Τίμια, ιστορική, μαχητική και πετυχημένη. Σίγουρα μερικά από τα επίθετα με τα οποία θα μπορούσε να περιγράψει κανείς την ομάδα του Sir Frank Williams, η οποία μέσα στην εβδομάδα αποκάλυψε (;) το νέο της μονοθέσιο για το φετινό πρωτάθλημα. Πάντα καινοτόμα, ποιος άλλωστε θα μπορούσε να ξεχάσει την FW15C, το “little airbus” όπως ήταν το προσωνύμιό του, που διέλυσε το συναγωνισμό στο πρωτάθλημα του 1993, σήμερα θα δούμε την εξέλιξη των μονοθέσιων της από το 1997 έως και το 2017. Δεν είναι τυχαία η αφετηρία μας από το 1997, καθώς ήταν η τελευταία χρονιά που η Williams πανηγύρισε κάποιο τίτλο στην Formula 1.

11997: FW19

  • Κινητήρας: Renault RS9 3.0 V10
  • Οδηγοί: Jacques Villeneuve, Heinz-Harald Frentzen
  • Nίκες: 8
  • Podiums: 14
  • Pole positions: 11
  • Πρωτάθλημα οδηγών (J. Villeneuve), πρωτάθλημα κατασκευαστών

Στη δεύτερη μόλις χρονιά του, ο Villeneuve κατέκτησε τον τίτλο, στον τελευταίο και επεισοδιακό αγώνα της Jerez που έχει μείνει στην ιστορία. Στην Αργεντινή, η Williams σημείωνε την 100η της νίκη στη F1 και στο San Marino, o πιο παρεξηγημένος ίσως πιλότος της F1, H.Harald Frentzen κατακτούσε την πρώτη νίκη στην καριέρα του.

Fun fact: “Schumi” και Jacques, οι διεκδικητές του τίτλου το ’97, δε συναντήθηκαν ποτέ στο βάθρο των νικητών!

21998: FW20

  • Κινητήρας: Mecachrome V10
  • Οδηγοί: Jacques Villeneuve, Heinz-Harald Frentzen
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 3
  • Pole positions: 0

31999: FW21

  • Κινητήρας: Supertec V10
  • Οδηγοί: Ralf Schumacher, Alex Zanardi
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 3
  • Pole positions: 0
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 5η, 35 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: R.Schumacher 6ος

42000: FW22

  • Κινητήρας: BMW V10
  • Οδηγοί: Ralf Schumacher, Jenson Button
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 3
  • Pole positions: 0
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 3η, 36 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: R.Schumacher 5ος, button 6ος

52001: FW23

  • Κινητήρας: BMW V10
  • Οδηγοί: Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya
  • Nίκες: 4
  • Podiums: 9
  • Pole positions: 4
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 3η, 80 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: R.Schumacher 4ος, Montoya 6oς

62002: FW24

  • Κινητήρας: BMW V10
  • Οδηγοί: Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya
  • Nίκες: 1
  • Podiums: 13
  • Pole positions: 7
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 2η, 92 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: R.Schumacher 4ος, Montoya 3oς

72003: FW25

  • Κινητήρας: BMW V10
  • Οδηγοί: Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya
  • Nίκες: 4
  • Podiums: 12
  • Pole positions: 4
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 2η, 144 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: R.Schumacher 5ος, Montoya 3oς

82004: FW26

  • Κινητήρας: BMW V10
  • Οδηγοί: Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya, Marc Gene, Antonio Pizzonia (αντικατέστησαν τον R.Schumacher)
  • Nίκες: 1
  • Podiums: 4
  • Pole positions: 0
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 4η, 88 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: R.Schumacher 9ος, Montoya 5oς

Διάλειμμα για τις απαραίτητες διαφημίσεις σε αυτό το σημείο. Ο V10 P83 της BMW ήταν ο πρώτος κινητήρας που ξεπέρασε τις 19.000 σ.α.λ. και ο Montoya έγραψε ιστορία στη Monza, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο στην ιστορία της F1. Ας πάρει το λόγο σε αυτό το σημείο το “ουρλιαχτό” του V10.

92005: FW27

  • Κινητήρας: BMW V10
  • Οδηγοί: Mark Webber, Nick Heidfeld, Antonio Pizzonia (αντικατέστησε τον Heidfeld)
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 4
  • Pole positions: 1
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 5η, 66 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: Webber, 10ος, Heidfeld, 110ς, Pizzonia, 22ος

102006: FW28

  • Κινητήρας: Cosworth V8
  • Οδηγοί: Mark Webber, Nico Rosberg
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 0
  • Pole positions: 0
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 8η, 11 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: Webber 14ος  Rosberg 17ος

112007: FW29

  • Κινητήρας: Toyota V8
  • Οδηγοί: Nico Rosberg, Alex Wurz, Kazuki Nakajima (αντικατέστησε τον Wurz στο GP της Βραζιλίας
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 1
  • Pole positions: 0
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 4η, 33 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: Rosberg 9ος,  Wurz, 11ος

122008: FW30

  • Κινητήρας: Toyota V8
  • Οδηγοί: Nico Rosberg,  Kazuki Nakajima
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 2
  • Pole positions: 0
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 8η, 26 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: Rosberg 13ος,  Nakajima, 15ος

132009: FW31

  • Κινητήρας: Toyota V8
  • Οδηγοί: Nico Rosberg,  Kazuki Nakajima
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 0
  • Pole positions: 0
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 7η, 34,5 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: Rosberg 7ος,  Nakajima, 20ος

142010: FW32

  • Κινητήρας: Cosworth V8
  • Οδηγοί: Rubens Barrichello, Nico Hulkenberg
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 0
  • Pole positions: 1
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 6η, 69 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: Barrichello 10ος, Hulkenberg, 14ος

