Τίμια, ιστορική, μαχητική και πετυχημένη. Σίγουρα μερικά από τα επίθετα με τα οποία θα μπορούσε να περιγράψει κανείς την ομάδα του Sir Frank Williams, η οποία μέσα στην εβδομάδα αποκάλυψε (;) το νέο της μονοθέσιο για το φετινό πρωτάθλημα. Πάντα καινοτόμα, ποιος άλλωστε θα μπορούσε να ξεχάσει την FW15C, το “little airbus” όπως ήταν το προσωνύμιό του, που διέλυσε το συναγωνισμό στο πρωτάθλημα του 1993, σήμερα θα δούμε την εξέλιξη των μονοθέσιων της από το 1997 έως και το 2017. Δεν είναι τυχαία η αφετηρία μας από το 1997, καθώς ήταν η τελευταία χρονιά που η Williams πανηγύρισε κάποιο τίτλο στην Formula 1.
1997: FW19
- Κινητήρας: Renault RS9 3.0 V10
- Οδηγοί: Jacques Villeneuve, Heinz-Harald Frentzen
- Nίκες: 8
- Podiums: 14
- Pole positions: 11
- Πρωτάθλημα οδηγών (J. Villeneuve), πρωτάθλημα κατασκευαστών
Στη δεύτερη μόλις χρονιά του, ο Villeneuve κατέκτησε τον τίτλο, στον τελευταίο και επεισοδιακό αγώνα της Jerez που έχει μείνει στην ιστορία. Στην Αργεντινή, η Williams σημείωνε την 100η της νίκη στη F1 και στο San Marino, o πιο παρεξηγημένος ίσως πιλότος της F1, H.Harald Frentzen κατακτούσε την πρώτη νίκη στην καριέρα του.
Fun fact: “Schumi” και Jacques, οι διεκδικητές του τίτλου το ’97, δε συναντήθηκαν ποτέ στο βάθρο των νικητών!
1998: FW20
- Κινητήρας: Mecachrome V10
- Οδηγοί: Jacques Villeneuve, Heinz-Harald Frentzen
- Nίκες: 0
- Podiums: 3
- Pole positions: 0
1999: FW21
- Κινητήρας: Supertec V10
- Οδηγοί: Ralf Schumacher, Alex Zanardi
- Nίκες: 0
- Podiums: 3
- Pole positions: 0
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 5η, 35 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: R.Schumacher 6ος
2000: FW22
- Κινητήρας: BMW V10
- Οδηγοί: Ralf Schumacher, Jenson Button
- Nίκες: 0
- Podiums: 3
- Pole positions: 0
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 3η, 36 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: R.Schumacher 5ος, button 6ος
2001: FW23
- Κινητήρας: BMW V10
- Οδηγοί: Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya
- Nίκες: 4
- Podiums: 9
- Pole positions: 4
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 3η, 80 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: R.Schumacher 4ος, Montoya 6oς
2002: FW24
- Κινητήρας: BMW V10
- Οδηγοί: Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya
- Nίκες: 1
- Podiums: 13
- Pole positions: 7
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 2η, 92 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: R.Schumacher 4ος, Montoya 3oς
2003: FW25
- Κινητήρας: BMW V10
- Οδηγοί: Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya
- Nίκες: 4
- Podiums: 12
- Pole positions: 4
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 2η, 144 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: R.Schumacher 5ος, Montoya 3oς
2004: FW26
- Κινητήρας: BMW V10
- Οδηγοί: Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya, Marc Gene, Antonio Pizzonia (αντικατέστησαν τον R.Schumacher)
- Nίκες: 1
- Podiums: 4
- Pole positions: 0
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 4η, 88 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: R.Schumacher 9ος, Montoya 5oς
Διάλειμμα για τις απαραίτητες διαφημίσεις σε αυτό το σημείο. Ο V10 P83 της BMW ήταν ο πρώτος κινητήρας που ξεπέρασε τις 19.000 σ.α.λ. και ο Montoya έγραψε ιστορία στη Monza, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο στην ιστορία της F1. Ας πάρει το λόγο σε αυτό το σημείο το “ουρλιαχτό” του V10.
