι….πλεον υπαρχει κατα μια εννοια με το cruise control…..απλα ανεβαζεις ταχυτητα απο τα κουμπακια !!!!! :-P

    • Γιώργος Εμπέρ

      Δεν μιλαμε για το κορυφαιο εσωτερικης καυσης. Για ενα απλο Honda s2000 μιλαμε 10 χρονων πριν! Αν και ακομα και το Cruize control μου καθεται καπως με το cruize control δεν αλλαξε ολα οσα μαθαμε απο παιδια. Εδω μιλαμε οτι αλλαζει εντελως ο τροπος που λειτουργει ενα αμαξι. Σε ολα ομως. Εχει τιμονι, γκαζι, φρενο και μεχρι εκει. Ολα τα αλλα ειναι καινουργιο κεφαλαιο. Δεν εχει ηχο, συμπλεκτη, ταχυτητες, καταλυτη, εξατμιση, σαζμαν. Δεν ειναι κατι που το συνηθιζεις ετσι απλα. Θελει πολλα χρονια για να μπει στην ζωη μας και να αλλαξει τον τροπο που βλεπουμε τα αμαξια. Ειναι θεμα πως ετσι εμαθε το κεφαλι μας απο τοτε που γεννηθηκαμε.

    • μα και το S2000 ειναι ενα κορυφαιο εργαλειο !!!
      βαλε ενα απλο..ενα της γραμμης…..ενα αξεντ…..ενα φοκους…
      πιστευω αρνεισαι να τα συνηθισεις…γιατι ακομα δεν κυκλοφορουν αναμεσα μας……τωρα στην επομενη 5ετια που θα γινουν πιο προσιτα…θα δεις που θα αλλαξεις γνωμη !!!

    • Γιώργος Εμπέρ

      Το s2000 δεν ειναι το κορυφαιο εσωτερικης καυσης. Ειναι ενα απλο αμαξι λιγο ποιο γρηγορο απο τον μεσο ορο και λιγο ποιο σπορ. Δεν θα αναφερω καν πως το βλεπει ενας απο το Ντουμπαι, το Λονδινο η την Αμερικη. Σου λεω πως το βλεπουμε εμεις οι Ελληνες της οικονομικης κρισης. Μια Ferrari V12 ειναι το κορυφαιο εσωτερικης καυσης η ενας κινητηρας F1 οπου κοστιζουν μια περιουσια και ειναι θαυματα της μηχανικης.
      Οπως και το Rimac δεν ειναι Tesla. Κοστιζει μια περιουσια και ειναι θαυμα της μηχανικης. Γιαυτο συγκρινω ενα τυπικο Τεσλα με ενα s2000 και το Rimac με μια LaFerrari.
      Για μενα, αυτο που θα μου αρεσε να οδηγω ειναι ενας συνδυασμος. Να υπαρχει ενας θερμικος κινητηρας και ενας ηλεκτροκινητηρας και να δουλευουν ταυτοχρονα. Το κανει η P1, η 918 και η LaFerrari αλλα δεν ειναι προσιτη στον λαο τεχνολογια. Αυτο θα μου αρεσε. Τουλαχιστον αν ηταν να επικρατησουν τα ηλεκτροκινητα, θα ηθελα αυτο το σταδιο σιγουρα

    • αυτο θελω να σε πω !!
      επειδη ακομα δεν υππαρχει ηλεκτρικο επιπεδου S2000…αναποφευκτα…..βαζουμε το TESLA!!!
      το TESLA πρεπει να το συγκρινουμε με τα premimum sedan της κατηγοριας του….
      πιστευω στα επομενα χρονια σιγουρα θα δουμε και sport ηλεκτρικα..και τοτε θα το ξαναμιλησουμε !!! :-D

      υ.γ και γιαμενα αυτο το υβριδικο που θελεις ειναι το τελειο !! θελω να υπαρχει ηλεκτρικο μοτερ με 100+hp και να σου δινει μια αυτονομια εκει στα 200χιλιομετρα και ταυτοχρονα ενα τουρμπατο μοτερ εκει στα 150hp…….οποτε οποτε θελω να κινηθω με ηλεκτρισμο να μπορω……αλλα και οταν θελω γκαζι να εχω εκει στα 200hp χαλαρα !!!! :-D

    • Γιώργος Εμπέρ

      Η να εχεις και την επιλογη να δουλευουν μαζι. Να ξεκινας με την ροπη του ηλεκτροκινητηρα για να καλυψει το κενο μεχρι τις 3000 στροφες μεχρι να σπουλαρει το τουρμπο και μολις φουσκωσει και το τουρμπο να σε πηγαινουν μαζι μεχρι τα κοκκινα.

