Rimac-Concept_One-004

Η Rimac φαίνεται ότι είναι εδώ για να μείνει, καθώς στην έκθεση μας παρουσίασε το Concept_One παραγωγής. Παρότι το όνομα Concept_One δημιουργεί μια σύγχυση, το μοντέλο είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει στους δρόμους του κόσμου και να αφήσει ελεύθερα τα 1.088 άλογα που παράγουν οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του.

Rimac-Concept_One6

Σε σχέση με το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2011, το μοντέλο παραγωγής έχει νέα λεπτή γρίλια, νέο καπό, νέο καπό, νέο διαχύτη από carbon, νέα σχεδίασης πίσω φωτιστικά σώματα και ελαφριές ζάντες αλουμινίου με ελαστικά Pirelli P Zero διαστάσων 245/35 μπροστά και 295/30 πίσω. Στο εσωτερικό τα πάντα είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και από carbon, ενώ υπάρχουν Alcantara επενδύσεις, ψηφιακός πίνακας οργάνων, ένα προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με 4G σύνδεση, ενώ εντυπωσιάζει η απουσία πλαστικού, μιας και όσο και να ψάξει κανείς, δεν θα βρει ούτε ένα πλαστικό μέρος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Rimac-Concept_One-003

Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, ένας για κάθε τροχό, τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 82 kWh και διαθέτουν τέσσερα κιβώτια ταχυτήτων. Οι μπροστά ηλεκτροκινητήρες έχουν κιβώτια μιας σχέσης, ενώ οι πίσω έχουν carbon διπλού συμπλέκτη δύο ταχυτήτων. Συνολικά, αποδίδουν 1.088 άλογα, 1600 Nm ροπής, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 2,6 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, τα 0-300 χλμ/ώρα σε 14,2 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 355 χλμ/ώρα, φρενάρει από τα 100 χλμ στα 0 σε 31,5 μέτρα, με το βάρος του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 1.850 κιλά, έχοντας έτσι αναλογία 588 άλογα/τόνο. Το μήκος του Concept_One αγγίζει τα 4.187 mm, το πλάτος τα 1.842 mm, το ύψος τα 1.070 mm, με την αναλογία βάρους να είναι 42% μπροστά και 58% πίσω.

Rimac-Concept_One-001

Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες έχουν ένα torque vectoring σύστημα τετρακίνησης R-AWTV που υπολογίζει με ακρίβεια την βέλτιστη κατανομή ροπής μεταξύ των τροχών, έχοντας τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (comfort, control, track και drift), λειτουργώντας παράλληλα ως σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, ως σύστημα ελέγχου ευστάθειας και ως ηλεκτρικό ABS. Μάλιστα δίνει εντολή στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας των ηλεκτροκινητήρων να φρενάρει το αυτοκίνητο με 0,6 g επιτάχυνσης και 400 kW ενέργειας, χωρίς να ενεργοποιηθούν τα carbon-κεραμικά φρένα του αυτοκινήτου. Η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 8 μονάδες και για την ώρα η τιμή του δεν έχει ανακοινωθεί.

Μαζί με το παραπάνω, η Κροατική εταιρία παρουσίασε και το Concept_S, το οποίο είναι μια από πιο δυνατή έκδοση, με επιπλέον αεροδυναμικές παρεμβάσεις, ώστε να κρατιέται το αυτοκίνητο στο έδαφος. Έτσι, οι ηλεκτροκινητήρες του αποδίδουν 1.018 kW, δηλαδή 1.365 άλογα και 1.800 Nm ροπή!

AD8T4603

Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο αποτελείται από εμπρός splitter, “απωθητές” αέρα, νέες πλαϊνές ποδιές και μια μεγάλη πίσω αεροτομή. Επίσης, αλλάζοντας τα υλικά και τη διαδικασία παραγωγής του carbon μονοκοκ σασί, καθώς και με την απογύμνωση μερικής ηχομόνωση και πολυτέλειας από το εσωτερικό, το συνολικό βάρος έχει μειωθέι κατά 50 κιλά.

AD8T4607

Το αποτέλεσμα είναι ένα σημαντικά ταχύτερο σύνολο, καθώς το Concept_S ανακοινώνεται ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 2.5 δευτ., για τα 0-200 χλμ/ώρα 5.6 δευτ., ενώ για τα 0-300 χλμ/ώρα χρειάζεται 13.1 δευτ. Χρησιμοποιεί ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δύο σχέσεων για κάθε τροχό, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 365 χλμ/ώρα. Οι μπαταρίες του έχουν σχεδιαστεί για μέγιστη απόδοση, παρά για μέγιστη αποθήκευση ενέργειας, αλλά παρόλα αυτά έχουν χωρητικότητα 82 kWh. Η εταιρία δεν ανακοίνωσε την αυτονομία του, αλλά θεωρείται ότι θα έχει κοντά στα 420 χλμ.