2005: FW27
- Κινητήρας: BMW V10
- Οδηγοί: Mark Webber, Nick Heidfeld, Antonio Pizzonia (αντικατέστησε τον Heidfeld)
- Nίκες: 0
- Podiums: 4
- Pole positions: 1
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 5η, 66 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: Webber, 10ος, Heidfeld, 110ς, Pizzonia, 22ος
2006: FW28
- Κινητήρας: Cosworth V8
- Οδηγοί: Mark Webber, Nico Rosberg
- Nίκες: 0
- Podiums: 0
- Pole positions: 0
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 8η, 11 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: Webber 14ος Rosberg 17ος
2007: FW29
- Κινητήρας: Toyota V8
- Οδηγοί: Nico Rosberg, Alex Wurz, Kazuki Nakajima (αντικατέστησε τον Wurz στο GP της Βραζιλίας
- Nίκες: 0
- Podiums: 1
- Pole positions: 0
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 4η, 33 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: Rosberg 9ος, Wurz, 11ος
2008: FW30
- Κινητήρας: Toyota V8
- Οδηγοί: Nico Rosberg, Kazuki Nakajima
- Nίκες: 0
- Podiums: 2
- Pole positions: 0
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 8η, 26 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: Rosberg 13ος, Nakajima, 15ος
2009: FW31
- Κινητήρας: Toyota V8
- Οδηγοί: Nico Rosberg, Kazuki Nakajima
- Nίκες: 0
- Podiums: 0
- Pole positions: 0
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 7η, 34,5 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: Rosberg 7ος, Nakajima, 20ος
2010: FW32
- Κινητήρας: Cosworth V8
- Οδηγοί: Rubens Barrichello, Nico Hulkenberg
- Nίκες: 0
- Podiums: 0
- Pole positions: 1
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 6η, 69 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: Barrichello 10ος, Hulkenberg, 14ος
2011: FW33
- Κινητήρας: Cosworth V8
- Οδηγοί: Rubens Barrichello, Pastor Maldonado
- Nίκες: 0
- Podiums: 0
- Pole positions: o
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 9η, 5 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: Barrichello 17ος, Maldonado, 19ος
2012: FW34
- Κινητήρας: Renault V8
- Οδηγοί: Pastor Maldonado, Bruno Senna
- Nίκες: 1 (Ναι, αυτή του Maldonado!!!)
- Podiums: 1
- Pole positions: 1
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 8η, 76 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: Maldonado 15ος, Senna 16ος
Η πρώτη νίκη για την ομάδα μετά το 2004 ήρθε με αυτόν εδώ τον κύριο, ο οποίος ξεκίνησε τον αγώνα από την pole.
Pastor, γύρνα πίσω ή τηλεφώνα!!!
2013: FW35
- Κινητήρας: Renault V8
- Οδηγοί: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas
- Nίκες: 0
- Podiums: 0
- Pole positions: 0
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 9η, 5 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: Maldonado 17ος, Bottas 18ος
2014: FW36
- Κινητήρας: Mercedes PU106A Hybrid
- Οδηγοί: Felipe Massa, Valtteri Bottas
- Nίκες: 0
- Podiums: 9
- Pole positions: 1
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 3η, 320 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: Bottas 4ος, Massa 7ος
2015: FW37
- Κινητήρας: Mercedes PU106A Hybrid
- Οδηγοί: Felipe Massa, Valtteri Bottas
- Nίκες: 0
- Podiums: 4
- Pole positions: 0
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 3η, 257 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: Bottas 4ος, Massa 7ος
2016: FW38
- Κινητήρας: Mercedes PU106A Hybrid
- Οδηγοί: Felipe Massa, Valtteri Bottas
- Nίκες: 0
- Podiums: 1
- Pole positions: 0
- Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 5η, 138 βαθμοί
- Πρωτάθλημα οδηγών: Bottas 8ος, Massa 11ος
2017: FW40
Παρότι η Williams μέχρι σήμερα δεν είχε ανακοινώσει πότε θα παρουσιάσει το νέο μονοθέσιο της για την φετινή σεζόν της Formula 1, διέρρευσαν οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες της FW40, δίνοντας μας έτσι την πρώτη ευκαιρία να δούμε το πως θα μοιάζουν τα μονοθέσια της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού με τους νέους κανονισμούς.
Αυτά ήταν τα μονοθέσια της ομάδας την τελευταία εικοσαετία, με τους εκάστοτε κανονισμούς να ορίζουν και το αεροδυναμικό σχήμα του μονοθεσίου, με κάποια από αυτά να είναι ιδιαιτέρως όμορφα και κάποια άλλα λιγότερο. Βέβαια, στους αγώνες δεν έχει σημασία η ομορφιά, αλλά η αποδοτικότητα. Aς ελπίσουμε ότι η νέα χρονιά θα φέρει ανακατατάξεις και η βρετανική ομάδα να διεκδικήσει με αξιώσεις νικηφόρα αποτελέσματα