152011: FW33

  • Κινητήρας: Cosworth V8
  • Οδηγοί: Rubens Barrichello, Pastor Maldonado
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 0
  • Pole positions: o
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 9η, 5 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: Barrichello 17ος, Maldonado, 19ος

162012: FW34

  • Κινητήρας: Renault V8
  • Οδηγοί: Pastor Maldonado, Bruno Senna
  • Nίκες: 1 (Ναι, αυτή του Maldonado!!!)
  • Podiums: 1
  • Pole positions: 1
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 8η, 76 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: Maldonado 15ος,  Senna 16ος

Η πρώτη νίκη για την ομάδα μετά το 2004 ήρθε με αυτόν εδώ τον κύριο, ο οποίος ξεκίνησε τον αγώνα από την pole.

Pastor, γύρνα πίσω ή τηλεφώνα!!!

172013: FW35

  • Κινητήρας: Renault V8
  • Οδηγοί: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 0
  • Pole positions: 0
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 9η, 5 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: Maldonado 17ος, Bottas 18ος

182014: FW36

  • Κινητήρας: Mercedes PU106A Hybrid
  • Οδηγοί: Felipe Massa, Valtteri Bottas
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 9
  • Pole positions: 1
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 3η, 320 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: Bottas 4ος, Massa 7ος

192015: FW37

  • Κινητήρας: Mercedes PU106A Hybrid
  • Οδηγοί: Felipe Massa, Valtteri Bottas
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 4
  • Pole positions: 0
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 3η, 257 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: Bottas 4ος, Massa 7ος

202016: FW38

  • Κινητήρας: Mercedes PU106A Hybrid
  • Οδηγοί: Felipe Massa, Valtteri Bottas
  • Nίκες: 0
  • Podiums: 1
  • Pole positions: 0
  • Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 5η, 138 βαθμοί
  • Πρωτάθλημα οδηγών: Bottas 8ος, Massa 11ος

212017: FW40

Παρότι η Williams μέχρι σήμερα δεν είχε ανακοινώσει πότε θα παρουσιάσει το νέο μονοθέσιο της για την φετινή σεζόν της Formula 1, διέρρευσαν οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες της FW40, δίνοντας μας έτσι την πρώτη ευκαιρία να δούμε το πως θα μοιάζουν τα μονοθέσια της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού με τους νέους κανονισμούς.

Αυτά ήταν τα μονοθέσια της ομάδας την τελευταία εικοσαετία, με τους εκάστοτε κανονισμούς να ορίζουν και το αεροδυναμικό σχήμα του μονοθεσίου, με κάποια από αυτά να είναι ιδιαιτέρως όμορφα και κάποια άλλα λιγότερο. Βέβαια, στους αγώνες δεν έχει σημασία η ομορφιά, αλλά η αποδοτικότητα. Aς ελπίσουμε ότι η νέα χρονιά θα φέρει ανακατατάξεις και η βρετανική ομάδα να διεκδικήσει με αξιώσεις νικηφόρα αποτελέσματα

  • Anestis Genk

    Το μονοθέσιο του 1997 είναι με μεγάλη διαφορά το πιο όμορφο, που ήταν εν πολλοίς το μονοθέσιο του 1996 αφού ο Newey την είχε κάνει και η Renault ουσιαστικά είχε φύγει και αυτή.
    Τα μαρτίνια πολύ όμορφα βαμμένα(σαν σχήμα άστο) και ωραίο ποτό, κρίμα πουστη νΕλλάδα δεν το πίνει ο κόσμος.

    Αν και tifoso τα πιο όμορφα και σοφιστικέ σχήματα μονοθεσίου (χωρίς χρωματισμούς δλδ) τα έχει η McLaren σταθερότατα από το 1997.

  • Τεραστιε Ζακ !!!!!!!! :-D
    1997 ρουλζ !!!!!!

    • Mika

      Οντως…Απο την αλλη το 1998 ειναι μια απο τις χειροτερες χρονιες-βατερλω ever για μια πρωταθλητρια ομαδα..Απο την δοξα και τους τιτλους στην απολυτη αφανεια!!Ακομα το θυμαμαι….
      Ιδιως απο τοτε, δεν εχει ξαναγινει τετοιο καζο, για μια ομαδα που πηρε τιτλο, παρα την οποια φθορα υπεστη…

  • Philby

    Θυμήθηκα τον Pastor και συγκινήθηκα… ότι και να του προσάπτουν ο Maldonado είχε ταχύτητα απλά ίσως τίποτα άλλο.

  • Michael

    20ετια με πολλα σκαμπανεβασματα και κυριως χωρις τιτλους. Δεν ξερω ποσο εφικτο ειναι να παρεις καποιο τιτλο με πελατιακο PU, παντως το μονο σιγουρο ειναι οτι φετος επεσε αρκετο χρημα στην ομαδα (Βλεπε Stroll), και ηρθαν στελεχη που μπορουν να οδηγησουν την ομαδα εκει που πραγματικα αξιζει να ειναι, τα τελευταια νεα μιλανε για εμπλοκη του Paddy περα απο το τεχνικο μερος και στο μετοχικο κεφαλαιο της ομαδας

  • Talos the Robot

    Ωραίος ο Montoya στη Monza!

  • Mika

    Οι FW22-23 ειναι απο τα πιο ομορφα μονοθεσια της Williams, κι οι FW 34-35 απο τα πιο ασχημα (οπως και σε πολλες αλλες ομαδες) λογω του απαισιου σκαλοπατιου…
    Ακομα κι οι FW26 ηταν κουκλαρα μπροστα τους!!