    • αυτο ακριβως ειχα στο μυαλο απλα πρωι ειναι ακομα….βαριμουν να το αναλυσω !!!!! :-D

    • Γιώργος Εμπέρ

      Εγω ειμαι στην δευτερη κουπα καφε :) Ετσι ναι. Το θελω το αυτοκινητο. Να εχω τα καλα και των 2 κοσμων. Να βαζω το βραδυ τον ηλεκτροκινητηρα να γυρναω σπιτι χωρις να ξυπναω τους γειτονες απο την εξατμιση, να εχω μια σχετικη αυτονομια οταν μπλεκω στην κινηση να μην πινω την βενζινη τσαμπα αλλα οταν εχω κεφια και θελω να τρεξω, να εχω ενα αμαξι που απο τις 0 rpm μεχρι τον κοφτη να ανεβαζει τρελα χωρις να πινει πολυ βενζινη, χωρις να θελει 5000 κυβικα μοτερ και χωρις να μου στερει βασικες ομορφιες οπως ταχυτητες και ηχος. Αυτο ειναι το ονειρεμενο. Λενε πως θα το κανουν στην καινουργια Toyota Supra, επομενο Gtr, Honda S2000 οποτε θα γινει ποιο προσιτη στον λαο τεχνολογια. Απλα ακομα δεν το εχουμε δει στην πραξη και το ποιο φτηνο αυτη την στιγμη σε αυτη την κατηγορια ειναι το NSX που δεν το λες ακριβως φτηνο!

    • ειδες ??? μετα απο υγειη κουβεντα τι ωραια συμφωνουμε ??? :-D
      υπαρχουν τετοια αυτοκινητα…αλλα ακομα η ηλεκτρικη αυτονομια ειναι μικρη…οποτε δεν συμφερουν….
      παντως καπως ετσι τα ηλεκτρικα θα γινουν πιο αποδεκτα απο το ευρυ κοινο……και θα δεις θα φτασουμε στο σημειο να λεμε….και ποιος ο λογος να εχω το μοτερ εσωτερικης καυσης ???
      κακα τα ψεματα οι πετρολχεντς ειναι πολλοι λιγοι……

    • Γιώργος Εμπέρ

      Βασικα οι μπαταριες πρεπει να γινουν ποιο ελαφριες και με ΠΟΛΥ μεγαλυτερη αυτονομια. Το θεμα φορτισης ειναι ενα επισεις τεραστιο θεμα αλλα η λυση σε αυτο ειναι το υδρογονο. Το προβλημα ειναι πως θα πηγαινεις βενζιναδικο για να σου βαλλουν και βενζινη και υδρογονο?
      Επισεις κανουν που κανουν τις οροφες μαυρες και ειναι ωραιο. Δεν τις κανουν ηλιακο πανελ? Θα φορτιζεις την μπαταρια τσαμπα ακομα και οταν κοιμασαι ενα καλοκαιριατικο πρωινο :D Και μπορουμε να κανουμε και τα ηλιακα πανελ ποιο αποτελσματικα. + Οτι μπορει οπτικα να φαινεται πολυ ομορφο!

      http://www.cars.com/crp/vp/images/12fisker_karma/solar.jpg

      http://insideevs.com/wp-content/uploads/2016/03/Toyota-Prius-Prime-soalr-panels.jpg

    • πλεον υπαρχουν και χρωματιστα ηλιακα πανελ !!! :-D
      καπως ετσι οπως το λες…για μενα ειναι το ΤΕΛΕΙΟ αυτοκινητο!!!

    • Γιώργος Εμπέρ

      Δεν θα ημουν κατα σε κατι τετοιο. Λεγεται τεχνολογια και εξελιξη. Απλα θα αργησουμε να το δουμε. Και ετσι, συνεχιζει να ειναι Fun to Drive :) Aπλα η φαση ειναι οτι το ηλιακο πανελ βγαζει μια κυριλα. Φανταζεσαι GTR με ηλιακο πανελ? Ξενερωσα και μονο στην σκεψη :P

  • Mika

    Aκομα εχουμε δει ελαχιστα το Rimac σε δραση, κυριως στα 2-3 βιντεακια που εκανε ο δημιουργος του με το Λορδο,κι ετοιμαζουν διαδοχο???
    Εντυπωσιακοι ειναι οι ατιμοι!!!